4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:33

Fading & Mara - De chips was heerlijk en super goed gelukt! <3 Er staat een receptje op mijn insta van hoe je ze kunt maken!
@tobefit_m is de naam van mijn insta, leuk dat jullie interesse hebben!! :D

Mijn lijst van gisteren is uiteindelijk zo geworden:
M - eiwit koffie smoothie en protein bite
T - courgette chips
A - een kom tomaten knakworsten soep, een kom asperge soep en drie tosti’s met tonijn en oude kaas
T - twee oranje margarietjes (koekjes)

Tompoucen waren allemaal uitverkocht dus daar heb ik helemaal niks van kunnen proeven -O- Achja, ik haal van de week wel een normale bij de bakker Y)(^)

Fading - Lekker genieten van je vrijheid!!

MarlindeRooz - Wat vreselijk, beterschap!! McDonalds is ook eigenlijk helemaal niks lekker. Ik krijg er ook altijd een vies gevoel van.
Pasta klinkt heel erg lekker!

Mara - +500 is veel beter dan +2000, dus ik vind het super goed!! Ik hoop ook dat het niet al te erg gaat regenen alhoewel het hardlopen in de regen heerlijk is, alleen alles daarnaast is gewoon rot.
Ik zou wel elke dag avondeten bij jou willen komen eten. Het klinkt allemaal altijd zo lekker en gevarieerd!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:04

Zo, dat zijn heel veel noten Kim :Y)
Het zijn verder niet mega ongezonde dingen die je hebt gegeten, alleen die noten zijn natuurlijk heel hoog in calorieën. Je gnocci klinkt wel mega lekker!

@Castilja: Ik ga straks even naar die workout kijken, ben benieuwd!

@Laura82: Vervelend zeg.. Hopelijk voel je je snel weer beter.

Super net lijstje Emmaa_!

@_mjwb: Leuk! Ik ga je volgen. Ik heb ook een Instagram voor eten, inclusief macro's, calorieën en receptjes. Die van mij is:
https://www.instagram.com/foodbyjip/
Fijn lijstje had je gister!

@Fading: Heerlijk dat skeeleren! Inderdaad lekker dingen voor jezelf doen nu. Vond ik ook zo'n verademing toen ik bij mijn ex weg ging. Ik had mijn leven helemaal om hem heen gebouwd. Heerlijk om daarna te ontdekken wat je zelf leuk vindt.

@Marlinde: Ik hoop dat je buik snel wat rustiger is, zo vervelend is dat.. Vooral als je er ook nog slecht van slaapt.

@m9ara: Heel mooi gebalanceerd lijstje vandaag!

Afgelopen dagen waren nogal rommelig hier. Had zondagavond een soort date en hij had een fles prosecco meegenomen, die kun je natuurlijk niet echt bewaren als ie eenmaal open is dus die is op gegaan. Gister wilde ik eigenlijk een iets magerder dagje maar ik ging bij mijn ouders eten. Die hadden ook twee vrienden uitgenodigd dus er werd uitgebreid geborreld en dat was ook gelijk het avondeten. Een gin tonic en twee glaasjes witte wijn gehad. En als toetje nog een halve tompouce.

Ben nu wel weer even klaar met de alcohol, ik vind het heerlijk (vooral cocktails), maar ook echt zonde van de calorieën en ik voel me er niet fit door.

Lijstje voor vandaag:
L: Thais gehakt met paprika en spinazie of drie rijstwafels met zelfgemaakte tonijnsalade
T: grapefruit, Cruesli met halfvolle melk
A: Aubergine met miso-hoisin, een klein beetje rijst en zoetzure radijs en komkommer
B: 6 km wandelen met mijn moeder (als het droog is)

MarlindeRooz

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:08

Hier waren ook alle tompoucen uitverkocht, maar vind ze toch niet zo lekker. En moet er nu ook niet aan denken. Had net lekker een bak fruit gesneden met aardbeien, banaan en blauwe bessen. Maar kreeg de aardbeien niet weg dus die heb ik maar snel weer uit zicht gezet. Niet oke dit het is net alsof ik griep heb. _O-

En lekker weekend dus ook Jip, klinkt goed dat borrelen. _O-
_mjwb, krijg je twee kommen soep op? Knap zeg haha!
m9ara, lekker lijstje heb je! Hmmm witlof :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:15

Ik heb jullie food-insta's gevolgd! Ik post ook vaak foto's (in stories sowieso bijna dagelijks) van mijn eten, maar zonder kcal breakdown oid.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:25

Ik heb je ook gevolgd mjwb!

