"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:30

Lusitana _/-\o_

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:26

quera schreef:
Lusitana _/-\o_

hier sluit ik mij bij aan dus een dubbele... _/-\o_ _/-\o_

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:12

Hc, wij hebben niet een week per maand een hormoonpiek maar een dieptepunt.
De hormoonpiek ligt rond het ovuleren natuurlijk oliebol, dat zou jij met je vele vriendinnen natuurlijk
moeten weten.

Petra_O

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:08

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:50

Dat onderzoek kwam gisteren ook langs op de radion.
als reden gaven ze op dat het kwam door het beeld dat de media schetste, in hoeverre is dat een vertekend beeld?
Ik denk dat het meer ligt aan het beoordelen op iemands uiterlijk door andere mensen van hun school. als niemand erover valt hoe je eruit ziet en je niet uberslank hoeft te zijn om populair te zijn dan is dat al heel wat tegenwoordig.

oja, over de botten zijn voor honden.
Afbeelding

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:59

delvira schreef:
quera schreef:
Lusitana _/-\o_

hier sluit ik mij bij aan dus een dubbele... _/-\o_ _/-\o_

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik doe ook mee!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:00

Die botten zijn voor honden is ondertussen wel uitgekauwd :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:26

minikatje schreef:
Dat onderzoek kwam gisteren ook langs op de radion.
als reden gaven ze op dat het kwam door het beeld dat de media schetste, in hoeverre is dat een vertekend beeld?
Ik denk dat het meer ligt aan het beoordelen op iemands uiterlijk door andere mensen van hun school. als niemand erover valt hoe je eruit ziet en je niet uberslank hoeft te zijn om populair te zijn dan is dat al heel wat tegenwoordig.

Het "erbij willen horen" of "vooral niet af willen wijken" dat met name bij jongeren erg heerst is de grootste reden, maar ze spiegelen zich wel degelijk ook aan personen in de media en vergelijken niet alleen met elkaar. Want waar komt het oorspronkelijk vandaan wat mooi" is? Dat is cultureel bepaald en op veel grotere schaal aanwezig dan alleen op je school.

Er is een mooie serie over geweest over schoonheid over de hele wereld. Er zijn plekken waar vrouwen voor het huwelijk worden vetgemest en in de koran wordt bv gezegd dat de vrouw als ze zit "een kleine berg" moet zijn, oftewel nogal vet.
Schoonheid is niet universeel.

Ik denk dat ouders een grote rol spelen in de zelfverzekerdheid van de tiener. Mijn ouders hebben wat dat betreft het goed gedaan. Zo heb ik zelf op school me nooit aangetrokken van wat "moest" en was nogal tegendraads, wat op zijn beurt weer zorgde dat mensen mij na gingen doen in kleding bv. Ik had pukkels en liep als een cowboy en didn´t care a damn en was reuze populair bij leerlingen en leerkrachten.
Reden waarom ik blijf roepen dat inspireren beter werkt dan afkraken.
Het zou helpen als er op scholen zelfverzekerde steviger meisjes rond zouden lopen. Maar de steviger meisjes zijn mikpunt en zelfvertrouwen wordt meestal de grond in gestampt.
In Amerika doet Tyra Banks voor tienermeiden "self esteem camps" en dat vind ik een goed initiatief. Je moet je goed voelen in je vel en niet maar blijven vergelijken.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:34

Dun is nog altijd de standaard in de mode wereld. In onze cultuur.
En dan niet mooi slank zoals iemand zelf van nature is. Maar uitgehongerd dun. Wat dus niet bij het lijf past.
Gewoon slank zie je tegenwoordig wel steeds meer. Ook in tv series.
Maar als je daar een dikker persoon ziet is het een nerd of iemand die dom is, maar zelden een positief uitgebeeld persoon. Dat zijn altijd de mooie slanke mensen.
Het is dan niet raar dat het zelfbeeld van de meiden met een maatje meer, maar nog steeds gezond, toch denken dat ze te dik zijn.
Jammer heel jammer.
En dan krijg je al dat er van jongs af aan verkeerd wordt gegeten met alle gevolgen voor later.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:27

Huertecilla schreef:
Vrouwen gooien makkelijk flutsmoezen op zal je bedoelen :D

Vrouwen zitten met een week per maand met een hormomenpiek; wij continue!!

