Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:51

Is iemand bekend met Etsy?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:54

Dat is wel heel erg :=

Wat is de beste high end lippenstift? YSL, Chanel, Dior, Burberry of Estee Lauder?
Ik vind die ik heb van Burberry ook erg mooi (ook een dieprozerood trouwens), mijn duurste geloof ik. En dan 1 van Estee Lauder. Maar YSL, Dior en Chanel geen ervaring mee.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:54

Ja ken die site wel.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:57

Afhankelijk van t type..
Ik heb een gewone ysl die blijft top zitten maar de rouge volupte shine was er zo af

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:58

Anthea schreef:
Hele mooie kleur :j

Mac is niet zo mijn ding maar drugstore is nog minder mijn ding. :') Urban Decay en Dior zijn mijn favoriete merken. Urban Decay valt wel ongeveer in dezelfde straat als Mac imo.

Hmm ik vind MAC eigenlijk wel fijner dan UD, maar kan alleen maar de oogschaduwen vergelijken.

Etsy is wel betrouwbaar! Een iets 'luxere' eBay. :)

Het hangt heel erg van de finish af! Ik heb 1 lipstick van EL en die blijft heel lang zitten, is nog eens een licht roze ook. Van Chanel heb ik best veel, Rouge Coco Shine blijven niet zo lang zitten maar zijn ook heel sheer. De allure en allure velvets zijn wel lang houdbaar en brengen mooi aan. Dior heb ik 1 lipstick van (ook gloss) en die is gemiddeld houdbaar, maar is ook een met een glansje. Van ysl heb ik een lipstain en lipstick, lipstick is echt heeeel lekker romig en gemiddeld houdbaar. Maarja, het is allemaal niet echt vergelijkbaar door de verschillende finishes.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:01

Oké, dus wat houdbaarheid betreft maakt het niet uit of je budget pakt of high end..
Geloof niet dat ik 30 euro voor een lipstick zou uitgeven als die er na 2 of 3 uur weer af is. Dus dat is dan uittesten of reviews vinden.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:06

Imo niet..
Puur op kleur en finish maakt het verschil.
Zoek je een specifieke kleur?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:08

Misschien blijft een high-end lipstick met glans wel wat langer zitten en is ie bijvoorbeeld fijner aan te brengen dan een budgetlipstick met dezelfde finish, maar dat zou ik niet weten. :D Voor lange houdbaarheid moet je een matte finish hebben, glanzend gaat het sowieso geen dag volhouden.

(Suus je heb pb terug trouwens :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:34

Ik vind de UD oogschaduws juist veel fijner. Heb UD Naked 1, 2 en 3 + electric pressed pigment palette en ben er zoooo blij mee. Ik heb maar 1 oogschaduw van MAC maar daar kan ik echt totaal niks mee, helaas.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:44

Heeft iemand al ervaring met de wenkbrauw mascara waar nu reclame voor is op tv?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 05:47

Djilna schreef:
Oké, dus wat houdbaarheid betreft maakt het niet uit of je budget pakt of high end..
Geloof niet dat ik 30 euro voor een lipstick zou uitgeven als die er na 2 of 3 uur weer af is. Dus dat is dan uittesten of reviews vinden.

Daarom wacht ik altijd op de 40% korting bij ICI en sla dan mijn slag :D

hahaha leuk om te lezen dat we nu meerdere met het MAC virus hebben aangestoken en ook Diva weer he?! :+

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:32

Loose schreef:
Heb gister alweer een nude gekocht, volgensmij is 90% van mijn lipsticks roze/nude en 10% iets anders. :P Japanese Maple van MAC. :)

Japanese Maple staat bij mij ook hoog op mijn verlanglijst samen met Peach Blossom!
Ik draag ook bijna alleen maar nude/rozige/peachy lipsticks, Patisserie en Hue zijn echt favoriet hier! :D

Ik vind donkere (of rode) lipstick bij een ander zo gaaf staan, maar bij mezelf vind ik het te heftig.
Ik zou zelf graag een mooie rode lipstick willen voor de feestdagen, iemand tips voor een rode lipstick voor iemand die het niet gewend is om rood te dragen? (Liever geen knalrood haha)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:09

Nee gaat me niet om een specifieke kleur. Maar dan denk ik dat ik het zonde van mijn geld vind om een high end lipstick te kopen omdat er dan een duur merk op staat :+
Ik heb nl 2 Dior lipglossjes en die gaan er net zo snel af als die van Rimmel en Maybelline. Dus dan ziet toch niemand dat je een high end iets op hebt :+

Dan idd evt een keer een mooie kleur via de 40% korting van ICI, maar verder is MAC dan wel de limit :))

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:14

Loose schreef:
En zijn er nog mensen die lipstick willen ruilen? Ik heb Chanel Pirate (rood) die ik nooit gebruik omdat ik hem te fel vind voor mij.

