Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:03

Ik slik concerta.
Ik ken een jongen die slikt 8 pillen per dag die prikkelverlagend zijn oid, das best veel.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 13:14

Ik heb zo een afspraak en dan is het afwachten of ik wat ga slikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:09

Succes!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 16:08

Whoop Whoop, ik mag aan de ritalin :D das wel heel fijn! gewoon weer rust in mijn hoofd. nu puzzelen wat het beste is en hoe dat er uit gaat zien allemaal :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:06

Aahhh fijn. Maar wat betekent ''whoop whoop'' eigenlijk?

Hier gaat het niet zo best. Ik hoop dat het na het weekend weer beter gaat.

Ik heb de paardenjongen dubbel gekocht voor 0,50 cent. Ik hield in m'n achterhoofd dat ik er iemand misschien blij mee kon maken. Iemand uit dit topic of een ouder die een kind met autisme heeft en die dit toevallig leest? Ik stuur het tegen de verzendkosten naar je op.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:16

Voor mijn gevoel ging mijn pleidooi gister beter, maar volgens de leraar zit nu qua cijfer nog steeds op een vier. Alhoewel ik de vorige keer een 1 zou hebben gehad als de ondergrens(laagste cijfer) niet een vier was geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:19

Fijn LadyBird! , Whoop Whoop in de trand van woehoe yeah ?

Hannah en Fenna :(:)

Ik mis de rabbits en ik mis mijn eigen bed :') , ben weer op friese bodem zondag weer naar noord holland verjaardag van tante..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:22

Ladybird schreef:
Whoop Whoop, ik mag aan de ritalin :D das wel heel fijn! gewoon weer rust in mijn hoofd. nu puzzelen wat het beste is en hoe dat er uit gaat zien allemaal :D

je weet wel dat je van ritalin ontzettend moe word??

hannah wat is dat voor boekje?? ik ken t niet

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:12

NathalietjeB schreef:
Ladybird schreef:

Zoek maar op op Google :P

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:05

Ik ben vorige week jarig geweest en heb wel lol om aan iedereen op stal te vragen hoe oud ze denken dat ik ben geworden.
Dat gaat zo.
''Oh, dat kan ik echt niet hoor. Hmm. Zestien?''
''...'' ;(
''Vijftien?''
''Nee.''
''Oh, nog jonger?'' :?
Ik ben gewoon 1.70 en zie eruit als een negentienjarige, al zeg ik het zelf.
Een meisje van een jaar of 11 schrok zich een hoedje spreekwoordelijk gezegd en riep: ''OH SORRY, ik dacht dat je 11 of 12 was hoogstends 14, sorry sorry mevrouw.'' Maar die was verder ook niet echt helemaal normaal. :P
Tot nu toe hebben wel 3 mensen me 18 of 19 geschat. Oké, 2 van de 3 wisten dat via de administratie en omdat ik het eerder verteld had, maar dat terzijde.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:20

Fijn dat de pleidooi beter ging.

Ritalin zit ik ook Aan ivm adhd. Alleen een ander merkt ervan maar principe is het zelfde.

Ik wordt vaak een stuk jonger geschat, maar ik Ben Dan ook erg Klein.

Een ex instructeur van de rijvereninging is gisteravond omgekomen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:36

lemanthia schreef:
Een ex instructeur van de rijvereninging is gisteravond omgekomen.

:( Kende je hem, heb je het er moeilijk mee? In dat geval, sterkte.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:12

Mij schatten ze 12, terwijl ik toch echt 17 ben. Hihihi :D

da's niet leuk, lemanthia, sterkte....

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:39

Fennadev schreef:
Mij schatten ze 12, terwijl ik toch echt 17 ben. Hihihi :D

da's niet leuk, lemanthia, sterkte....

Dat is ook een behoorlijk verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:44

NathalietjeB schreef:
Ladybird schreef:

Ik werd er juist energiek van. Soort mini-speed/xtc idee :+

lemanthia, sterkte. Zoiets blijft heftig als iemand plots uit zijn leven gerukt wordt :*

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:19

Morgen is er open dag op stal, zal ik gaan of niet gaan?

