Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:36

linky schreef:
@IMANDRA wat een stomme vergelijking...……….. je injecteert toch geen autogordel?

Het ging om de logica ervan. Jij zegt omdat je geen mensen kent die er (blijvende) schade van hebben ondervonden of erdoor zijn overleden dat het dus niet of nauwelijks voorkomt. Maar die logica klopt niet. Daarom haalde ik het autogordelvoorbeeld aan. Ik heb het nog helemaal niet over eventuele stofjes die erin zitten (maar ik kan gerust nog herhalen wat hier al 100000x is gezegd: vaccins zijn uitermate veilig, véél veiliger dan het doorlopen van de ziekte als men kijkt naar statistieken). Genoeg wetenschappelijke onderzoeken die dit hebben aangetoond.

Kan je overigens een linkje geven naar waar de informatie van het RIVM staat die zegt dat er doden zijn door vaccinatie? Het is hier al meermaals genoemd maar geen een van de posters van dit statement heeft ooit de link gegeven naar waar deze informatie staat.
Zal het maar even dikgedrukt neerzetten en groter, want elke vraag hierom is steeds genegeerd.

En weet je waardoor er zo weinig mensen dood gaan aan de ziekten die je noemt? Juist ja... omdat de vaccinatiegraad in Nederland relatief hoog ligt waardoor de ziekte zich ook niet goed kan verspreiden :j.

Ik heb me overigens uitermate goed ingelezen, al zeg ik het zelf. Talloze onderzoeken gelezen, bijsluiters, informatie van het RIVM etc. Ik denk dat ik meer betrouwbare bronnen tot me heb genomen dan jij.

Vaccinatieschade bestaat. Dat ontken ik niet. Echter niet in de hoeveelheid die jij lijkt te insinueren. Je kan allergisch zijn voor een bestandsdeel in een vaccin, net als je allergisch kan zijn voor pinda's, boompollen, etc etc. Dat een kind daardoor (ernstig) ziek wordt is natuurlijk heel erg. Gelukkig is zo'n allergie erg zeldzaam. Veel zeldzamer dan blijvende gevolgen door het doorlopen van een ziekte. Maar juist voor díé kinderen is het belangrijk dat (gezonde) mensen wél vaccineren. Dan is er groepsimmuniteit en is dat ene kind beschermd.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 22-07-19 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:38

Dat ja imandra :')

Iedereen roept maar dat er zoveel doden zijn door vaccinaties. Volgens mij is er nog nooit een kind doodgegaan met vaccinatie als oorzaak.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:56

Of als je een prematuur kindje hebt bijv. En we vaccineren niet alleen tegen de mazelen. En we vaccineren ook niet alleen om dodelijke afloop te voorkomen, maar ook om complicaties te voorkomen.
- Kinkhoest, jaarlijks ongeveer 300 ziekenhuisopnames en 2 doden
- rode hond: uitbraak in de bijbelbelt met lage vaccinatiegraad in 2004/2005. 400 mensen ziek, 11 kinderen worden geboren met ernstige aangeboren afwijkingen, 2 ongeboren kinderen zijn overleden hierdoor.
- Bof, ook al zo'n onschuldige kinderziekte. Voor de invoering van vaccinatie de grootste veroorzaker van virale hersenvliesontsteking. 0.4 tot 1% van alle kinderen met de bof krijgt hiervan hersenvliesonsteking. Kans op blijvende doofheid. Jaarlijks ongeveer 10 ziekenhuisopnames. Van de volwassenen die de bof krijgen, krijgt 12% een zaadbalontsteking, au %) denk ik. Met kans op onvruchtbaarheid. Van elke 15.000 patienten met de bof, is er 1 met blijvende doofheid, meestal aan 1 oor. Bij een kleine epidemie onder studenten kwam dit 3x voor, die allen niet waren
gevaccineerd.

