Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:03

Ja zo 'n uitspraken heeft ze niet gedaan.

Blijf het wel heel appart vinden om je kind iets te geven waar je nog niet eens de samenstelling van weet en ook niet simpel te achterhalen is

Dan betrouwbare je pad blindelings op iets. Hoe kan je immers dan weten dat het niet schaad.
Onder die noemer het dan geven, " baat het niet dan schaad je ook niet vind ik vrij onbedachtzaam.

En dat bedoel ik dus in het algemeen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:27

secricible schreef:
Ik mis het punt niet, ik denk alleen dat dat punt niet voor quellian hoeft te gelden in deze en dat haar dat nu wel wordt aangerekend. De nuance verdwijnt zo een beetje naar mijn idee. Niet alleen vanuit het niet-prikkers kamp, maar ook vanuit het wel-prikkers kamp :)

Wat jij noemt ben ik het absoluut mee eens en vind ik hypocriet, ALS iemand daadwerkelijk zo denkt. En niet iedereen die laat ontstoren zal zo denken, dat is wat ik probeer te illustreren :) Er zullen ook mensen zijn die laten ontstoren zonder dat ze zich meteen "bekeerd" hebben tot anti-vaccinatie.

Oh maar dat laatste zeg ik ook helemaal niet! Je hoort mij niet zeggen dat ze nu meteen een verfoeide anti-prikker is. Dat heb ik overigens nog over niemand gezegd, ik hou me liever bij de feiten. Maar los van het feit of ze wel of niet wil vaccineren vind ik de gedachtegang heel bijzonder dat je eerst zegt dat je wellicht een fout hebt begaan door iets toe te dienen waarvan je niet meer zeker weet of het wel goed is geweest voor je kind en dat recht gaat zetten door je kind iets toe te dienen waarvan je überhaupt niets weet.
Dat is toch krom? Ongeacht of je wel of niet meer wilt vaccineren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:32

Eliine schreef:
secricible schreef:
Ik mis het punt niet, ik denk alleen dat dat punt niet voor quellian hoeft te gelden in deze en dat haar dat nu wel wordt aangerekend. De nuance verdwijnt zo een beetje naar mijn idee. Niet alleen vanuit het niet-prikkers kamp, maar ook vanuit het wel-prikkers kamp :)

Wat jij noemt ben ik het absoluut mee eens en vind ik hypocriet, ALS iemand daadwerkelijk zo denkt. En niet iedereen die laat ontstoren zal zo denken, dat is wat ik probeer te illustreren :) Er zullen ook mensen zijn die laten ontstoren zonder dat ze zich meteen "bekeerd" hebben tot anti-vaccinatie.

Oh maar dat laatste zeg ik ook helemaal niet! Je hoort mij niet zeggen dat ze nu meteen een verfoeide anti-prikker is. Dat heb ik overigens nog over niemand gezegd, ik hou me liever bij de feiten. Maar los van het feit of ze wel of niet wil vaccineren vind ik de gedachtegang heel bijzonder dat je eerst zegt dat je wellicht een fout hebt begaan door iets toe te dienen waarvan je niet meer zeker weet of het wel goed is geweest voor je kind en dat recht gaat zetten door je kind iets toe te dienen waarvan je überhaupt niets weet.
Dat is toch krom? Ongeacht of je wel of niet meer wilt vaccineren.

Maar nogmaals: dan ga je er vanuit dat iemand vind dat hij een fout heeft gemaakt door de enting toe te dienen. Dat hoeft toch helemaal niet zo te zijn? Je kan toch ook gewoon aan het twijfelen zijn gebracht, het niet zeker weten en geen kwaad zien in de ontstoringskorrels? Ik kan me best voorstellen dat je als jonge moeder met wat twijfels zoiets zou doen. Zonder dat je dan meteen de vaccinatie fout vindt. En misschien zie je wel een super (placebo?)effect en doe je dat bij je tweede kindje weer. En misschien zie je helemaal niks en denk je "zie je wel, die flauwekul" en laat je het bij de tweede. Prima toch?

Eliine

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:33

Nouja die fout is letterlijk wat Quellian zelf zei

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:39

Post van 7/11 jl

Quellian schreef:
Oh ik ben ook een onwetende dino, maar wel eentje die vindt dat ze wellicht een heel stomme fout heeft gemaakt

Lees het woord 'wellicht'. Wat een onzin trouwens om al m'n woorden af te wegen én ze proberen te verdraaien.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:45

Ik verdraai helemaal niks ik zeg letterlijk wellicht een fout in mijn post daarboven. Ik weeg niks af en verdraai niks ik haak in op wat gezegd wordt, niks meer niks minder

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:23

Los daarvan kun je natuurlijk het nut van de vaccinaties wel inzien, maar niet van de extra toevoegingen (hulpstoffen) houden (al dan niet schadelijk). En dan die toevoegingen willen ontstoren.
Dat is toch ieders eigen keuze.

