Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:42

ravellie schreef:
Sja, volgens jou schaal ik mezelf hoger in dan de rest .

Dus als jij dat zegt, dan zal dat feitelijk wel zo zijn he.

Sorry hoor, maar wat een zwaktebod zo’n reactie.

Ik interpreteer het op een manier en leg uit waarom ik dat zo interpreteer. Jij zegt dat dit fout is dus vraag ik om toelichting hoe het dan wel zit. Maar dan heb jij blijkbaar de behoefte om op zo’n flauwe sarcastische manier te reageren.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:55

Voor mij is het helaas niet haalbaar om alle 54 pagina's door te nemen, maar zou wel een reactie op de OP willen geven.

Of mijn reactie zin heeft of niet (misschien is het zelfs al een keer gezegd in het topic): Corona help je de wereld niet uit, aangezien Corona niets meer en niets minder is dan een algemene benaming voor griep en griep zal er altijd zijn. Ik denk dat TS bedoelt "Hoe helpen we Covid-19 (of andere varianten) de wereld uit?".
Ik weet niet wat uiteindelijk het beste helpt, ik ben geen lab-medewerker of arts, maar doe wel wat mogelijk is. Als vaccineren wordt geadviseerd, dan help ik daar graag aan mee. Zelfs als dat betekent dat er nog een 3e prik moet komen. Als kind heb ik ook allerlei vaccinaties gehad om ziektes te weren, dus - of is dat mijn naïeve instelling? - moet dit naar mijn idee ook geen probleem zijn.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:57

bigone schreef:
Dus wat dan hahahatsjoe? Zwangeren maar net als in een derde wereldland de bosjes insturen, alle risicovolle zaken tijdelijk verbieden? Autogebruik enz, alcohol verbod in het hele land? Alles om maar ongevaccineerden ruim baan te geven?

Er zijn nog nooit zoveel miskramen en te vroeg geboorten geweest nadat ze zijn begonnen met vaccineren. Die laatste zin zegt genoeg over hoe jij denkt... ik ben ongevaccineerd, leef mijn eigen leven op dezelfde manier als voor corona, dus hoe bedoel je ruim baan, ik doe gewoon hetzelfde als ik altijd deed. Leven is niet risicovol...

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:58

Ibbel schreef:
ravellie schreef:
Gevaccineerden zijn net zo besmettelijk

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y

Laatste inzichten. Gevaccineerden zijn niet net zo besmettelijk, maar dat wordt wel minder naarmate de vaccinatie langer geleden is. Vandaar de roep om een booster 3e prik. Gaat gelukkig ook in NL gebeuren. Israel heeft al aangetoond hoe 'makkelijk' de verspreiding van het virus dan weer in te dammen is.

Mag ik even heel hard lachen ? Mijn broertje woont in Israel, zegt dat de ziekenhuizen vol liggen met gevaccineerden dus wat nou ongevaccineerden zijn de schuld van alles, echt niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:59

hahahatsjoe schreef:
Er zijn nog nooit zoveel miskramen en te vroeg geboorten geweest nadat ze zijn begonnen met vaccineren.

Mag ik daar een bron van?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:00

hahahatsjoe schreef:
bigone schreef:
Dus wat dan hahahatsjoe? Zwangeren maar net als in een derde wereldland de bosjes insturen, alle risicovolle zaken tijdelijk verbieden? Autogebruik enz, alcohol verbod in het hele land? Alles om maar ongevaccineerden ruim baan te geven?

Er zijn nog nooit zoveel miskramen en te vroeg geboorten geweest nadat ze zijn begonnen met vaccineren. Die laatste zin zegt genoeg over hoe jij denkt... ik ben ongevaccineerd, leef mijn eigen leven op dezelfde manier als voor corona, dus hoe bedoel je ruim baan, ik doe gewoon hetzelfde als ik altijd deed. Leven is niet risicovol...

Er zijn ook nog nooit zoveel geboortes en zwangerschappen geweest. Als er meer kinderen worden geboren zijn er statistisch ook meer vroeggeboorte.
Percentueel is er geen enkele aanwijzing dat er meer vroeggeboorte of miskramen zijn dan normaal.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2114466

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:02

Babootje schreef:
Maar kijk even om je heen wat er in de EU gebeurt, bijvoorbeeld in Oost Europa
https://nos.nl/artikel/2402615-corona-s ... s-een-feit

Zo is in Roemenië slechts iets meer dan een op de drie mensen volledig ingeënt tegen het coronavirus. Het aantal sterfgevallen onder covid-patiënten is er, vergeleken met het aantal inwoners, het hoogst van de Europese Unie.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~beb1783f/
https://www.ad.nl/buitenland/in-roemeni ... ~a5ddf465/

Willen jullie - antivaxxers - deze situatie dan in NL? Want dat is wat er gebeurt met een lage vaccinatiegraad.
We hebben gezien wat er in Italie gebeurde in het begin van de Corona pandemie. En het gebeurt nu weer in Roemenie, waar mensen door slecht geïnformeerd te zijn en uit wantrouwen tegen de overheid zich niet hebben laten vaccineren. Hoe duidelijk wil je het nog hebben dat vaccineren helpt, dat het ons beschermt en dat het een uitweg biedt uit deze Corona ellende?

