[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:41

Balen zeg dat ze zo reageren. Maar je mag toch gewoon iets dragen wat je mooi vind? Het is niet dat je zo'n schoten in je lip hebt zitten of de naam van je lover op je voorhoofd hebt staan en je kan het prima bedekken dus je famillie hoeft er ook geen 'last' van te hebben. Ik vind het zeker niet iets voor marginale mensen hoor, wat is dat nou seer voor gekkigheid

Mijn moeder over mijn forward helix "wat eng, gaat die naar je hersenen ofzo?" Ze snapte niet helemaal dat ie door mn oor zat :').

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:37

Misschien moeten ze gewoon even aan het idee wennen, mijn ouders vinden mijn neuspiercing nu ook gewoon tof, vooral m'n vader :D

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:56

bedankt voor alle reacties hahah! ik heb met iedereen er even over gepraat, ze zijn nog niet van mening veranderd maar ze hebben nu eindelijk wel begrip voor mijn beslissingen over mijn lijf

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:49

Wat een verschrikkelijke reacties. Gewoon laag. Mijn schoonmoeder en schoonzusje maken mij ookuit voor kamper achter mijn rug om, omdat ik 'zo veel' oor piercings heb. No way dat ik ze er daarom uit zal halen, ik ben er trots op, maar het raakt me wel. Ik vind het zo jammer dat mensen elkaar niet in hun waarde kunnen laten :n

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:25

Ik kom even binnenvallen (na de spookverhalen rondom de tragus). Ik was vorige week bij de piercer. Wilde eigenlijk een forward helix, maar mijn oor is daar erg smal en het zit uiteraard op een plek waar zich sneller vuil op hoopt. De piercer zei in ieder geval dat je daar eerder last van kan krijgen dan bijvoorbeeld een tragus. Beide plekken vind ik erg mooi en voor nu ben ik dan maar met de tragus naar buiten gelopen. Heb er geen moment last van gehad. Kan er gewoon op slapen en ook een cap gaat prima! Het tragus gedeelte is redelijk dik en dus stugger na je oorlel, waardoor ik er juist minder last van heb, want er zit immers minder beweging in als je er op ligt of per ongeluk langs gaat met je hand.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:33

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met een helix en een cap? Mijn ouders zijn ook niet zo gediend van het idee maar ik denk dat ik ze wel kan overhalen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:35

Dat staat een paar pagina's terug, merk je niks van.

Gaaf Suzanne! En fijn dat je er geen last van hebt :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:42

MorganeR schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met een helix en een cap? Mijn ouders zijn ook niet zo gediend van het idee maar ik denk dat ik ze wel kan overhalen.

_Ekenna schreef:
OneAndOnlyx schreef:
Hee allemaal! Heb even gesproken met mijn zus over de tragus van een paar pagina's terug, en heb toch besloten het niet te doen. Maar ik wil wel graag een piercing in mijn oor! Dus zat ik alweer met mijn hoofd in de wolken van een helix. Maar een vraagje, kan dat wel met je cap? Want mijn zus en ik zaten te twijfelen. Ik heb ook besloten het past te laten zetten als mijn zus terug is van haar reis. Dat is in februari. Dus heb nog een tijdje om na te denken!

Ja hoor, wij zitten ook niet (of iig niet allemaal) zonder cap op ons paard. En mijn cap komt ook niet over m'n oren heen...

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:22

Ik heb met mijn helix geen last van mn cap! :)

Enige waar ik problemen mee heb is mijn scooterhelm. (gelukkig heb ik mn helix al vanaf mn 13e)
Soms als ie irritant doet, dan is het even doorbijten met op en af zetten maar verder gaat het prima.

Toen ik mijn tragus had was het wel een probleem, want ik was met de scooter naar de piercing shop gegaan(daar had ik niet helemaal over nagedacht haha)
Dus toen na 2 maanden proberen was hij gaan ontsteken en kon ik er niets meer mee, dus uiteindelijk eruit gehaald.

------------------------------------------------------

Ik heb aardig wat piercings in de planning nu. =P

Ik heb momenteel:
-helix links
- tongpiercing

En ik wil nog:
- extra helix links(en dan met 2 ringetjes uiteindelijk)
- tragus links
- neuspiercing rechts
- trippleforward helix rechts
- Rook net zoals Klis en dan ook links denk ik, net even kijken wat mooi is en of hij erbij past, want bij de TFH wordt het echt to much bij elkaar.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:19

Jezus wat zijn twistersstaafjes een gedoe! Had ik het bolletje erop aan een kant, wilde hem wat strakker draaien, draai ik hem eraf := Ik had niet moeten zeggen dat ik geen moeite had met balletjes :o

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:44

Ze zijn lastig maar zoo leuk <3

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:04

Nou ik kreeg vandaag mijn titanium balletje binnen, dus wilde hem er enthousiast opzetten vanavond. Lukte voor geen ene meter. Dat meisje van de winkel zei dat dat makkelijk ging en had het helemaal uitgelegd. Mn moeder heeft nog geholpen met een papiertje maar niks hielp, het ging alleen maar bloeden.