Dat jij niemand kent met blijvende schade, is omdat de meeste mensen om je heen wel vaccineren. Maar stel dat iedereen weer alle kinderziektes door zou moeten maken. Dan komt er toch een enorm aantal half dove mensen, kinderen met hersenvliesonsteking, ziekenhuisopnames door kinkhoest bij en dan heb ik het nog maar over 3 ziektes.
Ik vind het onbegrijpbaar dat hier zo licht over gedacht wordt. En dat er maar zo gestrooid wordt met ernstige ziektes als MS en diabetes. Naar MS wordt veel onderzoek gedaan. Ik weet dat er een relatie gezien wordt met vitamine D en met pfeiffer. Ook waar je woont lijkt invloed te hebben, rond de evenaar komt het minder voor. Maar dat heeft werkelijk niets met vaccineren te maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:00

Premature kindjes worden gewoon met 6 en 9 weken ingeënt.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:11

Behalve als je niet ent ;)

Zover ik begrepen heb, zijn ze wel
kwetsbaarder. Als zo'n kleintje per ongeluk kinkhoest krijgt, dan lijkt me dat nog ernstiger. Dan is het fijn dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd zijn, zodat de kans dat een kindje in de eerste weken wat oploopt zo klein mogelijk is. En tuurlijk is dat ook geen 100% zekerheid.
Het ging er meer om dat iemand hierboven zei dat alle gezonde en weldoorvoede kindjes best de kinderziektes kunnen doormaken. Ik heb daar mijn twijfels bij. En niet alle kindjes zijn op elk moment gezond, was een beetje mijn punt :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:25

Op de neo is het verplicht. Ben je thuis en van de afdeling af is het je eigen keus.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:28

Maar prematuren blijven kwetsbaarder al zijn ze gevaccineerd toch? Is mij verteld iig.
Ook geadviseerd om ze t eerste jaar niet naar kdv ofzo te doen indien mogelijk. Maar dat was ook voor prikkels.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:31

Ja daarom krijgen ze die extra maandelijkse prik. Maar niks gehoord over prikkelgevoelig, P gaat ook gewoon mee lunchen en de stad in.

Ik ben trouwens keimoe dus volgens mij is mijn logica stuk. Maar eens met jullie dus.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:57

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:01

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:16

Zeg Linky, volgens mij spreken ze van 5-10 doden na vaccinatie. Niet dóór vaccinatie. En de rest van het verhaal is er door vaccinvrij net op het goede moment uit geknipt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:24

linky schreef:
Hier is Ab Osterhaus van het RIVM:
https://www.youtube.com/watch?v=c9hBk7A ... wdT48Ky-bc

Dus 5-10 (en dat is eigenlijk nog véél te weinig) doden per jaar door vaccinatie, maar meestal weggezet onder de noemer "oorzaak onbekend".

Oké, beetje frappant dat het een filmpje is (dus 'horen zeggen') en geen netjes statistisch uitgelegde tekst, maargoed. Lekker recent ook, uit 2009. Kuch.

De controversiële quote:
Roel Coutinho van het RIVM schreef:
"Sterfgevallen worden allemaal heel precies bekeken. Ja, het is nu eenmaal helaas zo dat er af en toe kinderen overlijden zonder dat de oorzaak precies bekend is"

Laten we even heel duidelijk zijn:

Hiervan is niet bewezen dat het door vaccinaties komt.
Er is geen enkel bewijs dat kinderen -muv een enkele, zeldzame, allergische reactie- overlijden door toedoen van vaccinaties. Niets, noppes, nada, niente. En de veiligheid van vaccins is toch vaak en diepgaand onderzocht.

Ik vraag me ook af of er niet gewoon evenveel -of misschien wel meer- kinderen overlijden die níét gevaccineerd zijn. Kinderen overlijden soms ineens. Doordat het kindje vlak na de vaccinatie overlijdt kan een rouwende ouder de link leggen tussen het overlijden en de vaccinatie door alle belachelijke broodje aap verhalen die er de ronde doen op social media. Maar die link is helemaal niet bewezen. En daarmee wil ik niet zeggen dat dit niet erg is, moge dat duidelijk zijn.

Ik heb het even opgezocht en vond deze quote op wikipedia wel treffend:
Citaat:
Vaccinations do not increase the risk of SIDS. Vaccines are linked to a 50% lower risk of SIDS.

*: SIDS = Sudden Infant Death Syndrome. Het overlijden van een baby zonder dat daar een duidelijke oorzaak voor gevonden kan worden.
Zie klik en klik voor de bronnen.

Mijn excuses ik heb vandaag gewoon zin in duidelijke grote letters gezien deze dingen echt al 1000x voorbij zijn gekomen :Y)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:37

Een goede bron voor het bijwerkingen is het onafhankelijke Lareb:
https://www.lareb.nl/nl/pages/jaarrapporten-vaccins/

Hier vinden jullie de rapporten van de laatste jaren. Hier blijkt een heel anders cijfer uit.

linky schreef:
Aan mazelen gaat geen enkel goed gevoed en verder gezond kind ten onder hoor, een weekje thuis verwend worden en klaar was het.

