Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:39

Mijn eerste indruk van Yari Green Curls is heel positief.
Dit is wat ik gedaan heb:
-wassen met Neutral shampoo.
-Neutral conditioner bij de haaraanzet en Andrélon zijdeglans & zen conditioner in de lengtes en punten, hierna doorgeborsteld met de Tangle teezer en volledig uitgespoeld.
-Deep treatment met het Action bananenmasker.
-Op de kop uitgespoeld en doorgekamd met een grove kam.
-Het overtollige water eruit gescruncht en met praying hands en scrunchmethode de volgende producten van Yari Green Curls aangebracht: leave-in conditioner, curl activator, curling creme gel en curl maker.
-Met een microvezeldoek de haren zoveel mogelijk droog geknepen door te scrunchen.
-Tot slot een uur geplopt en het verder aan de lucht laten drogen. Ik heb dit keer geen föhn of Denmanborstel gebruikt.

Afbeelding

Dit is het resultaat:
Afbeelding

Op de foto is het moeilijk te zien maar onderaan zit het vol met wokkels <3
Afbeelding

Vrijdag maar weer even verven want het is weer hard nodig :o

Voorheen ging ik naar een krullenkapper maar tegenwoordig knip ik het zelf volgens de unicorn cut waarbij mijn moeder de langste plukken onderaan bijknipt zodat het in een niet al te scherpe punt loopt.

Mijn moeder had altijd al een enorm bos krullen en ik had ook wel veel haar maar het was altijd één grote pluizenbol. Ik deed weleens een poging om de krullen erin te krijgen want het was duidelijk dat mijn haar wel de neiging had om te krullen maar het kwam nooit goed uit de verf bij gebrek aan de juiste producten en techniek. Daarnaast borstelde ik mijn haren altijd droog waardoor het alleen maar pluiziger werd.
Tot ik toevallig hier op bokt voor het eerst las over de CG-methode en me erin ging verdiepen.

Dit was mijn haar voordat ik begon aan mijn krullenreis, intens mishandeld door de highlights die er door de haren heen in waren gezet:
Afbeelding

Dit probeerde ik na een tijdje te verbloemen met henna waarna ik ben begonnen aan de CG-methode in 2018. Links was de dag ervoor en rechts is na mijn eerste final wash en poging om CG-producten te gebruiken, ik vond het toen al een wereld van verschil.
Afbeelding

Inmiddels was het stuk met highlighst al flink uitgegroeid en kon ik duidelijk het verschil voelen tussen het gezonde haar en het stuk wat kapot gebleekt was.
De krullenkapper had destijds al een heel stuk eruit geknipt en mijn haren behandeld met Olaplex, daar knapte het aardig van op en zo kon ik de lengte in ieder geval behouden tot het slechte stuk er helemaal uitgegroeid was. Het was er echter zo slecht aan toe dat de haarschubben in elkaar haakten zodra het haar nat werd waardoor het enorm klitte. Uiteindelijk heb ik het slechte stuk er in één keer rigoureus uitgeknipt en nu verf ik het enkel nog met henna.

Ondertussen ben ik al aardig wat jaren verder en laat ik mijn krullen lang niet altijd zien, vaak vind ik het ook wel net zo makkelijk om de boel in een knot te verstoppen. Lekker praktisch.
Maar nu ik dit resultaat zo zie hoop ik dat ik toch de motivatie kan opbrengen om mijn krullen vaker te stylen.

Maflinger_S

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:47

Jeetje Jolien87: 't is even een heel proces maar dan heb je ook wat!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 23:47

Wat een prachtige krullen heb je! En wat een verschil met 2018!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:50

mooi Jolien!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:50

Wauw, wat een prachtige krullen! <3 Wat een verschil ook met een paar jaar geleden. Ik snap dat het veel werk is, maar het is het dubbel en dwars waard.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:53

Wow!

