[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:12

Zwelt dan inderdaad behoorlijk. Ik had eerst een staafje en na een week ofzo een ringetje (horse shoe) erin gedaan. Vond ik toch leuker haha.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:15

goldenarrow schreef:
Hij zit! En hij doet echt verrot veel pijn :') Nog meer dan mijn helix en navelpiercing bij elkaar :))

Let niet op het bloed en mijn 'ik-lach-als-een-boer-met-kiespijn'-hoofd :Y)
[ Afbeelding ]

Ik vind het leuk! Misschien helpt het om de zwelling tegen te gaan met een zak diepvries erwten ertegen (uiteraard in een theedoek gewikkeld). Als het niet nog meer is gaan zwellen, dan denk ik dat je over het hoogtepunt bent en dat het nu een kwestie is van afwachten tot de zwelling minder wordt.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:51

Dankjewel voor de tip!

Zijn jullie trouwens bekend met EasyPiercing? Dat kreeg ik gisteren mee en is een busje met daarin zoutoplossing dat je dan op de piercing kan spuiten.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:54

Die ik had heette anders maar was hetzelfde. Vond het erg fijn en makkelijk. Vooral op m'n werk erg handig

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:55

Ik heb ook EasyPiercing, maar dan een reinigingsschuim en geen zoutoplossing :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:22

Ik heb ook dat ook! Blauwe dop toch?

Super fijn spul! :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:22

De blauwe heb ik inderdaad. Had er nog nooit eerder van gehoord :P

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:23

Neeh ik ook niet, heb m uit Spanje mee genomen!

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:29

Heeft iemand nog een goede tip om een balletje los te krijgen van een staafje?
Ik heb een korter staafje gekocht voor mijn tongpiercing met losse balletjes en had om uit te proberen ook een 4mm balletje besteld. Nadat ik deze heb ingehad tot de conclusie gekomen dat ik deze toch te klein vind alleen nu krijg ik juist dát balletje niet meer los. :')
Staafje vastpakken en balletje met een stukje stof werkt niet.. Heb het staafje nu andersom ingedaan zodat het kleine bolletje onder zit, maar wil deze alsnog vervangen voor een normaal bolletje. Ander staafje is te lang..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:58

Je kan het even met van die latexhandschoenen proberen. Krijg je net wat meer grip op zowel het balletje als het staafje. En anders even naar de piercer.

De zwelling is al een heel stuk weg trouwens, nu zie je wel echt dat de ringetjes aan de grote kant zijn haha. Net ook wat gegeten, maar dat gaat nog best moeizaam omdat ik steeds tegen de piercings aanstoot :))

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:02

Afbeelding

Toch maar braaf naar jullie geluisterd en tot 6 maanden gewacht met ringetje. Nu zit ik op de 7 maanden en samen met mijn moeder en twee tangen vrijwel pijnloos het sieraad vervangen voor een ringetje (wel titanium) steentje zit bij het bovenste bolletje naar boven gericht.

Echt heel blij mee *\o/*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:11

KoetJJs schreef:
Heeft iemand nog een goede tip om een balletje los te krijgen van een staafje?
Ik heb een korter staafje gekocht voor mijn tongpiercing met losse balletjes en had om uit te proberen ook een 4mm balletje besteld. Nadat ik deze heb ingehad tot de conclusie gekomen dat ik deze toch te klein vind alleen nu krijg ik juist dát balletje niet meer los. :')
Staafje vastpakken en balletje met een stukje stof werkt niet.. Heb het staafje nu andersom ingedaan zodat het kleine bolletje onder zit, maar wil deze alsnog vervangen voor een normaal bolletje. Ander staafje is te lang..

Met een rondbektangetje het plaatje van het staafje vasthouden en met een ander tangetje het balletje losdraaien. Eventueel door iemand anders laten doen, want het is nogal een gehannes in je eentje (als het in je oor is).

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:50

Hoihoi :)
Ik heb een vraagje over mijn navelpiercing.
Heb hem vorige maand laten zetten en nu trekt de roodheid de laatste week flink weg. Er komt ook bijna geen wondvocht meer uit, alleen na het douchen.
Nu zou ik heb graag willen vervangen, maar van de piercingshop moest ik na 3 maanden terugkomen en dan zouden ze kijken of alles goed ging met de genezing en of hij vervangen kon worden.
Dus dat duurt nog 2 maanden...

Maar kan het kwaad om wel het opschroefballetje te vervangen?
Die ik nu heb is kaal en zou er graag ook een steentje op hebben net als bij het onderste balletje.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:58

Balletje kan gerust hoor, wel oppassen dat je dit een beetje voorzichtig doet is natuurlijk nog niet zo'n oude piercing, hele piercing vervangen is pas verstandig als deze volledig is genezen ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:46

Ik heb ook een vraagje over mijn navelpiercing. Deze is 4 dagen oud maar merk dat ie veel beweegt. Bij het staan leunt het bovenste bolletje tegen m'n navel maar zodra ik zit wordt t bovenste bolletje iets omhoog geduwd. Is dit goed? Het is nu wat rood maar lijkt mij dat dat komt omdat het zo ver is!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:40

Dat is normaal! Als ik naar voren hang dan drukt het onderste balletje ook helemaal in mijn navel, en het bovenste bolletje staat dan ver van mijn navel af als je begrijpt wat ik bedoel. Hij is nog jong, dus is het ook normaal dat 'ie nog wat rood is :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:46

Ahh super! Dankjewel!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:03

Ik had vroeger bij eerdere piercings van die wattenstaafjes met hol buisje. Die brak je dan aan de ene kant open, zodat de vloeistof naar het andere kantje van het wattenstaafje liep en zo kon je super gemakkelijk je piercing even opfrissen. Heb alleen geen idee meer hoe het heet. Was echt heel fijn spul!

Edit: Oh, deze
https://www.alloverpiercings.nl/artikel ... s-36-stuks

Deze is met zeezout, je hebt ook nog een andere variant.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:09

He fijn, bedankt voor de tip.
Mijn rook is de laatste tijd weer flink aan het klieren, dan zijn deze wel heel handig. Binnenkort maar weer eens een bestelling doen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:45

Hallo! Ik kom het topic weer even naar boven schoppen met een vraagje.

Ik heb mijn neuspiercing nu bijna een maand. Gaat goed, doet geen pijn meer en komt geen prut meer uit. Er zit (volgens mij) een vochtbultje aan de achterkant, maar die slinkt voorlopig flink hard dus geen rede tot paniek.
Waar ik wel een beetje over in de stress zit is dat ik hem niet meer kan draaien. Het voelt alsof hij 'vast' zit. Als ik het probeer doet het geen pijn, en er zitten ook voor zover ik kan zien geen korstjes die de boel blokkeren. Ik ga zo onder de douche nog een keer proberen te draaien en als dit lukt gelijk even wassen met unicura. Weet dat het uberhaupt niet de bedoeling is dat ik hem draai maar het lijkt me ook niet de bedoeling dat het fysiek niet mogelijk is :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:50

Helfmaal niet? Lijkt het niet zo omdat het geen pijn meer doet als je draait? Naar mijn idee kan een piercing niet vast zitten?

Edit: niet in gezonde staat bedoel ik.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:54

Inderdaad niet zomaar draaien. Verder kan het best zo zijn dat het sieraadje sws niet te draaien is ivm de vorm.

Vandaag had ik ook zin in een nieuwe piercing.. Heb een outer conch laten prikken :j

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:55

Ik wil nog een conch haha

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:38

Foto Mars!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:39

Inderdaad. Foto!!