Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:31

Meestal duurt t 12 week voordat mensen het zien. Ik heb wel een before and after foto van week 1 en week 11.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:32

sushi heeft wel veel suikers in de rijst. Maar ik zeg altijd dat het gezond is (minder schuld gevoel)

Afbeelding

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:35

Brood roosteren maakt het (don't ask me why :o ) gezonder. Tosti met gezonde beleg (bijv. kipfilet met mango of met rucola bijv) is best wel verantwoord :j

..Als iemand weet hoe het kan dat hetzelfde broodje als tosti gezonder (= minder kcal) is, vertel het hier B-)

Dankjullie voor alle support. Het kost wel wat ja.. Maar ik neem mijn buikklachten en deze 'tip' van de huisarts wel serieus.

Zelfde geldt voor maaltijdshakes; je valt snel en veel af. Niet alleen vet, maar ook spiermassa. Doordat je die spiermassa kwijt bent, verbrand je daarna minder snel kcal en zul je (als je weer naar je oude patroon terug gaat) sneller aankomen.

Een nieuw eetpatroon aanleren na een dergelijke manier van diëten is dus heel belangrijk!

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:40

Dan ga ik in ieder geval m'n broodjes roosteren!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:45

Hmmz ik heb even zelf gegoogeld, maar het blijkt een fabel te zijn. Alleen het vocht in brood verdampt wanneer je het roostert. Hierdoor wordt het broodje iets lichter. Maar het aantal kcal blijft gelijk.

Altijd al willen weten hoe dat zat. Want bij de 'eetmeter' app is een geroosterde boterham veel minder kcal dan een gewone boterham. Moeten ze dat toch maar eens aanpassen :Y)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:48

Alsnog ga ik roosteren, gewoon omdat ik dat lekker vind haha

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:49

Ja ik rooster ook al mijn brood nu! Je merkt ook gewoon dat dat veel lichter is, en dat is lekker ook! Geroosterd boterhammetje met ijsbergsla en een beetje tomaatjes met peper en italiaanse kruiden, hmmm!

En 12 weken, nou goed dan zitten we op de helft! Qua kilo's bijna op de helft en van het zien ook dan :) Mijn zus zegt het wel in m'n gezicht te zien :)

Ik ben vergeten een before foto te maken, dat vind ik ergens wel jammer nu! Ik ben wel benieuwd naar die van jou sharon, als je wilt natuurlijk!

Edit: oh no is dat echt een fabel van dat brood? :') ik voelde me altijd zo gezond haha

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:53

11 weken bezig! Ben inmiddels over de helft, ben op een rustige manier 4,5 kg kwijt gemaakt. Ik wil zo doorgaan en zien waar ik eindig. Ik merk het in ieder geval in m'n kleding :)
Afbeelding

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:54

netjes! al goed opweg!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:46

Wat goed! Ik merk het ook altijd als eerste aan mijn kleding of ik afgevallen of aangekomen ben.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:03

Lekker bezig Sharon!
Je ziet duidelijk een verschil!

Ik net even lekker paardgereden.. Ik sta op een hele drukke stal dus had even een rustig moment uitgekiemd dat ik even goed aan de galop kon werken! Zaten eindelijk wat fijnere stukken tussen, dus wil gewoon minimaal 1 x per week even zo'n rustig momentje gaan zoeken dat ik de bak voor mezelf heb en me kan concentreren op m'n paard en niet telkens hoef te kijken waar ik rij :D dus helemaal blij!!

Alleen merk ik dat m'n hardloop blessure nu ook op begint te spelen bij het paardrijden.. nouja vooral als ik afgestapt ben. Zeg me ajb dat ik op een andere manier (fysio of iets) die pijn in m'n schenen weg kan krijgen??? (wil eigenwijs zijn en geen rust houden)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:58

Voor zover ik geleerd heb is pijn in je schenen overbelasting. Ik zou niet weten hoe je dit weg kan krijgen zonder rust te nemen.

Volgens de myfitnesspal app mag ik max 1.360 kcal per dag.. Is dit normaal? of juist niet? Ik zit er nu namelijk al 296 kcal overheen vandaag. Nou heb ik mijn avondeten etc. al wel gehad ivm. werk.

Eten vandaag:
O: Spinazi-bosui-kaas omelet op 1 snee tarwebrood
T: Aardbei-banaan-sinaasappelsmoothie
L: Tosti van tarwebrood met runderrookvlees en een beetje monchou
A: Kip met paksoi, gele rijst en pittenmix

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:00

__Sannne schreef:
Voor zover ik geleerd heb is pijn in je schenen overbelasting. Ik zou niet weten hoe je dit weg kan krijgen zonder rust te nemen.

