Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:purny schreef:Ja want er zijn minder vaccinaties beschikbaar dan de jonge had gemeld. Wederom weer iets wat niet waar gemaakt kan worden
Daar kan hij ook niks aan doen. Als er minder wordt afgestuurd en er een partij later komt dan beloofd.
secricible schreef:Precies, hij heeft bij alle planningen aangegeven dat alles onder voorbehoud van levering is en dat de beperkende factor de levering zou worden.
De beste man staat niet zelf in de fabriek he.
bigone schreef:Dat je je aan de maatregelen blijft houden ondanks vaccinatie is logisch, ze werken voor 95% dus 5% kan nog steeds ziek worden en op de ic belanden en zeker anderen besmetten. Op die 200.000 prikken zijn er dus theoretisch 10.000 die alsnog corona kunnen krijgen. Dus wanneer een volledig gevaccineerde zorgmedewerker toch corona krijgt roei je het in de zorg niet uit. Pas wanneer er genoeg mensen gevaccineerd zijn en het virus weinig kans maakt kan alles versoepeld worden.
sureido schreef:Ik hoop dat Oxford snel goedgekeurd wordt, volgens mij gaan ze die volgende week keuren toch of heb ik dit gedroomd.
bigone schreef:Het is in een aantal landen duidelijk te merken dat er verkiezingen aankomen , erger me kapot dat er 12 uur gedebatteerd moet worden zodat ze een wit voetje kunnen halen bij de kiezers. Stop er mee en los de crisis op. De ministers hebben wel wat beters te doen dan naar een stel vuurspuwende lijsttrekkers te luisteren. Stel de verkiezingen maar een half jaar uit.
Vayo schreef:Ik merk ook dat ik erg twijfel aan de reden waarom gevaccineerden zich nog aan alle beperkingen moeten houden zoals afstand, mondkapje, quarantaineregels zoals bij niet-gevaccineerden, testen bij een snotneus. Naar mijn idee is dat, omdat ze bang zijn dat er een tweeverdeling komt tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden. En dat ze bang zijn dat die tweedeling gedoe op zou gaan leveren, omdat een hoop mensen graag gevaccineerd willen worden maar daar heel lang op moeten wachten.
Jildau schreef:Jeetje jongens rustig. Dit bedoel ik dus. Ik vraag het toch op een normale manier. Ik denk dat je meer mensen overtuigen kan als je er met z'n allen ook over praten kan (en dus ook twijfelaars) en dat mensen dus ook gewoon vragen kunnen stellen.
Ja ik heb geluk gehad. Maar daar ben ik natuurlijk niet de enige in. Het grootste deel van de bevolking wordt er niet ernstig ziek van. En ik begrijp dat ik anderen kan besmetten wanneer ik ziek ben maar wanneer die mensen gevaccineerd zijn is die kans dan alsnog zo groot? Dat zijn gewoon dingen waar ik over na denk en waar ik graag antwoorden op wil. Net zoals hoevaak moeten we geënt worden? Elk jaar? Waarom worden we niet allemaal geënt als er een gemeen griepvirus heerst?
Ik denk heus niet dat er een chip ingebracht wordt en weet ik veel wat voor onzin. Gewoon normale vragen gaan er door m'n hoofd. Rustig maar.
Jildau schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen dus excuses als dit al uitgebreid besproken is.. Maar kan iemand mij uitleggen waarom iedereen gevaccineerd moet worden? Er wordt zo bizar veel reclame voor gemaakt.
Ik heb corona gehad en ben er een weekje 'grieperig' van geweest en dat was het. Ben 29 jaar en verder gezond. Ik vind het dus eigenlijk niet zo noodzakelijk om gevaccineerd te worden. Vind het al eng om dit uit te spreken want je wordt direct afgeslacht als je zegt dat je niet gevaccineerd wil worden. Maar ik zou het misschien wel willen als ik begrijp dat het noodzakelijk is.
Ik ben heel benieuwd hoe dit zit. Als alle kwetsbaren, ouderen, zorgpersoneel enzovoorts gevaccineerd zijn. Maakt het dan echt nog een aanzienlijk verschil wanneer mensen zoals ik ook nog gevaccineerd worden? Ik zie het nu een beetje als een griepprik die je alle mensen geeft die het nodig zijn. Maar schijnbaar is dit anders en moet bij dit virus de hele wereld gevaccineerd worden. Waarom is dat?
Nikass schreef:Ik denk dat je niet van te voren weet of je wel of niet ernstig ziek wordt van corona? De één treft het harder dan de ander.