Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:20

Ik zeg wel eens: als ik in een tijd had geleefd waarin anticonceptie niet bestaat, was ik een klooster in gegaan oid.

Overigens, je zal maar een kind hebben dat 'niet wil deugen', maw aan de drugs raakt, of de criminaliteit in verdwijnt, of de prostitutie. Ik denk dat je dan toch wel spijt hebt...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:23

Dat lijkt me verschrikkelijk. Daar ga je toch letterlijk kapot aan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:26

Of ernstig ziek worden van kinderen. Dat is trouwens één van de redenen van mijn man om geen kinderen te willen. Hij zou het niet aan kunnen als ze (ernstig) ziek zouden worden. Hij heeft het met de dieren wat dat betreft al zwaar genoeg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:34

Dat is dus een reden dat ik geen kinderen wil.
Ik ben zelf niet gezond, dat vind ik egoistisch om de kinderen aan te doen. Want vooraf iets plannen kan ik zo al niet.
Maar er zit ook een hoop ernstige erfelijkheid in onze beide genen, stel toch dat een kind dat krijgt. Nee ik zou me zo schuldig voelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:38

Ja dat is doodeng.... een dier kan je tenminste nog uit zijn lijden verlossen, kind is dat veel moeilijker mee :(:)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:40

Ik heb mij een aantal pagina's geleden al eens laten horen, maar wilde toch even inhaken op bovenstaande berichten.
Afgezien van de uiteraard net zo legitieme redenen om geen kinderen te nemen(geen tijd, geen geld, geen zin, kinderen niet leuk etc) vind ik geen kinderen nemen omdat je zelf genetisch mogelijk niet helemaal lekker in elkaar zit toch een bijzondere reden.
Niet bijzonder in de zin van raar, maar bijzonder in de zin van goed.
Ik zie te vaak mensen die zelf genetische problemen hebben, die toch kinderen nemen. 'want tsrugkijkend heb ik best een leuke jeugd gehad, ondanks het feit dat ik regelmatig in het ziekenhuis lag''misschien krijgt mijn kindje het wel niet''de medische wereld van tegenwoordig is beter, misschien kunnen ze er nu meer aan doen'
en de ergste: 'je snapt niet hoe het is om een oermoeder gevoel te hebben, ik had het echt nodig'
>;) pardon?
Ik weet niet hoe het is om heel graag kinderen te willen? Right...
Je kent me niet dus je weet niks van mij, dat geeft je geen recht om te oordelen...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:44

ook al behoort het genetische stukje bij mij ook tot een van mijn redenen... ik vindt de andere redenen net zo goed. Omdat het iemand zijn eigen keuze blijft of hij of zij geen nageslacht wil... de reden maakt mij niet uit en het ene is wat mij betreft niet vreemder of beter dan het andere :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:45

Erg hè fleur. Zelfs als je aangeeft omdat het is omdat je geen ziekte over wilt brengen kunnen ze niet eens hun fatsoen houden.

Oh maar bij je zwager heeft het kind het ook niet, dus misschien bij jullie ook niet.
Ja alsof ik die gok ga wagen.

Oh je krijgt zoveel energie van kinderen dan ga je je zo beter voelen.
Nou ik zie juist bij de moeders de energie eruit slurpen, geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen dat vol te houden dan.

Echt de raarste dingen worden gewoon uitgesproken zonder blikken of blozen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:47

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:53

Palmera schreef:
F_Orumster schreef:
Helaas heeft hij een intense kinderwens die boven de relatie staat. Al vind hij mij loslaten ook moeilijk, ik krijg er ontzettend een gevoel van dat het om mn baarmoeder draait.

Mannen hebben het ook net even makkelijker, die hebben niet 2 jaar te kampen met een ander lichaam en leven.

Heel moeilijk! :(:)
Ik persoonlijk was de relatie niet aan gegaan en/of ermee gestopt zodra de kinderwens boven kwam drijven.
Maar ja, dat is ook weer zo een moeilijke stap. -O-

Helaas ging die overgang niet heel transparant. Eerst een fase dat hij mokte maar allerhande excuses daarvoor had. Pas na 2 jaar kwam de aap uit de mouw. Nu zitten we er zo diep in en vind ik de stap erg lastig.

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:07

Helaas heeft hij een intense kinderwens die boven de relatie staat. Al vind hij mij loslaten ook moeilijk, ik krijg er ontzettend een gevoel van dat het om mn baarmoeder draait.