Momenteel lees ik hier vooral mee en reageer ik weinig. Lees wel mee voor inspiratie van jullie eetlijstjes. En ik heb door dit topic zaterdag humble & crumble besteld. :o

Quarantaine met thuiswerken, werkt echt niet voor mij. Deze week mijzelf herpakken en weer netjes te eten. Zondag kleine 5 kilometer gelopen, probeer zo wel de beweging te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:27

Detroit schreef:
Ik heb je ook gevolgd mjwb!

Momenteel lees ik hier vooral mee en reageer ik weinig. Lees wel mee voor inspiratie van jullie eetlijstjes. En ik heb door dit topic zaterdag humble & crumble besteld. :o

Quarantaine met thuiswerken, werkt echt niet voor mij. Deze week mijzelf herpakken en weer netjes te eten. Zondag kleine 5 kilometer gelopen, probeer zo wel de beweging te pakken.

Voor mij werkt het enorm om aan het begin van de dag met mijn kop koffie te gaan zitten om mijn dag qua voeding in te plannen. Ik kook eigenlijk drie keer per dag (vaak havermout als ontbijt, warm gerecht als lunch en avondeten) en dat is voor mij enorm fijn, ik zit eigenlijk de hele dag comfortabel vol. Ook helpt het gewoon om te koken, dan ben ik even van mijn plek, even met mijn hoofd ergens anders, en ik ben vaak ook heel trots op wat ik kook ofzo, wat me ook weer motiveert om 's avonds of de volgende dag weer lekker te gaan koken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:29

Ja ik eet vega dus die insta's zijn vaak niet zo geschikt voor mij haha. :P Ben ook niet echt een enorm culinair wonder. Maar vind bijvoorbeeld jouw story's altijd erg vermakelijk Emma! :D

Mijn normale instagram is: Marlinde95
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-04-20 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:30

Maanlicht - Leuk! Ik ga je zo even terugvolgen :D
Ik snap je zo erg kwa alcohol. Cocktails zijn zo onwijs lekker en ik zou er ook echt veel van kunnen drinken maar fit voel ik me er ook niet echt door. Ik moet wel zeggen dat de laatste keer dat ik echt veel alcohol gedronken had was met mijn verjaardag (1 maart) net voor het coronagebeuren. Daarna af en toe een wijntje maar verder niet de behoefte gehad.
Lekker lijstje voor vandaag!!

MarlindeRooz - Het waren twee kommetjes van beide 125 ml. Ik kon niet kiezen dus moest ze perse allebei proeven :') We hadden ook nog een champignon schoep staan maar het was even kiezen, drie werd wel te veel :=

Misschien lukt het over een half uurtje om de aardbeien op te eten? Of gewoon even alles laten rusten en een dagje eten wanneer je honger hebt ipv forceren.
Ik had ook een keer de griep en toen kreeg ik van mijn vader aardbeien, die vielen toen zo slecht.

Emma - Super leuk, dankje!!

Detroit - Leuk, dankje! Ohhhh was je op tijd? Ik wilde ook zo graag bestellen maar was een uur te laat. Alles was al uitverkocht -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:31

MarlindeRooz schreef:
Ja ik eet vega dus die insta's zijn vaak niet zo geschikt voor mij haha. :P Ben ook niet echt een enorm culinair wonder. Maar vind bijvoorbeeld jouw story's altijd erg vermakelijk [naam]! :D

Mijn normale instagram is: Marlinde95

Ahh thanks! :D Ik heb echt veel plezier in koken en sinds ik vega eet merk ik ook dat ik mezelf weer uitdaag om echt lekkere dingen te maken. Enneh.. De meeste dingen die ik maak zijn geen rocket science en kosten hooguit een kwartiertje :))

Qua alcohol: ik was altijd echt een enorme drinker. Dronk echt meerdere keren per week tot op het punt dat ik op zn minst zwaar aangeschoten was en op een gegeven moment had ik dus ook niet meer echt voelbare katers.. Ik was het al een beetje zat maar in december ben ik onder invloed van heel veel tequila van een stoepje af gedonderd en daar heb ik mijn enkel bij gebroken, en sindsdien ben ik echt helemaal genezen. Ik drink af en toe nog wel maar ik krijg ook tijdens het drinken al echt gigantische migraine-aanvallen, waar ik regelmatig de hele nacht van wakker lig inclusief overgeven en ijlen van de pijn. Dus ik drink soms een wijntje bij het eten, of mijn zusje had laatst aperol spritz gemaakt als aperitief en dat drink ik dan wel, maar meer dan dat gaat er bij mij niet meer echt in.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:34