Fijn dat jij dit zo meemaakte, de cijfers zeggen anders. Ik ga de feiten maar weer eens herhalen - mazelen is wereldwijd reden nummer 1 van kindersterfte. In de eerste helft van 2018 vielen er in Europa al 38(!) doden: https://www.trouw.nl/nieuws/hoge-sterft ... ~b19675ea/ .

linky schreef:
Maar in ontwikkelingslanden waar kinderen ondervoed zijn en de hygiënische omstandigheden te wensen laten, kunnen mazelen door een gebrek aan vit. A wel ernstiger verlopen. Dat los je dus op met betere levensomstandigheden, niet met vaccinatie. Hoeveel kinderen zijn er in Nederland de laatste 25 jaar overleden aan de mazelen? Ééntje, een meisje van 17 die sinds haar geboorte al een kasplantje was. Maar wel 5 - 10 doden door vaccinatie per jaar...………. (Bron: RIVM).
Polio openbaart zich bij de meesten als een griep, nog géén 1% ontwikkelt tijdelijke verlammingsverschijnselen, bij weer 1% daarvan kán het permanent zijn. Maar de kans dat je 2 x door de bliksem getroffen wordt is groter.

Die hygiene is pertinente dikke onzin, mazelen verloopt overal hetzelfde en de hygiene heeft echt nada te maken met hoe het virus zich verspreid. We hebben in de westerse wereld veel betere gezondheidszorg waardoor we veel beter in staat zijn de gevolgen te behandelen (denk longontsteking). Bagatelliseer geen dodelijke ziektes. Het risico om iets over te houden aan 1 van de ziektes waartegen we gevaccineerd worden is significant groter dan het risico iets over te houden aan een vaccinatie.

linky schreef:
Ik zou zeggen, lees je eens in, verdiep je in de (artsen!)-bijsluiters en vraag je af waarom de farmaceutische industrie wereldwijd bedongen heeft dat ze wettelijk nóóit aansprakelijk gesteld kunnen worden voor eventuele vaccinatieschade.

Al gedaan eerder in dit topic ergens rond pagina 20 uit mijn hoofd. Ten eerste geldt dit alleen voor Amerika en heeft een valide verklaring - door de relatief lage opbrengsten en de relatief hoge risico's van rechtszaken en de bijbehorende onderzoekskosten werd het in de jaren 70 het nogal onaantrekkelijk voor medicijnfabrikanten om vaccins te produceren. De overheid zag 1 van de beste en goedkoopste manieren op een hoop ziekte te voorkomen aan hun neus voorbij gaan en hebben dus besloten de vergoedingen te betalen. Bij 1 op de 4 miljoen vaccinaties uit mijn hoofd werd iets uitgekeerd, waarbij de schade vaak niet bewezen is. Dit toont vooral aan hoe ontzettend laag het risico op schade is.

Wat voor schade hebben jou kinderen overgehouden aan de vaccins? En hoe weet je dat het door de vaccins komt, welke arts heeft dat bevestigd?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:50

@tmr001: Uit het jaarrapport 2017 over die twee sterfgevallen:

"In de melding van het overlijden na de meningokokken C en BMR vaccinatie, werd aangegeven dat het overlijden meest waar- schijnlijk het gevolg was van een infectie die niet aan vaccinatie gerelateerd was. Wegens
de tijdsrelatie met het vaccineren, was er toch melding van gedaan. In de melding van het overlijden na de pneumokokken en DKTP-Hib-HepB vaccinatie was het als gevolg van het ontbreken van informatie niet mogelijk om de relatie tussen vaccinatie en het overlijden te kunnen beoordelen."

Just to be clear :))

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:01

Niet voor de eerste keer zal ik mezelf maar weer eens citeren uit een ander topic over dit onderwerp.

Citaat:
Wat ik altijd zo opmerkelijk vind in dit soort topic's is dat mazelen wordt afgedaan als iets onbenulligs.
En dat komt m.i. omdat het overgrote deel van de anti-enters te jong is om een idee te hebben van wat voor impact mazelen kan hebben.
Wat ik me er nog van kan herinneren is dat er een epidemie was toen ik nog een klein idje was.
Ik ben dood en dood ziek geweest van die mazelen, maar ik had geluk, ik heb er uiteindelijk niks aan overgehouden.
Maar........
Een meisje uit mijn klas (een gezond sportief kind) is toen overleden, een meisje uit onze straat is blijvend doof geworden en niet zo'n beetje ook en een jongetje een paar huizen verder kreeg hersenvliesontsteking als complicatie en is daardoor geestelijk gehandicapt geraakt.
Het heeft trouwens niet veel gescheeld of hij had het ook niet gered.
Hoezo onschuldige kinderziekte goed voor de weerstand.