Een virus met een mortality rate van ik meende 0,15 procent, waar hebben we het over. Dit circus was toch bedoeld om de zorg te ontlasten ? Mensen moeten de infectie doormaken, dan krijgen ze vanzelf weerstand ertegen. Kijk naar de griep, vorig jaar was dat er schijnbaar niet, wat resulteert in meer mensen die dit jaar griep krijgen...

Maar goed, mensen die denken dat spuiten de heilige graal is overtuig je toch niet en dat wil ik ook niet. Heb gewoon respect voor andermans denkbeelden. Ik heb hier een tuinman die zich heeft laten spuiten omdat zijn vriendin dat graag wilde, voor hun kleine en voor zijn klanten, die niet mee doet aan de QR-maatschappij. Daar heb ik pas echt respect voor.

Overigens ben ik niet anti vaxx, maar dit vaxx neem ik niet, waarom zou ik voor een virus dat minder doden veroorzaakt dan de griep.

MyWishMax

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:05

Ik heb respect voor andermans denkbeelden, tot ze bewezen onzin verkopen en hopen anderen bang te maken. Liegen en bedriegen omdat dat beter past bij jouw standpunt vind ik heel erg kwalijk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:06

@Hahahatsjoe, kun je niet lezen of zo? Je poedersuikert nu echt uit je nek.

Swah

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:07

Negeren werkt in dit geval het beste denk ik. Ze blijft continue maar terugkomen om onzin te spuien.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:08

MyWishMax schreef:
Ik heb respect voor andermans denkbeelden, tot ze bewezen onzin verkopen en hopen anderen bang te maken. Liegen en bedriegen omdat dat beter past bij jouw standpunt vind ik heel erg kwalijk.

Dat vind ik ook. Kleine tip: als jij denkt dat iemand liegt en bedriegt vraag die persoon dan zelf naar zijn of haar verhaal. Dat kan soms heel anders zijn dan door de tegenpartij verteld wordt. Zou ik echt doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:10

Swah schreef:
Negeren werkt in dit geval het beste denk ik. Ze blijft continue maar terugkomen om onzin te spuien.

Yep. Dat krijg je als je alleen maar naar figuren zoals Baudet luistert en geen eigen onderzoek wil doen / niet weet hoe je goed eigen onderzoek moet doen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:10

Ik denk dat niemand bewust liegt hier. Het is mij iig wel bekend dat welke richting je ook denkt, je daar de artikelen bij vindt die deze theorie ondersteunen. Dat geldt voor zowel de pro's als de con's.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:11

Needje schreef:
Ik denk dat niemand bewust liegt hier. Het is mij iig wel bekend dat welke richting je ook denkt, je daar de artikelen bij vindt die deze theorie ondersteunen. Dat geldt voor zowel de pro's als de con's.

Verschil zit 'm in de kwaliteit en hoeveelheid van de artikelen die de richting ondersteunen. Daar zit een behoorlijk verschil tussen, die positief uitslaat richting de 'pro' kant.

Brainless

hahahatsjoe schreef:
Een virus met een mortality rate van ik meende 0,15 procent, waar hebben we het over.

En al die mensen die met langdurige klachten lopen na hun besmetting?
Dat is niet erg?

hahahatsjoe

Babootje schreef:

Kun je dat motiveren ?

Swah schreef:

Zelfde vraag, kun je dat motiveren ?

Als jullie zelf onderzoek zouden doen bijvoorbeeld op de site van het RIVM zouden jullie weten dat ik gelijk heb.

nps

hahahatsjoe schreef:
Mag ik even heel hard lachen ? Mijn broertje woont in Israel, zegt dat de ziekenhuizen vol liggen met gevaccineerden dus wat nou ongevaccineerden zijn de schuld van alles, echt niet.

Was jij niet diegene met die stalgenoot die de onwaarheden die jij over haar verspreidde in een Coronatopic moest gaan rectificeren? Voor de meelezers - verhalen van hahahatsjoe over kennissen mogen met een flinke korrel zout genomen worden.

hahahatsjoe schreef:
Een virus met een mortality rate van ik meende 0,15 procent, waar hebben we het over. Dit circus was toch bedoeld om de zorg te ontlasten ? Mensen moeten de infectie doormaken, dan krijgen ze vanzelf weerstand ertegen. Kijk naar de griep, vorig jaar was dat er schijnbaar niet, wat resulteert in meer mensen die dit jaar griep krijgen...