Waarom wel gaan:
- Paard zelf buiten zetten, poetsen (als ik niet kom doet een vriendin die eerste 2 dingen).
- Ik had een buitenritje op de planning staan.
- Twee vriendinnen komen.
- Iets te doen te hebben.
- Mensen vragen hoe oud ik ben geworden, iemand gaan zoeken die Gone leest (ik heb sinds ik in deel 6 ben begonnen vandaan OBSESSIEF jongen echt niet normaal).

Waarom niet gaan:
- Vreemde mensen op stal die rondkijken.
- Anders dan anders.
- Een paar bekenden waarmee ik niet zo goed mee kan opschieten (hee, wat zeg ik dat netjes :) ) komen ook en zijn erg aanwezig.
- Misschien komen er vreemden de pensionstallen kijken en daar ben ik dan niet op gerekent want normaal gesproken is dit tegen de regels (oh wat een zeurt autisme toch :') ).
- Kleine kinderen die druk zijn.
- Iemand wie ik foto's beloofd hebt gaat zeuren dat ik ze niet opstuur.
- Kantine veel te vol.
- Kantine veel te lawaai.
- Dat ik zoveel over Gone wil praten... Ik ontmoette iemand die ook Game of Thrones keek dus ondervroeg haar van alles, maar ze gaf geen antwoord en nu snap ik er niks van, ze kijkt het wel maar wilt er niet over praten.

Meer nadelen, maar aan de andere kant heb ik Thirza als verantwoordelijkheid en moet ik wel gewoon kunnen gaan. Maar ja, het is dus lastig. Ach nou ja ik kijk morgen wel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:12

En wat nou als je heel vroeg gaat, en dan een lange dagtocht maken :))
Lastig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:36

Goed idee Eske! , tot hoelaat is het open dag? Misschien wat later op stal zijn.

Hmm heb wat over mij gehoord van een vriendin weet nog niet wat ik met die info wil.. gaat over mij maar geloof het niet ..

S zei dat jjj geschorst bent toen zei ik al dat begrijp ik dan niet..schorsenvan bv school is dat je dat paar dagen niet op school mag komen en daarna weer wel..toen zei die dat ze nog niet weten wat er in de toekomst zal gebeuren en dat ze deur nog niet helemaal dicht doen..ik zo oke

Zei zit ook in de clienten raad en daar hadden ze het over mij blijkt. .

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:10

Ik ben geestelijk zo moe.... Iedere dag raak ik weer overprikkeld op school. Ik probeer sowieso iedere avond rust te nemen, ik slaap goed, maar het helpt niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:42

:(:) kan je niet wat er tegen nemen?

Ik ben na een dag werken gesloopt soms al een halve dag en doe vaak ook niet veel (vandaag in het asiel wel) , maar snap niet waarom...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:28

EskeGirl schreef:
Ik ben geestelijk zo moe.... Iedere dag raak ik weer overprikkeld op school. Ik probeer sowieso iedere avond rust te nemen, ik slaap goed, maar het helpt niet...

Kun je niet minder naar school gaan?

Als je cijfers goed zijn moet dat tch geen probleem zijn?
Ik vond het ook altijd verschrikkelijk, dus daarom spijbelde ik de boel bij elkaar. Dus dan kun je beter goede afspraken maken met je school.

Op mijn laatste school waren ze gelukkig heel tolerant (waren ook alleen examenjaren) en dat is echt mijn redding geweest. Want iedere dag 7 uur op school zitten trek ik gewoon niet... Op die manier heb ik echt mijn plezier in school weer terug kunnen vinden, daarvoor was het alleen maar botte ellende in mijn ogen. :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:53

Helaas niet, ik zit nog op de middelbare school. Meestal krijg ik eens in de twee maanden een soort migraine aanval, op school of met geluk thuis, dan moet ik even een dag thuisblijven en dan gaat het weer.
Zit nu wel in een vrij rustige klas, scheelt wel.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:28

EskeGirl schreef:

is t niet wat om b.v druppeltjes te nemen?? of iets anders tegen het over prikkeld raken??

ik had t vrijdag dat ik echt in t begin na mijn vrijwilligers werk echt dood op was...lichamelijk maar geestelijk was ik echt nog zo bezig met werken heel irritant

hier een hele relaxte dag gehad dik 18 km gewandeld....ik ben altijd van als ik dingen wil doen moet dat gebeuren als er dan wat tussen komt of t gebeurt niet ben ik de hele dag sagrijnig en snel kwaad..

