Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:50

Belang van nachtrust wordt echt enorm onderschat. Ik heb het ook snel te warm dus alles open met ventilatoren aan. Ben aan het overwegen een airco aan te schaffen. Van de week wel de schrik van mijn leven toen mijn 19-jarige kat besloot uit het kantoor raam op de eerste verdieping te springen :(
Gelukkig kwam ie via het zonnescherm op het dak van de uitbouw van de buren terecht en konden we 'm met behulp van snoepjes en een trap weer beneden krijgen.

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:07

Oei wat een schrik. Gelukkig alles op zijn pootjes terecht gekomen!

Het is gelukkig al een stuk koeler dan afgelopen dagen in huis. Heb er vertrouwen in dat het goed komt. :j
Het belang van een goede nachtrust wordt inderdaad aardig onderschat. Ik ben iemand die vrij veel slaap nodig heeft vergeleken met een "normaal" mens. :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:08

Ik had gisteren echt zo'n brakke dag door de warmte in huis en slecht slapen daardoor.. Airco van zolder gehaald en weer zo heerlijk geslapen. Idd echt belangrijk :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:16

Wat erg van die dietiste..... dat kan toch niet? Echt ik zou haar uitzwaaien!

Dikke knuffel voor degene met de uitglijder. Ik heb mezelf ook afschuwelijk laten gaan em voel mij nu ook zo slecht! Bah! Waarom he? Tenminste dat vraag ik me dan daarna altijd af. Zou schelen als ik dat eens doe voordat ik alles opzuip en opvreet :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:16

Bloempje, was het lekker? Zo ja. Diep ademhalen. Morgen even goed poepen. En door.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:17

Roosch schreef:
Bloempje, was het lekker? Zo ja. Diep ademhalen. Morgen even goed poepen. En door.

Dat weet ik niet meer zo goed.... Stomme drank! :roll:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:19

Oh, heb je ook aan het k*tbier gezeten? :)) konden we goed van poepen weet je nog? :D :D

Paar glazen water nemen, lekker slapen, en morgen weer door. Het is zomer en het is geen strafkamp verdulleme.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:22

Vandaag al dikke balansdag gehad. En door, pfffff!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:23

Even slikken en weer doorgaan zeggen ze toch? :') dus nog maar een borrel?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:35

Roosch schreef:

jij bent slecht :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:37

Y;( Dat ben ik inderdaad. Sorry.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:43

Roosch schreef:

Alleen als hij heel lekker is. :9

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:44

Ik heb de komende tijd in ieder geval weinig tijd om te verveel eten
Dat scheelt (valkuilen kennen?)

Sochtends de honden doen
Dan eerst naar stal een oog druppelen, dan de ochtend bezigheden
En weer terug naar stal voor de oog druppels en weer naar huis om de honden hun tweede ronde te geven
En thuis aan de hang

. savonds doet een stalgenootje de druppelbeurt
Zo blij met haar
Want tis toch 20 km enkele reis

Maar goed... druk programma dus en baal als een stekker dat poownie haar oog weer ontstoken is
Maar neem het “geen tijd om te snaaien om het snaaien” maar als voordeel mee

En neem maar gewoon gezonde lunch mee voor op stal
Kan ik eten als Gull aan haar slobber met supplementen staat :+

Edit
Hier gister ook wel een cheat avondje gehad qua snaai, maar goed, ik kan als ik wil idd een heel weekend cheaten(en hoe := ) ) dus 1 avondje met chips en salsa etc is dan eigenlijk best okay
Maar verder weet ik momenteel aardig de snaaimonsters in toom te houden gelukkig
Hoop ook dat de weegschaal morgen bevestigd wat mijn broek me momenteel lijkt te vertellen

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:56

BloemBloem schreef:
Dikke knuffel voor degene met de uitglijder. Ik heb mezelf ook afschuwelijk laten gaan em voel mij nu ook zo slecht! Bah! Waarom he? Tenminste dat vraag ik me dan daarna altijd af. Zou schelen als ik dat eens doe voordat ik alles opzuip en opvreet :+

