Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:03

Ik hoor momenteel in week 9 van de 12 week challenge te zitten, begonnen begin dit jaar. Maar ik ben de motivatie een beetje kwijt..
Vaak hoofdpijn en lukt gewoon niet om mn krachttraining te voltooien, en dan geef ik t op.. Dus misschien kan ik hier nog wat motivatie vinden :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:08

Ik die hier niet aan mee maar wel aan krachttraining. Doen jullie deze oefeningen thuis of op een andere locatie? Voor de thuistrainers zal misschien helpen om een vaste tijd in te roosteren. Bijvoorbeeld maandag woensdag en vrijdag van 1900 tot 2000. Dan heb je een vaste tijd en motiveert het misschien wel.

Ik train zelf elders en heb er bij voorkeur een vaste tijd, trainen met meer tegelijk alleen doet iedereen zijn eigen schema en oefeningen. Alleen beginnen en stoppen we zo n beetje op dezelfde tijd met koffie voor en achteraf. Dat werkt goed, ik merk als ik eens niet tegelijk kan trainen dat ik ook sneller gewend ben om na 2 keer 10 te stoppen en niet de derde er achteraan te doen. Maar met drie tot vier keer per week kan het wel een keer geen kwaad.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:21

MerleSimone schreef:
Ik hoor momenteel in week 9 van de 12 week challenge te zitten, begonnen begin dit jaar. Maar ik ben de motivatie een beetje kwijt..
Vaak hoofdpijn en lukt gewoon niet om mn krachttraining te voltooien, en dan geef ik t op.. Dus misschien kan ik hier nog wat motivatie vinden :o

Ah dat is wel jammer! Gewoon weer een keertje proberen! *\o/*

karuna schreef:
Ik die hier niet aan mee maar wel aan krachttraining. Doen jullie deze oefeningen thuis of op een andere locatie? Voor de thuistrainers zal misschien helpen om een vaste tijd in te roosteren. Bijvoorbeeld maandag woensdag en vrijdag van 1900 tot 2000. Dan heb je een vaste tijd en motiveert het misschien wel.

Ik train zelf elders en heb er bij voorkeur een vaste tijd, trainen met meer tegelijk alleen doet iedereen zijn eigen schema en oefeningen. Alleen beginnen en stoppen we zo n beetje op dezelfde tijd met koffie voor en achteraf. Dat werkt goed, ik merk als ik eens niet tegelijk kan trainen dat ik ook sneller gewend ben om na 2 keer 10 te stoppen en niet de derde er achteraan te doen. Maar met drie tot vier keer per week kan het wel een keer geen kwaad.

Dat is wel een hele goede tip! :j
Ik doe de oefeningen thuis. Ik heb veel spullen zelf aangeschaft en verzameld. Zo heb ik gewichten, yoga mat, aerobic step en springtouw.
Maar ik ga volgende week beginnen dus heb nog geen verdere ervaringen. :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:52

Ik kan mezelf echt wel motiveren als ik eenmaal aan t sporten ben, mn vriend sleept me vaak ook mee naar de sportschool en dan ga ik er ook 100% voor. Thuis doe ik meestal savonds zodat ik na t douchen meteen kan slapen, maar laatst heb ik de wekker gezet om het sochtends te doen. Heb ook al flinke progressie geboekt toen ik het een periode wel de hele week volhield dus dat is het niet.

Probleem is nu vooral dat mn hoofdpijn uit mn nek komt en dat met heel veel oefeningen gewoon verergerd wordt. Binnenkort maar weer even therapeut bellen en dan gaat t misschien weer!

Thanks voor t omhoog schoppen van dit topic :D

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:49

Dan zijn bepaalde oefeningen inderdaad niet heel handig.
Dan gewoon wat liss doen? :).

Ik heb vanochtend wat oefeningen gedaan, geen compleet circuit. Omdat ik eerst nog een half uur aerobic steps had gedaan en morgen pas echt ga beginnen aan pre work out week 1.:)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:54

Ik wil ook beginnen, maar ik durf niet zo goed O:) Het is toch een intensief en vrij heftig programma. Ik heb alles al klaar liggen, maar ben aan het twijfelen of ik niet beter eerst wat conditie op kan bouwen of dat ik toch maar gewoon in het diepe spring en ga beginnen...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:16

MerleSimone schreef:
Probleem is nu vooral dat mn hoofdpijn uit mn nek komt en dat met heel veel oefeningen gewoon verergerd wordt. Binnenkort maar weer even therapeut bellen en dan gaat t misschien weer!

Kan het zijn dat je oefeningen verkeerd doet en daardoor pijn in de nek krijgt (crunches bijvoorbeeld).

