Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ik mis het punt niet, ik denk alleen dat dat punt niet voor quellian hoeft te gelden in deze en dat haar dat nu wel wordt aangerekend. De nuance verdwijnt zo een beetje naar mijn idee. Niet alleen vanuit het niet-prikkers kamp, maar ook vanuit het wel-prikkers kamp![]()
Wat jij noemt ben ik het absoluut mee eens en vind ik hypocriet, ALS iemand daadwerkelijk zo denkt. En niet iedereen die laat ontstoren zal zo denken, dat is wat ik probeer te illustrerenEr zullen ook mensen zijn die laten ontstoren zonder dat ze zich meteen "bekeerd" hebben tot anti-vaccinatie.
Eliine schreef:secricible schreef:Ik mis het punt niet, ik denk alleen dat dat punt niet voor quellian hoeft te gelden in deze en dat haar dat nu wel wordt aangerekend. De nuance verdwijnt zo een beetje naar mijn idee. Niet alleen vanuit het niet-prikkers kamp, maar ook vanuit het wel-prikkers kamp![]()
Wat jij noemt ben ik het absoluut mee eens en vind ik hypocriet, ALS iemand daadwerkelijk zo denkt. En niet iedereen die laat ontstoren zal zo denken, dat is wat ik probeer te illustrerenEr zullen ook mensen zijn die laten ontstoren zonder dat ze zich meteen "bekeerd" hebben tot anti-vaccinatie.
Oh maar dat laatste zeg ik ook helemaal niet! Je hoort mij niet zeggen dat ze nu meteen een verfoeide anti-prikker is. Dat heb ik overigens nog over niemand gezegd, ik hou me liever bij de feiten. Maar los van het feit of ze wel of niet wil vaccineren vind ik de gedachtegang heel bijzonder dat je eerst zegt dat je wellicht een fout hebt begaan door iets toe te dienen waarvan je niet meer zeker weet of het wel goed is geweest voor je kind en dat recht gaat zetten door je kind iets toe te dienen waarvan je überhaupt niets weet.
Dat is toch krom? Ongeacht of je wel of niet meer wilt vaccineren.
Quellian schreef:Oh ik ben ook een onwetende dino, maar wel eentje die vindt dat ze wellicht een heel stomme fout heeft gemaakt
assie schreef:je schaadt er tenslotte niemand mee
assie schreef:Los daarvan kun je natuurlijk het nut van de vaccinaties wel inzien, maar niet van de extra toevoegingen (hulpstoffen) houden (al dan niet schadelijk). En dan die toevoegingen willen ontstoren.
Dat is toch ieders eigen keuze.
Ik zie daar niets verkeerds in, je vaccineert namelijk wel, doet mee aan groepsimmuniteit (dus je schaadt niemand), maar maakt daarna een andere keuze. Of dat ontstoren dan werkt... ik heb geen idee. Dat mag iedereen toch lekker zelf weten, je schaadt er tenslotte niemand mee
Sakura789 schreef:Vanwaar het wantrouwen tegen een vaccinatie, maar vervolgens homeopatisch toedienen als je daar de samenstelling niet van weet?
Quellian schreef:Sakura789 schreef:Vanwaar het wantrouwen tegen een vaccinatie, maar vervolgens homeopatisch toedienen als je daar de samenstelling niet van weet?
Zoals in een van m'n eerdere posts geef ik aan hoe ik denk over ontstoren, ik kan nl geen antwoord geven op de vraag of het werkt. Ik geloof er wel in dat homeopathie geen kwaad kan, of het werkt weet ik niet.
Quellian schreef:Rien10, waar heb ik precies gezegd tegen vaccineren te zijn? Dit is een conclusie die je zelf hangt aan mijn verhaal.
secricible schreef:Firebird, dat is onzin.
"Goh onze jongste is vandaag gevaccineerd. Ja toch wel heel belangrijk. Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die dat niet doen. Ik heb vorige week wel gehoord van ontstoren. Daarmee zou je de schadelijke hulpstoffen kunnen verhelpen. Beste van 2 werelden, wel de super belangrijke entingen maar mochten die hulpstoffen dan kwaad kunnen kan dit iig geen kwaad"
Dat ik probiotica slik na een antibioticakuur om diarree te voorkomen daarna (dat risico bestaat hoewel wetenschap er onduidelijk over is) betekend dat niet dat ik tegen antibiotica ben...
Sakura789 schreef:Quellian geeft in mijn ogen eerlijke en oprechte mening over haar keuzes. Daar heb ik respect voor, ze doet beide vanuit dezelfde overtuiging. Dat is in mijn ogen anders dan vol in gaan tegen vaccins en zonder pardon gaan 'ontstoren'. Dat laatste is wel hypocries in mijn ogen, maar niet van toepassing op Quellian.
Dat snap ik beter dan ellenlange posts zonder duidelijke onderbouwing en het onderuit halen van wetenschappelijk bewijs en op gevoel varen.
Kamy schreef:Ik wilde net zeggen: is er iemand zo open om haar ervaring te delen, wordt zij het volgende doelwit. Das jammer en niet nodig.
Quellian waar ik nieuwsgierig naar ben: wilde je bewust iets ontstoren? Een bepaalde bijwerking oid? Of wist je van eerdere entingen dat je kindje ergens op reageerde?
Hoe komt zo'n homeopaat aan de stoffen? Ik neem aan dat die geen entingen "kan kopen"? Hoe weet hij dan het juiste recept van de gegeven enting om tot de juiste verdunning te komen?
Hoop dat de bokker die info gevraagd heeft aan een homeopaat nog antw krijgt. Interessant