[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:39

Een bak mager kwark met fruit gaat er hier ook elke dag in.
Soms in de ochtend soms in de avond soms in 2 verdeeld.

Is idd ideaal, zeker voor eiwitten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:42

Ik denk dat ieder lichaam zijn behoeftes heeft. De 1 red het op een droge rijstwafel tussendoor, de ander op een bak kwark met peer. Om elkaar daarop af te branden heeft denk ik geen zin. Het doel hier lijkt mij elkaar te motiveren en niet af te zeiken. Het is volslagen zinloos als men probeert gezond te eten en af te vallen en ondertussen bijna van zn stokje gaat bij gebrek aan voedingsstoffen. Het gaat er juist om dat er gezonder gegeten wordt, toch? En in combinatie met beweging valt men dan doorgaans af.
Vooropgesteld dat kwark met peer mij beter lijkt dan een zak chips tussendoor.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:51

Ik heb toen ik thuiskwam nog twee tomaten met tonijn gegeten, en vanavond eten we noodles met wokgroente en kip.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:53

Palmera schreef:
Het gaat er juist om dat er gezonder gegeten wordt, toch?

Dan heb ik de onderwerpopener niet goed gelezen.

Veel plezier verder. Ik ga nog wat in de moestuin doen. Vet verbranden met gezond voer kweken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:56

Huertecilla schreef:
Palmera schreef:
Het gaat er juist om dat er gezonder gegeten wordt, toch?

Dan heb ik de onderwerpopener niet goed gelezen.

Veel plezier verder. Ik ga nog wat in de moestuin doen. Vet verbranden met gezond voer kweken.

Gezonder bezig zijn kan bijna niet! ;)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:57

okeeee.. jammer maar helaas, ik ga toch de tip die ik al eerder kreeg om het topic te verlaten nu toch doen.
Ik kan er toch niet tegen hoe sommige mensen andere afbranden, ja afbranden, terwijl iedereen hier zijn stinkende best doet.. zelfs na de discussie van vanmiddag blijft dat door gaan.. helaas, ik heb het geprobeerd.

Toch bedankt dat ik door dit topic aan het sporten ben gegaan en ik ga gewoon gestaag door!
Wie weet tot in een topic waar wat meer de plezier wordt ingezien van gezonder leven en meer bewegen ipv dwangmatig bijhouden hoeveel calorieën men binnen krijgt en huilen om een bakje kwark en plakje salami, zeer demotiverend -O-

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:58

Als we eens allemaal bezig gaan met goede resultaten (als in sporten, gezonde voeding, lekkere recepten delen etc.) neerzetten in plaats van deze discussie voortdurend te blijven voortzetten zou het toch een stuk betere motiveren!

En laat elkaar allemaal in zijn waarde! Elk lichaam heeft een andere hoeveelheid nodig, en de een heeft een ander doel dan de ander. Accepteer dat en ga niet over elk worstje, paaseitje oid moeilijk doen! Je moet een goede balans zien te vinden in eten-sporten, maar je hoeft hier niet de lekkere dingen voor te laten staan! (wel met mate eten natuurlijk, maar helemaal verbannen is dan niet nodig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:05

Oke ik wil hier toch nog even mijn zegje over doen omdat ik het idee heb dat ik nu word afgerekend voor iets waar ik gewoon mijn mening over gaf := Niemand hoeft weg uit het topic... En er wordt al helemaal niemand afgebrand. Een bak kwark eten is voor sommigen veel, en voor anderen niet. Als je leest dat iemand de salami op jouw brood misschien zou veranderen naar iets gezonders betekent dat niet dat iemand je aan het afbranden is, of dat je het MOET veranderen. Alleen dat als iemand anders in jouw schoenen had gestaan diegene het gezonder zou aanpakken.

Verder moet je het vooral zelf weten denk ik dan maar zo. Je hoeft niet weg, ik heb niet het idee dat er hier in het topic mensen afgebrand worden. We hebben vanmiddag even een discussie gehad maar daar kunnen we nu ook mee ophouden toch?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:05

Ik ga denk ik niet terug lezen als ik deze laatste reacties lees. Dit topic is in mijn ogen een positief topic, waar best een kritische opmerking geplaatst mag worden, maar wel met respect voor de ander. :)

Gisteren weer getraind met gewichten. Dus nu weer spierpijn haha. Merk wel dat ik hier fitter van word. Voel me wat meer actief zeg maar. Heel fijn.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:11

Ik ga me hier ook niet mee bemoeien.

Fijn Inney dat je je al veel actiever voelt!
Minder fijn van de spierpijn haha.

Ik heb nog steeds ongelofelijke pijn in mijn nek. Wel even een stukje gelopen.
Helaas was het avondeten totaal niet gezond, maar zit bij mijn schoonvader en mijn vriend dus heb helaas niks te kiezen. Wel paar gezonde tussendoortjes meegenomen zodat ik niet geprikkeld worden door alle dingen die mijn vriend eet. Die moet juist aankomen, en heeft diabetes. Lastig!

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:14

jolmer kun je je nek losmasseren of werkt dit niet? Als ik dat heb dan masseer ik het even (of laat het je vriend doen! :Y) ) en dan heb ik er een stuk minder last van.

Van de lekkere dingen kan ik ook steeds beter afblijven. Vriendinnen hadden allemaal lekkers gehaald bij de supermarkt in tussenuur, maar ik heb braaf niks gegeten en heb thuis wat fruit gepakt! :)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:23

Masseren wordt niet aangeraden bij een verrekte spier. Althans heb ik gelezen haha.

Goed bezig Lumea! Ben wat dat betrefr blij dat ik niet meer op school zit haha.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:35

Ik wil eigenlijk erbij gaan planken (of een andere buikspieroefening, ideeën?) maar ik kan me er niet echt toe zetten. Wie geeft mij de schop onder mijn kont die ik overduidelijk nodig heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:41

Marrie_L schreef:
Ik wil eigenlijk erbij gaan planken (of een andere buikspieroefening, ideeën?) maar ik kan me er niet echt toe zetten. Wie geeft mij de schop onder mijn kont die ik overduidelijk nodig heb?

Motivatieeee! *\o/*
Mijn zoekactie was: 30 day ab challenge results

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:01

Voor de mensen die zich niet thuis voelen in dit topic om wat voor reden dan ook:
Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Het is niet ten nadele van dit topic, maar er zijn mensen die hier niet helemaal hun draai kunnen vinden.

Zo kunnen we het gescheiden houden :)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:10

Welke app gebruiken jullie voor die challenges? En hoe lang doe je dan over 1 workout ongeveer?
Laatst bijgewerkt door Meliaforever op 11-03-15 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:10

Danique schreef:
Marrie_L schreef:

Motivatieeee! *\o/*
Mijn zoekactie was: 30 day ab challenge results

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Woow wat een verschil!
Ik ben zonet meteen begonnen met de startdag. Nu zorgen dat ik het ook afmaak!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:40

Ik vind die laatste op dag 12 dunner? :P
Net een sushimaaltje weggewerkt, traktatie van moeders voor haar verjaardag. Ietsjes over mijn doel heen van vandaag, maar het zijn er nog geen 100 dus daar lig ik niet wakker van. :)

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:52

Simoonzel schreef:
Ik vind die laatste op dag 12 dunner? :P
Net een sushimaaltje weggewerkt, traktatie van moeders voor haar verjaardag. Ietsjes over mijn doel heen van vandaag, maar het zijn er nog geen 100 dus daar lig ik niet wakker van. :)

Sushi is niet eens zo slecht als je zou denken! Tenminste, die rolletjes en zo.
En ja, dat komt omdat ze op de laatste foto meer spieren heeft :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:03

Oh jongens, ik ben zo slecht bezig. Ik lees nog steeds mee, maar ben echt verslaafd aan slecht voedsel volgens mij.. Vandaag heb ik het wèl redelijk goed gedaan. Heb in elk geval alleen maar water op aan drinken en 3 (fatsoenlijke) maaltijden + redelijk gezonde tussendoortjes op. Ik leer het wel, ooit. :')

Ik vind before-after foto's altijd enorm motiverend trouwens! ik denk dat ik binnenkort ook even een oncharmante foto ga maken van mezelf en die dan als motivatie kan houden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:07

Rebeccaa schreef:
Oh jongens, ik ben zo slecht bezig. Ik lees nog steeds mee, maar ben echt verslaafd aan slecht voedsel volgens mij.. Vandaag heb ik het wèl redelijk goed gedaan. Heb in elk geval alleen maar water op aan drinken en 3 (fatsoenlijke) maaltijden + redelijk gezonde tussendoortjes op. Ik leer het wel, ooit. :')

Ik vind before-after foto's altijd enorm motiverend trouwens! ik denk dat ik binnenkort ook even een oncharmante foto ga maken van mezelf en die dan als motivatie kan houden! :D

Ik ken het hoor Rebec := Ik zeg elke keer tegen mezelf dat ik het ga doen en achteraf lukt het noooit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:08

Rebeccaa schreef:

Wat houdt je tegen? Alleen jijzelf. Wie wilt er een beter lichaam/betere conditie? Alleen jijzelf. Wie kan jou er toe zetten? Alleen jijzelf.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:24

Dat is wel motivatie zeg Danique! Wow!

En kom op Rebecaa! Ik heb ook lang gezeten van ja ik wel afvallen. 1 dag volgehouden en toch maar weer gaan vreten. En dan achteraf weer huilen dat ik het echt graag wil. We kunnen je wel helpen, maar JIJ wil het, dus doe het! Alleen JIJ kan jezelf een schop onder je kont geven hihi!

Ik ben weer thuis. Dus het echte gezonde eten is weer wat makkelijker. Straks weer een poging doen tot oefeningen, als mijn nek meewerkt haha

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:59

Goede motivatie plaatjes Danique!