Ik zie daar niets verkeerds in, je vaccineert namelijk wel, doet mee aan groepsimmuniteit (dus je schaadt niemand), maar maakt daarna een andere keuze. Of dat ontstoren dan werkt... ik heb geen idee. Dat mag iedereen toch lekker zelf weten, je schaadt er tenslotte niemand mee

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:27

assie schreef:
je schaadt er tenslotte niemand mee

Hoe weet je dit zo zeker?

Het gaat hier er met name om dat men argwaan heeft tegen vaccinaties vanwege de samenstelling die publiek verkrijgbaar is, maar vervolgens iets nastopt waarwan geen samenstelling bekend is. Hoe weet je zeker dat het niet zal schaden? OK mocht het een placebo zijn, buisje water dan hoor je mij niet klagen.

Vanwaar het wantrouwen tegen een vaccinatie, maar vervolgens homeopatisch toedienen als je daar de samenstelling niet van weet?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:28

assie schreef:
Los daarvan kun je natuurlijk het nut van de vaccinaties wel inzien, maar niet van de extra toevoegingen (hulpstoffen) houden (al dan niet schadelijk). En dan die toevoegingen willen ontstoren.
Dat is toch ieders eigen keuze.

Ik zie daar niets verkeerds in, je vaccineert namelijk wel, doet mee aan groepsimmuniteit (dus je schaadt niemand), maar maakt daarna een andere keuze. Of dat ontstoren dan werkt... ik heb geen idee. Dat mag iedereen toch lekker zelf weten, je schaadt er tenslotte niemand mee

Nou, of je er niemand mee schaadt is dus de vraag ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:47

Sakura789 schreef:
Vanwaar het wantrouwen tegen een vaccinatie, maar vervolgens homeopatisch toedienen als je daar de samenstelling niet van weet?

Zoals in een van m'n eerdere posts geef ik aan hoe ik denk over ontstoren, ik kan nl geen antwoord geven op de vraag of het werkt. Ik geloof er wel in dat homeopathie geen kwaad kan, of het werkt weet ik niet.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:49

Ok, let me rephrase: Je schaadt er niemand anders mee dan degene die de pilletjes/korreltjes/etc slikt.
Er even vanuitgaande dat je een dusdanig verdunde concentratie van iets inneemt dat je het niet uitscheidt en er anderen mee 'besmet'.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:50

Die vraag was ook niet specifiek voor jou, omdat je eerder aan had gegeven met dezelfde instelling de enting als de 'korrels' te hebben genomen.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:54

Nou ja, helemaal onschuldig is het natuurlijk niet. Niet eens vanwege de procedure en of je het nou kwakzalverij vindt of niet, maar alleen al het bestaan ervan (en het feit dat mensen het dus omarmen) suggereert wel dat er iets 'mis' is met vaccinaties. Je kan niks ontstoren als het niet verstoord was. Tenzij er op gehamerd wordt dat ontstoren alleen voor een select deel gevaccineerde kinderen bedoeld is, en dat het voor de meeste mensen niet nodig is - wat ik nergens zie.

De boodschap die je afgeeft door dat wel te doen of promoten kan het vertrouwen in vaccinaties verder doen afnemen. En de effecten daarvan zijn wél schadelijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:01

Quellian schreef:
Sakura789 schreef:

Zoals in een van m'n eerdere posts geef ik aan hoe ik denk over ontstoren, ik kan nl geen antwoord geven op de vraag of het werkt. Ik geloof er wel in dat homeopathie geen kwaad kan, of het werkt weet ik niet.

Geloof je dat het geen kwaad kan, of weet je het? Dat is een groot verschil.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:01

Firebird, dat is onzin.

"Goh onze jongste is vandaag gevaccineerd. Ja toch wel heel belangrijk. Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die dat niet doen. Ik heb vorige week wel gehoord van ontstoren. Daarmee zou je de schadelijke hulpstoffen kunnen verhelpen. Beste van 2 werelden, wel de super belangrijke entingen maar mochten die hulpstoffen dan kwaad kunnen kan dit iig geen kwaad"

Dat ik probiotica slik na een antibioticakuur om diarree te voorkomen daarna (dat risico bestaat hoewel wetenschap er onduidelijk over is) betekend dat niet dat ik tegen antibiotica ben...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:03

Quellian schreef:
Rien10, waar heb ik precies gezegd tegen vaccineren te zijn? Dit is een conclusie die je zelf hangt aan mijn verhaal.