Heeft iemand nog een tip? Want deze moet er echt af en ik kan niet 1 2 3 naar de winkel, want dit is best een stukje reizen voor mij.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:20

Ruby1995 schreef:
Nou ik kreeg vandaag mijn titanium balletje binnen, dus wilde hem er enthousiast opzetten vanavond. Lukte voor geen ene meter. Dat meisje van de winkel zei dat dat makkelijk ging en had het helemaal uitgelegd. Mn moeder heeft nog geholpen met een papiertje maar niks hielp, het ging alleen maar bloeden.

Heeft iemand nog een tip? Want deze moet er echt af en ik kan niet 1 2 3 naar de winkel, want dit is best een stukje reizen voor mij.

Is even een gepiel, maar goed tussen duim en wijsvinger houden. Achterkant vasthouden met je andere hand, ik doe dat met mij wijsvinger.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:48

Ik druk met m'n vinger van m'n linkerhand op de achterkant van het staafje zodat ie een stuk naar voren komt en niet zo makkelijk meedraait met het balletje en dan gewoon pielen om het balletje er op te draaien. Eventueel met behulp van een latex handschoentje.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:07

Heb hier geen handschoentjes en daarbij ben ik ook allergisch voor latex haha. Maar met dat achterkantje naar voren duwen had ik inderdaad geprobeerd, maar ze hadden hem daar met een tang aangedraaid..

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:23

Hmmm, sinds een paar dagen is mn surface aan t k*tten :/. Heb er denk ik te vaak aan moeten zitten de laatste tijd.. In 2 weken 3x balletje kwijtgeraakt. :s

Heb het met m'n vader nog even gehad over de tragus die we samen willen laten zetten. We zitten te denken aan februari! Can't Wait!

Iemand ervaring met pro-piercings in Enschede? Zit als ik het goed heb begrepen, bij de shop van East Side tattoos in.

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:36

Ik heb zelf natuurlijk al m'n navel, maar even uit nieuwschierigheid: hoe hebben jullie het aan jullie ouders verteld? Ik ben gewoon met de deur in huis gevallen, bleek niet de ideale manier te zijn maar ik ben er toch heelhuids doorgekomen :P Dus, hoe hebben jullie het aangepakt? :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:42

Mam ik ga een -blabla- laten zetten, en dan kwam er een kleine eenzijdige discussie en vervolgens het besef dat ze er toch niks aan kon doen :P

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:07

Ik vroeg aan mn moeder of ik een navelpiercing mocht, begon als een grapje door mn angst voor naalden (mama heeft er zelf ook een) dus ze zei als je vader het goed vind ga ik met je mee. Dus aan papa gevraagd, die zei ook dat het goed was dus toen dacht jaa f*ck nu moet ik het doen ook :') maar ben blij dat ie erin zit en heb er 0,0 pijn aan gehad, ook met zetten niet :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:01

Hier ook, mijn vader dacht dat het een grapje was totdat we samen in de piercing shop stonden _O- Was toen 14 trouwens geloof ik. Ben heel blij dat hij er in zit haha, ben nu 20.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:13

Mijn navelpiercing mocht ik van mijn moeder toen ik bijna 16 was. Mn vader vond het niet leuk, maar heeft er ook niks van gezegd. Nu wil ik mn tongpiercing, dat zullen ze beide minder waarderen denk ik. Ik ga m in mei laten zetten. Maar ik twijfel nog of ik hem eerst zal laten zetten en daarna zeggen of andersom.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:19

Maar onder de 18 moet je toch toestemming hebben van je ouders?

Ik weet t echt niet meer. Heb m laten schieten toen ik een jaar of 14 was, mn moeder was er iig wel bij. Volgens mij vond ze het wel leuk.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:20

Skessa_ schreef:
Maar onder de 18 moet je toch toestemming hebben van je ouders?

Ik weet t echt niet meer. Heb m laten schieten toen ik een jaar of 14 was, mn moeder was er iig wel bij. Volgens mij vond ze het wel leuk.

16 :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:21

Oooh en mn zusje maar wachten tot ze 18 is.... :') :')

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:23

Skessa_ schreef:
Oooh en mn zusje maar wachten tot ze 18 is.... :') :')

Hahaha nee dat is nergens voor nodig!