Ik zie nu overal mensen (collega’s, op straat, op tv, in de winkel) waarbij ik denk: jij zou vast super mooie krullen hebben als je ervoor gaat!

:')

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 00:00

Haha, dat heb ik nu al en ik ben zelf nog heel erg zoekende.
Maar ook dat ik mensen overal zie met prachtige krullen en denk ‘ :wow: dat wil ik ook, wat is je geheim?’

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:52

Wauw Jolien <3 ik ben echt jaloers op zon mooie bos krullen, op 1 van de vorige paginas stond ook echt zon hele mooi bos haar <3

Ik ga het snot eens proberen, met de dure artikelen van pure lou wil het niet lukken :n Dus nu heb ik al 2 weken niks er mee gedaan alleen gewassen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:49

Dankjulliewel <3 Ik ben ook heel blij met het resultaat.
Vanmorgen waren de krullen natuurlijk niet meer in topvorm dus ik heb het vochtig gemaakt met de plantenspuit en vervolgens nog een beetje creme gel gebruikt. En nu weer gewoon laten drogen.

Mocht er iemand in de buurt van Vriezenveen wonen of eens in de buurt zijn: bij deze heb ik nog 2 bijna volle tubes Snotgel in de aanbieding. Mag zo opgehaald worden.
Ook heb ik nog een beetje van Novex black leave-in, Cantu curl activator, Wella rock & hold gel en Boucleme curl creme voor wie het eens wil uitproberen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:51

poes schreef:
Wow!

Ik zie nu overal mensen (collega’s, op straat, op tv, in de winkel) waarbij ik denk: jij zou vast super mooie krullen hebben als je ervoor gaat!

:')

Hahaha herkenbaar. :j
En andersom inderdaad ook, C_arola.
Eigenlijk zou er een CG-code moeten zijn zodat je in stilte (zonder dat het gênant wordt :') ) kenbaar kunt maken dat je lid bent van de CG Clan.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 15:21

Haha leuk idee :j

Heeft iemand ervaring met Aunt jackies uit mijn hoofd? Ik zag dat het hier wordt verkocht. Yari green curl maker heb ik vanmorgen gekocht. Ben benieuwd.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:43

Jolien, wauw! Wat heb je een prachtige bos <3
Poes, dat heb ik ook heel vaak! Maar een collega heeft mij op die manier ook zover gekregen (kende die hele methode niet), dus soms kan erover praten wel helpen. _O-

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:22

Ik heb nog geen ervaring met Aunt Jackies, C_arola, maar ben het wel vaak tegengekomen toen ik me aan het inlezen was.

Ik heb een vriendin met slag in haar haren ook overtuigd om het te gaan proberen, die is vandaag inkopen wezen doen. :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:39

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:46

Wat zouden jullie doen?

Ik wil dus graag terug van 3keer per week wassen naar 1 keer met shampoo. Vroeger waste ik het twee keer maar ik ga minstens 3 keer per week hardlopen en met de jaren zweet ik meer op mijn hoofd.

Kapper raadde aan:
1 Keer shampoo
1 Keer enkel water water
1 Keer conditioner (in de lengtes)

En dan de hele routine.

Nu wordt het dus wel nog vet na enkele dagen. Vorige keer met enkel water gedaan maar dat bleef wel vet vond ik. Nu is het weer zover en wil ik tot zondag verder kunnen voor ik weer shampoo pak. Beter met conditioner en dan ook op de hoofdhuid of toch nog eens enkel water proberen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:55

poes schreef:
Wat zouden jullie doen?

Ik wil dus graag terug van 3keer per week wassen naar 1 keer met shampoo. Vroeger waste ik het twee keer maar ik ga minstens 3 keer per week hardlopen en met de jaren zweet ik meer op mijn hoofd.

Kapper raadde aan:
1 Keer shampoo
1 Keer enkel water water
1 Keer conditioner (in de lengtes)

En dan de hele routine.

