Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bopje

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:54

Fijn zoveel negatieve testen!

Kun je ook de corona testlijn bellen voor advies of je gestest moet worden?

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:56

Bopje schreef:
Fijn zoveel negatieve testen!

Kun je ook de corona testlijn bellen voor advies of je gestest moet worden?

Ja hoor, dat heb ik gisteren ook gedaan voor mijn dochter. Keelpijn, opgezette klieren maar verder geen verschijnselen. Advies was wel testen en dan ook meteen maar een afspraak gemaakt. Vanmiddag kan ze getest worden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:09

Ik ben vanmorgen ook getest.
Werk in de zorg en kreeg ka klachten; keelpijn, snotteren en niezen. We zouden morgen op vakantie.
Halve nacht niet geslapen en vanmorgen vroeg de ggd gebeld.
Kan helaas pas morgen terecht. Daarop mijn werkgever gebeld en die zei dat ik meteen maar moest komen dus die heeft een test afgenomen en met spoed ingestuurd. Er is net door een collega gebeld, over een uur weten ze de uitslag.
Alles staat standby voor als de vakantie afgezegd moet worden.. Ik hoop zo dat het negatief is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:12

Hoop met je mee Polly! :(:)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:14

De afspraak is gemaakt, ik kan morgenavond pas terecht..
Moet er wel bijzeggen dat mijn klachten al weer een stuk minder zijn en na een week “ziek” zijn mij beter voel.
Dus in hoeverre heeft het dan nog zin, vraag ik mij af.

De telefoniste kon mij hier niet in adviseren. Aangezien ik vandaag weer licht keelpijn had en afgelopen week meerdere klachten had kon ze wel een test inplannen dus voor de zekerheid maar gedaan.

Zo lastig, het kan vanalles zijn!
Ik zelf wou niet testen omdat ik dacht het valt vast mee, maar ik kreeg het advies van alle kanten dus toch maar gebeld.

Wel wil ik nog even benadrukken dat ik het coronavirus niet onderschat en dat ik alle maatregelen absoluut geen onzin vindt!

Edit; Ik hoop met je mee, Polly!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:34

Goed sat je toch uiteindelijk hebt gebeld. En ik hoop dat je vorige week thuis bent gebleven en niemand hebt gezien. Er word niet voor niets op het hard gedrukt blijft huis met lichte klachten en je te laten testen.

Hopelijk is het iets anders, beterschap!

En ik duim voor je Polly. Super dat het via je werkgever ook kon.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:37

Ja echt heel blij mee, ben zodra ik klachten had weg gebleven bij huisgenoten en net ook na de test maar weer boven gaan liggen, ben er nu al zat van. Kan je nagaan dat dat anders twee dagen moet duren

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:57

Nou ik heb de test gehad en het viel me enorm mee. Had me op de ergste horror voorbereid nav al jullie verhalen, maar het is echt niet zo verschrikkelijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:01

Ik kan me niet herinneren dat er de laatste dagen hier horrorverhalen zijn gedeeld omtrent de test? Lees juist dat de meeste mensen het mee vinden vallen. Niet perse aangenaam, maar zeker geen horror.

Hopelijk test je negatief Polly!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:01

Oh dan heb ik dat ergens anders gelezen/gehoord. Ik had nog nooit iets positiefs over die test gehoord :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:04

Ik zag ook vreselijk op tegen de test, wij nemen ze in de dienst ook weleens af dus wist wel wat er ging gebeuren maar het viel wel mee.
Lekker is anders hoor en net toen ik dacht dat ik het niet leuk meer vond zei m'n collega "nog ietsje verder hoor" :')

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:33

Hier negatief getest *\o/*
Uiteindelijk zelf gebeld voor de uitslag, dat verliep verbazingwekkend soepel :=

Vond de test ook reuze meevallen. Prettig is anders, maar heel veel stelt het nu ook weer niet voor.

Fijn dat je door je werkgever getest kon worden Polly. Ik duim mee voor een negatieve uitslag.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:46

Dochter (16) is zojuist getest en vond het reuze meevallen. Beetje een raar gevoel in de neus, die van de keel vond ze, ondanks de keelpijn, niet vervelend.

