"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 09:46

Ik slik de pil nog steeds met tevredenheid. Nu al weer 27 jaar met hooguit een paar weken gestopt (en de ellende begon weer). Heerlijk om niet ongesteld te zijn. Dat is voor mij de enige reden van slikken.
De prikpil heeft te veel bijwerkingen om het risico van proberen te nemen. Een spiraaltje e.d. is ook niets. Voor mij is het gewoon de pil. Zoveel mensen, zoveel meningen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:33

Hier nu sinds juni / juli gestopt. Mijn hoofd was tot voor kort echt een grindtegel, m'n vriend vroeg of het nieuw was dat ze sesamzaadjes in m'n foundation deden :')
Ik heb het idee dat het nu wat bijtrekt.
Qua ongesteldheid loop ik meteen op schema, duurt vier dagen maar dan nog een week wat spotting, dat is irritant.
Verder heb ik het idee dat ik me met name veel blijer voel. Het is meer intens dan eerst, ook wel een keer in de maand een mindere dag, die is dan ook wel somberder dan eerst.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:34

Ik ben na heel veel bijwerkingen de Zoely pil gaan slikken, bestaat grotendeels uit lichaamseigen hormonen. Wat een uitkomst is dat! Totaal geen last meer van bijwerkingen. En de meeste vrouwen worden niet of nauwelijks nog ongesteld!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:30

Wat gebeurd er als de pilstrip na je stopweek te laat of te vroeg in neemt?

germie

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:12

Niets, want ik hou ook geen stopweken. Er gebeurt je niets.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:52

germie schreef:

Nou, als je te laat inneemt heb je wel kans op zwangerschap ;) :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 23:45

Dat hoort niet helemaal in dit topic thuis. :)

Ja, wat kan ik zeggen. Nog steeds tevreden met niet de pil slikken? Menstruatiepijnen zijn inmiddels nihil en zwanger ben ik ook nog steeds niet :=

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:26

Die paar maanden dat ik gestopt was, had ik echt een stuk minder pijn dan voor ik aan de pil ging. Was dan ook een jaar of 8-9 terug. Alleen de eerste keer deed weer echt pijn. Van de week weer voor het eerst een stopweek met pil en ook dit doet weer veel pijn. Blijkbaar moet ik gewoon wennen.

Blijkbaar valt de Stediril 30 mee qua libido verlies, maar ik merk het echt wel -O- Of het gewoon tussen de oren zit? Geen idee. Ben aan de ene kant ook bang om te veranderen van pil.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:49

Hier ook nog naar volle tevredenheid gestopt. Ben in juli gestopt en sindsdien wel wat last van acne op mn rug, al begint dat nu gelukkig minder te worden. Ik voel me meer mezelf en ben happy.
Ik hoopte ook wat kilootjes kwijt te raken, maar dat is niet gebeurd haha :+ Ook niet aangekomen trouwens, gewoon hetzelfde gebleven.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:22

verootjoo schreef:
germie schreef:

Nou, als je te laat inneemt heb je wel kans op zwangerschap ;) :+

dat is voor mij niet van toepassing :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 01:47

Ik ben al ergens in mei gestopt, toen daarna ongesteld geweest die week en gewoon tot nu toe helemaal niet meer vanaf dat moment :'). Het wordt echt afzien, wanneer ik wel ongesteld ga worden.. Vraag me ook af hoelang dat nog gaat duren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:22

Ik begin nu regelmatigere cyclussen te hebben en ga nooit meer terug naar de pil. Ben zo opgeknapt door te stoppen *\o/*

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:44

Pas maar op Cinderella, ik ben ook in mei gestopt met de pil...
Voelde me echt wel een stuk beter, alleen bleek ik kort daarna zwanger ;)
Ik dacht, zal allemaal wel mee vallen na 17 jaar geslikt te hebben.. mmmm mmmm :)
Maar over libido en hormoonhuishouding kan ik dus even niet mee praten want ik heb last van andere hormonen op het moment hahaha.
Heb me de eerste weken wel echt beter gevoeld, ook qua libido en ook qua gevoel.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:02

Hier ook gestopt met de pil en vraag me af of ik er ooit nog aan begin.

Beter seksleven, veel minder moe, minder honger.

Zowel mijn vriend als ik zien alleen maar voordelen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:11

Ik ben ook al ruim een half jaar gestopt, heerlijk! Alleen al het feit dat je niets vergeet, je geen hormonen in je lijf stopt, je niet zo piekend bent in je humeur etc, heel fijn! Maar ik heb dan ook helemaal geen klachten als in ongesteld word. Zelfs geen krampje of buikpijn. Duurt een paar dagen en dan kan ik er weer tegenaan :D

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:13

Woensdag een week gestopt met de pil.
Het zou al langer, maar elke keer kwam er iets tussen. Momenteel werkloos thuis dus nu kan het :=
Ben benieuwd!

