Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:59

Heb mijn afstand maar omgezet naar de 10km. Voel ik me toch fijner bij. Dus over een uurtje de 10 :)

Morris

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:58

Verstandige beslissing supervixen.
Hoe is het gegaan?

Ik heb zelf 7 km gelopen in 42.42. Niet echt heel snel, maar het ging wel lekker. En dat met 1 keer in de week lopen, ben ik tevreden.
Paardrijden is nog steeds hobby nummer 1, en hardlopen doe ik erbij.
Nog meer mensen die dit zo doen? Ik rij 5 of 6 dagen in de week mijn paard en werk daarnaast 36 uur.
En oh ja, ik doe nog een HBO studie, ik begin binnenkort aan de eindscriptie.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:21

Morris schreef:
Verstandige beslissing supervixen.
Hoe is het gegaan?

Ik heb zelf 7 km gelopen in 42.42. Niet echt heel snel, maar het ging wel lekker. En dat met 1 keer in de week lopen, ben ik tevreden.
Paardrijden is nog steeds hobby nummer 1, en hardlopen doe ik erbij.
Nog meer mensen die dit zo doen? Ik rij 5 of 6 dagen in de week mijn paard en werk daarnaast 36 uur.
En oh ja, ik doe nog een HBO studie, ik begin binnenkort aan de eindscriptie.

Atletiek is mijn hobby nummer 1. Duurlopen doe ik erbij als herstel voor trainingen, even een rondje het hoofd leegmaken of als ik me heb ingeschreven voor een wedstrijd. Daarnaast rijd ik een paard voor iemand, heb ik een eigen pony'tje ga ik 5 dagen in de week naar school, werk ik 4 dagen in de week en ga ik 2x per week naar de sportschool. Ik doe het dus eigenlijk andersom hahaha

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:14

Het ging superlekker, runkeeper gaf aan dat het mijn op één na snelste 10km was. Ik ben benieuwd wanneer de netto tijd uitslag op internet staat. Misschien heb ik een p.r. gelopen op de 10 vandaag :D. En anders ben ik alsnog dik tevreden.

Morris voordat ik mijn paard heb verkocht reed ik 5 keer per week, 3 keer per week hardlopen en 32 uur werken.
Nu geen paard meer, maar drie keer per week krachttraining in de sportschool en drie keer hardlopen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:26

Nou ik wilde intervallen vandaag. Heb dat gedaan over 2 km.
Het gaat echt voor geen meter meer de laatste tijd.

Ik ga denk eens binnen lopen op een sportschool om daar te gaan fitnissen 2 x pw en dan wel hardlopen te blijven doen ernaast. En zumba thuis of Pilatus.

Voor mij is de sportschool wel een drempel ik kan me er niet echt toe aanzetten. In mijn uppie. Maar ik ben wel zo ver dat ik denk scheit aan hebben gewoon gaan.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:28

Leuk om te lezen hoe bij jullie de verdeling is. Naarmate je ouder wordt, zullen er misschien verschuivingen plaatsvinden? Ik merk zelf dat de motivatie om elke dag naar het paard te gaan en te rijden minder wordt. En dat ik hardlopen of crosstrainer steeds leuker vind.
Herkennen jullie dit? Ik ben nu een taart van 44 jaar. :')

Goed zeg! Supervixen, lekker gelopen dus en misschien een PR!
Laatst bijgewerkt door Morris op 08-10-17 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:30

Sportschool kan ik me niet toe zetten, wij hebben zelf een crosstrainer op zolder en met een serie kijken erbij, is het leuk om te doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:31

Ik heb een crosstrainer gehad, ik vond het leuk om kilo's mee kwijt te raken. Maar ik wil mezelf gewoon echt een boost geven en mijn conditie opbouwen.

Ik denk als ik eenmaal ga dat ik het wel ga blijven doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:35

Ik ben ook gewoon in mijn eentje naar binnen gegaan, echt totaal niks om je voor te schamen! Er lopen zoveel verschillende mensen rond.

