Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:28

Ik mag me nu ook hier melden *\o/* net pfizer gehad (1,5 uur geleden), viel me 100% mee... prikken voelde ik amper en (nog) geen pijnlijke arm en/of andere bijwerkingen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:34

Ik hoop voor je dat het zo blijft, maar 1.5 uur geleden is nog wel érg kort :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:35

Banjer schreef:
Ik mag me nu ook hier melden *\o/* net pfizer gehad (1,5 uur geleden), viel me 100% mee... prikken voelde ik amper en (nog) geen pijnlijke arm en/of andere bijwerkingen :D

je kan na 1,5 uur nog niet zeggen of je bijwerkingen hebt... zou het even een dagje aankijken

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:37

Daarom ook de nog tussen haakjes :+

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:44

Ik ben inmiddels ook gevaccineerd, woensdag ochtend een vd eerste. Pijnlijke plek op mijn arm woensdag, verder nergens last van gehad +:)+

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:49

Afgelopen maandag Moderna gehad, paar dagen stijve arm (als in spierpijn) maar verder helemaal nergens last van gehad

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:59

Ik ben van 1991 (29 jaar oud) en kon al een afspraak maken. Ben 26 juni en 1 augustus aan de beurt. Vind het erg vlot gaan allemaal nu!

Hoop wel dat de mondkapjes regel er nu binnenkort af kan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:26

Ik ben eerder benieuwd hoe de Delta (India)-variant hier huis gaat houden. In Engeland is het al 91% van de besmettingen en het R-getal staat op 6 (alhoewel ik ook al gehoord heb dat het eerder 8 zou zijn).

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:29

DubbelFun schreef:
Ik ben eerder benieuwd hoe de Delta (India)-variant hier huis gaat houden. In Engeland is het al 91% van de besmettingen en het R-getal staat op 6 (alhoewel ik ook al gehoord heb dat het eerder 8 zou zijn).

Daar ben ik ook bang voor. Ik heb gehoord dat alle vaccins waarmee wij prikken ook werkt tegen de Delta variant, maar ik vraag me af waarom het R getal dan zo hoog is in Engeland? Of prikken ze daar met hele andere vaccins?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:37

Veelal AZ. Maar deze variant is gewoon véél besmettelijker dan eerdere varianten. De symptomen zijn ook anders; meer als van een verkoudheid (snotneus, pijnlijke keel, hoofdpijn, niezen). En het schijnt ook meer jongeren/jong volwassenen te treffen, maar dat is op zich niet zo vreemd, want die zijn nog niet gevaccineerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:38

Storm schreef:
DubbelFun schreef:

Daar ben ik ook bang voor. Ik heb gehoord dat alle vaccins waarmee wij prikken ook werkt tegen de Delta variant, maar ik vraag me af waarom het R getal dan zo hoog is in Engeland? Of prikken ze daar met hele andere vaccins?

Klopt allemaal behalve het R getal, dat is tussen 0,7 en 0,9 een week geleden. Anders waren er geen 6000 besmettingen per dag maar 50.000

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:51

Ik voel me nog steeds prima... mn arm is een klein beetje gevoelig, meer niet.. Ik teken ervoor dat het hierbij blijft :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:01

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:32

Mooi zo Banjer! Hopelijk blijft het zo!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:35

purny schreef:
Banjer schreef:

je kan na 1,5 uur nog niet zeggen of je bijwerkingen hebt... zou het even een dagje aankijken

Ik heb 0 bijwerkingen gehad. Vond het echt een prikje van niks :=

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:00

Ik ben maandag geprikt met Pfizer. Arm deed een beetje pijn, maar had het veel erger verwacht. Heb daarna wel bijna 5(!) uur geslapen :O

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:06

Ik ben bijna aan de beurt om te plannen (‘93) en ik kijk al maanden uit om gevaccineerd te worden! Zowel voor bescherming van mezelf als mijn naasten waarvan veel tot de risico groep horen. Zelf 7 maanden geleden heel mild corona gehad, maar ik heb nu nog steeds last van restklachten en ik ben er nog lang niet. Hopelijk geeft de prik me die zogenaamde boost waar ik meerede mensen over hoor!
Maar nu het zo dichtbij is wordt ik toch wat angstig. Ik heb een flinke prikangst en als ik er al aan denk dat ik binnenkort daar zit ga ik al panieken…

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:42

DubbelFun schreef:
@bigone: Ik heb het alleen over de Delta-variant, de overall R = 1,3
https://www.youtube.com/watch?v=ImzsGesBApM&t=227s

Delta zou een R getal van 6 kunnen veroorzaken, kunnen ! Want de helft van de bevolking is volledig gevaccineerd en Pfizer en Az en zeer waarschijnlijk Moderna ook ( nog geen cijfers van uit UK) geven 88 % bescherming. Dus het kan maar dat betekend niet dat dat ook gebeurd, wel wanneer ze alles vrijgeven met ingang van 21 juni aangezien mensen tot 30 nog niet geprikt zijn.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:42

Janntjuh: prikangst kan je aangeven, dan nemen ze extra tijd voor je, of je kan liggend geprikt worden. Ik heb ook prikangst (en 20+ tattoos :)) ) en ik kreeg alle mogelijke opties aangeboden...ik zag toevallig een bekende voorbijlopen, en toen vroeg ik of zij me wou prikken... heeft ze dat geregeld :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:47

Sinds gisteren mag ik hier ook meepraten, eindelijk :D

Moderna gehad, over een week of 5 de volgende.

Stijve arm, iets doortrekkend naar mijn nek, verder nergens last van!_

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:58

Wat fijn Femke!

Over prikangst. Iedere dag heb ik wel iemand aan de balie staan met extreme angst. Terwijl ik de gegevens erbij haal en een registratiekaartje print, leg ik uit wat er gaat gebeuren en zeg ik dat ik bij hem/haar blijf. Daarna loop ik met diegene voorbij de wachtrij en spreek ik een prikker aan en leg uit dat er iemand is die angst heeft. Dan mag diegene eerst en hoeft niet te wachten. Soms lopen we naar een bed om liggend te prikken en soms durft iemand wel plaats te nemen in de prik unit. Daarna checkt de prikker het registratiebriefje en dan begin ik te kletsen. Ik vraag of diegene nog op vakantie gaat en gooi al mijn flauwe grapjes (ahum :') ) los. En voordat ze het doorhebben zijn ze klaar. Daarna wordt er even extra op ze gelet door de ehbo en mogen ze naar huis. De meeste vonden het uiteindelijk erg meevallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:22

Alle prikkers met prikangst naar Storm *\o/*

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:26

Dat pak je leuk aan Storm, mijn complimenten!

Collega van mij heeft ook enorme prikangst, is met eerdere vaccinaties echt out gegaan. Maar nu liggend geprikt, ging hartstikke goed en relaxt, zo klaar en behalve een beetje zere arm geen vuiltje aan de lucht.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:59

Haha bedankt beide :)

Ik hoop zo iemand toch een beetje te helpen, het is al spannend genoeg. En als iemand helemaal alleen komt en met tranen in de ogen voor de balie staat, dan kan ik diegene echt niet alleen doorsturen naar de prikker.

(Ik hoop alleen nog steeds dat er binnenkort een bange knappe vent staat bij wie ik de hand vast moet houden, maar helaas wil die maar niet komen)

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:09

Ik heb afgelopen maandag mijn 2e gehad.
Net als de eerste keer alleen een beetje spierpijn.
Ik heb mij laten vaccineren omdat ik door mijn bijbaan veel met mensen met een zwakke gezondheid in aanraking kom, daarom ben ik ook al gevaccineerd.
Maar ik vind het zelf ook wel een geruststellend gevoel aangezien ik op stage een paar honderd leerlingen om mij heen heb waarbij de kans toch best reëel is dat er iemand Corona heeft