Nu wordt het dus wel nog vet na enkele dagen. Vorige keer met enkel water gedaan maar dat bleef wel vet vond ik. Nu is het weer zover en wil ik tot zondag verder kunnen voor ik weer shampoo pak. Beter met conditioner en dan ook op de hoofdhuid of toch nog eens enkel water proberen?

Conditioner zou ik zo min mogelijk op de hoofdhuid doen. Als je de shampoo hebt afgebouwd dan zal je hoofdhuid na verloopt van tijd de balans hebben gevonden om zichzelf te reinigen.
Dit is alleen wel een heel zure appel om doorheen te gaan en kan best een paar weken duren voor de overmatige vettigheid verdwijnt.

Ik kan een massageborstel voor je hoofdhuid aanraden. Daar krijg je de hoofdhuid ook goed schoon mee en tegelijkertijd bevordert het de bloedsomloop, wat weer een gezonde haargroei bevordert.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:56

Moh bestaat dat? Klinkt zalig!

Het is wel ideale periode nu ik werk toch veel van thuis :D

Ik hoop wel dat het met een week of 6 beter is. Dit is week 2.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:01

poes schreef:
Moh bestaat dat? Klinkt zalig!

Het is wel ideale periode nu ik werk toch veel van thuis :D

Ik hoop wel dat het met een week of 6 beter is. Dit is week 2.

Ja joh, echt fijn! Ik vind het altijd zo'n naar gevoel aan mijn vingertoppen als ik die gebruik om mijn hoofdhuid te masseren. Ik heb er eentje van Vanity planet met een trilfunctie maar die doet het niet meer en naar mijn idee heeft die ook weinig meerwaarde. Dus ik gebruik hem nog steeds maar er zijn een boel verschillende borstels te vinden:
https://www.google.com/search?q=hoofdhuid+massage+borstel&sxsrf=AOaemvLhMTsatAfh4PdK2V-S8CAuQMR5Gw%3A1641488398507&ei=DiDXYdS_Ho3jsAeTqJXIAQ&ved=0ahUKEwjU_pTnzJ31AhWNMewKHRNUBRkQ4dUDCA4&uact=5&oq=hoofdhuid+massage+borstel&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsANKBAhBGABKBAhGGABQAFgAYL8CaAFwAngAgAEAiAEAkgEAmAEAyAEIwAEB&sclient=gws-wiz

Na 2 weken zal je nog weinig voordelen merken, dat heeft echt even tijd nodig. :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:01

Hallo,

Ik kom ook even binnen vallen. Heel erg jaloers op Jolien haar mooie krullen.

Ik heb tot nu toe van nature een slag in mijn haar als ik het langer laat groeien. Ik gebruik inmiddels al meer dan een jaar de vegan shampoo bar van nature box, hier zitten nog steeds SLS en PLS in vanwege een gevoelige hoofdhuid.

Mijn haar krult heel mooi als het nat is en daarmee is het verder ook wel gezegd. De krul gaat eruit zodra ik mijn haar met een borstel aan raak(nat) en als het droog is. Ik kan een beetje door de bomen het bos niet meer zien met alle verschillende verkoopsites van de Curly method, dus ik weet niet waar te beginnen. Ik wil echt geen final wash zoals alle sites zeggen doen met een reguliere shampoo, want dan is mijn hoofdhuid weer weken van slag. Dit is mijn haar nu.
Droog:
Afbeelding

Nat:
Afbeelding

En toen het nog lang was:
Afbeelding

Ik wil vooral meer slag in mijn korte haar ook, het begint nu net met de eerste slag, dus het staat op deze lengte alle kanten op dus ik kan er niks mee.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:59

Allereerst dankjewel voor je lieve compliment :)

Een final wash kun je ook doen met Neutral, die gebruik ik ook want mijn hoofdhuid is zeer teer. :(:)
De conditioner van Neutral is ook CG-proof en een aanrader voor je gevoelige hoofdhuid. Hij is wel aan de prijs vind ik, dus die gebruik ik alleen bij de haaraanzet zodat mijn hoofdhuid beschermd is tegen de producten met allergenen.