Ik bedoelde jou niet specifiek. Maar in de tig pagina's van dit topic (ja, ik lees al heel lang mee) wordt het meerdere malen gezegd: "het is puur natuur, dus baat het niet, dan schaadt het niet".

Laat ik het even zeer bot, over the top, stellen: Ik ga naakt in een veld Berenklauw liggen om mijn hoofdpijn weg te laten gaan. Ach, het is natuurlijk, Baat het niet, dan schaadt het niet.

De opmerking wordt vaak gebezigd, nee, niet jij specifiek, en is gewoon niet waar.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:13

secricible schreef:
Firebird, dat is onzin.

"Goh onze jongste is vandaag gevaccineerd. Ja toch wel heel belangrijk. Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die dat niet doen. Ik heb vorige week wel gehoord van ontstoren. Daarmee zou je de schadelijke hulpstoffen kunnen verhelpen. Beste van 2 werelden, wel de super belangrijke entingen maar mochten die hulpstoffen dan kwaad kunnen kan dit iig geen kwaad"

Dat ik probiotica slik na een antibioticakuur om diarree te voorkomen daarna (dat risico bestaat hoewel wetenschap er onduidelijk over is) betekend dat niet dat ik tegen antibiotica ben...

Voor sommige mensen is dat stukje redenering over 'schadelijke hulpstoffen' al genoeg om dan vaccinaties maar helemaal te schuwen.

Volgens mij is in dit topic al meerdere malen naar voren gekomen dat sommige tegenstanders vooral 'veiligere' vaccinaties willen, vanwege die hulpstoffen dus, en is er ook al meerdere keren gediscussieerd over hóe schadelijk die hulpstoffen dan zijn. Volgens mij was de consensus dat er voor het overgrote deel helemaal niks schadelijks aan is in de dosis/vorm/methode van toedienen met betrekking tot vaccinaties, met uitzondering van die paar gevallen die inderdaad bijvoorbeeld allergisch reageren.

Tuurlijk, als mensen vaccineren + ontstoren is dat beter dan helemaal niet vaccineren, maar ik vraag me af of die populatie die dan én én doet, compenseert voor de populatie die zich schrik aan laat jagen door dit soort retoriek en helemaal niet meer ent. Kan beide kanten op, daar heb je gelijk in.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:29

Even over ontstoren: volgens allesoverhomeopathie.nl houdt het in dat men korrels neemt, die verdunt, en dankzij het geheugen van water neemt de watermantel de werking over. Door het meer en meer verdunnen hou je een soort medicinaal water over dat wel de werking heeft maar niet de schadelijke stoffen.
Ik vraag me dan gelijk af, hoe weet dat water de werking van het medicijn? Waarom worden niet de schadelijke effecten van het vaccin onthouden? Ik vind het maar een vreemd verhaal eigenlijk. Zeker als er reacties genoemd worden zoals koorts, braken, emotionele uitbarstingen etc etc., dat klinkt imo best wel heftig. En dan moet je er méér van gaan nemen. :')
Baat het niet dan schaadt het niet vind ik van toepassing op dat ik wel eens gelezen heb dat appels eten goed id voor astma-patienten omdat het de aanvallen zou verminderen. Of dagelijks een sinaasappel eten als je niet verkouden wilt worden.

Verder vind ik het inderdaad een fundamenteel verkeerd idee dat je vaccinaties moet ontstoren ofzoiets. Als het er alleen toe leidt dat mensen blijven vaccineren en vervolgens hun geld doneren aan vage gezondheidsinstanties die heel duur water verkopen, soit. Maar wanneer een steeds grotere groep mensen besluit om het allemáál maar te laten zitten (door, onder meer, ontstoringsverhalen) wordt het gevaarlijk.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:42

Zo jammer dat er weer gepraat word over de "schadelijke" bijstoffen. Hoevaak moeten we het onderzoek weer omhoog schoppen totdat mensne zien dat het echt niet schadelijke stoffen zijn. Die hulp stoffen zijn nodig om het vaccin zijn werk te kunnen laten doen.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:53

Sakura789 schreef:
Quellian geeft in mijn ogen eerlijke en oprechte mening over haar keuzes. Daar heb ik respect voor, ze doet beide vanuit dezelfde overtuiging. Dat is in mijn ogen anders dan vol in gaan tegen vaccins en zonder pardon gaan 'ontstoren'. Dat laatste is wel hypocries in mijn ogen, maar niet van toepassing op Quellian.