Ik had zoiets van leuk, misschien ruilen tegen mijn MAC Steady Going! Maar dan zie ik op Google foto's van die lipstick bij andere mensen en denk ik, verdorie die zou ik toch ook moeten kunnen dragen :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:16

adecuada schreef:
Loose schreef:
Heb gister alweer een nude gekocht, volgensmij is 90% van mijn lipsticks roze/nude en 10% iets anders. :P Japanese Maple van MAC. :)

Japanese Maple staat bij mij ook hoog op mijn verlanglijst samen met Peach Blossom!
Ik draag ook bijna alleen maar nude/rozige/peachy lipsticks, Patisserie en Hue zijn echt favoriet hier! :D

Ik vind donkere (of rode) lipstick bij een ander zo gaaf staan, maar bij mezelf vind ik het te heftig.
Ik zou zelf graag een mooie rode lipstick willen voor de feestdagen, iemand tips voor een rode lipstick voor iemand die het niet gewend is om rood te dragen? (Liever geen knalrood haha)

Maar alles lijkt dan op een gegeven moment toch op elkaar met tig nudes? Ik probeer juist een beetje diversiteit aan te houden.
En ik denk dat On Hold van MAC wel een goede kleur subtiel rood is. Of van budget van Essence de On the Catwalk.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 09:30

Ik wou dat ik peachy kleuren kon hebben :') helaas lijken m'n tanden dan geel.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:33

Vandaag voor het eerst Nars laguna en orgasm gebruikt! En ik ben verliefd. Wat een top spul.
De pigmentatie van orgasm is alleen net als albatros echt heeeeeeel goed. Daar verkeek ik mij met albatros de eerste keer op en toen leek ik net een goude kerstbal hahaha. Nu was ik er op bedacht. Beetje jammer alleen dat toen ik naar buiten ging het regende dat het goot.

mijn look vandaag bestond uit:
Foundation: MF flawless met een drupje Nars copacabana
Bronzer: Nars Laguna
Highlighter: MF rose (zo uit mijn hoofd)
Blush: Nars orgasm
Wenkbrauwen: potloodje van de Hema
Mascara: maybelline volgens mij
Lippenstift: Chanel coco shine boy.
Concealer: catrice

Ik vind roden lippenstift echt heel vet! Heb zelf YSL rouge pur coutoure rouge madras. Mooie rode knalkleur and I love it!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:35

Ik zou trouwens best willen ruilen maar ben niet zo van de lippenstift . Zou Mac graag willen proberen maar heb alleen b-merken te ruil. :')

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:46

adecuada schreef:
Loose schreef:

Oehh wat leuk nog een nude liefhebber. :D :D
Hue is echt mijn lievelingskleur ever! Japanese Maple is een beetje de peachy variant, echt heel mooi en zeker een aanrader als je van nudes houdt. :) Ik heb patisserie even opgezocht en die is ook echt supermooi! Die gaat op mijn lijstje. :D Heb jij ervaring met Blankety? Heeft ie daar wat van weg? Want hij doet me er wel wat aan denken zo. Welke nudes heb jij allemaal?

Rood vind ik ook altijd een beetje eng/lastig en lichtrood of lichtdekkend rood vind ik niet mooi. Ik vind dieprood altijd veel mooier bij mij (mijn roden die ik ook wel draag zijn La Sensuelle van Chanel en Diva van MAC). Dus misschien iets dieproods?

Djilna schreef:
Loose schreef:
En zijn er nog mensen die lipstick willen ruilen? Ik heb Chanel Pirate (rood) die ik nooit gebruik omdat ik hem te fel vind voor mij.

Ik had zoiets van leuk, misschien ruilen tegen mijn MAC Steady Going! Maar dan zie ik op Google foto's van die lipstick bij andere mensen en denk ik, verdorie die zou ik toch ook moeten kunnen dragen :+

Steady going heeft een koele ondertoon als ik zo kijk, misschien komt het daardoor? Vind ik ook altijd een beetje lastig in roze lipsticks, die lijken dan al snel heel fel ofzo.

En nog even over die nudes, sommigen lijken wel op elkaar en zeker voor iemand anders maar ik zie wel hel verschil dus blijf ze gewoon kopen. :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:49

Hij is idd erg koel. En licht :+

Ik wil wel nog een x een mooie nudeachtige tint, heb nu dan Please Me en Syrup. En wat nudes van Essence.
Maar een nude voor mij moet al snel iets donkerder zijn dan Please Me. Dus net een tintje warmer en donkerder.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:25

Oke nu heb ik nog geen brave gekocht! Maar ik heb wel Fashion revival! Hij was gister pas binnengekomen in Groningen!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:46

Evony schreef:
Oke nu heb ik nog geen brave gekocht! Maar ik heb wel Fashion revival! Hij was gister pas binnengekomen in Groningen!

Wat een mazzel dat je 'm nog hebt kunnen vinden! :D Doe vandaag denk ik ook Fashion Revival op, maar ben er nog niet helemaal over uit :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:49

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:52

Door jullie wil ik nou toch ook Fashion Revival :+ En Rebel :')

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:57

Haha ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels nu ik hem op heb :+
Hij is voor mij toch wel donker