Jaa ik had mijn bestelling 20.06 afgerond :o _O-

Emma: thanks voor de tip! Ik haal dus echt geen plezier uit koken. Om die reden kookt mijn vriend eigenlijk ook altijd. :') maar eten plannen wil ik wel s ochtends gaan doen (zonder koffie).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:35

Dan is het al lastig ja. Ik ben echt opgevoed in de keuken en heb koken ook altijd heel leuk gevonden (al ben ik er de laatste paar jaar pas goed in geworden). Maar als je vriend kan koken is het prima toch :))

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:44

Ik vind koken ook niet zo heel erg leuk en ik kan het ook niet echt. Ik heb letterlijk een keer knakworsten laten ontploffen. Toen ik een keer spaghetti had gemaakt toen waren de slierten net slijm en de lasagne die ik had gemaakt dat was gewoon een bak saus :')

Dat wordt wat als ik later op mezelf woon. Ik denk toch maar even een vriend vinden die goed kan koken :o

(Ik kan overigens nu wel spaghetti maken, een ei bakken en soep opwarmen. Oh en vlees bakken _O-)

Bakken daarentegen vind ik wel echt heel erg leuk om te doen en meestal lukt het ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:45

Koken is imo wel echt iets dat iedereen kan leren. Het vraagt alleen heel erg van je dat je in het moment bent en dat je inziet hoe je dingen op smaak kan brengen. Heel veel proeven tussendoor helpt goed en dingen als spaghetti overkoken en knakworsten laten ontploffen is natuurlijk gewoon een kwestie van een timer zetten en geen andere dingen doen terwijl je aan het koken bent.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:45

Ja ik kan prima koken hoor. Maar ik houd bijvoorbeeld al niet zo van rijst en Aziatisch eten. Dus dat maak ik nooit. Houd het altijd erg veilig haha.

En ik kan rustig 3 maanden niet drinken en dan weer 3 dagen een drankje. En dan zo weer maanden niet. Maakt mij weinig uit. :P

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:48

Voor bakken heb ik boeken van Lotte Beukers (ook door dit topic) en dat vind ik wel leuk om te doen.

Koken kan ik opzich wel, dat is het probleem niet. Enige wat ik thuis moet klaarmaken is een biefstuk _O-

Maar knakworsten laten ontploffen, wauw _O-

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:09

Ik ga stuk om jullie kookrampen :') Ik vind koken wel erg leuk als het wat gezonds is; ik vind het heerlijk om van die soeppakketten klaar te maken bijvoorbeeld. Ik zit nu op mijn telefoon dus kan niet precies teruglezen wie het nou zei, maar ik werd gisteravond ook echt beroerd. Wij hadden hapjes op tafel en ik ben natuurlijk weer gezwicht, maar had blijkbaar zoveel gegeten dat ik misselijk werd. Vind dat alleen niet echt iets voor mij dus volgens mij was er gewoon iets verkeerd gevallen :/ Gelukkig heb ik wel een sterke maag en werd ik vanmorgen weer kiplekker wakker, maar bah. Mijn lichaam heeft gezond voedsel nodig. Heb alleen vanavond en morgenavond nog twee afspraken waar er waarschijnlijk alcohol bij zal zijn, maar dan is het aan mij om het bij 2 glazen te houden en de rest van de dag gezond te houden. :+
Heb vanmiddag een uur fietsen op de planning staan om een Gymshark legging op te halen (via United Wardrobe op de kop getikt van iemand die ook nog redelijk in de buurt woont, helemaal chill). Ik ben allemaal insta's gaan volgen, leuk!!! Nooit genoeg gezond voedsel inspiratie. <<)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:17

Mijn ex liet zelfs nog pannenkoeken in de fik vliegen. Het waren kant en klare!!!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:36

Emma, oke top! Ik ga eens kijken! Lekker lijstje! Ik vind koken zelf erg leuk om te doen. Doe het nu minder dan ik zou willen, maar mijn zusje heeft het koken ook ontdekt, dus kookt zij nu vaak. Ik krijg wel vaak commentaar van mijn ouders dat ze liever 'normaal', dus aardappels, groenten, vlees willen eten, maar daar hou ik zelf niet zo van en vind ik ook niet zo leuk om te koken, dus kook ik nu vaak in het weekend.