Dat snap ik beter dan ellenlange posts zonder duidelijke onderbouwing en het onderuit halen van wetenschappelijk bewijs en op gevoel varen.

Ik wilde net zeggen: is er iemand zo open om haar ervaring te delen, wordt zij het volgende doelwit. Das jammer en niet nodig.

Quellian waar ik nieuwsgierig naar ben: wilde je bewust iets ontstoren? Een bepaalde bijwerking oid? Of wist je van eerdere entingen dat je kindje ergens op reageerde?

Hoe komt zo'n homeopaat aan de stoffen? Ik neem aan dat die geen entingen "kan kopen"? Hoe weet hij dan het juiste recept van de gegeven enting om tot de juiste verdunning te komen?

Hoop dat de bokker die info gevraagd heeft aan een homeopaat nog antw krijgt. Interessant ;-)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:10

Het feit alleen al dat wordt gesproken over het geheugen van water....
Er is heel veel wetenschappelijk bewijs dat water geen geheugen heeft. Het enige onderzoek dat er is wat het wel aantoonde was behoorlijk wat mis mee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 01:26

_lautje_ schreef:
Het feit alleen al dat wordt gesproken over het geheugen van water....
Er is heel veel wetenschappelijk bewijs dat water geen geheugen heeft. Het enige onderzoek dat er is wat het wel aantoonde was behoorlijk wat mis mee.

Ja de zin of onzin daarvan laat ik expres even achterwege

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:10

Kamy schreef:
Ik wilde net zeggen: is er iemand zo open om haar ervaring te delen, wordt zij het volgende doelwit. Das jammer en niet nodig.

Quellian waar ik nieuwsgierig naar ben: wilde je bewust iets ontstoren? Een bepaalde bijwerking oid? Of wist je van eerdere entingen dat je kindje ergens op reageerde?

Hoe komt zo'n homeopaat aan de stoffen? Ik neem aan dat die geen entingen "kan kopen"? Hoe weet hij dan het juiste recept van de gegeven enting om tot de juiste verdunning te komen?

Hoop dat de bokker die info gevraagd heeft aan een homeopaat nog antw krijgt. Interessant ;-)

Ach ja, de beste stuurlui staan altijd aan wal, is in alles. Lig er niet wakker van :+

Of het een bijwerking is dat ik wilde laten ontstoren weet ik niet. Er is geen oorzaak voor bepaalde 'dingetjes' die hij heeft (overigens kerngezond kind), voel niet zo de behoefte om er hier verder op in te gaan, in dit kader dus 'baat het niet, dan schaadt het niet'.
De medicijnen komen van de Hahnemann apotheek en wij hebben het onverdund moeten geven, overigens hebben we een gesprek gehad van 1,5 uur voordat er is besloten te gaan ontstoren.

romysch22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:23

Voor mijn opleiding moet ik (samen met 3 anderen) een rapport schrijven over het rijksvaccinatieprogramma (voor kinderen). We moeten ons focussen op de communicatie hiervan. Bij deze opdracht hoort het doen van interviews. Wij zouden graag een ouder willen interviewen die zijn/haar kinderen niet laat vaccineren om deze visie ook te kunnen verwerken in ons rapport. Is er in dit topic misschien iemand die we zouden kunnen interviewen?
Het interview zal niet heel lang duren. Wij zitten in de regio Groningen, mocht iemand daar in de buurt wonen kan het persoonlijk. Anders via de telefoon of skype.
Contact opnemen kan altijd via prive bericht (ook voor meer informatie).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:27

Ik heb het na jaar 2016 de griep prik een keer over geslagen. Dit omdat de meningen zo verdeeld zijn over of het werkt ja of nee......
Ik lig nu dus al vanaf oud en nieuw met griep en een longontsteking op bed. Voel me erg slecht. Heb 3 dagen koorts gehad. Was echt zeiknat van het zweet. Dat is nu weg.mdokter is geweest ivm met mijn longen wat ik hoestte heel veel groene dikke slijm op. Heb daar een AB kuur voor nu.

Ik kreeg de prik al 8 jaar omdat ik slechte luchtwegen heb en een griep voor mij dus gevaarlijk is.
In die 8 jaar dus ook nooit griep gehad. Enkel wel eens verkouden maar dat verliep heel mild.
Voor mij dus het bewijs dat de enting wel degelijk werkt en je gewoon naar de dokter moet luisteren ipv allerlij betweters die menen dat de entingen grote onzin zijn. Heel gevaarlijk zulke uitlatingen!!
Ik heb er spijt van dat ik hem dit keer heb over geslagen. Hoop snel weer beter te zijn.