[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:37

Ik heb er geen seconde van gehad.
Het is wel geinig dat het binnen meer bruin is.

Afbeelding

Weidemaatje

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:24

Hooihooi,
Even een vraagje. Ik wil mijn haar laten verven door de kapper in cool blond, met bovenin zegmaar bruin/zwart als een soortvan uitgroei. Best ingewikkeld dus en daarvoor wil ik graag een goede kapper. Weet iemand een goede kapper in de buurt van Liemers? Ik woon in Zevenaar. Verder weg mag ook want in het weekend reis ik gratis met de ov. Alvast bedankt!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:30

Iemand ervaring met de nanoliss keratine behandeling tegen pluis?
Mijn kapper heeft net die cursus gevolgd en is zeer positief en denkt dat het wel wat voor mij is met mijn pluiskop. Het is alleen best prijzig, dus ik vroeg me af of er ervaringen mee zinn?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:32

Keratine behandeling op zijn tijd is volgensmij sowieso wel goed alleen lees ik hier en daar verhalen over prijzige behandeling en een resultaat wat niet lang houd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:34

Nooit van gehoord.. maar volgens mij kan je je haar niet herstellen/ verbeteren van buitenaf. Dat is alleen sympthoombestrijding, en dus inderdaad van korte duur lijkt mij?

Dochterlief en ik zijn in de kleur electric pink van de action hahaha! Ze is net Ariel zo rood nu (normaal blond), maar het wast pastelroze uit (al zat het er nu nog van vorige zomer in haha). Ben benieuwd of het bij mij ook rood-rozer uitwast dan de aubergine of niet! :D

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:47

heb net mijn haar gewassen om de stylingsproducten uit te wassen. heb mijn hoofdhuid niet echt gewassen. wil graag mijn haar verven zometeen, kan dit of pakt de verf niet mooi nu het haar schoon is?
je kan toch niet verven op haar waar stylingsproducten inzitten?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:57

Kan ik hier ook een vraag kwijt over hoofdhuid of liever niet?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:06

veneri schreef:
heb net mijn haar gewassen om de stylingsproducten uit te wassen. heb mijn hoofdhuid niet echt gewassen. wil graag mijn haar verven zometeen, kan dit of pakt de verf niet mooi nu het haar schoon is?
je kan toch niet verven op haar waar stylingsproducten inzitten?

Meestal pakt verf het beste als je het zo’n 2 dagen niet hebt gewassen en het een beetje vettig begint te worden. Ik denk dat het best prima kan pakken op schoon haar, maar beter is als je dus zo’n 2 dagen niet hebt gewassen naar mijn ervaring :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:17

Voor zover ik weet werkt het ook het beste op net-niet schoon haar. Waarom zou ik niet weten, eigenlijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:54

Volgens mij is de enige reden dat je liever niet net gewassen haar verft de schone hoofdhuid is. Wat dan eerder kan irriteren door de verf.
Overigens pakt t wel minder als je conditioner hebt gebruikt. Dus als je wast van te voren alleen met shampoo wassen.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:23

Afbeelding

Ra ra ra, wat gaat hieronder uit komen?

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:40

Ik heb m'n haar toch weer donker geverfd haha :D ijzig bruin is het geworden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:02

Maureen_M schreef:
Keratine behandeling op zijn tijd is volgensmij sowieso wel goed alleen lees ik hier en daar verhalen over prijzige behandeling en een resultaat wat niet lang houd..

Het zou bij mijn kapper ongeveer 150 euro kosten. Maar zo is mijn haar direct na het douchen als het nog nat is (alleen gedept met een handdoek). Dus ik heb niets te verliezen, haha!
Afbeelding

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 00:35

sabine1979 schreef:
[ [url=m/nuNavu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ra ra ra, wat gaat hieronder uit komen?

Afbeelding
Paars :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 00:45

Tof!!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:07

Gaaf Sabine!

Heb net een mislukte poging gedaan tot mijn haar knalrood verven... Uitgroei was knalrood, op de rest heeft het bijna niet gepakt. Probeer het nu nog op te lossen door er knaloranje in te smeren... |o

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:15

Pepperrr schreef:
Gaaf Sabine!

