Ik ben transgender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 18:44

Dit was voor de fase waarin mijn moeder besloot mij standaard twee paardenstaartjes te geven. :') Gelukkig had ik al wel vrij vroeg aangegeven niet van jurkjes/rokjes/roze te houden, dus dat hielp nog wel een beetje. Ik denk dat de paardenstaartjes achteraf een compromis waren. :+

Zo ook op deze foto te zien. Tevens een hele duidelijke hint naar mijn toekomstige thuisland. _O-
Afbeelding

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:13

Happy Birthday Hiraeth! En wat een verschil op de foto's zeg, :wow:.

Ik twijfel, ga je naar de Flevohof :') of naar Denemarken verhuizen?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 20:21

:')

Denemarken. :D Maar de Flevohof voelt ook al heel buitenlands nu met alle coronamaatregelen. :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:34

Rocamor schreef:
Jouw hoofd op de puppyfoto zie ik niet echt een meisje in. Ik zou daar de (meestal) beschamende fout gemaakt kunnen hebben door te zeggen dat het zoontje zo'n mooie kleurige trui am heeft.

Nou, ik dacht hetzelfde: wat heeft dat jongetje een leuke trui aan! Had nog niet gezien wie die foto had gepost, maar ik had er geen Hiraeth in herkend.

...sterker nog, ik weet niet of ik je nu zou herkennen als ik je in het wild zou tegenkomen, Hiraeth! Wat een verandering in een jaar tijd +:)+

Je topic loopt overigens ook alweer twee jaar, zag ik. Nog steeds erg leuk en interessant om te volgen!

[Edit] Even opgezocht wanneer we elkaar zagen bij dat concert. September 2018 was dat. Nee, ik zou je nu echt niet meer herkennen :D Mooi man. +:)+

Shadow0

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:56

Hiraeth: die kleurige trui-foto vind ik echt gewoon een 'kind'-foto, ik zou het hooguit in een ander tijdvak zetten: meer jaren '80. Toen waren zowel kleurige truien als langer haar helemaal niet ongewoon. Volgens mij zijn er van mijn neefje ook wel dat soort foto's (zelfs uit Denemarken), die had ook zulk blond haar. (En soms was dat lang en soms was dat kort, en 1 keer was het halverwege het harenknippen tijd om naar de LaserQuest te gaan en was het beide :D )

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:57

Wat ik op insta al zei, wow wat een verschil.
En moet zeggen: op de strandfoto vind ik jou nou ook niet echt meisje meisje zeg maar

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:14

Hiraeth wat een verschil in een jaar zeg, mooi! Herken je jouw eigen ik nu ook meer terug in je uiterlijk als ik vragen mag?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:29

Vandaag mag het hesje uit!
Wat voelt dat vreemd opeens, gewoon een T shirt aan hebben zonder wat dan ook eronder. Ik moet wel echt aan m'n houding werken. Als ik geen trui aan had maar alleen een T shirt met binder liep ik altijd heel gebogen, na de operatie is dat niet beter geworden door de strakheid van de huid en het hesje.

Zo ziet het er nu uit, 6 weken na datum
Spoiler:
Afbeelding

Eergisteren viel opeens van de rechter tepel het hele korstje eraf. Het was wat gevoelig dus ik had er weer een gaasje op gedaan, die er daarna aan vast plakte. Ik heb 'm laten zitten, straks maak ik wat kapot :=
Ik had bedacht dat ie onder de douche er wel af zou vallen, doe ik het hesje uit, word ie meegetrokken.
Oké dan!
Het rode is dus dat, het is geen wond gelukkig, meer een schaafwondje.

En ik kan m'n armen weer omhoog doen! :D
Mijn paard is er blij mee, nu kan ik weer achter haar oren en schoft kriebelen :')

Afbeelding

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:35

Wow dat ziet er mooi uit, top +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:22

Een leuke knappe jongeman ben je!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:52

Zoooooooo wat ziet dat er al netjes uit! Mooi schoon en strak.