Ik heb ook een periode veel hoofdpijnen gehad. Ik elimineer dan de plyo oefeningen waarbij je hoofd lager/even laag is als je lijf. Gewoon opdrukken kan ik bijvoorbeeld wel, maar als je daarbij sprongen moet maken dan ging dat niet.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:44

Ik ga maandag ook weer beginnen *\o/*

Ben echt paar kilo's aangekomen, en het moet er echt weer af! haha

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:28

F_Orumster schreef:
MerleSimone schreef:

Kan het zijn dat je oefeningen verkeerd doet en daardoor pijn in de nek krijgt (crunches bijvoorbeeld).

Ik heb ook een periode veel hoofdpijnen gehad. Ik elimineer dan de plyo oefeningen waarbij je hoofd lager/even laag is als je lijf. Gewoon opdrukken kan ik bijvoorbeeld wel, maar als je daarbij sprongen moet maken dan ging dat niet.

Neu, dat is niet zozeer het punt. Het ontstaat ook zonder sporten. Ben nou eenmaal gezegend met gevoelige schouders en nek en dat moet gewoon één keer in de zoveel tijd losgemaakt worden :o

Vanavond voor t eerst weer een workout in de planning sinds 2 weken, ben benieuwd :j

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:15

Hoi hoi!
Zijn er nog bokkers bezig met bbg?
Ik wil aanstaande maandag voor de 3e keer gaan beginnen, hopelijk is 3x scheepsrecht want vorige 2x ben ik na 4 weken afgehaakt.
Heeft iemand tips om het te combineren naast paard (3x per week rijden, dagelijks uitmesten en 2x per week longeren) + fulltime onregelmatig werken?
Ik loop er steeds op vast dat ik sommige dagen écht geen tijd heb..

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:29

Ja! Ik ben deze week begonnen.
Ik doe alleen 2-3x per week de resistance trainingen.
Ik kom er echt niet aan toe om met fulltime werken + eigen paard daarnaast op de overige dagen ook nog 40 minuten rustig te wandelen oid. Maar bij mijn paard kom ik ook wel aan mijn beweging.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:11

Yes ik ben ook deze week weer begonnen :))
Ik probeer wel zo veel mogelijk de dagen aan te houden, maar als t nirt lukt sla ik LISS over of ik verplaats de krachttraining een dag. Is voor mij ook weer de 3e keer na de vakantie, kon er tot nu toe ook niet door komen :')

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:58

Ik wil ook weer beginnen! Al is motivatie vinden lastig :)) op het moment ziek maar als ik maandag weer fit ben doe ik dan mee!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:08

Allereerst, sorry voor het binnenvallen :o Ik zie op Instagram steeds BBG Stronger, heeft iemand hier ervaring mee? Wat houdt het precies in?

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:37

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:38

Leuk! Hopelijk kunnen we elkaar wat motiveren ! :)
Ik ga ook alleen 2-3x de resistance training doen, aan mn LISS kom ik wel (werk als verpleegkundige en idd paardrijden).

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:40

BBG Stronger is het andere programma van Kayla, deels gericht op sporten in de sportschool. Eigenlijk een volgende 'stap' na BBG 1 en BBG 2. Heb maandag de benen van Stronger gedaan en was met legpress. Is volgens mij veel met kabel machine. Handig als je de gym voot jezelf hebt, iets minder als je moet delen :')

Zou leuk zijn als dit topic weer wat leven ingeblazen krijgt!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:43

Gebruiken jullie de app of de pdf versie? Ik gebruik zelf de app niet, zit er veel verschil in?

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:47

Ik ben ook net weer begonnen met week 1. Heb al eerder bbg1 en 2 helemaal afgemaakt, maar nu een paar maanden niks gedaan. Ik gebruik gewoon de pdf versie

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:45

Yes ik ga ook weer beginnen! Woon nu een half jaar in Bremen en naast stage mooi de tijd om hier mee bezig te gaan !

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:28

Slecht begin van week 2 voor mij, ziek %) Huilen. Sporten jullie thuis of in de sportschool?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:35

Ik ook nog steeds ziek, blehhh!

Ik heb alles in huis wat ik nodig heb, maar als ik het lang genoeg volhoud wil ik misschien wel een keer een sportschool abonnement :j

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:26

Ik ben nog niet begonnen, wilde gisteren starten maar onverwacht erg druk gehad gisteren en vandaag, morgen dagje vrij dus hoop t in te halen dan :D

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:53

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:16

Ik ben weer redelijk opgeknapt, vanavond hardlopen met mn vriend. Scheelt dat je iets samen kan doen, motivatie O:)

Dus bij deze: kom op dames! Half uurtje knallen, dan ben je weer trots op jezelf! *\o/*