Thanks! Maar inderdaad, waarom? :') Het is echt heel vervelend. Achteraf heb je zo'n spijt!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:05

Shiraie schreef:
Ik heb een uitglijer gemaakt vandaag. Gaat even helemaal niet goed. Thais gegeten bij mijn moeder en stiefvader net. Zit zo vol dat ik het bijna niet meer binnen kan houden en ik voel me super dik -O- Ben bang dat ik alles wat ik er in de afgelopen 3 weken af heb gekregen er weer aan zit :

Je moet je echt geen zorgen maken hoor. Al zou je 1 dag 10.000 kcal eten ( wat jij hoogstwaarschijnlijk niet hebt gedaan), zal de weegschaal diezelfde avond wel wat kgs meer laten zien, maar gaat dat ook weer weg na enkele dagen weer 'normaal' eten. En dat opgeblazen gevoel is morgen ochtend vast weg :j

@bloembloem: hij was erg jong, dus ik denk dat hij nog niet zo lang aan het werk is. Het is vervelend, maar een mens kan ook fouten maken denk ik maar dan. Ik vond hem wel aardig en behulpzaam, dus ik vervang de vlees gerechten gewoon met vis (dat eet ik wel).

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:08

_Femkeeex schreef:
Je moet je echt geen zorgen maken hoor. Al zou je 1 dag 10.000 kcal eten ( wat jij hoogstwaarschijnlijk niet hebt gedaan), zal de weegschaal diezelfde avond wel wat kgs meer laten zien, maar gaat dat ook weer weg na enkele dagen weer 'normaal' eten. En dat opgeblazen gevoel is morgen ochtend vast weg :j

Dankjewel voor de geruststelling! :) En ja morgen ochtend zal ik me wel weer normaal voelen denk ik. Ik voel me nu al best wel beter!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 01:39

Ik heb echt een minder momentje, kan er niet van slapen -O- Ik heb afgelopen weken elke dag zo grote eetbuien gehad en ze lijken maar niet te willen stoppen. De kg's vliegen eraan en ik ben zo gedemotiveerd. Ik ben in 3 weken 7 kg aangekomen. Op deze momenten gaat er vanalles door mijn hoofd, van crash dieeten naar water vasten om toch maar snel van die rot kg's af te zijn. :( Maarja ik moet mijn hoofd erbij houden en beseffen dat het niet gezond is om 15 kg in 2 maanden af te willen vallen...

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 04:55

_Femkeeex schreef:
Ik heb echt een minder momentje, kan er niet van slapen -O- Ik heb afgelopen weken elke dag zo grote eetbuien gehad en ze lijken maar niet te willen stoppen. De kg's vliegen eraan en ik ben zo gedemotiveerd. Ik ben in 3 weken 7 kg aangekomen. Op deze momenten gaat er vanalles door mijn hoofd, van crash dieeten naar water vasten om toch maar snel van die rot kg's af te zijn. :( Maarja ik moet mijn hoofd erbij houden en beseffen dat het niet gezond is om 15 kg in 2 maanden af te willen vallen...

Maar waarom zou je 15kg in 2 maanden willen afvallen? Dat is erg veel en lukt waarschijnlijk niet op een verantwoorde vol te houden manier....
Juist omdat je te streng bent hunkert je lichaam naar meer voeding en verlies je af en toe de controle en krijg je vreetbuien.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:47

Je komt in 3 weken ook nooit 7 kilo aan vet aan. Dus ik zou de draad mooi oppakken, die eerste 7 kilo ben je zomaar weer kwijt. En resultaat motiveert weer :j

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:56

Binck8 schreef:
_Femkeeex schreef:

Maar waarom zou je 15kg in 2 maanden willen afvallen? Dat is erg veel en lukt waarschijnlijk niet op een verantwoorde vol te houden manier....
Juist omdat je te streng bent hunkert je lichaam naar meer voeding en verlies je af en toe de controle en krijg je vreetbuien.