Het gevolg van dat iedereen de infectie door zou moeten maken is dus dat er een enorm zorginfarct ontstaat omdat dat kleine gedeelte wat serieus ziek de zorg dusdanig veel belast dat alle reguliere zorg afgeschaald moet worden (en daarbij- er is nu al hoog ziekteverzuim onder zorgpersoneel door de werkdruk). Bijkomend nadeel is dat het virus veel meer de kans krijgt om te muteren. Dit is al een keertje of 13818 uitgelegd.

hahahatsjoe schreef:
Maar goed, mensen die denken dat spuiten de heilige graal is overtuig je toch niet en dat wil ik ook niet. Heb gewoon respect voor andermans denkbeelden. Ik heb hier een tuinman die zich heeft laten spuiten omdat zijn vriendin dat graag wilde, voor hun kleine en voor zijn klanten, die niet mee doet aan de QR-maatschappij. Daar heb ik pas echt respect voor.

Niet ieder denkbeeld verdient in mijn ogen evenveel respect. Je kan niet vanalles roepen en geen weerwoord verwachten, precies doen waar je zin in hebt zonder aan anderen te denken en de consequenties van je handelen of denkbeelden te ervaren. Ik vind het persoonlijk echt behoorlijk arrogant dat iedereen maar respect moet hebben voor jou en je denkbeelden.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:13

Brainless schreef:
hahahatsjoe schreef:
Een virus met een mortality rate van ik meende 0,15 procent, waar hebben we het over.

En al die mensen die met langdurige klachten lopen na hun besmetting?
Dat is niet erg?

Ja natuurlijk is dat erg, dat is vreselijk voor hen. Maar rechtvaardigt dat het kapot maken van de economie ? Rechtvaardigt dat het feit dat het zelfmoordcijfer onder jongeren nog nooit zo hoog geweest is ? Dat laatste heb ik zelf meegemaakt in mijn directe omgeving, zelfmoord en geloof me, daar gaan ouders en families aan kapot.

En het vervelende is dat dit virus niet weg gaat en muteert, net als de griep.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 05-11-21 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:13

hahahatsjoe schreef:
Babootje schreef:

Kun je dat motiveren ?

Swah schreef:

Zelfde vraag, kun je dat motiveren ?

Als jullie zelf onderzoek zouden doen bijvoorbeeld op de site van het RIVM zouden jullie weten dat ik gelijk heb.

Waar vind je op de site vh rivm dat er meer doden door de griep vallen precies? Of dat er percentueel meer miskramen zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:14

hahahatsjoe schreef:
bigone schreef:

Dat heb je dus niet goed, erbij allang bewezen met een onderzoek onder duizenden vrouwen dat 1 het geen invloed op de vruchtbaarheid heeft 2 er niet meer miskramen voor komen in de groep wel/niet gevaccineerd.
Dat jij niet vaccineert, echt eigen keuze.
Dat jij elke keer totale wappie onzin zit te verspreiden , ook eigen keuze maar dan ook niet gepikeerd zijn wanneer je daarvoor aangesproken word.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:14

secricible schreef:
Waar vind je op de site vh rivm dat er meer doden door de griep vallen precies? Of dat er percentueel meer miskramen zijn?

Ga zelf op onderzoek uit zou ik zeggen, dan vindt je meer dan dat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:16

Nu moet ik zeggen dat ik sowieso erg weinig snap van het afweersysteem/immuunsysteem. Ik ben zo goed als nooit ziek, 1 keer in de paar jaar. Verkouden ook echt niet elk jaar of maar 1 dag. Ik heb dus ook geen last van vorig jaar lockdown tot nu toe. En ik zie altijd al wat minder mensen als de gemiddelde gezonde persoon. Maar degene die ik wel zie zie ik wel lang en dichtbij. Toch heel apart dat ik er zo weinig last van heb, maar van vaccinaties(of bepaalde medicatie) ben ik een week lang wel weer echt ziek. En als ik eenmaal wel ziek word is dat ook meteen extreem.

En ik ben dus niet gezond :+ Mijn vader ook niet, maar die pikt elk virus mee en wordt daar dood ziek van. Daar helpt in contact komen met die virussen echt niet regen betere weerstand. Juist slechter, alsof het opstapelt. Ik kom daar dus niet als ik die dag een beetje verkouden ben, maar kan wel bij hem langs gaan als hij echt ziek is :+

Ik ben dan wel benieuwd hoe het nu echt werkt en waarom de ene wel continu ziek wordt en de ander niet.

secricible

hahahatsjoe schreef:
secricible schreef:

Ehm nee ik vind precies het tegenovergestelde op de site van het rivm. Vandaar dat ik zo benieuwd ben waar jij jou beweringen ziet op de site van het rivm. Wie beweert bewijst zou ik zeggen.

Fitzroy

hahahatsjoe schreef:
secricible schreef:

Wat een zwaktebod :roll: Jij hebt dat onderzoek blijkbaar al gedaan dus dan hoef ik niet meer te zoeken.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:19

Fitzroy schreef:
Wat een zwaktebod :roll: Jij hebt dat onderzoek blijkbaar al gedaan dus dan hoef ik niet meer te zoeken.

Dan leer je er ook niets van.