Nee, dit was niet in een reformatorische gemeenschap.
De BMR bestond gewoon nog niet.

Tot zover de "zeer kleine" kans op complicaties.

Ik kan er zo kwaad om worden dat mazelen wordt weggezet als onschuldige kinderziekte (met minder kans op complicaties dan vaccineren ?!?)

Ik blijf erbij, verreweg de meeste "kritische" prikkers zijn veel te jong om aan de lijve te hebben gevoeld wat sommige "onschuldige" kinderziektes kunnen aanrichten.

Ik hoef hierbij alleen maar aan mijn eerder vermelde, persoonlijke ervaringen met die "onschuldige" mazelen te denken .
En de inpact die het op het kleine idje heeft gehad, een vriendinnetje van mijn zus in een ijzeren long te zien liggen dankzij dat "onschuldige" polio.
Jaren heb ik daar nachtmerries van gehad.
De meesten van mijn generatie hebben, net als ikzelf, meerdere mensen gekend die min of meer gehandicapt geraakt zijn door dat "zomergriepje"
En nee, ik kom niet uit de biblebelt.
En de kansen op dat soort complicaties zijn een stuk hoger dan de kans op zgn vaccinatieschade.
Ik ken in elk geval niemand die dat heeft en ook niemand die iemand kent met vaccinatieschade.

En daar zitten aardig wat mensen uit het onderwijs tussen.

Citaat:
Natuurlijk wil iedereen zijn kind beschermen.
Natuurlijk willen de niet en/of kritische prikkers ook het beste voor hun kind.
Maar hoe je heilig kunt geloven in dubieuze "wetenschappers en onderzoeken" en serieuze wetenschap op zij kan schuiven als onbetrouwbaar,
ik kan er met mijn verstand niet bij.
Sorry.

Toen ik dit alles schreef, wist ik nog niet dat die bijna blinde nicht van mijn man, dat zeer slechte zicht gekregen heeft door de hersenvliesontsteking, die ze te danken had aan het mazelenvirus.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:17

Diddykong schreef:
Het ging er meer om dat iemand hierboven zei dat alle gezonde en weldoorvoede kindjes best de kinderziektes kunnen doormaken. Ik heb daar mijn twijfels bij. En niet alle kindjes zijn op elk moment gezond, was een beetje mijn punt :D

En daar heb je gelijk in.
Dat is ook precies waar die lap tekst van mij over gaat.
De gevallen waar ik het over heb waren gezond en weldoorvoed.
Toch hielden ze er iets ernstigs aan over.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:28

idje schreef:
Niet voor de eerste keer zal ik mezelf maar weer eens citeren uit een ander topic over dit onderwerp.

Citaat:
Wat ik altijd zo opmerkelijk vind in dit soort topic's is dat mazelen wordt afgedaan als iets onbenulligs.
En dat komt m.i. omdat het overgrote deel van de anti-enters te jong is om een idee te hebben van wat voor impact mazelen kan hebben.
Wat ik me er nog van kan herinneren is dat er een epidemie was toen ik nog een klein idje was.
Ik ben dood en dood ziek geweest van die mazelen, maar ik had geluk, ik heb er uiteindelijk niks aan overgehouden.
Maar........
Een meisje uit mijn klas (een gezond sportief kind) is toen overleden, een meisje uit onze straat is blijvend doof geworden en niet zo'n beetje ook en een jongetje een paar huizen verder kreeg hersenvliesontsteking als complicatie en is daardoor geestelijk gehandicapt geraakt.
Het heeft trouwens niet veel gescheeld of hij had het ook niet gered.
Hoezo onschuldige kinderziekte goed voor de weerstand.

Nee, dit was niet in een reformatorische gemeenschap.
De BMR bestond gewoon nog niet.

Tot zover de "zeer kleine" kans op complicaties.

Ik kan er zo kwaad om worden dat mazelen wordt weggezet als onschuldige kinderziekte (met minder kans op complicaties dan vaccineren ?!?)