Vrouwen die de pil slikken hebben ook continue een hormonenpiek. Er staat niet voor niets in de bijsluiter van anticonceptie pillen dat flinke stemmingswisselingen en schommelingen een zeer bijkomende bijwerking is.

Puberteit zorgt er bij een heleboel vrouwen inderdaad voor dat ze bredere heupen en billen krijgen die je er niet af kunt sporten.
De bouw verandert. Net zoals sommige vrouwen na een zwangerschap ineens bredere heupen hebben die er met het beste dieet en sportschema in de wereld niet af te krijgen zijn.

Tijdens de zwangerschap slaat een vrouw ook meer vet op. Het is dus juist de bedoeling dat een vrouw wat extra vetjes als reserve krijgt.
Ik heb niet meer bijgehouden hoeveel mannen nu al tegen mij gezegd hebben dat ik ondanks mijn zwangerschap toch wel op mijn gewicht moet letten... (Ik ben nu 8 maanden zwanger en slechts 8.5 kilo aangekomen en heb nu een vetpercentage van 22%)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:59

Dat is zelfs heel weinig raponsje.
Mijn collega was ongeveer hetzelfde en kreeg er in maand 9 nog even 5 kilo bij :P

Die mannen die dat tegen je zeggen moeten zelf maar eens zwanger worden en dan proberen een normaal leven te leiden. Eens zien hoeveel er klagend op de bank liggen bij elke scheut bandenpijn.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:39

little_king schreef:
Die botten zijn voor honden is ondertussen wel uitgekauwd :+

vandaar ook het plaatje eronder. :Y)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:08

Raponsje schreef:
Huertecilla schreef:
Vrouwen gooien makkelijk flutsmoezen op zal je bedoelen :D

Vrouwen zitten met een week per maand met een hormomenpiek; wij continue!!

Vrouwen die de pil slikken hebben ook continue een hormonenpiek. Er staat niet voor niets in de bijsluiter van anticonceptie pillen dat flinke stemmingswisselingen en schommelingen een zeer bijkomende bijwerking is.

Puberteit zorgt er bij een heleboel vrouwen inderdaad voor dat ze bredere heupen en billen krijgen die je er niet af kunt sporten.
De bouw verandert. Net zoals sommige vrouwen na een zwangerschap ineens bredere heupen hebben die er met het beste dieet en sportschema in de wereld niet af te krijgen zijn.

Tijdens de zwangerschap slaat een vrouw ook meer vet op. Het is dus juist de bedoeling dat een vrouw wat extra vetjes als reserve krijgt.
Ik heb niet meer bijgehouden hoeveel mannen nu al tegen mij gezegd hebben dat ik ondanks mijn zwangerschap toch wel op mijn gewicht moet letten... (Ik ben nu 8 maanden zwanger en slechts 8.5 kilo aangekomen en heb nu een vetpercentage van 22%)

Laat dergelijke dekhengsten toch doodvallen, je bent een kindje aan het laten groeien, geloof je nou werkelijk dat die mannen het iets kan schelen of jij dikker wordt of niet?
Als ze alleen maar mooi en slank en jong willen zien dan hangen ze toch lekker een kalender op.
Sterkte met de laatste loodjes

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:03

delvira schreef:
eigenlijk is het heel knap dat je het weer zo weet te draaien dat het "dikkerds" versus "dunnerds"is.....

Lees de opener van dit onderwerp eens :)*

Mbt het hormoonaspect beken ik volledige schuld;
ja ik loop achter mijn dick aan en claim permanent hormoonhoogtij als alibi,
ja ik leef als een kwajongen *\%/* en ervaar dit niet als crisis 8-)
Helemaal on topic houdt dit je als man jong en slank :D

Geniet en niet met mate.
Het leven is al kort dus maak het niet zelf nog korter.

