30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:12

_Sim_ schreef:
Ook bij mij zit dag 1 er op. En ik moet bekennen dat ik het toch wel effe tegen vond vallen. Had gedacht dat het makkelijker zou zijn. Maar geeft niet! We gaan stug door! Wat ik wel lastig vind is, om bij sommige oefeningen op het matje precies op tijd mee te doen. Ik moet eerst effe goed kijken wat ze precies doen voor ik de oefening goed uit kan voeren, maar als je dit drie keer heb gedaan is dat ook geen punt meer. Ga wel, als ik aan level twee toe ben eerst het filmpje zo kijken zodat ik weet wat er komt en ik It achte feiten aan loop. Das zonde want dan doe je net iets minder als de bedoeling is.

Als je het 3 gedaan hebt dan begin je vaak al voor zij beginnen, dus die momenten haal je wel weer in ;)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:12

Neroo schreef:
Thanks raponsje! De shred past daar dan wel in? In het krachttrainen?
Ik ga zo weer driekwartier zwemmen, schijnt ook goed te zijn voor je spieren?

En voor de rest, holy damn wat een spierpijn :')

Zwemmen is goed voor je. :j
Ga lekker een maandje mee shredden en als je het principe van elke dag een video en Jillian fijn vind dan kies je na de 30 dagen
weer een ander programma. Bijvoorbeeld no more trouble zones.
Dan doe je weer andere oefeningen en houd je dus het meeste resultaat.

Super goed dat je een mijlpaal voorbij bent! Op naar de volgende mijlpaal?

En succes met de spierpijn. ~~}>

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:13

Neroo, zoals ik die rechterfoto bekijk, heeft die persoon in kwestie een buikwandcorrectie gehad (aan het litteken te zien) :)
Sim, Goed bezig!

Raponsje

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:16

Nerooo: Het enige nadeel is dat jij veel en snel gaat afvallen en daardoor zal je buik niet zo strak worden als iemand die 5 kilo kwijt wil.

Daarom is het belangrijk om kracht training te doen, je lichaam word dan zo strak mogelijk als in jouw situatie mogelijk is.
Door een hogere spiermassa krijgt je lichaam ook een mooiere vorm dan wanneer je alleen zou afvallen door op je voeding te letten of bijvoorbeeld te gaan hardlopen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:16

Ja dat klopt mootje!

Maar ging meer om jullie beetje idee te geven wat ik bedoel met buikflapje haha!
Hij verdwijnt stillekes aan wel met de kilo's, maar wil zoveel mogelijk voorkomen dat het een loshangend stuk vel wordt.

Ik verrek het om de cancan te kunnen dansen met mijn eigen buikflap

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:17

Neroo schreef:

:')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:19

_Sim_ schreef:
Neroo schreef:

:')

_O- Ik als beelddenker moest heel hard lachen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:20

Hahahahaha :')

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:23

Dus tips zijn hardstikke welkom :D

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:27

Grinnek. Je hebt wel humor Nero. Lijkt me idd een kwestie van zo veel mogelijk krachttraining, spieren trainen.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:28

Auwauwauw!! Zoveel spierpijn!! _-:(

Ik voel het echt overal: bovenbenen, kuiten, billen, buikspieren, armen, schouders!
Pfff ik wil nu eigenlijk dag 2 doen maar ik kan nauwelijks iets van de grond rapen, laat staan shredden :P
Misschien maar even uitstellen tot vanavond, als de spierpijn wat gezakt is ;)
Iemand tips tegen spierpijn?

Goed gedaan iedereen! *\o/*

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:29

Dames, ik wens het jullie vandaag!

Ik ga pogen de trap af te komen en het paard gedag te zeggen.

Tot vanavond!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:30

Als je spierpijn echt zo erg is dat je er bijv raar van gaat lopen (wat weer niet goed is voor andere spieren enz) zou ik er een pijnstiller voor pakken.. En met het shredden, gewoon doen :p alleen dan maar wat minder hoog springen haha.. Het neemt iig vanzelf weer af (das toch fijn om te horen he ;) haha)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:30

Oke ik ga ook mee doen!
Alleen heb ik mij nog niet helemaal goed ingelezen :')
Wat moet je nu allemaal opmeten van te voren?
En welke benodigheden heb je nodig bij de eerste workout?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:31

Saintelette schreef:
Als je spierpijn echt zo erg is dat je er bijv raar van gaat lopen (wat weer niet goed is voor andere spieren enz) zou ik er een pijnstiller voor pakken.. En met het shredden, gewoon doen :p alleen dan maar wat minder hoog springen haha.. Het neemt iig vanzelf weer af (das toch fijn om te horen he ;) haha)

Dat lijkt me juist niet goed toch, ga je er dan niet op een verkeerde manier "doorheen" lopen?
Ik vraag me af of je als je zoveel spierpijn hebt niet overtraint met elke dag shredden? Of valt dat wel mee?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:34

Twist1991 schreef:
Iemand tips tegen spierpijn?

Bewegen!
Geloof me, na zaterdag dag twee gedaan te hebben kwam ik de trap niet meer op en af. Zondag een hele dag op een beurs rondgelopen (en Jillian overgeslagen :o) en toen was het weg!
Gisteren weer overnieuw begonnen te tellen en nou heb ik veel minder last van mijn spieren. En tijdens de workout gaat het ook beter. De eerste serie jumping jacks heb ik altijd veel meer moeite mee dan de laatste.

