[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:03

Ik krijg ook bijna alleen maar de vraag "Doet dat geen pijn?"
Wat denk je nou, dat zo'n ding door je kraakbeen steken pijnloos is? }:0

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:31

Hmz. Ik dacht dat ik nog zeezout in huis had staan maar kan t nergens vinden. Nu alleen maar zout met jodium in huis.
Net onder de douche maar n minuut of twee onder de lauwe straal gehouden en goed afgedroogd. Maandag eerst maar ns zeezout halen.
Hoe maken jullie dan die piercing schoon? Er even met n wattestaafje langs gaan of n gaasje ofzo? Tis nl erg gevoelig nog uiteraard.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:19

Een verse piercing? Zacht wat lauw water erlangs laten lopen voor een minuutje, droogdeppen met een schone tissue. Geen zeep, geen zout als er niets ontstoken of geirriteerd is en zeker nooit wattestaafjes. De kans dat kleine pluisjes loslaten en je piercing irriteren is dan groot. Je lichaam kan het echt af zonder allerlei rommel :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:21

Ik heb werkelijk nog nooit zeezout gebruikt bij een piercing :=

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:07

Ik heb bij elke piercing zeezout gebruikt. Ik vond het erg fijn in gebruik.
Uiteindelijk bij m'n tepelpiercings ook nog tea-tree olie gebruikt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:08

Zeezout is ook alleen maar de bedoeling als daar aanleiding voor is. Verder kan je lichaam het echt prima zelf af.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:28

De beste methode vind ik nog steeds gewoon de LITHA.

Leave
It
The
Hell
Alone

Alleen middeltjes gebruiken als daar een aanleiding voor is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:35

Dat idd :D

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 00:59

ik had een leuke piercing gekocht (horseshoe) voor in mn helix.. krijg hem er alleen niet in. hoop gepriegel en een boos oor, heb nu mn oude labret er maar weer in gedaan.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 01:06

Oke! Fijn! Dan doe ik er allemaal niet moeilijk mee nu. Dus alleen als de piercing moeilijk gaat doen zeezouten?
Zat al bij mezelf te denken van ja als ik n wondje heb ofzo blijf ik er ook zoveel mogelijk vanaf. Gewoon zorgen dat het droog en schoon blijft als ik er iets mee doe en voor de rest zichzelf laten genezen. Dus dan zal dat bij n piercing ook goed zijn toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:28

Gewoon met rust laten :j Je lichaam fikst het zelf wel. Ik heb mijn forward helix nu 3 of 4 weken, niks aan gedaan :') En die doet het voor nu prima.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:04

Ik heb er niks meer aan gedaan haha! Kan er ook al best op slapen. Nog beetje gevoelig maar niet pijnlijk ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:31

Mijn forward helix heeft ook nooit gebitcht, ook vrij weinig mee gedaan. Gewoon m'n lichaam het zelf laten uitzoeken.

Is een beetje te goed uitgepakt denk ik, want heb er nu een labret van 4,5 mm in en die is te groot :x Voelt heel vervelend als ik erop lig. Zit daardoor ook een wondje aan de binnenkant van m'n oor. Maar kan nergens kortere staafjes vinden. Of heeft iemand de gouden tip?

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:13

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:00

Sorry dat ik zo kom binnenvallen (ik lees trouwens al wel heel lang mee XD), maar ik had een vraagje. Ik ben nu al een tijdje bezig met m'n oren stretchen, en zit nu op 5mm of 6mm of ergens daar tussen in.
Ik heb laatst tunnels (zo heten die dingen toch?) gekocht, maar uhm, hoe moeten ze nou eigenlijk in je oor? Gewoon proppen?
Afbeelding

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:14

Heb je siliconen?
Ik trek eerst mn oorlel iets naar beneden, dan wiggle ik ze erin :')
Beetje vreemde omschrijving maar goed haha

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:30

sterreke98 schreef:
Heb je siliconen?
Ik trek eerst mn oorlel iets naar beneden, dan wiggle ik ze erin :')
Beetje vreemde omschrijving maar goed haha

