CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:37

zonde. maar was open gym geen optie meer dan?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:56

Nee wel geprobeerd maar de tijden van open Gym kwamen niet overeen met mijn werktijden helaas. Het heeft mij veel gebracht en ik ga door met mijn doelen ( straight pull ups en ring pusch up wil ik persee kunnen)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:37

Wat jammer dat je stopt Will65. Heb je het er al met de trainer over gehad, dat je iets mist? Wellicht kan hij het één en ander aanpassen?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:01

Ja ik heb het allemaal besproken. Ik train samen met mijn man en die vind er ook geen voldoening meer omdat wij de wods niet bij kunnen houden . Hij wil gewoon zijn oefeningen doen zonder time cap. Ik vind het vooral jammer om de comminity. Bovendien is mijn lichaam nu strak en slank geworden dankzij Crossfit. Nooit gedacht dat ik deze kerstoutfit aan zou kunnen met 53 jaar

Mag ik jullie een hele fijne kerst wensen?

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:44

Ohh, da's jammer zeg. Bij ons hebben ze speciaal een "ouderen" groep (klinkt oneerbiedig maar dat is het niet) voor mensen die inderdaad moeite hebben om het timecaps te halen en voor echte ouderen. Zij krijgen meer tijd voor de wod of de wod wordt aangepast.

Je ziet er piekfijn uit _/-\o_

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:52

Afgelopen anderhalve week was de box dicht..
En vanavond weet de eerste WOD..

En dan beginnen ze met de MURPH als workout...

1 mijl (1,61 km) hardlopen, 100 pullups, 200 pushups, 300 squats, om vervolgens weer af te sluiten met nog 1 mijl hardlopen. De hele workout wordt gedaan met een weight vest van 20 lbs om het bovenlichaam.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:18

Haha, dat is best een gemene om mee te beginnen. @will65, is het niet een idee om een keer een andere box te proberen, miss zijn daar de timecabs wat ruimer.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:29

Nou, dat is wel heel zwaar gelijk. Eigenlijk vind ik dat ook niet echt een goede start...na anderhalve week dicht te zijn geweest...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:54

Moet iedereen dat ook echt doen? Dat is wel heel pittig :oo

Wat zonde voor je Will. Hier doen genoeg ouderen mee, ik ben zelf ook niet zo snel. Maar ik blijf het zelf toch heel leuk vinden.

Zo ontzettend lief, vorige week ging ik sporten. Komt ineens de eigenaresse naar me toe. Vind je het een goed idee dat we volgend jaar weer gaan beginnen met wegen en je eet patroon nog eens door te nemen? Ik wil je er echt heel graag mee helpen. (Ik ben het jaar er voor 10 kilo afgevallen, maar vanwege persoonlijke omstandigheden heb ik het allemaal een beetje laten versloffen).

Met kerst en oud en nieuwe nog leuke XXL wods gedaan. Waren meer spelletjes, maar was wel super leuk!
Ook nog naar de oudejaardsborrel geweest, dat was ook ontzettend leuk :D

En vanavond weer een lesje!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:07

Ja ze willen dit als traditie gaan doen, als allereerste WOD van het jaar.

We mochten de WOD wel scalen, ik heb hem zonder vest gedaan en Jumping pull ups ipv Pull Ups.

Wat leuk dat jullie een borrel enzo doen, dat doen ze bij ons niet, alleen met een vast groepje dat ze steeds dingen gaan doen samen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:23

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:31

Leuke les en wod gisteren :D

We zijn begonnen met Overhead squats, lunges met plate en stang.
Daarna turkish get up, wat een rot oefening blijft dat, maar het ging al beter :D

Wod was 14 min AMRAP.

9 power clean, 6 front squat en 3 push press.

Had 10 rondjes, dus ik was blij :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:48

Bij ons wordt Murph traditioneel gedaan met allerheiligen (1nov). Sinds dat in België ook een feestdag is, is de box alleen in de voormiddag open en mag er dan ongeveer 20 personen inschrijven.