Het wachten kan beginnen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:58

Ik mag straks ook. Op naar Assen.
Sinds gister keelpijn en verkouden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:09

Vind het fijn om te lezen dat mensen hun verantwoording nemen en laten testen, Verootje balen van je collega, dan zullen er nog wel meer mensen inquarantaine moeten.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:20

Ik heb me gisteren laten testen, maar wacht nog op de uitslag. Gezien onderstaand artikel betekent dat waarschijnlijk dat ik negatief getest ben (heb ook alleen wat lichte keelpijn gelukkig), maar hoop wel dat ik niet nog tot woensdag moet wachten op de uitslag.. O:)
https://nos.nl/artikel/2341969-ggd-scha ... lijft.html

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:21

Tancreda4 schreef:
Goed sat je toch uiteindelijk hebt gebeld. En ik hoop dat je vorige week thuis bent gebleven en niemand hebt gezien. Er word niet voor niets op het hard gedrukt blijft huis met lichte klachten en je te laten testen.

Uiteraard zodra ik klachten kreeg thuis gebleven.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:25

Bopje schreef:
Tancreda4 schreef:

Hoe gaan jullie om met eigenwijze huisgenoten die het “onzin” vinden dat verwacht wordt dat zij ook thuis blijven?

Ik heb (gelukkig) geen last van eigenwijze huisgenoten, naast de kat.. Maar volgens mij hoeven je huisgenoten - totdat jij positief test - in principe niet thuis te blijven, zo lang ze maar klachtenvrij zijn en 1.5m afstand van jou houden. Toch?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:28

In de folder van de GGD stond dat huisgenoten thuis moeten blijven en alleen even de deur uit mogen voor boodschappen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:30

In welke folder? Ik heb geen folder gehad en dit is mij ook niet verteld.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:31

Mijn vriend kreeg een folder mee na het testen.

Ik weet niet meer wat de exacte bewoordingen waren. Maar dit staat op de Rijksoverheid:
Blijf thuis tot de uitslag bekend is. Als je ook koorts hebt of benauwd bent, dan blijven ook je huisgenoten thuis tot de uitslag van de test bekend is.
Hebben je huisgenoten ook klachten? Dan laten zij zich ook testen.

Dus dat zou ik dan gewoon aanhouden.
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 27-07-20 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:31

C_estmoi schreef:
Bopje schreef:

Hoe gaan jullie om met eigenwijze huisgenoten die het “onzin” vinden dat verwacht wordt dat zij ook thuis blijven?

Ik heb (gelukkig) geen last van eigenwijze huisgenoten, naast de kat.. Maar volgens mij hoeven je huisgenoten - totdat jij positief test - in principe niet thuis te blijven, zo lang ze maar klachtenvrij zijn en 1.5m afstand van jou houden. Toch?

De vraag had ik weer verwijderd omdat ik een beetje bang was voor felle reacties erop, aangezien ik er zelf wel fel op ben. Sorry daarvoor.

Bij mijn weten moeten huisgenoten ook thuisblijven dan. Of in iedergeval in de zin van partner?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:32

Sure_lee schreef:
In de folder van de GGD stond dat huisgenoten thuis moeten blijven en alleen even de deur uit mogen voor boodschappen.

Rivm zegt dat huisgenoten thuis moeten blijven als de geteste koorts en/of benauwd heeft.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:33

[/quote]
Ik heb (gelukkig) geen last van eigenwijze huisgenoten, naast de kat.. Maar volgens mij hoeven je huisgenoten - totdat jij positief test - in principe niet thuis te blijven, zo lang ze maar klachtenvrij zijn en 1.5m afstand van jou houden. Toch?[/quote]

Zo is het mij gisteren ook verteld. Hier ook geen folder mee gekregen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:34

Sure_lee schreef:
Mijn vriend kreeg een folder mee na het testen.

Ik weet niet meer wat de exacte bewoordingen waren. Maar dit staat op de Rijksoverheid:
Blijf thuis tot de uitslag bekend is. Als je ook koorts hebt of benauwd bent, dan blijven ook je huisgenoten thuis tot de uitslag van de test bekend is.
Hebben je huisgenoten ook klachten? Dan laten zij zich ook testen.

Dus dat zou ik dan gewoon aanhouden.

Ja, alleen als de geteste dus koorts heeft. Maar als er iemand in je huishouden koorts heeft moet sowieso iedereen thuisblijven, dat was al een regel.