De styling is wel essentieel om je krullen goed uit te laten komen.
Als ik mijn haren laten drogen zonder ze te stylen dan is er ook weinig van die mooie krullen over dus laat dat alvast een troost zijn. ;)
Schrik niet van alle spannende producten die je op CG sites ziet, je komt al een heel eind met simpele producten die o.a. bij Kruidvat verkocht worden. Zo hoef je ook niet per sé bakken geld uit te geven om resultaat te boeken.
Daarnaast zijn er veel krullendames die met liefde proefmonstertjes willen delen zodat je eerst wat producten kunt uitproberen.
In jouw geval zou ik niet al te zware producten gebruiken, dus óf een leave-in, óf een krullencreme, zeker niet allebei want daarmee verzwaar je, je haar waardoor het enkel sluik en vet wordt. Iets wat je echt níet wilt.

Als je het echt volgens het boekje wilt doen en gericht op zoek wilt naar producten dan kun je het beste een test doen om je haartype uit te vinden, dit kan bijvoorbeeld via deze site: https://www.cghair.nl/haartest maar je kunt ook googlen op 'curly girl haartest' en dan vind je een boel sites met een duidelijke uitleg.

Edit: zonder je direct met allerhande producten en materialen om de oren te slingeren: de Denman brush is ook een optie om de slag in je haar een handje te helpen.
Wat je simpelweg doet is je haren per streng (je kunt zelf bepalen hoe dik die zijn) door te kammen met de Denman brush en ondertussen de borstel draaien, als je begrijpt wat ik bedoel.
Anders staan er ook zat filmpjes op Youtube die laten zien hoe het werkt.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 06-01-22 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:02

Poes ik zou ondanks het zweten gewoon 1x wassen en 1x spoelen

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 01:01

Aunt jackie's is best fijn spul, zeker die groene conditioner. Net als de paarse krullen crème, die ook nog eens fantastich ruikt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:28

De krullencreme is alleen niet CG daar zitten siliconen in.

Leuk dat dit topic zo enorm opleeft. Het motiveerde mij gisteren in ieder geval om weer eens even iets meer moeite te doen in de verzorging van mijn haar en een goede deepco te doen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:39

Hoi, mag ik me hier ook melden? :))

Ik heb krullen, nooit bij een krullenkapper geweest, dat staat wel op de planning maar ik zie door de bomen het bos niet meer (wat zijn aanrader? Curlsys, juist niet...? :P )

Ik was op het moment één keer in de week met een shampoo- en conditionerbar, waarna ik het gewoon maar weer vastmaken want dode punten dus pluis anders (iets met kapper... :') ). Als het wel in goede staat is mik ik er een masker in met argan olie en dan wordt dit het eindresultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Maar mijn gevoel zegt dat het nog mooier kan. Vollere krullen zeg maar. :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:02

Wat leuk dat dit topic zo actief is. Ik lees al langere tijd mee. Ik ben ook aanleg voor krullen maar tegelijkertijd is mijn haar ook ontzettend dun en kwetsbaar. Ik ben inmiddels zover dat het niet meer pluist of afbreekt, maar daarvoor hou ik het wel kort (schuine bob dus achter is net iets langer dan mijn haargrens). Dat maakt het tegelijk ook lastig om er producten in te doen want het komt vaak toch op m'n hoofdhuid terecht. Ik zou heel graag eens naar de krullen kapper gaan maar omdat mijn korte coupe elke 6 weken geknipt moet worden, is dat wel een prijzige aangelegenheid. Ik ben er nog niet helemaal achter wat mijn haar triggert om te gaan krullen. Zo heb ik een periode veel krul gehad en heb ik nu juist weer geen enkele krul.