Mannen hebben het ook net even makkelijker, die hebben niet 2 jaar te kampen met een ander lichaam en leven.
[/quote]
Heel moeilijk! :(:)
Ik persoonlijk was de relatie niet aan gegaan en/of ermee gestopt zodra de kinderwens boven kwam drijven.
Maar ja, dat is ook weer zo een moeilijke stap. -O-[/quote]
Helaas ging die overgang niet heel transparant. Eerst een fase dat hij mokte maar allerhande excuses daarvoor had. Pas na 2 jaar kwam de aap uit de mouw. Nu zitten we er zo diep in en vind ik de stap erg lastig.[/quote]

Welke stap vind je lastig? Die van het afbreken vd relatie of toch maar overstag gaan, terwijl jij het niet wil? Ook hij kan hierin iets betekenen nl de wens opgeven. Waarom moet jij baren omdat hij die wens sterk Heeft?

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:08

Oh shot, post doet vanalles wat ik niet wil ( net kinderen...)

Is de vraag duidelijk? :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:10

Hij heeft aangegeven niet zonder kinderen te willen (geprobeerd te hebben).
Dus nu is het aan mij, kan ik het realiseren, of niet?
Aangezien ik niks tegen mijn zin doe, probeer ik een kinderwens te zoeken, maar dat valt niet mee...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:11

Ik heb echt met je te doen.
Voor mij persoonlijk zou het echt einde relatie zijn.
Maar ik zou ook echt woedend zijn omdat ik me dan toch en soort van aan het lijntje gehouden zou voelen hoor.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:13

F_Orumster schreef:
Aangezien ik niks tegen mijn zin doe, probeer ik een kinderwens te zoeken, maar dat valt niet mee...

Als die wens er niet is kun je lang zoeken, hoor! :(:)
En misschien komt die wens nog over een aantal jaar. En misschien niet
Het vervelende is dat je zoiets niet weet en dus ook niet aan hem kunt beloven.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:14

Ik lees al een tijdje mee en wil graag reageren. Wij zijn ook kinderloos/vrij, bewust.

Mijn vriend kan echter ontzettend goed met kinderen overweg. Neefjes, nichtjes, kinderen van vrienden. Hij trekt ze als een magneet aan en vind het heerlijk om met ze te ravotten en de 'gekke oom' uit te hangen.
Als ik dit zie dan denk ik vaak "wil hij echt geen vader worden?". Heb het in het verleden vaak weer ter sprake gebracht. Tegen hem gezegd dat als hij zich toch bedenkt hij het bespreekbaar moet maken en niet op een dag ineens de relatie beëindigen omdat hij een ander gaat zoeken die wel kinderen wilt (is bij een vriendin van mij gebeurd).

Hij blijft bij zijn besluit dat hij geen kinderen wilt, dat hij ze leuk vindt voor even maar daarna heel erg blij is dat ze weer gaan. En toch knaagt er vaak iets, omdat ik hem misschien het geluk ontzeg door zo stellig geen kinderen te willen (kan nu ook niet meer, ben inmiddels 40).

PS: Ik herken trouwens helemaal niet het feit dat er bij feestjes etc. het continu over kinderen gaat. Mijn vriendinnen hebben allemaal kinderen, maar als we afspreken gaan we vaak naar de sauna of uit eten (zonder de kinderen) en dan gaat het bijna altijd over hele andere zaken.

@Forumster: Lijkt me een hele nare situatie. De druk word zo steeds groter natuurlijk, en dat levert veel spanning op in de relatie. Maar om het maar gewoon te proberen 'want als je kind er eenmaal is komt dat moedergevoel vanzelf' (is een keer naar mijn hoofd gegooid) dat advies zou ik je echt niet geven :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:17

Ja jeetje, die man heeft waarschijnlijk eerst geprobeerd om zijn toch opkomende kinderwens het zwijgen op te leggen en te zoeken naar mogelijkheden om zich neer te leggen bij zijn oer-gevoel....en nu dat niet lukt is het dan aan F om te kijken of het haar wel lukt, voordat ze de stekker er uit trekken.

Is niet meer dan logisch toch? Voor beide partijen is het balen maarja hij kan er ook niks aan doen dat zijn behoefte blijkbaar zo groot is :(:)

Beter daar nu naar handelen dan nog jaren samen blijven met een man die zich niet gelukkig voelt.

Balen F deze situatie... zie je jezelf over een X aantal jaren als gezinnetje aan tafel zitten / op stap gaan / samen met je kind leuke dingen doen? Of krijg je het al benauwd bij die gedachte?

Hier ook geen wens voor een baby gehad maar wilde wel iets van een gezinsleven / die bijzondere situatie van een opgroeiend kind meemaken dus tja dan zal je door die zwangerschap en babytijd heen moeten ;) Dat man eigenlijk wel vader-genen heeft en mijn moeder dolgraag een kleinkind wilde heeft ook wel bijgedragen aan het doorhakken van de knoop, ik gunde hen het ook heel erg :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:18

je had ook een tiener kunnen adopteren :P

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:19

_Reneee schreef:
Spijt hebben van het krijgen van kinderen is een groot taboe. Maar er zijn tegenwoordig Facebookgroepen vol met vrouwen die spijt hebben (https://www.facebook.com/IRegretHavingChildren). Jongere moeders hebben dat niet vaak, maar ik merk dat de generatie van mijn moeder wel vaak zegt 'als ik het van te voren had geweten, had ik toch nog een keer extra nagedacht.'