Het lopen met gebogen rug herken ik, bij mij is dat slecht/niet hersteld. Te lang tijdens de groei zo gelopen ben ik bang. :P

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:03

Stille meelezer meldt zich. Ik volg dit topic uit interesse al een tijdje, maar wilde nu toch iets kwijt.
@Vivawiek: op die laatste foto zie ik als buitenstaander gewoon een jongen staan. Dus... dat dus. :+

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 21:30

Zie dit niet als een verkapte flirtpoging, maar wat zie je er goed uit! :D

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:52

_O-
Dank jullie wel! :D
Ik ben zo blij met hoe het nu gaat en met m'n lichaam. Ik sta als ik ga douchen zo een uur in de badkamer omdat ik alleen maar in de spiegel wil kijken, verwaand much :')

En nog een leuke in de trant van 'hoe gaat familie ermee om'.. Nou :')...
Zaterdag had ik een uitvaart, veel mensen maar gelukkig buiten op de boerderij dus ik kon me mooi terugtrekken als het me teveel werd. Ik voeg me weer bij m'n familie, komt mijn oma naar me toe. In de 10 seconden dat ze gaat zitten noemt ze me 'ze' en 'hoe gaat het meid?'. Ik raakte in paniek en ben weggerend roepende dat ik m'n moeder moest zoeken :')
ik heb er geen problemen mee als mensen zij zeggen per ongeluk, helemaal voor ouderen waarvoor dit gewoon heel anders is. Behalve als mensen het niet willen proberen of expres het verkeerde voornaamwoord gebruiken. Maar in de voor mij drukke setting was dit teveel

Daarna vroeg oma aan mijn broer 'heb je haar borsten al gezien?' over mij _O- _O- _O- _O-

Dus ja, ging lekker :))

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:55

Klinkt niet perse als kwade zin. Zij zijn al jaren gewend aan jou als “zij” en “haar” ondanks dat je er nu anders uitziet. Hopelijk ervaar je het niet als te kwetsend. Want zo is het vast niet bedoeld, veel onwetendheid en ook een kwestie van gewenning denk ik.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:57

Hiraeth schreef:
Zie dit niet als een verkapte flirtpoging, maar wat zie je er goed uit! :D

Ik las dat als 'zie dit als een niet verkapte flirtpoging' :')

Maar je ziet er idd goed uit. Fijn dat het zo mooi geneest en dat je weer bij de oren van je paard kunt :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:13

Wat gaaf dat je die foto's hier deelt. Je geneest mooi en je kan al weer rekken en strekken.

Je oma ... het mensje is zo'n 75 jaar schat ik? Die heeft waarschijnlijk heel erg haar best gedaan maar zat er, helaas voor haar en jou, toch nog een beetje naast. Dat zal je waarschijnlijk nog wel eens overkomen maar als je toch al een beetje wiebelig op de pootjes staat door een uitvaart, kan je dat nou net niet hebben.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:15

Sanet schreef:
Klinkt niet perse als kwade zin. Zij zijn al jaren gewend aan jou als “zij” en “haar” ondanks dat je er nu anders uitziet. Hopelijk ervaar je het niet als te kwetsend. Want zo is het vast niet bedoeld, veel onwetendheid en ook een kwestie van gewenning denk ik.

Oh zo zie ik het voor het grootste gedeelte ook, als het een normale setting was geweest was het ook anders gegaan.
Maar die vraag, oh mijn god _O-
Sowieso een rare vraag om te stellen in het openbaar, helemaal als het om een man gaat :') maar ik kan er niet mee zitten, ik heb er de hele dag om moeten lachen. Gelukkig maar, maar dat begeleiden ze in het traject ook goed

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:35

Ah, je oma... :(:) :)) Dat zal idd een rare dag zijn geweest voor iedereen.

Wat ben je goed 'opgedroogd' joh! Dat was het eerste wat in mij opkwam :D Ik kan me voorstellen dat geen genoeg krijgt van je spiegelbeeld. Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 00:34

Ik moet zeggen. Ook ik zie gewoon een goodlooking guy.
Wat helen de littekens al mooi zeg!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:40

Ik heb vandaag voor het eerst gezwommen *\o/*
eerder gezegd tot m'n middel in het water en met shirt aan tegen de zon ivm de littekens, maar alsnog
Dus die kan van de bucket list :D

Afbeelding

Nog bedankt trouwens! Beetje laat, maar het doet m'n ego goed :')

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:53

Wat heerlijk! Fijn zeg!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:19

Doe je goed jij mooi menneke (als 61 jarige ben je nog zooo jong en zou je een van mijn kleinkinderen kunnen zijn, vandaar het liefdevolle "menneke". <3 ).

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:30

Wat leuk om het allemaal te lezen Vikawiek en wat zie je er goed uit +:)+

Helaas moet ik nog een poos wachten op een oproep :P

Afgelopen woensdag heb ik meegedaan met een watershoot. Eerst in cosplay, daarna nog even als ons zelf.. Er is foto waar ik toch al best wel trots op ben :P (Was overigens ook al lang geleden dat ik mij voor het laatst aan het strand bevond :P)
Afbeelding

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:35

Wat tof dat jullie foto's durven en willen delen vikawiek en DJZ. Wat mij betreft niet meer dan terecht hoor :))