Je hebt ook helemaal gelijk! Voor corona was ik 3 kg verwijderd van mijn streefgewicht en daarbij voelde ik mij mentaal en fysiek zo goed en gezond. Het is zo lastig en demotiverend om te accepteren dat ik praktisch weer bij 0 moet beginnen.

Bovendien moet ik bij mijn zorg studie ook bijna wel elke les uit de kleren en dat voelt erg ongemakkelijk en beschamend na 'zoveel' kgs bij zijn te komen. Bovendien zijn er ook mensen die vervelende opmerkingen hebben gemaakt. Zulke factoren maken het echt heel moeilijk :(

@vulina: lief! Bedankt voor je geruststellende woorden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:11

Vulina schreef:
Je komt in 3 weken ook nooit 7 kilo aan vet aan. Dus ik zou de draad mooi oppakken, die eerste 7 kilo ben je zomaar weer kwijt. En resultaat motiveert weer :j

Ik zou dat ook doen :)
Nou schade van mijn vreetactie is +2, waarvan er vanmorgen al weer
1 af was, even doorpakken maar weer, zonde dat woensdag mijn officiële
weegdag is :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:24

BloemBloem: Je bent een topper, (waarom jammer dat woensdag weegdag is?) maar zo zie je maar weer, zeker geen twee kilo er zomaar bij gegeten, is ook gewoon buikvulling en wat extra vocht. Het belangrijkste is vol goede moed verder gaan :)

Femkeeex: Sterkte. Maar ook jij kunt het. Je bent een powervrouw (anders deed je geen zorgopleiding). Laat die opmerkingen links liggen (ze zijn waarschijnlijk niet zo stom bedoeld als ze aankwamen) en ga gewoon rustig verder. Probeer een gezonde levensstijl als doel te stellen (vragen als 'wat wil ik wegstoppen tijdens die eetbui?') En niet persee minder kilo's. Eerst gezond(er), dan volgt die weegschaal vanzelf :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:25

Je gewicht typeert niet wie je bent. Onthoud dat altijd.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:50

Dustinlover schreef:
Relaxed schreef:
Kennen jullie het boek van mieke kosters? Dat gaat erom dat je het leuk moet maken om het je leven lang vol te houden. Dus niet jezelf alles ontzeggen, maar dat toestaan wat je écht graag wil. Dus eigenlijk alleen dat eten wat jij minstens een 8 waard vindt. Met een verjaardag bijvoorbeeld niet én cola én taart én alle hapjes.. Maar je maakt van tevoren een keus voor wat jij die 8 waard vindt.

Nou dat inderdaad. Gisteren op het werk was er taart. Alleen ik maak keuzes voor mezelf.. Ik eet liever vanavond een frietje dan dat ik gisteren stuk taart eet. Heb toen wel zo'n heel klein mini tompouce dingetje genomen en dat vond ik ook prima.
Ik wil mijn kilo's er ook echt af, maar ik wil inderdaad een nieuwe levenstijl proberen te ontwikkelen waarin ik keuzes moet maken en niet en,en,en haha

Ik probeer dat inderdaad ook. En als er dan taart is die ik niet super lekker vind, laat ik hem staan. Net als wat Dustinlover zegt, ik hou ook van lekker eten en als ik mijzelf alles ga ontzeggen dan werkt het niet.
Wil mij nu voornamelijk richten op gezond eten door de weeks. En dan in het weekend iets meer laten varen. Niet snoepen door de weeks is mentaal al een hele grote uitdaging voor mij.

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:14

_Femkeeex schreef:
Het is zo lastig en demotiverend om te accepteren dat ik praktisch weer bij 0 moet beginnen.

Hier kan ik me wel iets bij voorstellen! Lijkt me heel moeilijk.

Ik ben in een jaar tijd 8 kilo aangekomen en daarvoor was ik ook best goed bezig dus ik weet wel een beetje hoe je je voelt. Het is gewoon zonde!

Maar kom op he *\o/* you can do this! :j