Heb net een mislukte poging gedaan tot mijn haar knalrood verven... Uitgroei was knalrood, op de rest heeft het bijna niet gepakt. Probeer het nu nog op te lossen door er knaloranje in te smeren... |o

Ah vervelend... met rood probeer ik zo min mogelijk uitgroei te hebben, want inderdaad krijg je dan zoiets :+ op natuurlijk haar/gebleekt is dat een hele sterke kleur, maar op geverfd haar pakt dat wat minder qua pigment :') krijg je eerder een rode schijn erop

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:18

Melewel94 schreef:
Pepperrr schreef:
Gaaf Sabine!

Ah vervelend... met rood probeer ik zo min mogelijk uitgroei te hebben, want inderdaad krijg je dan zoiets :+ op natuurlijk haar/gebleekt is dat een hele sterke kleur, maar op geverfd haar pakt dat wat minder qua pigment :') krijg je eerder een rode schijn erop

Inderdaad.. :/ Als dit ook niet werkt koop ik morgen nog wel ff n pakje donkere verf.. Dan weet ik het ook niet meer haha

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:20

Mag ik hier misschien toch een beetje mee praten? :D

Ik vroeg me af Sabine, vanwaar aluminiumfolie (of wat is het?) er omheen als je het verft? Ziet er wel heel professioneel uit haha! En gaaf dat je het paars hebt gekleurd! Is de foto de werkelijke kleur of is het opgedroogd veel lichter?

Nooo Pepperrr wat naar. Hopen dat knaloranje en anders donkere verf in ieder geval voor één geheel zorgt.. Pakt haarverf op geverfd haar altijd minder goed?

Ik begin ondertussen te wennen aan de oranje gloed in mijn haren :p Ik heb mijn eigen kapster gesproken, zodra ik uitgroei krijg ga ik bij haar langs om er echt iets moois van te maken. Tot die tijd kan ik verzinnen of dat terug mijn eigen haarkleur wordt of toch iets anders :))

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:24

Irlijn,

Geverfd haar pakt altijd minder goed helaas. Het is altijd een gok bij mij :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:34

sabine, met die alufolie op je hoofd leek je wel een ovenschotel.
Dat paarse is goed gelukt. Mooie, diepe kleur. +:)+

eilleen333, als je haar beschadigd is dan los je dat niet op met een Keratinebehandeling. Hoe vervelend ook maar beschadigd haar is niet meer te herstellen en kan beter afgeknipt worden.
Nu moet ik zeggen dat mijn haar ook een pluiskop is als ik het onder de handdoek vandaan haal, maar dit lost zich altijd op met een goede leave-in. Nu zijn mijn krullen dusdanig slap dat het steil is als het nat is dus na het douchen kan ik het nog makkelijk borstelen voor de krullen erin trekken.

Pepperrr, wat balen zeg. :(:)
Ik had ook een beste uitgroei maar de henna heeft alles mooi gedekt. Nu kan ik me voorstellen dat dit bij chemische verf anders werkt.

Irlijn, is het knaloranje nog een beetje beperkt gebleven na het wassen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:56

Kan een Olaplex behandeling beschadigde haren ook niet meer verbeteren ?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:01

Olaplex beweert beschadiging tegen te gaan, niet het oplossen ervan.
Helaas pindakaas, maar eenmaal beschadigd kun je enkel verdere schade beperken maar nooit verhelpen. De enige oplossing om de beschadiging weg te werken is de schaar.

Ik moet ook altijd wel grinniken om producten die beweren gespleten haren weer te herstellen maar het enige dat ze doen is het 'lijmen' van de gespleten haren.
Zie het maar als een vaas die stuk is en die je vervolgens lijmt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:03

Toch heeft een uitgebreide olaplex bij mij echt heel veel goeds gedaan. Ik raad het zeker aan.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:04

Is ok wel logisch toch, haar is dood, dus hoe kan je dat dan verbeteren ? Maar aan de andere kant wat hebben dan al die behandelingen en shampoo's met de meest fantastische ingrediënten ( zoals hier net ook genoemd b.v. keratine ) dan voor zin ?? Het legt waarschijnlijk hooguit een laagje om je haren ( net zoals siliconen ) en laat het er gezonder uit zien. Maar je haren zelf worden er 0 gezonder door.
Toch ?

Edit : Olaplex zal dan misschien ook zo'n glad laagje om je haren heen leggen ?