Morris dat herken ik heel erg, toen mijn paard een tijd stil stond ivm een getrokken kies ben ik de motivatie om te rijden verder kwijt geraakt en miste ik het ook niet. Mede daarom heb ik haar verkocht. Ik ben trouwens 37.
Ik kan heerlijk mijn ei kwijt in het hardlopen en fitnessen en als ik een keer geen zin heb hoéf ik ook niet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:38

Ja dat heb ik wel meer gehoord niets om je voor te schamen maar toch voelt het raar.
Maarja ik denk wel dat kijken iig geen kwaad kan.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:52

Hier ook weinig motivatie om te rijden, ook al heb ik mijn paarden aan huis. Door de loopclubs ga ik wel graag hardlopen, alleen zou het me ook minder goed afgaan.

@Supervixen, verstandig dat je omgezet hebt. Iemand van onze joggingclub nam medicatie tegen verkoudheid toen ie halve marathon wou lopen enkele weken geleden. Gevolg: 5 minuten aan hartslag 200 à 220, en daarna is ie gevallen (weet ie zelf niets meer van) en afgevoerd met de ambulance. Nu heeft ie zijn lesje wel geleerd...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:57

Oeh dat is ook heftig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:00

@ supervixen: fijn dat het zo goed ging :D

Ik rijd sinds een jaar geen paard meer, dus voor mij is het mijn enige sport.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:17

Morris, heel herkenbaar. Na de geboorte van mijn eerste dochter, was zij mijn prio, waar voorheen altijd mijn paarden op 1 stonden. Dus na lang wikken en wegen beide paarden verkocht. Mis het wel heel erg, maar de verplichting mis ik echt totaal niet. Wie weet, als mijn dochters later ook paard willen gaan rijden dat er weer 1 komt.

Ik merk dat ik uit 3 keer in de week hardlopen niet genoeg voldoening haal qua beweging, dus wil nu proberen 1 of 2x in de week groepslessen Bodybalance te volgen op de sportschool en ook nog 1 of 2x bootcampen.

Verder ben ik heel erg makkelijk en ga gerust in mijn eentje sporten. Ik ben wel met een vriendin begonnen, maar die is inmiddels afgehaakt. En ik wil niet afhankelijk zijn van een ander wat dat betreft. :o

Supervixen, verstandig dat je hebt omgezet hoor. Ik ben benieuwd naar je tijd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:21

Bij de uitslagen staat alleen mijn bruto tijd, maar heb ook van afstand geswitcht, dus denk dat dat even tijd nodig heeft.
Tijd zal rond de 55-56 minuten zijn. Voor mij een mooie tijd. Had in het begin sneller gekund, maar de eerste 2km was het moeilijk inhalen door de drukte.

Hoe mijn heup nu voelt.. ben blij dat ik geen halve heb gelopen. Morgen weer fysio.

Ik sport ook graag alleen. Loop wel af en toe met een loopmaatje in het bos.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:05

Supervixen, fijn dat je de afstand kon omzetten, en nog goed gelopen ook! Wel balen van je heup 

Morris ik vind de paarden belangrijker dan hardlopen maar ik wil hardlopen toch ook echt wel blijven doen dus maak daar wel 3x per week tijd voor. Ik heb 3 paarden (aan huis dus dat geeft het nodige extra werk) waarvan ik er 1 rijd, de andere 2 zijn met pensioen. Ik werk ca 28 uur per week en doe daarnaast een opleiding voor zadelpasser (hbo).

Waxmeltsenzo jammer dat het niet lekker gaat, waar loop je tegen aan?

Ik heb gisteren een 5km wedstrijdje gelopen. Geen goede tijd, ruim een minuut van mijn pr. Het ging gewoon niet lekker om de een of andere reden. Nog wel 3e geworden maar vervolgens de prijsuitreiking gemist doordat ik aan het uitlopen en omkleden was :') Maar nog wel bos bloemen en waardebon in ontvangst genomen dus dat was wel leuk :D

Ik had de afgelopen weken een beetje last van mijn schenen, shin plints achtige klachten. Even 4 dagen niet gelopen en vorige week alleen kortere afstanden en met herzog tubes, nu geen klachten meer :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:28

wax, ga nu eens een aantal keren lopen met de club die ik je zei. er zijn veel mensen begonnen met trainen voor de 20 van alphen, allemaal mensen zonder enige hardloopervaring. sluit daar bij aan en doe er je voordeel mee.

