Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:46

Net voor het eerst in NL een mondkapje op gehad. Naar de supermarkt.

Waarom ik tegen ben is niet omdat ik een corona-ontkenner ben of zo. Integendeel ik let heel goed op. Maar de manier waarop deze dingen in de wet zijn gekomen, van ze doen niets, we gaan hier als NL niet aan mee. En dan onder druk van andere landen en uiteindelijk publieke opinie zijn ze ineens heiligmakend en alles voorkomend. Nee dat kan er bij mij niet in.

Afijn, wat ik wilde zeggen. De afgelopen weken bleef iedereen lekker bij mij uit de buurt in de supermarkt. Wachten als het gangpad te vol was etc. (ik doe dat uiteraard ook). Maar vandaag was dat ineens afgelopen en kwamen ze erg dichtbij en met zijn allen in het gangpad. Nee, zonder dat k.kapje voelde het winkelen toch een stuk veiliger.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:48

Eleeke schreef:
In mijn omgeving zegt men vooral : Hup die spuit erin dan kunnen we ons leven weer oppakken.
En natuurlijk is het spannend.
Ik weet niet of het iemand hier was die dit zei : maar als je elke week frikandellen eet zonder na te denken, dan is een spuit niet vertrouwen niet echt geloofwaardig :D

Er staat toch gewoon op wat er in zit. Bij frikandellen dan. Vind ik zo'n flauw voorbeeld wat ik deze week al honderden keren gehoord heb. Maar goed ik eet frikandellen en kom ook maar op met die spuit, zodat we snel weer verder kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:48

Die frikandellen gaat idd redelijk rond op internet ook, vind het niet helemaal opgaan, aangezien ik op een doos frikandellen kan zien wat erin zit. Maar de strekking is idd wel, we proppen vanalles met vage e-nummers naar binnen en gaan spastisch doen over een vaccin :')

Bloodymary

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:52

Dat is zeker waar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:53

Ik laat me ook wel vaccineren. Ik wil gewoon dat we dit virus onder controle gaan krijgen en als ik op die manier kan bijdragen... Kom maar op dan met die spuit!
Frikandellen eet ik al meer dan 20 jaar niet meer, maar ik vind het wel een goede opmerking! :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:54

En van het vaccin is het ook duidelijk wat erin zit.
En sorry geen idee dat dit rond ging op social media. Heb een vrij drukke baan dus naast bokt soms een beetje facebook maar dat is het wel ( wel zakelijke social media)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:55

Ik laat mij uiteindelijk ook wel enten, wil alleen alle opties afwachten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:02

Ik ga me ook laten enten, maar na overleg met de longarts. Omdat ik nu al 2x besmet was. Dan wil ik wel het vaccin wat het het beste op mij gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:03

raket schreef:
Ik ga me ook laten enten, maar na overleg met de longarts. Omdat ik nu al 2x besmet was. Dan wil ik wel het vaccin wat het het beste op mij gaat doen.

Zou ik idd ook doen :j Hoe is je tweede besmetting eigenlijk verlopen? Milder dan de 1e?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:03

raket schreef:

Dit dus er zijn er veel die eraan komen.
Wil wel degene die het beste bij mij past
Dus eerst overleg met longarts en reumatoloog voordat ik überhaupt laat enten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:04

Echwel schreef:
Ik laat mij uiteindelijk ook wel enten, wil alleen alle opties afwachten.

Ik sta ook niet vooraan hoor. Maar duurt ook nog wel even denk ik voor ik in aanmerking kom.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:16

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met de landen die nu als een van de eerste gaan vaccineren. Is het vaccin echt zo hoopvol als we denken en komen we hier goed uit?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:20

Volgens mij is Duitsland al heel goed op orde. Daar heb ik een filmpje van gezien (ih Frans). Die zijn al aan het oefenen in zalen. Hebben al oplossing voor vaccin dat min 60-70 graden bewaard moet worden zowel op het land als in vliegtuig etc.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:25

En hier zal het wel weer ergens in maart komen als andere landen al volop bezig zijn...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:25

Relaxed schreef:
raket schreef:

Zou ik idd ook doen :j Hoe is je tweede besmetting eigenlijk verlopen? Milder dan de 1e?

Vergelijkbaar. De eerste keer moest ik echter per direct stoppen met de prednison. Ze waren bang dat de prednison zoveel invloed op je immuunsysteem heeft dat je veel en veel zieker van de covid werd. Ik heb het astmatisch echt heel taai gehad toen, icm de covid natuurlijk.
De 2e keer was 7,5 maand later en toen waren de inzichten veranderd en kon ik mijn prednisonkuur gewoon afmaken. Maar toen ging het herstel wel vlotter.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:27

raket schreef:
Relaxed schreef:

Vergelijkbaar. De eerste keer moest ik echter per direct stoppen met de prednison. Ze waren bang dat de prednison zoveel invloed op je immuunsysteem heeft dat je veel en veel zieker van de covid werd. Ik heb het astmatisch echt heel taai gehad toen, icm de covid natuurlijk.
De 2e keer was 7,5 maand later en toen waren de inzichten veranderd en kon ik mijn prednisonkuur gewoon afmaken. Maar toen ging het herstel wel vlotter.

Was jij nou eigenlijk bijzonder omdat je voor de tweede keer besmet was? Hebben ze daar nog extra onderzoek naar gedaan omdat het de tweede keer was. Is er extra aandacht/onderzoek aan besteed?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:08

Ik sta vooraan hoor met enten (al zal het nog wel even duren gok ik).

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:10

Bloodymary, ja ze hebben de beide monsters bekeken. Ik deed namelijk de 1e keer ook mee met een studie. Maar daar hoor je zelf niets van.
En ik was ook nog een keer negatief getest natuurlijk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:36

raket schreef:
Bloodymary, ja ze hebben de beide monsters bekeken. Ik deed namelijk de 1e keer ook mee met een studie. Maar daar hoor je zelf niets van.
En ik was ook nog een keer negatief getest natuurlijk.

Jammer is dat hè, dat je zelf daar niets wijzer wordt van zo'n studie. Lijkt me wel interessant om te weten wat daar dan uitkomt.

Ben je er nu wel weer bovenop of nog niet helemaal?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:38

Die influencers weten niet of ze zich laten inenten, want je weet niet wat er in zit.
Normaal staan ze vooraan bij gesponsorde Botox spuit of implantaat.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:58

Ik ben 2x helemaal hersteld, alleen lang last van geur gehad, ik rook voortdurend brand. Best verontrustend. Gelukkig is dat nu over.

Ja echt he tienus....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:07

tienus63 schreef:
Die influencers weten niet of ze zich laten inenten, want je weet niet wat er in zit.
Normaal staan ze vooraan bij gesponsorde Botox spuit of implantaat.

_O- _O- _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:08

Maar het is toch precies bekend wat er in een vaccin zit :=
Het is niet zo ‘we doen gewoon een beetje van dit en een beetje dat en dan zal het wel werken’ :') Gelukkig gaat er een tijdje studie aan vooraf :7

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:11

Als er frikandel in blijkt te zitten wil ik m niet hoor!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:12

Pabie schreef:
Als er frikandel in blijkt te zitten wil ik m niet hoor!

Oh, mijn lijf doet het toevallig erg goed op frikandellen :j