B12 Tekort Deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:20

Gisteren ben ik even bij de huisarts hele oude bloedresultaten op gaan halen. Blijkt dat ik toen niet eens op de vitamines getet ben.Dit waren de resultaten van toen de pfeiffer geconstateerd is, du ik hoopte dat ze daar toen ook vitamine b12 en D geprikt hadden.

Bleh ik mag vanavond weer een prik en merk nu dat ik weer boos aan het worden ben om alles. Fr afgelopen week ging het goed, alleen veel moe en dus veel rusten. Misschien toch eens naar 3x per week spuiten gaan....

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:24

Via de zoekfunctie kwam ik dit topic tegen.
Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik de uitslag dat mijn waarde 160 was, niet verschrikkelijk laag maar afgelopen half jaar heb ik 2 miskramen gehad en ben nu weer zwanger dus ze wouden me gelijk injecteren.
De eerste 2 keren gingen prima, maar dinsdag en zonet had ik een dame die niet in mijn boven bil maar echt in mijn heup prikte.
Ze zet ze redelijk pijnlijk maar achteraf prikt de plek nog steeds, is dat wel goed?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:28

Hmm in de heup kan eigenlijk niet naar mijn weten. Moet in de rechter boven kwadrant van je bil. Ik prik in m'n boven been, prikken gewoon thuis. Bovenbeen is voor mij in ieder geval stuk minder gevoelig (voel er zelfs helemaal niets van) en blijft ook minder lang gevoelig.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:43

Ik bleef klachten houden en prik nu om de dag. Dat werkt goed voor mij.
Ik prik op mijn bovenbeen maar heb het gevoel alsof daar allemaal muggenbulten zitten (alle prikplaatsen). Maar even doorzetten ;)
Ik laat soms in mijn bil prikken door mijn moeder, maar daar ben ik niet altijd.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:12

Mijn bil deed de laatste twee keer ook erg pijn. Nu zelfs twee weken na het prikken nog een heel vies pijnlijk gevoel. Als ik er tegenaan kom en ook als ik te ver rek voelt het heel trekkerig. Zit te twijfelen of dat wel klopt.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:29

Even een gênante foto.. waar de blauwe plek zit heeft ze mij geprikt.

*knip*

Dat ze het pijnlijk zet maakt mij nog geen eens zoveel uit maar ik maak mij nu wel zorgen dat zij maar wat doet en ik het serum niet opneem, of is dat onmogelijk?

Nu zei ze dat ze voor volgende week maar 1 plekje hebben om te spuiten, kreeg ze steeds op dinsdag en vrijdag en nu pas donderdag terwijl nu de bedoeling van 2x in de week is.
Maandag toch maar even de praktijk bellen? Hoeveel moeite is zo spuitje zetten nou voor hun?
Voor mij maakt het allemaal niet uit maar ik wil dat de kleine in mijn buik nu wel eens blijft plakken.
Laatst bijgewerkt door Dani op 18-11-18 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto op verzoek verwijderd

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:39

Tja, die zit duidelijk veel te hoog. Kan me voorstellen dat die pijn doet. Volgende keer onderbroek naar beneden en gewoon je bil aanwijzen.
Ik krijg nu prikles van de assistente om zelf te prikken in de bovenbeen, maar die voel je haast niet. Alleen het prikje door de huid.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:28

Wow die zit echt te hoog ja.
Het zetten kost bijna geen tijd. Gewoon blijven zeggeb dat je eht 2x per week moet.
Desnoods zelf gaab prikken als ze blijven zeuren. De spullen zijn makkelijk te verkrijgen en het zelf spuiten is ook niet moeilijk.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:36

Zo dat lijkt gewoon eerder je onderrug. Bizar!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:37

Neemt mijn lijf het serum wel gewoon op ondanks ze op een verkeerde plek heeft geprikt?
Maandag bel ik meteen maar even of ik dinsdag evt ook gewoon geprikt kan worden, het kost hun maar 2 minuten kan makkelijk tussen een afspraak door lijkt mij.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:39

Ja wordt wel opgenomen, maar kans is groot dat t sneller gaat dan gewoon diep in een spier. Je kan b12 namelijk ook subcutaan spuiten, maar opnamen gaat dan veel sneller.

Dus eerder een hogere piek/dosis en korter werkend.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:42

Kaygee schreef:
Zo dat lijkt gewoon eerder je onderrug. Bizar!

Klopt is mijn heup/onderrug, mijn kont zit echt onder dat broekje haha.

Quir, bedank voor je reactie zal ik maandag dan ook maar gelijk even door geven.
Hopelijk gaat deze dame me dan niet vaker prikken.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:04

Ik ben vorige maand ook per ongeluk subcutaan geprikt, heb daardoor een enorme dip gehad.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:23

Tot nu toe ervaar ik eigenlijk nog geen verbetering maar ik heb ook nog maar 4 injecties gehad, en door de zwangerschap voel ik me natuurlijk ook beroerd.
Ik krijg er nu nog 6 en daarna had ze het over 1x in de 2 maanden, vind dit wel erg weinig zat daarom te denken om dan ook van die pilletjes voor onder de tong te kopen.
Zou dat zin hebben?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:44