Gisteren was het 12minuutjes AMRAP van 3 man makers en 10 pullups. Zelfs de sissy version van een man maker is echt nog 'niet leuk' :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:26

Manmakers... := Die vallen in dezelfde categorie als Thrusters, vind ik :o Daar ga ik ook altijd kapot op %)

Wij hadden vandaag een AMRAP van 12min:

- 2min push-up
- 2min DU
- 2min Thrusters (35/25)
- 2min BP to Target
- 2min SDHP (35/25)
- 2min BJ up and over

Ik had 135 reps maar wel RX gedaan. Mijn DU zijn nog prut dus dat kostte me veel tijd. Die moet ik echt meer gaan oefenen

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:54

Man makers hebben wij nog nooit gedaan, heb ze even opgezocht en ben er niet rouwig over _O- _O-

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:05

Gisteren weer een lesje gedaan. Oefenen was push press/jerk en pull ups. Ging goed, kreeg nog een paar complimentjes over de push jerk :D

Onze wod was: 100 dubble under (of 150 singels), 100 wall balls en 100 push ups. time cap 15 minuten.

Omdat ik constant fout ging bij t touwtje springen heb ik m niet gehaald -O- Ben daar zoveel tijd mee verloren. Bij de 80 push ups was de tijd op, helaas!

Vorige week ging de wod wel super goed!

Afbeelding

De 100 zijn van mij :D

Bench press ging ook super goed! de 44 kilo net niet gehaald. Mn trainster zei we gooien gewoon alle gewichten er aan die er nog liggen. Dat werd echt een net niet haha.

Ik zat vorige week ook in een les met alleen maar mannen! Maar ik had wel mooi de meeste reps haha!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:18

Iedereen in winterslaap ofzo? :=

Gisteren front squat geoefend! Ik kan het allemaal qua gewicht wel volhouden, maar qua oefening niet -O- Ik kantel op mn tenen zeg maar. Ik voel het ook gewoon gebeuren, maar kan het niet corrigeren!

De wod ging super goed! 21-15-9 Power clean, kettle bell swings american. Was al snelste klaar :D En dan begon de trainer nog tussen door te praten, omdat ik wat fout deed met de KB :D Dus ik had nog sneller kunnen zijn :P

Afbeelding

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:44

Ik zet dit jaar de ene PR na de andere! Zo'n gaaf gevoel! Ik begin nu ook op te klimmen van de sloomste/slapste naar de middenmoot! Superleuk om dat te merken!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:09

Het is wel leuk als je ergens op vooruit gaat idd :D Ik ben aan het proberen eens werk te maken van mijn pull ups, maar dat gaat nog een werkje van jaren worden :')

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:51

The_Cat schreef:
Het is wel leuk als je ergens op vooruit gaat idd :D Ik ben aan het proberen eens werk te maken van mijn pull ups, maar dat gaat nog een werkje van jaren worden :')

Lukken de jumping pullups wel? En dan overgaan op elastiek. Als je het ritme te pakken hebt en de techniek (en je schouders zijn sterk genoeg....) moet het lukken!!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:25

Ania schreef:
Ik zet dit jaar de ene PR na de andere! Zo'n gaaf gevoel! Ik begin nu ook op te klimmen van de sloomste/slapste naar de middenmoot! Superleuk om dat te merken!

Tof hè, ik merk dat ik ook eindelijk weer vooruit ga, heb heel lang stil gestaan, dingen als toes to bar, touw klimmen en handstand push up gaan me veel beter af en heb ook een paar pr's gehaald.

Voor de Squat's heb ik lifters gekocht en jeetje wat een wereld van verschil, met bijv OH squat kom ik zonder nog geen 20cm diep en met gewoon below parallel :wow:

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:15

@Barbar wat een bizar verschil! Helpt dus echt? Ze staan ook op mijn verlanglijstje.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:06

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:38

Ania schreef:
The_Cat schreef:

Lukken de jumping pullups wel? En dan overgaan op elastiek. Als je het ritme te pakken hebt en de techniek (en je schouders zijn sterk genoeg....) moet het lukken!!

Jumping pull ups wel, maar dat is dan eerder omwille van kracht van benen dan armen :) Ik gebruik nu elastiek, maar die gebruik ik al 2 jaar :')

Als je amper 20cm diep komt zonder lifters, zou ik eerst wat mobility work doen ipv lifters gebruiken. Bij ons leren ze dat je elke beweging eerst goed moet kunnen uitvoeren alvorens er externe dingen in te gebruiken. Misschien moet je even wat trainen op je heup of enkel dan en kan je het zo ook goed leren dan ;)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:14

Mobility oefeningen doen we in zo'n beetje elke les ook doe ik de enkel en bovenbeen oefeningen zo veel mogenlijk thuis, dit doe ik al meer als een jaar dus ik vrees dat het niet veel beter gaat worden.