Aangezien volgens Lusitana te dik heel goed weet dat dunner gezonder is en ook wat er aan scheelt; sterkte dames met de hand in eigen boezem :j +:)+

Misbruik echte aandoeningen niet als rotsmoes en reageer je onvrede met waar het bij joú aan schort niet af op wel dunnerds.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:09

@lisa_pluisje: De opmerkingen doen me niets, ik pas met 8 maanden zwanger nog steeds in broekmaat 36.
Maar het valt me op dat mannen zo weinig kaas gegeten hebben van het vrouwelijk lichaam.

Wel commentaar, maar geen idee hebben hoe het in elkaar steekt.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:11

Huertecilla schreef:
Lees de opener van dit onderwerp eens :)*

Mbt het hormoonaspect beken ik volledige schuld;
ja ik loop achter mijn dick aan en claim permanent hormoonhoogtij als alibi,
ja ik leef als een kwajongen *\%/* en ervaar dit niet als crisis 8-)
Helemaal on topic houdt dit je als man jong en slank :D

en dat maakt nu het verschil tussen de mannenhormonen die je "slank"houden, omdat het in de natuur gaat om nageslacht te krijgen....
dus het zijn de mannetjes die het soort in stand moeten houden....
terwijl vrouwtjes het nageslacht moeten dragen, en tja dan wordt je nu eenmaal dikker..
heeft toch allemaal niets te maken met je ergens achter verschuilen het is nu eenmaal zo........

fijn dat je dit als man jong en slank houdt.....

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:11

Raponsje schreef:
@lisa_pluisje: De opmerkingen doen me niets, ik pas met 8 maanden zwanger nog steeds in broekmaat 36.
Maar het valt me op dat mannen zo weinig kaas gegeten hebben van het vrouwelijk lichaam.

Wel commentaar, maar geen idee hebben hoe het in elkaar steekt.

mee eens

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:18

Sizzle schreef:
Die mannen die dat tegen je zeggen moeten zelf maar eens zwanger worden en dan proberen een normaal leven te leiden. Eens zien hoeveel er klagend op de bank liggen bij elke scheut bandenpijn.

Daar gáán we weer...; minder slecht is nog steeds niet goéd.

Overigens is het een mythe dat mannen kleinzeriger zijn dan moderne vrouwen. Dat zijn ze niet.
Vrouwen die zonder verdoving op natuurlijke wijze een kind gebaard hebben zijn wél minder kleinzerig. Dubbel minder dan hun collegas dus.
Overigens vertonen mannen met een extreme sport of lichamelijk loodzwaar beroep een vergelijkbare pijngrensverhoging. Die zijn in de regel weer harder dan de bikkelvrouwen.

Het aankomen tijdens de zwangerschap is niet anders dan het normale gedrag van de betreffende vrouwen. Alleen is dan de zwangerschap het alibi voor gebrek aan discipline.
Een vrouw hééft juist voor zwangerschap(pen) al een hoog vetpercentage en hoeft voor het produceren van een kind niet zwaarder te worden dan het gewicht van foetus/placenta/vruchtwater/borstvolume.
De rest is een smoes voor waar het aan schort.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:27

Huertecilla schreef:
Vrouwen die zonder verdoving op natuurlijke wijze een kind gebaard hebben zijn wél minder kleinzerig. Dubbel minder dan hun collegas dus.
Overigens vertonen mannen met een extreme sport of lichamelijk loodzwaar beroep een vergelijkbare pijngrensverhoging. Die zijn in de regel weer harder dan de bikkelvrouwen.

