Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:03

sureido schreef:
Nu komt het hoor. Ken iemand die naar een soort van huisfeest geweest is met 60 man. 2 ervan zijn 1 dag erna positief getest op Corona (of ja 1 dag erna test gedaan en 2 dagen erna de uitslag). Heeft ze de ggd gebeld of ze getest kan worden en ze mogen zich niet laten testen en hoeven ook geen 14 dagen in quarantaine omdat ze niet 15 minuten close contact gehad hebben.

Ja schiet mij maar lek hoor. Wat een beleid :+

Die quarantaine vind ik ook wel gek. Zeker binnen maar testen schijnt vrij weinig zin te hebben zonder klachten.

sureido

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:06

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:28

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:46

Ik vindt het best zorgelijk dat er in veel landen mensen zijn die zo aan het protesteren zijn.

Ik vraag mij dan ook af zouden ze ook zo staan als we met een zeer dodelijk virus te maken hadden wat je helemaal niet overleefd?

Van de verplichte vaccinatie kan ik nog wel voorstellen dat niet iedereen daar om zit te springen. Maar om Covid een hoax te noemen vindt ik dan weer overdreven. Immers is het onze eigen schuld ( ik beeld mij wel eens in hoe banketstaaf die man zich moet voelen die het als eerste opliep) wij kiezen er steeds meer voor om tussen de dieren te leven en meer met dieren op te trekken.

Vriendin van mij wees mij al eens op voordat dit begon dat Zoönosen gewoon in de toekomst veel vaker voor gaan komen. Als ik al hoor dat er best een risico zit aan het werken met bijvoorbeeld koeien en schapen is het niet zo gek dat we in de toekomst dit meer gaan krijgen.

Nu moet ik wel zeggen dat het vaker gebeurd in landen zoals China. Maar goed ik zal ook niet zo snel een bepaald wild dier naar binnen eten. Natuurlijk kun je ook ziek worden van een kip. Maar een vleermuis of ander gek diersoort zou ik niet zo snel naar binnen werken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:49

Kamelen zijn ook een aardig risico voor nieuwe varianten. MERS kwam van drommedarissen.
Veel dierenartsen en varkensboeren zijn besmet met MRSA.
Bijna ieder vee of pluimvee kan zorgen voor een nieuwe influenza stam.
Ebola kwam via apen.
Kreuzveld Jacob kwam uit de intensieve veeteelt.
Je hoeft ze ook niet eens perse te eten om een zoonose op te lopen.
Het is allemaal echt niet zo nieuw, echter liep het deze keer meer uit de hand als gemiddeld.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 29-08-20 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:51

Sizzle schreef:
Kamelen zijn ook een aardig risico voor nieuwe varianten. MERS kwam van drommedarissen.
Het is allemaal echt niet zo nieuw, echter liep het deze keer meer uit de hand.

Ik denk inderdaad dat we het een beetje zijn gaan onderschatten. Het lijkt vaak klein en ver weg dus kijken we er een beetje van weg. Wat ook logisch is angst is niet prettig.

Nu staat mij ook bij dat ze in een land inderdaad kamelen hebben afgeschoten omdat die misschien MERS hadden. Is al best een tijdje terug maar wel toen corona nog niet zo lang bezig was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:53

Mers bestaat nog steeds, afgelopen winter waren er nog een paar gevallen in het ziekenhuis opgenomen in het midden oosten.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:28

Coloured schreef:
Astorga schreef:
18.000 demonstranten die zich niet aan de vooraf afgesproken regels houden en die elkaar hebben opgeroepen om wapens mee te nemen.
Tot zover de liefde en de vrijheid die door viruswaanzinners gepredikt wordt :?
https://nos.nl/artikel/2345849-politie- ... rlijn.html

Lukt nog niet zo best om ze weg te krijgen in Berlijn.

https://www.youtube.com/watch?v=oFhuqRDoeXk

Ziet er wel mooi uit nu, met die lampjes :D Maar ik denk echt dat er meer in Berlijn zijn dan 18.000, anders had je meer dan 1 agent voor elke 6 personen, incl waterkanonnen etc..

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:31

Veel meer inderdaad!
En de NOS is er toch maar op teruggekomen dat de politie daar het protest beeindigd had. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:53

Sizzle schreef:
Ebola kwam via apen.
Kreuzveld Jacob kwam uit de intensieve veeteelt.
Je hoeft ze ook niet eens perse te eten om een zoonose op te lopen.
Het is allemaal echt niet zo nieuw, echter liep het deze keer meer uit de hand als gemiddeld.