Ik blijf erbij, verreweg de meeste "kritische" prikkers zijn veel te jong om aan de lijve te hebben gevoeld wat sommige "onschuldige" kinderziektes kunnen aanrichten.

Ik hoef hierbij alleen maar aan mijn eerder vermelde, persoonlijke ervaringen met die "onschuldige" mazelen te denken .
En de inpact die het op het kleine idje heeft gehad, een vriendinnetje van mijn zus in een ijzeren long te zien liggen dankzij dat "onschuldige" polio.
Jaren heb ik daar nachtmerries van gehad.
De meesten van mijn generatie hebben, net als ikzelf, meerdere mensen gekend die min of meer gehandicapt geraakt zijn door dat "zomergriepje"
En nee, ik kom niet uit de biblebelt.
En de kansen op dat soort complicaties zijn een stuk hoger dan de kans op zgn vaccinatieschade.
Ik ken in elk geval niemand die dat heeft en ook niemand die iemand kent met vaccinatieschade.

En daar zitten aardig wat mensen uit het onderwijs tussen.

Citaat:
Natuurlijk wil iedereen zijn kind beschermen.
Natuurlijk willen de niet en/of kritische prikkers ook het beste voor hun kind.
Maar hoe je heilig kunt geloven in dubieuze "wetenschappers en onderzoeken" en serieuze wetenschap op zij kan schuiven als onbetrouwbaar,
ik kan er met mijn verstand niet bij.
Sorry.

Toen ik dit alles schreef, wist ik nog niet dat die bijna blinde nicht van mijn man, dat zeer slechte zicht gekregen heeft door de hersenvliesontsteking, die ze te danken had aan het mazelenvirus.

Mijn tweelingbroer is met 11 maanden overleden aan hersenvliesontsteking. En wij woonden in Ermelo op de Biblebelt. BMR was toen nog niet aan de orde omdat die pas in 1976 ingevoerd werd. Ik weet wel van mijn ouders dat er meer kinderen in het ziekenhuis lagen met hersenvliesontsteking en die het weliswaar overleefd hadden maar wel blijvend ernstig gehandicapt waren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:33

Tjezus wat erg Jan...vreselijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:47

NatasjavE schreef:

Je kunt jezelf denk ik ook niet voorstellen wat een impact dat heeft op niet alleen het gezin, maar op de hele familie. Zelfs nu nog en ik ben 48.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:55

janderegelaa schreef:
NatasjavE schreef:

Je kunt jezelf denk ik ook niet voorstellen wat een impact dat heeft op niet alleen het gezin, maar op de hele familie. Zelfs nu nog en ik ben 48.

Jan , snap ik heel goed en wat zal jij je ontzettend boos maken om allerlei onzinverhalen die door de alu hoedjes de wereld ingeslingerd worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:09

Ik snap ook nooit dat anti-vaxxers alleen maar mensen kennen die prima door alle ziektes heen zijn gegaan...
als ik mensen van twee generaties boven mij spreek (en dat doe ik nogal vaak gezien dat mijn werkveld is :')) hoor en zie ik toch vaak andere geluiden :) zoals incomplete gezinnen etc.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:23

Daarom plaatse ik van postpoliosyndroom
Werd er van de week mee geconfronteerd.

Akelig om te bedenken dat mensen dit nu bewust doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:35

janderegelaa schreef:
NatasjavE schreef:

Oh...ik begrijp de impact heel goed.

Mijn grootouders zijn hun kind veel te vroeg verloren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:04

verootjoo schreef:
Ik snap ook nooit dat anti-vaxxers alleen maar mensen kennen die prima door alle ziektes heen zijn gegaan...
als ik mensen van twee generaties boven mij spreek (en dat doe ik nogal vaak gezien dat mijn werkveld is :')) hoor en zie ik toch vaak andere geluiden :) zoals incomplete gezinnen etc.

Omdat alles wat een gevaccineerd kind overkomt per definitie de schuld van het vaccin is, terwijl al die echte effecten natuurlijk nooit de schuld van een ziekte zijn, maar altijd van andere omstandigheden, zoals hygiëne.

Dat is het voordeel van antivaxxer zijn, voor hun hebben meningen meer waarde van feiten en het leuke van meningen is, dat je gewoon die meningen kan kiezen die jou goed uitkomen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:27

Ja heel simpel, de mensen die nu nog leven hebben het waarschijnlijk zonder al teveel problemen doorgemaakt :o