Het aankomen tijdens de zwangerschap is niet anders dan het normale gedrag van de betreffende vrouwen. Alleen is dan de zwangerschap het alibi voor gebrek aan discipline.
Een vrouw hééft juist voor zwangerschap(pen) al een hoog vetpercentage en hoeft voor het produceren van een kind niet zwaarder te worden dan het gewicht van foetus/placenta/vruchtwater/borstvolume.
De rest is een smoes voor waar het aan schort.

fijn dat ik dus bij de vrouwen hoor die zonder verdoving kinderen heb gekregen... maar ja het ging allemaal zo snel dat het geen zin had om de boel te verdoven, dus tanden op elkaar en bevallen maar......
maar hoe verklaar je het dan dat vrouwen in de zwangerschap bepaalde dingen niet kunnen verdragen? En ga er maar vanuit dat een vrouw bij de zwangerschap ongeveer 15 kilo aankomt..........

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:30

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Neem nog maar eens een extra biologieles dan.
Tijdens de zwangerschap slaat een vrouw extra vet op. Tijdens een zwangerschap mag een vrouw tussen de 8 tot 15 kilo aankomen.
Hoe lager het vetpercentage vóór de zwangerschap, hoe beter het is voor een vrouw om wat meer aan te komen tijdens de zwangerschap.
Hoe hoger het vetpercentage vóór de zwangerschap, hoe beter het is voor de vrouw om zo min mogelijk aan te komen.

Dat extra vet slaat het lichaam op om door de borstvoeding periode en zwangerschap heen te komen mocht er ineens een schaarste aan voeding zijn. Wanneer de vrouw bevallen is slaat het lichaam geen extra vet meer op. Zodra de vrouw stopt met borstvoeding raakt ze ook die laatste extra kilootjes snel kwijt.

Dit is uiteraard niet het geval bij vrouwen die 9 maanden lang voor 2 personen eten. Dan kom je inderdaad te veel onnodige kilo's aan.
Sommige vrouwen komen ook te veel aan tijdens de zwangerschap omdat ze van veel soorten eten gewoon niets binnen kunnen houden.

Maar uit eigen ervaring weet ik dat de drang naar voeding tijdens een zwangerschap extreem sterk is.
Voor mijn zwangerschap at ik gerust 3000 calorieën om op gewicht te blijven en moest dan echt door duwen om genoeg binnen te krijgen.
Nu als zwangere kan ik de hele dag wel blijven eten en heb ik nog het gevoel dat ik al 3 dagen niks gegeten heb.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:32

het is ook per zwangerschap verschillend , bij de eerste leek ik net een grote walvis, en bij de laatste werd ik niet echt dik....

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:49

delvira schreef:
het is ook per zwangerschap verschillend , bij de eerste leek ik net een grote walvis, en bij de laatste werd ik niet echt dik....

Ik ben ook niet dik geworden (nouja wel een flinke babybuik :D )
Maar mijn vetpercentage is wel flink gestegen terwijl op mijn bank na al mijn afmetingen hetzelfde zijn gebleven. Zelfs mijn heupen en billen zijn nog even strak.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:29

dat doe je dan supernetjes Raponsje.......

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:06

delvira schreef:
dat doe je dan supernetjes Raponsje.......

Heel veel geluk gehad. :j
Maar wie weet dij ik de komende maand alsnog uit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:31

HC, want intensief doorsporten gaat natuurlijk ook zo makkelijk als je eerst een tijd doodmisselijk en duizelig bent en daarna last gaat krijgen van je pezen 8)7
Nog afgezien dat het wordt afgeraden trouwens. Een beetje reserve is ook wel handig anders krijg je wat een vriendin van mij had. Die raakte vet kwijt tijdens de zwangerschap (maar hield vocht vast) zodat haar borsten kleiner werden ipv groter en continue ijzer problemen had.

Raponsje, die mannen die dat beweren zijn echt niet lekker bij hun knar dat is duidelijk.

Voor mannen kan een beetje leeftijdsgebonden buikje soms nog voordelig uitpakken.
Dan ga je namelijk van dure maatpakken maat naar confectie. Scheelt een hoop centen en ergernis kwamen we laatst achter :P