ik krijg 18 oktober weer een injectie in de heup. als het dit keer wel werkt, is de kans groot dat het om een labrumscheuring gaat en dan zal dat operatief verholpen worden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:06

ik ben dat sowieso van plan. dat ga ik dus doen ;)
maar ik wil ook nog wat er naast doen. ik heb vanmorgen wel een hele leuke arobics training gedaan vond op you tube een hele goede work out. ik was begonnen met zumba en ben afgerond met die 15 min aerobics en was kapot haha. als ik daar nog meer van weet te vinden dan kan ik me daar thuis mee vermaken dan hoeft de sportschool niet.

Wij gaan dus binnenkort naar alphen verhuizen en dan ga ik me bij de groep aanmelden had ze al gevonden op facebook inmiddels.

Waar ik tegen aan loop is voornamelijk dat ik er na 20 - 25 min de brei aan geef.
ik mis een schop onder mijn kont. ik dacht nu ik ga het oplossen door wat meer intervallen om het wat uhm gevarieerder te houden..

Toen ik bij de hardloopgroep liep toen gin het opbouwen mij een stuk beter af.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:59

Het zit je niet mee met al het blessureleed benangelique...

Waxmeltsenzo ik woon ook in omgeving alphen a/d rijn :) Zit alleen niet bij een loopgroep oid.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:57

De netto tijd staat erop, 55.14, een p.r. gelopen :D

Sterkte benangelique!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:36

Supervixen schreef:

Sterkte benangelique!

Top! *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:46

Alleen wel wat minder nieuws van de fysio, aanhechting van de bovenbeenspier aan het bekken is geïrriteerd, dus ik moet echt een stapje terug doen -O- . Dus ik ga de afstanden wat verkleinen en het tempo verlagen. En een keer minder in de week hardlopen. Kijken of dat al helpt en anders nog een stapje terug. Op de spartan race na heb ik gelukkig geen zware/langere afstanden staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:00

Supervixen schreef:

Sterkte benangelique!

Goed gedaan! :D

@ supervixen: dat is balen! heb je wel tips gekregen van de fysio?

Ik zou eigenlijk gisteravond een rondje van 6 km gaan lopen maar mijn hardloopmaatje moest onverwacht afzeggen. Aangezien het al donker was ben ik gisteren niet meer geweest. Vandaag optijd thuis en heel gemotiveerd gelijk mijn sportkleding aangetrokken en vertrokken voor een 4km rondje. Helaas wat te snel gestart waardoor ik na 2 km echt buiten adem was. Ook waaide het echt heel hard en had ik een flink stuk tegenwind aangezien ik midden door het veld loop. Uiteindelijk 9.7 gemiddelde snelheid terwijl ik de vorige keer op 10.4 zat :7 . niet mijn beste rondje dus.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:10

Daan, ondanks dat je niet lekker hebt gelopen is een 3e plaats erg netjes! Gefeliciteerd!

Oef benangelique, dat klinkt niet als een best vooruitzicht als je ervoor geopereerd moet worden. :(

Supervixen, supernette tijd! Wat minder leuk nieuws van je fysio! Hopelijk helpt het als je minder en langzamer loopt.

Lauraa, ondanks dat je niet tevreden bent, heb je het toch maar mooi weer gedaan.

Ik heb gister voor het eerst gebootcampd. Dat was een potje pittig en kon vandaag eigenlijk niet zo goed meer bewegen. }:0 Maar ik wilde perse nog vanuit mijn werk naar huis lopen. Kom ik er vervolgens tijdens het omkleden op mijn werk achter dat ik mijn sportbh ben vergeten. -O- Heb me dus maar op laten halen en thuis snel fatsoenlijke sportbh aan en 4 km herstelrondje gedaan.
Best pittig met een lijf dat zo stijf is als wat, maar ik ben wel blij dat ik het heb gedaan, want voel me alweer een stuk soepeler als vanmorgen. :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:39

Hm supervixen, je gaat me niet achterna toch? Rustig aan!