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:44

Arrggh, stom om zo'n vol hoofd te hebben! Heb geen tips of zo...

Ik ben toch naar de open dag gegaan. Er was niemand in de pensionstal, dus dat was wel fijn tijdens poetsen en opzadelen.
Rijden ging erg goed! <3 Ben blij dat ik gegaan ben, op een paardenrug is toch het ultieme blij zijn momentje van de dag.
Wel veel publiek. Ik zwaaide naar alle vreemde mensen die ik zag maar ze zeiden niets terug. Maar dat is niet erg.
Vanuit de bak zag ik dat de nieuwe kantine helemaal anders was.
Ook waren er twee shetjes buiten vast gezet die door kleine kindjes gepoetst konden worden.
Ik heb ook met een manegepony een paar rondjes gelopen met kleine kindjes erop, zoals ik in de kinderfeestjes vroeger ook deed. :j
Ik wou heel graag op Mickey want dat was me lievelingspony op nummer 2 (thirza staat op nummer 1). Alleen dacht mocht niet.
En toen na een paar keer vragen werd ze een beetje nijdig (heel wat voor mij om zoiets subtiels op te merken _O- ).
Ik ging naar de manege-eigenaresse toe en die zei dat ze het ook liever niet had: mickey was heel lang kreupel geweest, er gingen sowieso geen lange of zware kinderen op, en ik had een eigen leuke knol.
Nou dat vond ik een makkelijkere accepteerbare regel en niet van ''alleen voor kleine kindjes, alleen voor open-dag gasten''.
Ik was heel erg druk omdat het dus anders dan anders was.
Er was ook lekkers dus toen nam ik een lolly, cakejes en 5 koekjes mee (het personeel keek me een beetje argwanend aan maar care).
Toen had ik dat aan vriendinnen uitgedeeld.
Alleen 1 wou er niet schuldig aan maken en die riep heel hard door de stal: ''Oh hoh hannah, die heeft koekjes van de kleine kindjes gestolen, ik weiger medeplichtig te zijn aan deze misdaad.''
Nou ik vond het een hele leuke grap en heb er de hele dag om gelachen.
Daarna heb ik een uur met mijn oude instructeur en vriendin die vroeger stage liep gepraat.
Dat vond ik maar whah mah want hij zei dat een foto van zijn friesche paard aan de muur hing en dat geloofde ik. En dat bleek later een foto uit een kalender te zijn van een random fries. Dus toen had ik echt zoiets van, huh.
Daarna kwam een vriendin aan die autisme heeft. Ik vertelde haar over de open dag en dat het anders was. Toen raakte zei dus ook in de stress net als ik. Toen gingen we samen kijken. :P
Er was ook een winkeltje waar ze dingetjes verkochten. Ze wou iets maar had geen centjes bij zich. Toen ging ze iedereen vragen of ze geld mocht hebben (niet lenen) zodat ze dat dus kon kopen. _O- Iedereenn moest er wel om lachen en zei:"'' nou ik ben geen pinpas.''
Daarna geholpen met opzadelen, opstappen en dergelijke. Ze zei: ''Fijn dat je me altijd helpt Hannah.'' Mijn dag weer goed. :) Ik weet hoe het is als iemand wat individuele aandacht en structuur in je wilt stoppen in een onvoorspelbare omgeving. Dus ik kom volgende week vast weer helpen. Ze is ook zich altijd druk aan het maken of ze binnen of buiten rijd en dat soort zaken. En op de eerste plaats omdat het een heel leuke lieve meid is.
Toen ging ik naar huis.
Al met al geen spijt dat ik gegaan ben want ik heb een leuke dag gehad en me over een drempel heen gezet. :P

@ natalietje, 18 km gewandeld? Zo zo. En misschien kun je met de begeleiding overleggen dat je niet teveel hooi op je vork moet nemen uit enthousiasme, zodat ze je tot een halt kunnen roepen? Heb ik zelf veel baat bij, als iemand anders zegt stop! terwijl ik door en door wil gaan maar aan de andere kant wil stoppen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:46

Ik werd laatst tussen de 25-28 met mijn 21 geschat en op mijn 16e minimaal 20.