Dit gaat ook over spijt: https://www.vice.com/nl/article/de-moed ... kregen-209

Ik denk dat je het ook wel een beetje impulsief moet doen. Als je er goed over nadenkt haak je af. Kijk maar in dit topic. Door alle vragen en rare reactie's denk ik dat bijna iedereen in dit topic er heel goed over heeft nagedacht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:22

Adoptie vind ik dan totaal weer niet aantrekkelijk :=

Het is (voor mij) juist de charme van je eigen vlees en bloed, combinatie van jezelf en je partner en de familie, van dingen die je daardoor herkent...dat heeft toch wel iets :j

En eerlijk is eerlijk, al heb ik niks met babies en was de babytijd hier ook echt wel pittig (nu met 2 jaar pas een paar keer doorgeslapen :P ) is het ook de charme dat je dus echt àlles van zo'n mensje weet :+:

Ik ben o.a. geen kinderliefhebber omdat ik ze niet goed snap, niet goed weet wat ik ermee aan moet enzo weet je wel := Maar bij die kleine dreumes weet ik dat dus wèl want ik snap EXACT hoe het jochie in elkaar zit :j

En dat is toch wel erg leuk hoor :)

Wanneer je een kind van een paar jaar oud krijgt dan mis je zoveel achtergrond-informatie...ik zou dat best moeilijk vinden.

Ik bedoel stel je voor je hebt een beste vriend / in van je vroege kindertijd, en daar weet je eigenlijk alles van omdat je daar best intensief mee omgegaan bent en je elkaar al heel wat jaren kent. Je hebt er heel wat samen mee doorstaan, vanalles meegemaakt, fijne en minder fijne dingen :(:)

Die persoon sluit heel goed bij je aan, je begrijpt elkaar zonder woorden, je weet hoe die in elkaar zit en wat die wel / niet leuk vindt en wat die voelt en denkt zeg maar :P

Stel je dan voor dat je exact diezelfde persoon nooit eerder had gezien en nu pas zou ontmoeten.
Dat zou toch een heel stuk ongemakkelijker aanvoelen :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:30

was ook een geintje hoor ;)
Zelfs ik, die zonder kinderwens geboren is, vraag me weleens af hoe een kind gemixt van ons DNA eruit zou hebben gezien. Dat vindt ik ook wel het mooie aan kinderen... maar een kind baren uit nieuwsgierigheid hoe het eruit ziet vindt ik dan ook weer wat ver gaan :')
En daar heb ik sowieso die 9 maanden ellende niet voor over, wel mijn respect voor zwangere vrouwen... begrijp niet hoe ze dat doen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:32

F_Orumster schreef:

Pfff... Ik heb makkelijk praten, maar ik zou op dat gebied echt geen concessies doen.

Beter spijt van niet dan spijt van wel.

Succes met uitzoeken, geen gemakkelijke keus :*.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:35

_San87_ schreef:
F_Orumster schreef:

Pfff... Ik heb makkelijk praten, maar ik zou op dat gebied echt geen concessies doen.

Beter spijt van niet dan spijt van wel.

Succes met uitzoeken, geen gemakkelijke keus :*.

Dan gooi ik de volgende dooddoener ertussen:
Beter spijt van de dingen die je wel heb gedaan, dan later terugkijken in je leven en spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan :x

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:36

Pmarena, dat heb ik dus met mijn neefjes. De oudste is 4 en de jongste is net 3,5 maand. De oudste is geboren na het overlijden van de vader van mijn schoonzus. De jongste is geboren na het overlijden van de vader van mijn broer en ik.

Als ik naar mijn jongste neefje kijk, dan kan ik erg ontroerd worden omdat het een nieuw leven is in onze familie. Waar een leven is gegaan is er een bijgekomen.
The circle of life.

Maar ik zie mijzelf echt geen kinderen baren, jaren gebroken nachten hebben, na het werk nog huiswerk met de kinderen maken. Naar 10 minuten gesprekken, je puberzoon van de drugs af zien te houden.
Nee dat laat ik mooi aan mijn broer over :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:40

Nou spijt van kinderen hebben, dat lijkt me toch wel erger dan spijt hebben van geen kinderen hebben.

Kinderen veranderen je leven ontzettend, je kan kinderen nu eenmaal niet naar het asiel doen als blijkt dat je toch liever een kindvrij leven had gehad :=
(al zijn mijn moeder en oom wel naar een pleeggezin gestuurd toen mijn opa hertrouwde met een vrouw die geen kinderen in huis dulde. Ook de hond werd weggedaan...)