Gisteren voor koningsdag een oranje tompoes gegeten. Verder 538 koningsdag gekeken, was ik er toch nog een beetje bij. Leuker dan verwacht! 's avonds gezellig gebbq't met gezin met een muziekje erbij, waardoor het toch nog heel gezellig werd. Maar volgend jaar heb ik toch liever weer de normale koningsdag :')

Laura, pff wat klote zeg :(:) Beterschap!

Mjwb, kun je me nog het recept van de sushi pb'en? Heerlijke avondeten! Knakworsten laten ontploffen, knap :')

Ik heb jullie gevolgd op Insta! Ik heet, heel verrassend, Kimmie25501 :') Ik post trouwens helemaal niks wat met gezond eten oid te maken heeft, bijna alleen maar paarden haha!

Fading, ik drink gelukkig niet zo veel sowieso. Natuurlijk wel op feestjes of terrasjes en soms thuis een glas. Nadeel, ik lust alleen maar mix of cocktails of fruitbier en daar zitten meteen zoveel kcal in. Daarom drink ik niet zo vaak, alleen maar goed *D Lekker genieten van je vrijheid! Heerlijk dat skeeleren!

Marlinderooz, ai, wat vervelend dat je je zo slecht voelde. Ik hoop dat je buik snel beter is. Is het nog gelukt om de aardbeien te eten?

Mara, 500 meer is veel beter dan 2000 meer! Goed bezig! Heel mooi lijstje ook!

Jip, ja kreeg spontaan inspiratie haha. Was overigens in allebei heel lekker. Volgende keer kies ik gewoon één gerechtje met noten ipv twee. Lekker weekend! Klinkt heerlijk dat borrelen :9

Castilja, dat kan ik me heel goed voorstellen! Heel jammer! Ik ga zo eens naar die workout kijken, ben benieuwd!

Detroit, voor mij werkt het heel goed om een week van tevoren er even voor te gaan zitten en voor iedere dag van de komende week een doel op te schrijven. Dat kan bijvoorbeeld een planning zijn waar ik me aan kan houden, een sportdoel (bijvoorbeeld mijn doel voor morgen is 's avonds een cardioworkout doen) of een cheatdag. Daardoor heb ik meteen een veel duidelijkere structuur voor mezelf en doordat het soms maar hele kleine doelen zijn, geeft het makkelijk succes en dat zorgt weer voor meer motivatie. Als je niet zo van koken houdt, wordt het inderdaad wel lastig ja. Koken is denk ik ook wel echt iets wat iedereen kan leren. Sommige mensen zullen het waarschijnlijk nooit leuk gaan vinden, maar het is iets wat toch wel handig is als je het kan.

Gisteren begon goed, netjes groente en fruit toegevoegd in mijn lijstje. 's middags een kiwi naast mijn tompoes gegeten, voor de gezonde touch. Maar helaas veel te veel avond gegeten, daarna nog een heel ongezond toetje op en een vreetbui gehad. Dus tja, beetje jammer. Vandaag weer een nieuwe dag.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:55

Jeetje, wat een berichten haha. Moet wat sneller een berichtje plaatsen anders is het niet meer te overzien. Leuk dat jullie de brownies ook willen proberen; heb ze tot nu toe twee keer gemaakt, 1e keer waren ze te nat, 2e keer net te droog :') Dus de baktijd moet nog geperfectioneerd worden, tips zijn dus welkom haha. Voor 9 brownies zijn dit de ingrediënten die ik gebruik:
- 180ml Griekse Yoghurt
- 60ml melk
- 50g cacao poeder
- 20g zoetstof
- 55g havermout
- 1 ei
- 1 theelepel bakpoeder
- Snufje zout
Qua macro's kom ik dan om en nabij uit op 76 kcal per stuk, 5.2g eiwit en 8.3g koolhydraten.

De afgelopen paar dagen gingen best goed. Mijn moeder heeft in het weekend altijd een bakkick, maar ik had nu mijn eigen brownies gemaakt dus hem me keurig aan m'n calorietjes kunnen houden :o Merk nu zelf wel dat het mij wat minder uitmaakt als ik ongeveer 100 calorieën hoger uitkom, dus dan heb ik nog wat speling. En het goede nieuws, ik ging gistermiddag op de weegschaal staan en echt, mijn dag kon niet meer stuk: de weegschaal gaf 77 kilo aan! *\o/* <3 Had dit willen vieren met een oranje tompouce, maar had het zelfde probleem als _Mjwb en Marlinderooz; ze waren overal uitverkocht :( Had me er heel erg opverheugd, kon het room en de glazuur echt bijna proeven gewoon, haha.

