Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
leintje_ schreef:Zeker, anders zit ik maar een beetje serie te kijken. Daar heb ik nu alsnog heel veel tijd voor, maar iig niet meer 24/7. Al doe ik op mijn vrije dagen ook wel leuke dingen. Heb vorige week een make-upworkshop gevolgd en ben afgelopen dinsdag naar de dierentuin bij ons in het dorp geweest en ben ik laatst ook lekker wezen shoppen. Dan neem ik de rolstoel wel mee, want die grote afstanden zijn wel echt te zwaar om te lopen.
Het is vandaag een half jaar geleden dat ik op de poli kwam met pijnklachten. Ik loop nu dus al een half jaar op krukken en er komen zeker nog zo'n 6 weken bij. Ik ben er echt aan gewend geraakt om die krukken er steeds bij te pakken, dat ik denk dat het echt onwennig zal worden als ik zonder krukken mag gaan lopen. Al heb ik voor nu de neiging om te proosten op mijn "jubileum"
pien_2010 schreef:Dat zijn altijd van die stomme opmerkingen. Ik had ooit iets zeer verdrietig en toen zei iemand:" ik zou dat nooit aankunnen". Bizar vond ik dat toen, want ik had geen keuze net als jij, niemand wil meemaken wat jij meemaakt want is goed zwaar ruk, alleen dat heeft niemand, jij ook niet, voor het kiezen.
Narcissa schreef:Het is dat he... Je HEBT geen keuze. Je móét erdoorheen. Liever tijdelijk krukken dan levenslang restklachten omdat je toch eigenwijs doet en het doktersvoorschrift niet volgt waardoor het genezingsproces niet liep zoals het had moeten lopen
De je is hier algemeen gebruikt, zeker niet op jou LeintjeOm misverstanden te voorkomen.
Sowieso, als het met krukken beter voelt dan zonder, lekker door blijven krukken zou ik zeggenAltijd naar je lichaam luisteren.
Dat probeer ik nu ook en het gaat goed. Enkel bij lang zitten, krijg ik last. Loop sinds vandaag met 1 kruk en plusminus 50% belasting, dat gaat top. Het voelt zo lekker om weer een deel te mogen gebruiken. Wandel alweer zo goed als normaal met die ene kruk. Ik hoop vrijdag groen licht te krijgen voor volledige belasting, dan zijn we in week 11.
DideH schreef:leintje_ schreef:Zeker, anders zit ik maar een beetje serie te kijken. Daar heb ik nu alsnog heel veel tijd voor, maar iig niet meer 24/7. Al doe ik op mijn vrije dagen ook wel leuke dingen. Heb vorige week een make-upworkshop gevolgd en ben afgelopen dinsdag naar de dierentuin bij ons in het dorp geweest en ben ik laatst ook lekker wezen shoppen. Dan neem ik de rolstoel wel mee, want die grote afstanden zijn wel echt te zwaar om te lopen.
Het is vandaag een half jaar geleden dat ik op de poli kwam met pijnklachten. Ik loop nu dus al een half jaar op krukken en er komen zeker nog zo'n 6 weken bij. Ik ben er echt aan gewend geraakt om die krukken er steeds bij te pakken, dat ik denk dat het echt onwennig zal worden als ik zonder krukken mag gaan lopen. Al heb ik voor nu de neiging om te proosten op mijn "jubileum"
Ik zie nu een dronken leintje voor me op krukkenPas je op?
![]()
"Ja ik wilde mijn 6 maands kruk jubileum vieren en toen viel ik"![]()
![]()
Fijn dat je wel gewoon lekker leuke dingen kunt doen!
leintje_ schreef:Een collega van mij heeft, voor de operatie, ook wel eens gezegd; "Ik vind het zo knap hoe je het volhoudt, want ik had die krukken allang aan de kant gesmeten." Ja, ik had ook niet zoveel keuze natuurlijk, want ik wist ook wel dat de constructie niet meer zo heel stabiel was. Lopen zonder krukken deed destijds ook best veel pijn, dus het was ook comfortabeler om met krukken te lopen. Nu durf ik het niet goed, omdat ik gewoon te bang ben om alles kapot te maken.
Hoe gaat het nu met jou?
leintje_ schreef:Heb mezelf getrakteerd op een Bueno, want de uitslag van de CT was vrij positief. Het is er niet helemaal geheeld, maar er zijn versmeltingen te zien, waardoor er op een paar plekken een volledige overbrugging is tussen de botdelen. Ik mag dus langzaam het belasten weer wat gaan opbouwen. Ik mag daar zelf het tempo wat in bepalen. In principe zou naar 80-90% belasting eind deze maand een mooi streven zijn. Dan zou ik ook over kunnen stappen naar één kruk.
Over 3 maanden moet ik weer terug voor een CT en een consult. Dan wordt er weer gekeken en als het er dan goed uitziet, dan is het einde echt in zicht. Dan zou er eigenlijk alleen nog maar, na 6 maanden, een controlefoto volgen.
Dus eigenlijk best wel goed nieuws, beter dan ik had durven hopen nadat ik het verslag van de CT had gelezen (CT was dit keer 2 weken voor het consult, dus kon het verslag al vrij snel lezen). Het belangrijkste is dat het bot leeft en het dus gewoon helemaal zal gaan helen. Het einde lijkt nu toch echt in zicht te zijn. Nog een kleine slag om de arm natuurlijk, want je bent nooit 100% zeker, maar het gaat de goede kant op!
leintje_ schreef:Heb mezelf getrakteerd op een Bueno, want de uitslag van de CT was vrij positief. Het is er niet helemaal geheeld, maar er zijn versmeltingen te zien, waardoor er op een paar plekken een volledige overbrugging is tussen de botdelen. Ik mag dus langzaam het belasten weer wat gaan opbouwen. Ik mag daar zelf het tempo wat in bepalen. In principe zou naar 80-90% belasting eind deze maand een mooi streven zijn. Dan zou ik ook over kunnen stappen naar één kruk.
Over 3 maanden moet ik weer terug voor een CT en een consult. Dan wordt er weer gekeken en als het er dan goed uitziet, dan is het einde echt in zicht. Dan zou er eigenlijk alleen nog maar, na 6 maanden, een controlefoto volgen.
Dus eigenlijk best wel goed nieuws, beter dan ik had durven hopen nadat ik het verslag van de CT had gelezen (CT was dit keer 2 weken voor het consult, dus kon het verslag al vrij snel lezen). Het belangrijkste is dat het bot leeft en het dus gewoon helemaal zal gaan helen. Het einde lijkt nu toch echt in zicht te zijn. Nog een kleine slag om de arm natuurlijk, want je bent nooit 100% zeker, maar het gaat de goede kant op!