Jap, ze zijn silicoon. Ik ga het zo even proberen

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:40

Wow die zien er lang uit, heel gek.
Is het silicone? Die kan je in elkaar vouwen en dan in je oor doen. Is overigens niet aan te raden met nog niet geheelde (vers gerekte) oren.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:44

Volgende week woensdag wordt ik geopereerd (amandelen), hierbij moet ik al mijn piercings uitdoen (ik mag ook geen bioplast in of piercings afplakken).
Nu mag ik de piercings pas weer indoen wanneer ik op de afdeling lig, er is mij verteld dat dit ongeveer 4 uur duurt + tijd van operatie etc. is ongeveer 5 uur.
Ik ben bang dat ik een groot gedeelte van mijn piercings niet meer in krijg na die tijd.
Mijn lippiercing heb ik al 6 jaar, maar na 4 uurtjes zat er al een vliesje voor. Tongpiercing zit er een jaartje in. Mijn tragus sinds 30december en beide tepelpiercings pas sinds 13april, deze zijn dus nog vrij vers en zeker bij de tepels ben ik écht bang dat ik ze niet meer in krijg. Tunnels moeten geen probleem zijn om weer in te doen.

Nu is de piercingsshop waarbij ik morgen langs wil gaan vanaf morgen een week gesloten las ik net op hun website, ik kan dus niet overleggen met de piercer wat te doen. -O-

Hebben jullie advies? Ik vraag sowieso of de verpleging wilt helpen met alle piercings weer terug indoen.

edit: 1 tepelpiercing heeft tot 1 week terug 2 weken lang veel zeer gedaan en veel wondvocht verloren. Mocht dit belangrijke info zijn :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:19

Denk dat zodra jij je tepelpiercings er nu uit haalt je ze niet terug krijgt. Dus zou het echt aangeven bij het ziekenhuis dat het echt geen optie is

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:43

Ik zou inderdaad even overleggen met het ziekenhuis wat de mogelijkheden zijn.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:49

Daar ben ik inderdaad ook bang voor :(
Ik heb ze al eerder gehad, maar toen waren ze beide gescheurd omdat ze verkeerd waren gezet.. Ik heb al een gesprek met de anesthesist gehad en die gaf aan dat echt alles eruit moest, ik zou natuurlijk wel voor de zekerheid bioplast kunnen bestellen, deze indoen en op dag van operatie overleggen of deze afgeplakt mogen worden..? Wil ze eigenlijk niet kwijt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:29

Ik heb net oorbelgaatjes laten schieten, ik had al een helix.
Vond het doodeng en ik voelde niks... :') Iemand nog verdere tips over de verzorging? Ik hoorde van de mevrouw die ze zette, ontsmettingsspul wat ik van hun heb gekregen erop en 1 x per dag draaien

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:09

Hoe heet het ontsmettingsspul? Van wat ik weet van gaatjes schieten gebeurt dit bij een juwelier en geven ze meestal een behoorlijk agressief goedje (met veel alcohol erin, zoals dettol). Dit zou ik niet gebruiken om het schoon te maken, gewoon met rust laten, afspoelen met lauw water en voorzichtig droog deppen.
Mocht het wondje gaan irriteren kan je een zeezoutoplossing gebruiken, juiste verhoudingen zijn makkelijk op internet te vinden.

1x per dag draaien zou ik ook niet doen. Het is een wondje en hier komen korstjes op, dat is geheel normaal. Door het constant los te draaien blijft het bezig en gaat het genezen niet bepaald snel. Die korstjes kan je gewoon laten zitten, dit is gewoon een genezingsproces van je lichaam. :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:23

KoetJJs schreef:
Daar ben ik inderdaad ook bang voor :(
Ik heb ze al eerder gehad, maar toen waren ze beide gescheurd omdat ze verkeerd waren gezet.. Ik heb al een gesprek met de anesthesist gehad en die gaf aan dat echt alles eruit moest, ik zou natuurlijk wel voor de zekerheid bioplast kunnen bestellen, deze indoen en op dag van operatie overleggen of deze afgeplakt mogen worden..? Wil ze eigenlijk niet kwijt :=

Je had niks moeten zeggen :o

Ik heb al mijn piercings altijd ingehad tijdens een operatie. Gewoon doen of je zot bent en zeggen dat ze niet uitkunnen....