@Bzoem: Je hebt gewichten nodig (fles met water bijvoorbeeld, 1 liter = 1 kg) en een matje of handdoek voor op de grond. En de video's natuurlijk!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:35

Fiffill schreef:
Saintelette schreef:

Dat lijkt me juist niet goed toch, ga je er dan niet op een verkeerde manier "doorheen" lopen?
Ik vraag me af of je als je zoveel spierpijn hebt niet overtraint met elke dag shredden? Of valt dat wel mee?

Je hebt spierpijn omdat je nu spieren getraind hebt die je normaal niet (hard genoeg) aan het werk zet.
Stil zitten en niets doen is het ergst wat je kunt doen tegen spierpijn, je moet gewoon doen wat je normaal doet.

Ook gewoon shredden, die spierpijn is over een paar dagen echt veel minder zodra je lichaam er aan gewend is.
Met 20 minuten kracht training vandaag maak je niets kapot.

Als je nu een uur naar de sportschool zou gaan en flink met gewichten zou gaan trainen wel.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:36

Volgens mijn moeder (fysiotherapeut) is het goed om pijnstillers te nemen om zo toch de spieren die pijnlijk zijn goed te kunnen gebruiken. Het kan geen kwaad om pijnlijke spieren gewoon te gebruiken, het is zelfs goed, alleen is het soms gewoon te pijnlijk ;) Het is belangrijk dat je blijft bewegen op een normale manier en als je daar pijnstillers voor nodig hebt is dat geen probleem.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:38

Raponsje schreef:
Fiffill schreef:

Je hebt spierpijn omdat je nu spieren getraind hebt die je normaal niet (hard genoeg) aan het werk zet.
Stil zitten en niets doen is het ergst wat je kunt doen tegen spierpijn, je moet gewoon doen wat je normaal doet.

Ook gewoon shredden, die spierpijn is over een paar dagen echt veel minder zodra je lichaam er aan gewend is.
Met 20 minuten kracht training vandaag maak je niets kapot.

Als je nu een uur naar de sportschool zou gaan en flink met gewichten zou gaan trainen wel.

Dat je juist moet bewegen dat weet ik, maar het leek mij niet handig om een pijnstiller te nemen, dan ga je miss eerder dingen doen waar je juist meer spierpijn van krijgt omdat je het niet voelt, of zeg ik nou iets heel raars :P

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:41

Dus het is niet meer als 3 video's (10 dagen dezelfde video dus?) en 2 gewichten van 1 kilo?

Ik heb nog spierpijn van m'n paardrijles maandag.. twijfel of t dan nu verstandig is om te beginnen haha :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:44

Hoeveel gewicht je gebruikt is persoonlijk. Voor sommige oefeningen moet ik echt niet meer dan 0,5kg pakken, omdat dat veel te zwaar is, maar bij anderen heb ik echt 1kg nodig om iets te voelen. Er zijn er hier die werken met gewichten van 2kg en 3kg.
Het voorbeeld van het water was meer om aan te geven dat je ook flesjes water kan gebruiken als je niet de beschikking hebt over gewichtjes ;)

Maar dat is inderdaad alles wat je nodig hebt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:44

Twist1991 schreef:
Volgens mijn moeder (fysiotherapeut) is het goed om pijnstillers te nemen om zo toch de spieren die pijnlijk zijn goed te kunnen gebruiken. Het kan geen kwaad om pijnlijke spieren gewoon te gebruiken, het is zelfs goed, alleen is het soms gewoon te pijnlijk ;) Het is belangrijk dat je blijft bewegen op een normale manier en als je daar pijnstillers voor nodig hebt is dat geen probleem.

Ah ok, ik neem nooit pijnstillers (werken bij mij ook niet), maar ondanks dat zou ik het ook niet zo snel voor spierpijn nemen eigenlijk, volgens mij zit er best wat rommel in die dingen.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:49

Fiffill schreef:
Twist1991 schreef:

Ah ok, ik neem nooit pijnstillers (werken bij mij ook niet), maar ondanks dat zou ik het ook niet zo snel voor spierpijn nemen eigenlijk, volgens mij zit er best wat rommel in die dingen.

Ja dat is meer een kwestie van persoonlijke voorkeur :) Maar het kan geen kwaad om pijnstillers te nemen voor spierpijn, want spieren die verzuurt zijn moet je proberen zoveel mogelijk te gebruiken.
Het is eigenlijk hetzelfde als wanneer iemand een hele stijve nek heeft en deze nauwelijks kan bewegen door de pijn. Het is dan goed om een pijnstiller te nemen zodat je je nek beter kan bewegen, omdat die beweging zorgt dat je nek sneller beter wordt, en omdat je niet andere spieren gaat verkrampen door de pijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:51

Ok :) Nouja, ik kan ze toch niet nemen. Maar dan moeten anderen het vooral doen :P

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:57

:oo Wat is dit? Geen spierpijn?! YEEEY *\o/*
Sinds de eerste dag dat ik hiermee begon, gigantische last gehad van m'n kuiten. En nu voel ik niets meer! Dat zal wel snel veranderen als ik weer ga shredden, maar ben toch blij :D