linky schreef:@IMANDRA wat een stomme vergelijking...……….. je injecteert toch geen autogordel?
Het ging om de logica ervan. Jij zegt omdat je geen mensen kent die er (blijvende) schade van hebben ondervonden of erdoor zijn overleden dat het dus niet of nauwelijks voorkomt. Maar die logica klopt niet. Daarom haalde ik het autogordelvoorbeeld aan. Ik heb het nog helemaal niet over eventuele stofjes die erin zitten (maar ik kan gerust nog herhalen wat hier al 100000x is gezegd: vaccins zijn uitermate veilig, véél veiliger dan het doorlopen van de ziekte als men kijkt naar statistieken). Genoeg wetenschappelijke onderzoeken die dit hebben aangetoond.
Kan je overigens een linkje geven naar waar de informatie van het RIVM staat die zegt dat er doden zijn door vaccinatie? Het is hier al meermaals genoemd maar geen een van de posters van dit statement heeft ooit de link gegeven naar waar deze informatie staat.
Zal het maar even dikgedrukt neerzetten en groter, want elke vraag hierom is steeds genegeerd.
En weet je waardoor er zo weinig mensen dood gaan aan de ziekten die je noemt? Juist ja... omdat de vaccinatiegraad in Nederland relatief hoog ligt waardoor de ziekte zich ook niet goed kan verspreiden

Ik heb me overigens uitermate goed ingelezen, al zeg ik het zelf. Talloze onderzoeken gelezen, bijsluiters, informatie van het RIVM etc. Ik denk dat ik meer betrouwbare bronnen tot me heb genomen dan jij.
Vaccinatieschade bestaat. Dat ontken ik niet. Echter niet in de hoeveelheid die jij lijkt te insinueren. Je kan allergisch zijn voor een bestandsdeel in een vaccin, net als je allergisch kan zijn voor pinda's, boompollen, etc etc. Dat een kind daardoor (ernstig) ziek wordt is natuurlijk heel erg. Gelukkig is zo'n allergie erg zeldzaam. Veel zeldzamer dan blijvende gevolgen door het doorlopen van een ziekte. Maar juist voor díé kinderen is het belangrijk dat (gezonde) mensen wél vaccineren. Dan is er groepsimmuniteit en is dat ene kind beschermd.