Volgens de myfitnesspal app mag ik max 1.360 kcal per dag.. Is dit normaal? of juist niet? Ik zit er nu namelijk al 296 kcal overheen vandaag. Nou heb ik mijn avondeten etc. al wel gehad ivm. werk.

Eten vandaag:
O: Spinazi-bosui-kaas omelet op 1 snee tarwebrood
T: Aardbei-banaan-sinaasappelsmoothie
L: Tosti van tarwebrood met runderrookvlees en een beetje monchou
A: Kip met paksoi, gele rijst en pittenmix

Das vrij normaal, maar je kunt meer 'verdienen' door je activiteiten in te voeren, ga een half uur stevig wandelen bijvoorbeeld of een uurtje paardrijde . Dat tikt best leuk aan.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:05

Tja elke dag sporten gaat hem sowieso niet worden. Paardrijden heb ik ook de mogelijkheid niet toe ;)
Zoals vandaag moet ik van 5 tot sluit (uur of 9/10) werken. Hierbij ben ik wel steeds druk bezig (horeca). Maar ik zou mijn god niet weten wat ik dan verbrand.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:07

1360 is erg weinig. Bereken eens op internet wat je bmr is en houdt dat als minimum aan :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:11

Netjes hoor Sharon, je ziet het inderdaad goed! Ik eet vandaag iets te weinig..

O: wafel
L: 2 witte bolletjes met grillworstsalade

Ben nu maar even een liga aan het eten voor ik zo dood neerval :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:13

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:14

In de horeca verbrand je sowieso een hoop haha. Je zou verbranding kunnen schatten maar helemaal precies weet ik het niet. Zou me in elk geval geen zorgen maken om die extra calorieen dan, die verbrand je sowieso wel met een dag werken.
En je BMI moet je altijd sowieso binnen krijgen :j

secricible

Dan zou ik iig 1500kcal blijven eten :)

troi

__Sannne schreef:
Tja elke dag sporten gaat hem sowieso niet worden. Paardrijden heb ik ook de mogelijkheid niet toe ;)
Zoals vandaag moet ik van 5 tot sluit (uur of 9/10) werken. Hierbij ben ik wel steeds druk bezig (horeca). Maar ik zou mijn god niet weten wat ik dan verbrand.

Een weekje met stappenteller lopen en dan heb je een aardig idee!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:18

Dan zal ik inderdaad 1500 kcal aanhouden.

Troi, bedankt voor de tip :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:26

Sharon, je ziet zeker verschil, top!

De verantwoorde chocoladecake die ik gemaakt heb is toch erg lekker geworden. De cake op zich is absoluut niet zoet, echt een donkere chocoladesmaak. De chocolade pastilles maken hem extra lekker! Voor herhaling vatbaar :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 17:27

Kayleigh_ schreef:
Sharon, je ziet zeker verschil, top!

De verantwoorde chocoladecake die ik gemaakt heb is toch erg lekker geworden. De cake op zich is absoluut niet zoet, echt een donkere chocoladesmaak. De chocolade pastilles maken hem extra lekker! Voor herhaling vatbaar :D

Receptje? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:33

2 bananen
6 eieren
70 gram kokosmeel
50 gram kokosolie/kokosboter
3 eetlepels rauwe cacao poeder
Een theelepel bakingsoda
Twee eetlepels citroensap
Snufje zout

Optioneel:
Honing, suiker of andere zoetstof om de cake wat extra zoet te maken (heb ik niet gebruikt)
Whey crispy (smaakloos maar voor extra proteïne)
Noten
Pure chocolade pastilles (van Droste bijv.)

Mix alle ingrediënten door elkaar tot een glad beslag, gooi het in een bakvorm (ik heb een lasagneschaal gebruikt) en doe dan de optionele ingrediënten erin. Bak de cake op 180 graden.

Het bakken was even spelen, want ik had hem op 180 graden gebakken voor 40 minuten. Toen bleek de cake nog te zacht te zijn. Dus heb hem daarna nog eens 40 minuten 100 graden hete lucht gezet en toen was ie goed. Na een nachtje in de koelkast is ie helemaal top :D Lekker smeuïg en alle smaken komen goed tot hun recht!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:34

Ymke_Z schreef:
Eske, die met kip valt best mee kwa kcal en vetten

Kip met kaas en mayo :)) (en komkommer+sla).

Wel zo'n 20km gefietst vandaag, op eten hoef van mezelf vandaag niet te letten :)
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 27-03-15 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt