Ik ben weer thuis,werd rond half 1 naar de OK gebracht en om kwart voor 2 was ik weer wakker op de uitslaapkamer, kwartiertje later dus.Om 3 uur mocht ik naar huis. Operatie is goed gegaan,maar alsnog onder volledige narcose gegaan i.p.v. een roesje.Was ik wel blij mee. Heb nu wel een hele dikke hand en pols,het infuus is verschoven tijdens de operatie en is gaan lekken,het infuus is in me hand gelopen i.p.v. in de ader. Ik heb geen pijn,was niet misselijk of wat dan ook na de narcose,dat is allemaal goed gegaan.Heb ook geen verband op me ogen gehad,hechtingen zitten binnenin,lossen vanzelf op. Over 2 weken op controle en de uitslag v.d. biopsie.
Fijn dat je weer thuis bent. Weet je ook of ze goed hebben kunnen kijken achter je oog wat er zit?
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-16 16:32
Geen idee,ik ben het ook helemaal vergeten te zeggen,toen de chirurg in de OK kwam,maar aantal seconden later was die alweer effe weg.Toen die terug kwam lag ik al onder zeil.Hij kwam ff 2 pijlen zetten op me voorhoofd richting de ogen,want dan wist hij waar hij moest opereren. Ga ik het over 2 weken over hebben.
Anders gezegd dan: een verkeerde actie uitvoeren . Ik zou er zelf wel gerustgesteld door worden dat hij nog even voor zichzelf aangeeft welke richting hij op gaat werken.
Hebben ze al gezegd hoe lang je arm zo dik zal blijven?
Ja ze zeiden een paar dagen,en ik moest hem veel omhoog houden. De verpleegster op de uitslaapkamer vond het heel erg,dat het infuus ernaast was gaan zitten,ze was erg boos.Ze zei dat ze het infuus nog hadden moeten controleren op de OK.
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 08-07-16 08:26
Fijn dat je zo goed uit de narcose gekomen bent, scheelt ook veel dat t maar kort was.
Wat hadden ze nu precies met je linker oog gedaan?
En die pijlen deed mijn chirurg vorige week ook, rechter kant van t hoofd en mocht zelf kiezen welke kant in de buik (links). Dat is zekerheid, want als t goed is weten ze precies wat ze moeten doen (hoop ik thans ). Jij zelf moet tijdens de time out (waar alle OK personeel overigens bij moet zijn) ook zeggen wat ze gaan doen en welke kant. Tijdens die time out wordt dan ook alles gecontroleerd.
Nu heb ik overigens geen ervaring dat de operende arts weg loopt. Dat is juist degene die t gesprek aangaat (uitlegt, geruststeld wanneer nodig, etc.) samen met de anesthesist. Maar goed, kan me ook wel voorstellen dat artsen die kleine/korte operaties uitvoeren zo meerdere patiënten hebben liggen. Dan extra blij zijn met de pijlen.
Wel vervelend van die arm zeg, hadden ze inderdaad moeten controleren... Heb t ook paar keer gehad (niet tijdens OK overigens) en t vocht moet weer opgenomen worden. Kan wel even duren helaas.
Vandaag ook nog alles goed? Geen pijn of iets? Wanneer krijg je uitslag van de biopsie?
In het Linkeroog zat littekenweefsel en dat hield de oogbol tegen bij het naar links kijken,ik zag dan alles dubbel,was erg lastig in het verkeer.Ook de ooghoek was dicht gegroeid en is nu open gemaakt.
Mijn hand is nu al een heel stuk dunner! er zit halverwege de onderarm nog wel een vochtbult,maar dat trekt ook wel weer weg.Ben allang blij dat die hand zoveel dunner is nu. Ik heb geen pijn gehad en ook nu niet,wel nog steeds last bij het naar rechts kijken [linksboven achter het oog].
Ik vond deze chirurg al helemaal niks,en mijn eigen oogarts/chirurg zou de operatie overnemen had ze gezegd. Geen idee of dat ook gebeurt is. Bij de biopsie zijn er 2 hapjes genomen en over 2 weken heb ik de uitslag. Het oog v.d. biopsie is er erger aan toe dan het linkeroog,denk dat ze vrij diep gegraven hebben.
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-16 10:59
Update: de wondjes bij het oog genezen supergoed! al wat minder rood en blauw. Het naar links kijken is nog niet veranderd w.b.t. dubbel zien,miss. komt dat nog wel,moet het oog weer op gang komen? Linksboven het oog zit er nog steeds,als ik naar rechts kijk voel ik het nog steeds.
Wat ik wel raar vind: voor de operatie zei me eigen oogarts dus dat zij de operatie zou overnemen.Dit is blijkbaar niet gebeurt,want die andere oogarts vertelde me wat hij allemaal gedaan had. Das toch raar? op de brief stond ook dat me eigen oogarts de operatie zou doen. Mja het is goed gegaan en dat telt. Hand en pols zijn niet meer dik,doet nog wel pijn op de pols.Kwam gister een bult op nadat ik teveel gedaan had met die hand.Zal daar wel van gekomen zijn.
Het is goedgegaan. Eerlijk is eerlijk, ik zou het ook niet fijn vinden als een andere arts dan afgesproken de operatie zou overnemen. In elk geval is je hand er nu ook al beter aan toe.
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-16 15:53
Ja daarom,daar ben ik allang blij mee dat het prima is gegaan. Als ik weer geopereerd moet worden zal ik wel duidelijk maken dat mijn eigen oogarts dat moet doen. Ook zal ik weer hameren op dat iets links boven achter het oog,als ik per ongeluk te ver naar rechts kijk,krijg ik zo'n messteek,doet echt pijn,grijp dan ook gelijk naar me oog. Is toch niet normaal? er móet iets zitten,moeten ze maar een scan maken,zal dat ook zeggen.
27 Juli moet ik er weer heen en hoor dan ook de uitslag van de Biopsie.
Kun je er niet een afspraak voor maken eerdaags? Zelf achter aan gaan ipv weer afwachten tot 27 juli of weer vergeten. Jij hebt er flink last van, dus zou ik assertief zijn en bellen dat je heel erg pijn hebt met naar rechts kijken en het je bezigheden beïnvloed.
Nou weet je, er moet gewoon een scan gemaakt worden,en die kan eventueel ook hier in Harderwijk,alleen is mijn H.A. met vakantie nu.Hij is terug als ik naar Utrecht moet,en me H.A. neemt me wél serieus. Er is nu 4x in dat oog gekeken, 2x door me H.A. 1 x door de H.A.P. en 1x door de oogarts in Utrecht. Geen van allen 'zien' iets,en dan zeg ik: nee dat kan ook niet omdat het áchter het oog zit óf het zit vast aan de botten of binnenste huid [hoe noem je dat?]. Of ze snappen het niet,óf ze roepen maar wat. H.A.P. komt aan met een ontsteking,wat volgens de H.A. én Utrecht niet zo is, H.A. komt aan met een Traanklier ontsteking,Utrecht lacht daar om,want die aandoening is zeldzaam.Tja de plek waar mijn tumor zat is óók zeldzaam,komt bijna nooit op die plek voor.
Ik kan sowieso niet eerder naar Utrecht,27 Juli om kwart over 9 was nog de enigste plek,anders zou het pas half Aug. worden. Ik kijk gewoon niet meer naar rechts,soms gebeurt het als ik er effe niet aan denk.En dat doet écht pijn!
Jaa ik las het! maar ik weet niet goed welke OK ze bedoelen? de OK die ik toen had,was een tijdelijke geloof ik,wegens verbouwing zeiden ze.Maar als ik idd. ook daar een ontsteking heb opgelopen,valt wel alles op zijn plek. Het is toch niet normaal dat je na een operatie al een jaar lang een rood oog houd,waar smurrie uit komt? heb al zoveel druppels en zalf gehad en niks helpt. Daarbij vind ik het wel raar dat een H.A. én een H.A.P. een ontsteking zien en in Utrecht wuiven ze het weg,nee hoor,geen ontsteking. Het zal toch niet zijn om iets te verbergen?
Oog linksboven zit nog steeds iets en doet nu ook pijn als ik er b.v. in wrijf. Ook het dubbel zien [naar links en links omhoog] is [nog] niet weg,ondanks dat het oog nu wel helemaal naar links kan kijken.
Maar stél dat ik ook daar een infectie heb opgelopen, dat kan ik toch nooit bewijzen? en dan zou ik toch al zowat blind moeten zijn aan dat oog na een jaar?
Boras
Geplaatst: 23-07-16 09:44
Bel je zorgverzekering en vraag om een second opinion in een ander ziekenhuis.