Dilan93 schreef:Daisyyxx schreef:Ik dacht, laat ik hier ook maar eens kijken!
Ben nu sinds driekwart jaar bezig met hardlopen bij de fysio (covid gehad in dec 2020). Ik wilde graag gaan hardlopen, dus samen met de fysio opgestart met interval training. Maar eigenlijk blijf ik al driekwart jaar op hetzelfde hangen. De interval training is 1,5 min hardlopen en 2 minuten wandelen. Dat doe ik dan 6x. Maar na 2x 1,5 min hardlopen schiet mijn hartslag al naar de 185/190. Mijn fysio zegt dan dat ik i.p.v. 2 min dan 3 minuten moet wandelen. Maar het lijkt niet echt te werken. Ja mijn hartslag daalt dan wel tot onder de 140, maar zodra ik weer begin te rennen schiet hij weer naar de 180.
Aangezien ik nooit echt heb hardgelopen weer ik nog of dit normaal is?
Heb je er ook last van? Snel buiten adem of verzuurd bvb?
Mijn hartslag zit al gauw boven de 170, die schiet soms door naar de 200 volgens mn horloge.
In rust is ie juist weer lager dag gemiddeld.
Moet volgende week naar de cardioloog hiervoor, dus ben benieuwd
Ja heb er wel last van.
Ik heb na die 1,5 min echt dat mijn benen als lood voelen. Ben altijd blij dat ik weer mag lopen als die 1,5 minuut voorbij is. Ademhaling zit dan ook best hoog. En als ik er even goed over nadenk heb ik vaak ook wel hoofdpijn na het hardlopen

Ik heb in rust soms zelfs een hartslag van 48. Ik vind het nogal een verschil haha. Vandaar dat ik het toch maar even hier vraag