Dit is wat ik gedaan heb:
-wassen met Neutral shampoo.
-Neutral conditioner bij de haaraanzet en Andrélon zijdeglans & zen conditioner in de lengtes en punten, hierna doorgeborsteld met de Tangle teezer en volledig uitgespoeld.
-Deep treatment met het Action bananenmasker.
-Op de kop uitgespoeld en doorgekamd met een grove kam.
-Het overtollige water eruit gescruncht en met praying hands en scrunchmethode de volgende producten van Yari Green Curls aangebracht: leave-in conditioner, curl activator, curling creme gel en curl maker.
-Met een microvezeldoek de haren zoveel mogelijk droog geknepen door te scrunchen.
-Tot slot een uur geplopt en het verder aan de lucht laten drogen. Ik heb dit keer geen föhn of Denmanborstel gebruikt.

Dit is het resultaat:

Op de foto is het moeilijk te zien maar onderaan zit het vol met wokkels

Vrijdag maar weer even verven want het is weer hard nodig

Voorheen ging ik naar een krullenkapper maar tegenwoordig knip ik het zelf volgens de unicorn cut waarbij mijn moeder de langste plukken onderaan bijknipt zodat het in een niet al te scherpe punt loopt.
Mijn moeder had altijd al een enorm bos krullen en ik had ook wel veel haar maar het was altijd één grote pluizenbol. Ik deed weleens een poging om de krullen erin te krijgen want het was duidelijk dat mijn haar wel de neiging had om te krullen maar het kwam nooit goed uit de verf bij gebrek aan de juiste producten en techniek. Daarnaast borstelde ik mijn haren altijd droog waardoor het alleen maar pluiziger werd.
Tot ik toevallig hier op bokt voor het eerst las over de CG-methode en me erin ging verdiepen.
Dit was mijn haar voordat ik begon aan mijn krullenreis, intens mishandeld door de highlights die er door de haren heen in waren gezet:

Dit probeerde ik na een tijdje te verbloemen met henna waarna ik ben begonnen aan de CG-methode in 2018. Links was de dag ervoor en rechts is na mijn eerste final wash en poging om CG-producten te gebruiken, ik vond het toen al een wereld van verschil.

Inmiddels was het stuk met highlighst al flink uitgegroeid en kon ik duidelijk het verschil voelen tussen het gezonde haar en het stuk wat kapot gebleekt was.
De krullenkapper had destijds al een heel stuk eruit geknipt en mijn haren behandeld met Olaplex, daar knapte het aardig van op en zo kon ik de lengte in ieder geval behouden tot het slechte stuk er helemaal uitgegroeid was. Het was er echter zo slecht aan toe dat de haarschubben in elkaar haakten zodra het haar nat werd waardoor het enorm klitte. Uiteindelijk heb ik het slechte stuk er in één keer rigoureus uitgeknipt en nu verf ik het enkel nog met henna.
Ondertussen ben ik al aardig wat jaren verder en laat ik mijn krullen lang niet altijd zien, vaak vind ik het ook wel net zo makkelijk om de boel in een knot te verstoppen. Lekker praktisch.
Maar nu ik dit resultaat zo zie hoop ik dat ik toch de motivatie kan opbrengen om mijn krullen vaker te stylen.