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:49

Ik ben nu toch al een vrije lange tijd van de pil af. Ging allemaal goed, gelijk weer normaal ongesteld. Momenteel alleen al 7 weken niet meer ongesteld geweest. Morgen maar even ervoor langs de huisarts. Zwanger kan ik niet zijn. Heb wel een hele extreme uitslag. Waar ik echt niet goed van word. Kan best zijn dat dit de reden is dat ik nog niet ongesteld ben of komt omdat ik nog niet ongesteld ben. In elk geval voel ik me verder wel echt super. Veel levendiger en beter in mijn vel

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:18

Dames die gestopt zijn:
Voelden jullie ook verandering aan jullie tepels?
Mijne zijn eigenlijk altijd praktisch ongevoelig geweest, afgezien van pijn.
Maar nu de laatste paar dagen is het puntje gevoelig(beetje pijnlijk) maar niet het hele tepelhof, maar een klein deel.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:51

Daar heb ik geen last van. Heb eigenlijk altijd wel gevoel erin gehad

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:26

Nou ik ga in december toch maar even naar de huisarts voor de zekerheid hoor. Langer dan 6 maanden niet ongesteld zijn, vind ik toch wel lang :') (of ik het erg vind, is een tweede, hahaha)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:45

Ik ben er ook al een aantal maanden af, en dat blijft zo.
Ik heb dit topic altijd meegelezen, maar nooit gereageerd.
Echter heb ik zelf al eens een keer een topic over de pil gemaakt.

En nu ik er af ben, heerlijk zeg!
Manlief merkte vrij snel verandering in libido.
Ik heb direct vanaf he tweede begin eigenlijk een behoorlijk regelmatige cyclus.
Het vloeien is te doen, alleen een week voor die tijd heb ik gigantisch zere borsten.
Zelfs zo erg dat bijv. fietsen op een hobbelweg gewoon zo pijn doet.

Overigens heb ik een app gedownload, "mijn kalender", super handig.
Je kunt hier veel notities in zetten, zelfs bijv een herinnering laten geven als je iemand bent die vaak de pil vergeet.
Op den duur leert ie je cyclus kennen en kan hij steeds beter melden wanneer je ongesteld word.
Verder wel fijn is dat hij aangeeft wanneer je verhoofd vruchtbaar bent, en wanneer dat laag is.
Zo weet je zeg maar je risicodagen, wanneer extra voorzichtigheid geboden is etc.

Nouja, alles bij elkaar, voor mij geen pil meer.
Mijn man baalde als een stekker, maar nu ie ziet hoe het mij veranderd heeft, heeft ie er vrede mee.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:06

Je man baalde als een stekker? Beetje eenzijdig bekeken.

Ik ben ook n.a.v. dit topic gestopt met de pil, sinds half juli. En ik ben er alleen maar blij mee. Sinds begin oktober lijk ik een regelmatige cyclus gekregen en ook het libido is verhoogd. Wel last van pijnlijke borsten. Ik was al sinds mijn 13e aan de pil, omdat ik rustig 4 weken achter elkaar ongesteld was, dan weer een week niet, en dan weer vier weken ongesteld enz. Nu is mijn ongesteldheid vergelijkbaar met de ongesteldheid die ik had tijdens mijn stopweken.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:16

Sinds 2 weken ben ik ook gestopt. Zat al een tijd in dubio en na een verhitte discussie met m'n vriend over hoe anders ik ben was ik er klaar mee en ben ik gestopt. Of ik al veel verschil merk durf ik niet te zeggen, ik voel me opzich wel beter maar of dit placebo is weet ik niet :+

Ik wil het zo even een paar maanden aankijken maar de kans is aanwezig dat ik voor een koperspiraaltje kies alsnog :)

Ben wel benieuwd naar mijn eerste menstruatie :')

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:45

Nouja eenzijdig niet zo, ik vind zelf condooms ook niet zo, dus ik geef hem daarin wel gelijk.
Maar heb hem gezegd dat ik lang genoeg voor anticonceptie heb gezorgd, en het nu zijn taak is.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:45

Lizzle schreef:
Hier nu sinds juni / juli gestopt. Mijn hoofd was tot voor kort echt een grindtegel, m'n vriend vroeg of het nieuw was dat ze sesamzaadjes in m'n foundation deden :').

Ik ga stuk. Briljant stukje...moest ik even kwijt :D