De ene zegt dat het zin heeft en de ander zegt dat het geen zin heeft.
Het enige dat ik weet is dat die tabletten even duur of duurder zijn dan de spuiten (als je die in duitsland besteld).
Ik blijf dus gewoon bij de spuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:56

Je moet het langzaam uitbouwen. Ik zit nu na 6 jaar injecteren op 1 x per 6 weken. Langer hou ik het echt niet vol.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:11

Weer even een schopje! :)

Vrijdag krijg ik mijn 10e injectie en daarna willen ze nog maar 1x in de twee maanden prikken, dit zat mij niet zo lekker ivm mijn zwangerschap en eerdere miskramen.
Had een gesprek met de dokter aangevraagd maar ze zag geen reden om tijdens mijn zwangerschap extra serum te geven.
Ze had het er over dat een overdosis ook niet goed zou zijn voor een zwangerschap, maar kan je wel een overdosis krijgen? Dacht dat je een teveel gewoon weer zou uitplassen?
Nu zit ik er aan te denken om voor de zekerheid een paar keer per week smelttabletten te nemen, denken jullie dat dit verstandig is?

Zonet heb ik trouwens mijn 9e injectie gekregen, ze darte hem letterlijk in mijn bil. Auw!
De helft van de serum liep er meteen uit, en mijn pleister was ook doorweekt.
Ook in het spuitje zag ik nog vloeistof zitten, zal ik deze opnieuw eisen?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:34

Overdosis mbt tot de zwangerschap is onzin. Ik kreeg toen ook elke 3 a 4 weken een spuit. Net als nu.
Die spuit van vandaag slaat ook nergens op. Dat heb ik (gelukkig) nog nooit mee gemaakt. Ik zou toch nog een gesprek aangaan. Hoe lastig dat ook is. Spreek helaas uit ervaring. Ben daarom ook gewisseld van dokter.
Over smelt tabletten durf ik je geen advies te geven. Heb ik geen ervaring mee. Maar als je dokter niet mee wil werken kun je dit nog proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:12

En anders het uit Duitsland halen.

Ik zit nu nog steeds om de 6 week. En injecteer nu zo'n 6 jaar. Langer hou ik niet vol. Krijg ik weer klachten.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:23

Sowies lijkt t me verstandig om niet van 2x in de week (tenminste dat begrijp ik eruit?) over te gaan naar 1x in de 2 maanden.

Zou eerst 1x in de week, daarna 1x in de 2 weken, 1x in de maand en dan pas eventueel over gaan naar 1x in de 2 maanden.

Voor een groot aantal is 1x in de 2 maanden voldoende, maar lang niet voor iedereen! Kijk waar jij je het beste bij voelt. Ga anders zelf leren prikken, stelt niets voor.

Smelt tabletten helpen lang zo goed niet, wel al iets beter dan gewone tabletten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:27

Nemen jullie allemaal ook naast de injecties een goede vitamine b supplement met alle vitamine b-tjes? Erg belangrijk.

Jamme dat het zo uit je bil liep na die pijnlijk mislukte injectie. Zie je het niet zitten om zelf te injecteren?

Ik zou niet naar eens in de twee maanden gaan..

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:03

Ik moet nog steeds 1 x in de week blijven prikken van de internist
Ook blijk ik een foliumzuur tekort te hebben en moet hiervoor ook weer iets nemen.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:17

Helaas kan ik hoog of laag springen bij mijn dokter maar ze blijft bij het protocol.
Zelf prikken vind eigenlijk nog maar een eng idee, dus ga dan voor de smelttabletten deze waren bij de tuinen verkrijgbaar toch of kan ik deze ook in Duitsland halen? Woon tegen Duitsland aan.
De dokter zei trouwens wel als ik eerder klachten zou krijgen ik dit moest melden dus dan zal ik wel eerder geprikt worden?
Ik heb alleen nog helemaal geen verbetering gevoeld sinds de spuiten misschien door mijn zwangerschap?
Ben in ieder geval nog meer vermoeid dan normaal.
Foliumzuur slik ik ook maar daar ga ik volgende week mee stoppen dan heb ik het de belangrijkste termijn van mijn zwangerschap geslikt, ik ga er mee stoppen omdat ik had vernomen dat het je b12 opvreet en ik dus zo weinig injecties ga krijgen.
Hopelijk gaat ondanks al het gedoe mijn zwangerschap nu gewoon een keer goed, we hebben maandag al een mooi hartje zien kloppen. :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:14

Tijd voor een nieuwe huisarts.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:31

Nooit injecties krijgen zonder aanvulling met een vitamine b complex, bijv de "basic B van Thorne Research"

Dus een foliumzuur tekort.. Je moet altijd foliumzuur en andere B's innemen zolang je prikt. Dus ff een tijdje foliumzuur innemen klinkt als een behoorlijke foute behandeling.

Smelt/zuigtabletten zou ik niet doen. Kunnen een tekort maskeren en klachten verergeren.

Dus of zelf injecteren (bijv 3 x in de week.. Kijken of dat helpt) of een andere huisarts/b12/natuurkundig arts. Soms duurt het heel lang voordat je verbetering merkt, een lijf kan niet in 10 weken alle achterstand weggewerkt hebben, en soms is eens per week te weinig en soms heb je een andere vorm nodig: adenosyl of methyl bijvoorbeeld.