Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DBiancaL

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:32

ik heb gister in de hitte gelopen... zweet gutste mijn lijf af heb maar 4 km gedaan maar wel mijn record tijd 6:31 min/km had ik echt niet verwacht..
daarna nog 20 min krachttraining en 60 min gezwomen.
Hoeraaa geen spierpijn alleen een klein beetje mijn schouders van krachttraining ik denk dat ik op de goede weg ben :)
Ben zeer tevreden met mijn lijf.. wil alleen zelf nog graag wat buikblubjes kwijt en benen mogen strakker (ookal denk ik dat dan niet gaat lukken.... )

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:25

Wat is iedereen hier weer lekker fanatiek!

Knap dat skeeleren, ik zou dat niet durven op de weg, stom he... Zou helemaal panikeren als ik een drempeltje zie.

Hier ook de workout al achter de kiezen! Op zolder hebben we een sportkamer, maar ik heb mijn matje en gewichten naar beneden gebracht, buiten sporten was een stuk frisser :-)

Straks nog een uur wandelen en voor ons tweetjes de BBQ aansteken, nomnomnom!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:48

Ik raad het iedereen af om een kopstoot uit te delen aan een barbell. *auw*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:49

Oei auw... zo heb ik ooit bij een g2o halverwege bedacht dat ik het niet trok en dat kreng op mijn neus laten landen. Hele neus ontveld

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:01

Bhriseis schreef:
Wat is iedereen hier weer lekker fanatiek!

Knap dat skeeleren, ik zou dat niet durven op de weg, stom he... Zou helemaal panikeren als ik een drempeltje zie.

Hier ook de workout al achter de kiezen! Op zolder hebben we een sportkamer, maar ik heb mijn matje en gewichten naar beneden gebracht, buiten sporten was een stuk frisser :-)

Straks nog een uur wandelen en voor ons tweetjes de BBQ aansteken, nomnomnom!

Dat is net het fijne aan dat pad langs het kanaal, goed asfalt en enkel flauwe bochten, geen drempels, geen verkeer, enkel fietsers :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:09

Das wel mooi trijnie!

Jeetje dames, voorzichtig zijn hoor, klinkt ontzettend eng en pijnlijk!

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:58

Jullie gaan best rap! Ik ben immens druk door werk, dus bokt zit er voor mij zo nu en dan vrij weinig in helaas.
Iedereen is weer bloedfanatiek! Ga zo even de 10 pagina's teruglezen die ik heb gemist in de periode.
Mijn motivatie is ver te zoeken, ben erg moe door werk(minstens 50-uur in de week werken is zo nu en dan best wat), en tussen mijn vriend en mij botert het niet echt helemaal waardoor ik mij toch een beetje futloos voel. Komende dagen lekker rustig aan, heb morgen een verjaardag en zondag bij familie op de koffie en maandag weer knallen!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:32

Goede moed toegewenst!! Het is niet meer dan normaal dat sporten op een lager pitje staat als je het zo moeilijk hebt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:38

Goedemorgen ladies! Hier is het lekker fris en bewolkt vandaag, heerlijk!

Hebben jullie sportieve plannen dit weekend? Hier geven we een verjaardagsfeest/bbq, maar ik heb mijn HIIT cardio al achter de rug, en ga zo nog een half uur knallen met KT. Straks ook nog een uur wandelen dus beweging zat :-) En morgen een dag klussen bij de paarden, werkt vast goed tegen een kater haha.

Prettig weekend iedereen!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 12:25

Ik heb al een aantal slechte eetdagen helaas en het lukt me niet om de motivatie te vinden om weer gezond te eten :( Deze avond een barbecue hier thuis, morgen familiefeest bij vriend dus dat wordt weer veel te veel eten... Ik ga wel proberen om vandaag 1km te zwemmen in onze vijver en morgenvroeg misschien hardlopen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 12:52

Ik heb vanochtend lower body schema al gehad, en gisteren upper body. Zo nog een stuk lopen, buurvrouw wilde graag leren hoe pokemon go werkt haha.
Dinsdag heel actief geweest maar dat voel ik aan mijn knie, dus daarna gedimt met de cardio. Als morgen knie goed voelt wil ik een ijsje gaan eten op de dijk, dat is ongeveer 10km heen en weer 10km terug.
Gisteren bbq gehad, redelijk gegeten, wel iets meer dan gepland en met name overdag constant trek gehad, heel irritant. Vanavond uit eten voor verjaardag van mijn zwager en hij wil niet vertellen waarheen. Dat haat ik zo, kan ik de kaart niet vooraf bekijken haha.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:49

Hier gaat het goed! Ik train wat vaker nu, ongeveer 5x per week. Ben weer aan het bulken en dat is erg goed voor het humeur natuurlijk :+