En niet te vergeten malaria en Lyme! Het is eerder onlogisch om te denken dat er niét op een gegeven moment iets overspringt.
En zelfs dat is niet zo'n gigantisch probleem an sich, pas als het ook van mens tot mens kan overspringen wordt het tricky

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:38

Lyme springt niet over , gelukkig niet .

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:26

bigone schreef:

Hiv wel ...... *D :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:33

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:34

bigone schreef:

En is een bacterie ook wel een verschil.
Het kan trouwens wel overdraagbaar zijn maar besmettelijk nee.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:35

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:36

safina schreef:
:')
Iemand heeft de domeinnaam viruswaarheid.com opgekocht en doorgelinkt naar het RIVM.
https://www.ad.nl/tech/link-viruswaarhe ... ~a335b918/

Wie gebruikt er nu weer voor een Nederlandse Website .com, ik zou nooit als eerst voor .com gaan. Maar het is wel een goed geintje.

Nu rivm.com naar viruswaarheid? :Y)

Ik wist niet dat in Duitsland zoveel mensen er klaar mee waren, maar als over 2 weken blijkt dat er amper besmettingen uit die protesten met zoveel mensen zijn gekomen.... I rest my case.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:47

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:49

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:49

Geniaal die viruswaanzin.com
sureido schreef:
safina schreef:
:')
Iemand heeft de domeinnaam viruswaarheid.com opgekocht en doorgelinkt naar het RIVM.
https://www.ad.nl/tech/link-viruswaarhe ... ~a335b918/

Wie gebruikt er nu weer voor een Nederlandse Website .com, ik zou nooit als eerst voor .com gaan. Maar het is wel een goed geintje.

Nu rivm.com naar viruswaarheid? :Y)

Ik wist niet dat in Duitsland zoveel mensen er klaar mee waren, maar als over 2 weken blijkt dat er amper besmettingen uit die protesten met zoveel mensen zijn gekomen.... I rest my case.

Dan kun je aantonen dat er blijkbaar weinig COVID-besmettelijke mensen aanwezig waren bij het protest? Of bedoel je dat niet?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:54

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:03

Ik denk dat je heel goed weet dat ik dat niet bedoel, maar even daar buiten, dan kunnen er volgend jaar (als we dan nog steeds op afstand moeten blijven al denk ik dat we dan weer back to normal zijn) vast wel weer wat festivalletjes plaats gaan vinden, want dat krijg je dan echt niet meer verkocht wanneer de aantallen in besmettingen laag zijn. En ik denk dat deze protesten alleen maar groter en groter gaan worden als ik eerlijk ben.

Of we gaan vrolijk door met huisfeestjes binnen met 50 hijgende studenten dat kan natuurlijk ook :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:06

Als er geen besmettelijke mensen aanwezig zijn kan er ook niemand besmet worden. Dus dan moet je evenementen organiseren met alleen mensen die 100% zeker niet besmettelijk zijn. Wie gaat die selectie uitvoeren?

Ik zou graag anders willen, maar ik ga er vanuit dat grote evenementen pas weer normaal kunnen als er een goed vaccin of andere oplossing is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:10

Astorga schreef:
Als er geen besmettelijke mensen aanwezig zijn kan er ook niemand besmet worden. Dus dan moet je evenementen organiseren met alleen mensen die 100% zeker niet besmettelijk zijn. Wie gaat die selectie uitvoeren?

Ik zou graag anders willen, maar ik ga er vanuit dat grote evenementen pas weer normaal kunnen als er een goed vaccin of andere oplossing is.

Misschien wel een negatieve Corona test van 24 u of jonger? Zit nu maar even hardop te denken hè.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:12

sureido schreef:
Astorga schreef:

Misschien wel een negatieve Corona test van 24 u of jonger? Zit nu maar even hardop te denken hè.

Dat werkt alleen wanneer je daarbij ook 10 dagen in strikte quarantaine gaat, want als je vlak voor de test besmet wordt is die besmetting nog niet aan te tonen met die test. Er zitten dus helaas echt veel haken en ogen aan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:16

Maar de kans wordt wel weer kleiner. En ik zie ook niet voor me dat we nog super lang zo leven als die oplossing op zich laat wachten. Moet wel zeggen nu ik er aan denk, het idee om weer tussen 20 k mensen te staan gaat wel heul raar worden. Ook de dag dat die 1.5 m eraf gaat, ik denk dat iedereen spontaan de straat op rent en er een waar volksfeest ontstaat :+.

Of misschien iedereen in full Corona pak zoals in ggd straten! :D