Anyhow, mijn lijstje voor vandaag:
O: Yoghurt Griekse stijl met muesli en kiwi
T: kop thee en low calorie brownie
L: ovenschotel met gehakt, wortels en ewrtjes en aardappel schijfjes
T: Blauwe druiven
A: 2 wraps met hummus, cottage cheese, kipfilet en komkommer en tomaat
T: 3 rijstwafels
B: misschien nog rondje hardlopen als het droog wordt/workout doen
Dan kom ik ongeveer uit op 1600 kcal

@_mwjb, ik heb je insta opgezocht en die chips zien er idd echt heel lekker uit! Heb ze bij mijn receptjes gezet die ik nog een keer wil proberen :) Heb zelf geen food insta, maar wel een 'verzameling' aangemaakt waarin ik allerlei workouts, tips en gerechten inzet.

Mijn kookskills zijn tot nu toe echt non-existent, maar merk wel dat nu ik meer bezig ben met wat ik eet, dat ik het leuker vind om te koken of bakken en zelf dingen uit te proberen. Dus dat is wel echt leuk. Gelukkig nog niet zulke dramatische kookervaringen gehad hahah maar ga nu wel een stuk voorzichtiger doen denk ik :P

Over de omgang met paarden missen, heb ik ook wel een beetje hoor. Ik heb het geluk dat ik nog naar mijn verzorgpaarden kan, maar daar kan ik helaas niet meer mee dan grondwerk en stapritjes maken. Neemt niet weg dat ik dat ook echt geweldig vind en de paarden super leuk zijn om mee om te gaan, maar echt les hebben mis ik wel. Ik studeer zelf aan de Universiteit Leiden en had gehoopt dat zij ook bijvoorbeeld een studenten paardrijvereniging zouden hebben zoals Utrecht. Dat zou mij echt ideaal lijken; je leert nieuwe mensen kennen én bent met paarden bezig. Helaas bestaat zoiets niet in Leiden, dus dat is wel erg jammer. Af en toe neem ik nu wel een privélesje op de manege en is het voorderest wachten tot de groepslessen weer kunnen beginnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:53

Ik vind persoonlijk dat kunnen koken wel echt een skill is die je moet leren als je volwassen bent ofzo? Niet iedereen hoeft culinaire maaltijden te maken maar weten hoe je voor jezelf voedzame en gezonde maaltijden kan combineren die voldoen in al je voedingsstoffen is imo wel echt een belangrijke stap in volwassen worden. Koken hoeft je hobby niet te zijn en het is prima om gewoon een vast weekmenu te hebben dat je elke week eet, als het maar voedzaam is.

Mijn lijstje van vandaag is iets 'ongezonder'/voller dan normaal, maar ik heb best wel heftige trek en ik wil mijn lichaam daar graag in voldoen. Morgen weer wat meer fruit en gebalanceerder. Normaal post ik deze lijstjes niet maar in het kader van eerlijk zijn en mezelf ook verantwoordelijk houden vandaag maar wel :))

O: Een havermelk latte (60)
L: Twee plakken zuurdesembrood, allebei even in het tosti-ijzer gelegen met wat boter :o, eentje met Philadelphia en knoflookzout en de ander met twee gebakken eieren (817).
T: Vijf cream crackers met ras el hanout (301)
A: Hetzelfde als gisteren: linzenpasta met zelfgemaakte tomatensaus en wat vega balletjes (690).

Als ik vanavond nog erge cravings krijg pak ik misschien nog wat meloen. In totaal kom ik hiermee uit op 1868. Ongeveer 300 meer dan wat mijn doel op een dag is, maar tegelijkertijd nog steeds heel netjes onder onderhoud en het zou niet zo veel invloed op mijn dieet moeten hebben als ik nu denk. Mijn lunch was echt puur een inschattingsfout, ik heb niet ontbeten omdat ik ergens mee bezig was en als lunch had ik gewoon zin in iets vettigs, vullends, met veel eiwitten om lang vol te blijven en veel koolhydraten om me even wakker te maken. Op zich heel goed en fijn, maar wel pak hem beet 500 kcal meer dan ik normaal graag in een lunch zou eten. Daarom ook een vrij carby tussendoortje, ik ben bang dat ik anders ga crashen zometeen :))