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:53

Hallo! Ik meld me hier ook even als het mag :)
Ik begin maandag met een lactose en tarwevrij dieet. Dit dieet volg ik voor 4 weken als eliminatie dieet en doe ik samen met een diëtiste. Zij zou mij echter donderdag of gister een plan sturen maar dit is tot nog toe niet gebeurt.
Aangezien ik maandag alsnog graag wil starten en ik niet zeker weet of ik het plan morgen opgestuurd krijg, vroeg ik mij af of jullie misschien handige tips en tricks hebben en vervangers van producten met lactose en tarwe en misschien zelfs wat recepten. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:51

Wat onhandig van haar zeg. Zal morgen ff voor je denken. Opzich is dat geen hele moeilijke combo.
Ontbijt van havermout met kunstmelk (havermelk oid of lactosevrije melk) met fruit
Lunch salade met vlees, vis (let op verpakking of het tarwe en lactosevrij is), eieren, rauwkost, noten, groente, zaden enz
Avond gewoon aardappel groente vlees. Ook weer: lees je verpakkingen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:27

Inderdaad niet bepaald handig, hopelijk krijg je je schema alsnog tijdig zodat je zeker weet dat je goed bent begonnen. Verder idd goed verpakkingen lezen!

Even een update hier;
2 juli ging ik op vakantie en woog ik dit..
Afbeelding

Toen ik terug kwam vorige week zondag toen had ik mijn maandelijkse feestje dus was wegen niet heel erg betrouwbaar, dus verschoven naar vandaag en tadaa..

Afbeelding

Best netjes voor iemand die all inclusive op vakantie is geweest, al zeg ik het zelf :D

Begin gewicht was 95,3 en ben begonnen op 12 juni!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:31

Goed gedaan!!!

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:10

Bedankt dan ga ik daar inderdaad sowieso goed opletten!
Nee het is vrij vervelend, zeker omdat het al vaker is voorgekomen dat ik het schema te laat kreeg..
Zouden jullie touwens ook voedsel dat sporen kan bevatten er uit laten of dat niet? Het gaat namelijk om het opsporen van intoleranties, allergieën e.d. zijn al uitgesloten.

@Dreamy, wauw heel knap! Al helemaal als je op all inclusive vakantie bent geweest!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:49

Super Dreamy! :D

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:12

Dreamy zo he wat een hoop al kwijt! Lekker bezig! Genoten van je vakantie?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:00

Knap hoor Dreamy!! Wees daar maar trots op :-)

Phor, hoe beslis jij of je gaat bulken of cutten? Gewoon uit nieuwsgierigheid, of er vb signalen zijn die je lichaam geeft dat het een gunstig moment is om te bulken of net niet.

Gisteren vroeg een vriendin welke sport ik deed waardoor mijn armen gespierd zijn, ik was apetrots :-) altijd erg motiverend zulke complimentjes!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:32

Wat knap Dreamy _/-\o_

Ik ga bulken als ik geen progressie maak en m'n lichaam niet lijkt te reageren. Ook zie ik er over het algemeen beter uit tijdens een bulk dus zo'n moeilijke keuze is het niet :))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:33

Wat doe je precies tijdens zo'n bulk-periode en hoelang duurt die? :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:09

Mooi zo Phor! Dapper ook om net dan te gaan bulken. Maar idd, ook hier ondervind ik elke keer dat mijn lichaam beter weg kan met te veel kcal dan met te weinig.

Ik zit al een heel weekend te vreten: vriendjes-verjaardags-BBQ-feestweekend. Maar door het vele sporten past t nog in mijn eetschema ook hihihi. Hoewel gisteren wel een HEEL gevulde AYCE dag was :-P

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:18

Oh Dreamy wat heerlijk :) lekker bezig BAM!
Ik heb een festival weekend achter de rug veeeeel alcohol en weinig goed eten (of gewoon niet eten)...
Gister mijn patatje gehad en vandaag gaan we er weer tegenaan.

Fijn heah complimentjes, ik kwam weer een aantal bekende tegen die ik een tijd niet had gezien... en ik kreeg ook te horen dat ik er goed uit zag en ze vroegen zich af hoe ik het deed... toch leuk :D

nog een weekje werken dan lekker vakantie ben zelf ook heel benieuwd hoe dat zal gaan we hebben logies (ochtend en avond eten)... ik verplaats mijn shake dan naar de middag.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:59

Deze morgen 6,5 km hardgelopen, het was zo benauwd, zweet gutste van mijn hoofd en de hond had het ook zwaar, dus maar een klein rondje. Helaas is mijn Runtastic app 2x uitgevallen dus mijn rondje was niet geregistreerd. Hopelijk volgende geen problemen meer want de vorige keer sprong de voice coach opeens af >;)
Ik heb niet normaal veel en ongezond gevreten dit weekend := Dus vanaf vandaag weer gezond en normale porties :D