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:59

Koken is echt een van mijn grootste hobby's. Vooral de laatste jaren heb ik het erg kunnen ontwikkelen, nu ik niet meer bij mijn ouders woon. Die houden puntje bij paaltje toch meer van traditioneel avondeten. Ik eet daarentegen bijna nooit dezelfde gerechten. Niets leukers dan je best doen op iets lekkers, nieuwe smaken te kunnen proberen en het vervolgens op te kunnen eten. Eten is ten slotte ook een van mijn grootste hobby's :D

Qua alcohol houd ik gewoon heel erg van een lekker wijntje op het terras/bij mijn eten/bij de borrel/of gewoon random :+ Vooral in het weekend kan ik echt genieten van een borrelplank met een lekkere fles wijn. Dat is daarom ook gelijk mijn struikenpunt in het weekend, want bij elkaar opgeteld zijn dat heeel veel kcal! Met een cocktail oid maak je me niet zo snel blij, dat scheelt weer.

@Maanlicht, Was je soort van date wel leuk? :D Klinkt wel als een heel leuk weekend. Zo te zien zit je vandaag erg laag in kcal, dus helemaal niets aan de hand!

@Sneeuwvlok, Thanks voor het recept! Hoelang en op hoeveel graden had je ze beide keren gebakken toen ze te nat en te droog waren?
Wat goed van de 77kg *\o/* En lekker lijstje hoor, ga zo door!

@Emmaa, Alsnog een net aantal kcal voor een dag met een dergelijke lunch! Het zou op die manier inderdaad geen negatieve invloed op je dieet moeten hebben. Hoe staat het eigenlijk met de supplementen die je moeten gaan helpen afvallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:04

Dat alcohol als struikelpunt herken ik heel erg! Toen ik nog (veel) dronk beloonde ik mezelf echt met een glas wijn in het weekend (of na een lange werkdag) en dat bleef nooit bij een glas zeg maar. Op een gegeven moment dronk ik iedere dag wel 2 of 3 glazen en pas nu ik dat niet meer doe merk ik aan mijn energielevels dat ik eigenlijk gewoon een permanente kater had al die tijd :+

Ja, ik durf voorzichtig wel te zeggen dat het daar goed mee gaat! Ik merk niet heel erg veel verschil maar de afgelopen 3/4 dagen is mijn gewicht voor het eerst in een hele lange tijd stabiel omlaag gegaan. Hele kleine beetjes hoor, maar dat is ook wel te verwachten met hoe ik eet en het feit dat ik elke dag weeg. Durf nog niet echt positief te zijn want het kan net zo goed morgen weer omhoog schieten (eerder was het meestal een patroon waarin ik 1 of 2 dagen een 'lager' gewicht was en dan weer 1 of 2 dagen een hogere) maar ik heb goede hoop :)

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:05

Thanks m9ara! Oja, dat is misschien wel handig om toe te voegen haha. De oven voorverwarmen op 180 graden. Eigenlijk moet hij. Er 15 minuten in, maar dat was voor de 1e keer bij mij te kort. 2e keer had ik 30 minuten gedaan, dat was te lang. Dus volgende keer ga ik 20 tot 25 minuten proberen :p

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:01

Koken leer je echt alleen maar door te doen ja.

Ondanks dat ik nog steeds enorme krampen heb toch best een nette lijst vandaag.

O: banaan, 6 aardbeien en 2 handjes blauwe bessen
L: 60 gram pasta, gok 200 gram broccoli en 6 honingtomaatjes. Met rode saus, balsamico siroop en wat Parmezaanse kaas.
T: time-out koekje speculaas (was een gok, maar gaat goed haha)
A: ongeveer 300 gram aardappelen, 200 gram witlof en dan met +- 60 gram kaas in de oven.

Kcal tellen ga ik niet doen want het is niet al te veel haha.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:23

Marlinde je begrijpt dat je nu genoodzaakt bent het recept van je lunch met ons te delen? <<)
Super lijst hoor, qua kcal ook nog wel redelijk lijkt me?

Ik ben echt een beetje aan het prutsen; vandaag gegeten wat ik wilde (en daar bedoel ik mee dat ik niet alles meteen invoerde dus de macro's even niet zag), maar ik kom qua kcal echt veel lager uit dan normaal. Heb het net even met terugwerkende kracht ingevoerd. Komt volgens mij echt omdat je dan niet de hele tijd met eten bezig bent in je hoofd en mag eten wanneer je wil; dan hoeft niet ineens niet meer zo? Heel maf. Ga het morgen nog eens zo proberen, heb wel gezond gegeten verder en niet echt trek nu :)