hypermobiliteits syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:26

Forbiddenpie: Jeetje zeg dat is echt wel zwaar kl*te. Ik hoop dat de reumatoloog/fysio je verder kan helpen.

Itsme2: Welk hoofdkussen heb je en wat voor een slaper ben je?

xyris: Bij mij wordt het tot nu toe erger. -O- Ze zeiden tegen mij hoe ouder ik wordt hoe minder last ik zou hebben maar tot nu toe is daar niet veel van waar

Hier heeft de kini naar mijn knieën gekeken en ik had inderdaad vocht op mijn knieën zitten waardoor ik dus pijn/druk ervaarde. Ik moet nu elke dag koelen en oefeningen doen om de spieren sterker te maken. En zoveel mogelijk onbelast bewegen. Dus dat gaan we maar een tijd proberen en hopen dat dat voldoende is.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:56

nieky1993 schreef:
xyris: Bij mij wordt het tot nu toe erger. -O- Ze zeiden tegen mij hoe ouder ik wordt hoe minder last ik zou hebben maar tot nu toe is daar niet veel van waar

Yep, same here...

ItsMe2

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:48

Ik val in slaap op mijn rug, en wordt vaak op mijn zij weer wakker.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:40

Bij mij lijkt het ook erger te worden in de loop der jaren. Nu wel bezig met een fysio om echt veel fitter te worden en mijn spieren op te bouwen. Het lijkt erop dat ik nog wel heel veel progressie kan maken, dus dat ga ik nu even uitproberen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:46

Hier vanochtend ook weer bij de fysiotherapeute geweest. Als mijn schouders & nek weer los zijn, gaan we samen kijken welke oefeningen ik thuis kan doen. Uiteraard blijf ik ook zwemmen.

Ik kan er nog niet over meepraten of het erger word. Ik ben er pas een paar maandjes achter dat ik HMS heb.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:46

Ik ben er ook nog niet zo heel lang achter hoor maar krijg er wel steeds meer last van. Vraag me alleen af of het dus door de leeftijd komt of door mijn overgewicht in combinatie met een kettingreactie aan blessures (en dus een gebrek aan training).

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:36

:\
Vandaag weer bij de fysiotherapeut geweest.. mijn schouders en nek is echt drama. Elke week zit het weer vast. Heb ontspanningsoefeningen mee gekregen.. maar ben daar zo slecht in!
Nu nog 2x bij deze fysiotherapeute, blijft het dan zo, ga ik terug naar de fysio die ook dryneedling doet. Heb dan wel meer spierpijn na afloop, maar minder kwets/beurs gevoel..

Ik heb heel vaak zoveel onbewuste spanning in mijn lijf/spieren.. ik wou dat dat toch eens minder was..

Sorry voor mijn egoïstische klaagpost.. :o. Maar ik moest het ff kwijt :o

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:46

ItsMe2 schreef:
:\
Vandaag weer bij de fysiotherapeut geweest.. mijn schouders en nek is echt drama. Elke week zit het weer vast. Heb ontspanningsoefeningen mee gekregen.. maar ben daar zo slecht in!
Nu nog 2x bij deze fysiotherapeute, blijft het dan zo, ga ik terug naar de fysio die ook dryneedling doet. Heb dan wel meer spierpijn na afloop, maar minder kwets/beurs gevoel..

Ik heb heel vaak zoveel onbewuste spanning in mijn lijf/spieren.. ik wou dat dat toch eens minder was..

Sorry voor mijn egoïstische klaagpost.. :o. Maar ik moest het ff kwijt :o

Ik moet zeggen dat ik dit probleem ook altijd had, verschillende kinesisten geprobeerd en allemaal kregen ze er eigenlijk geen verbetering in. Ik ben nu bij iemand in behandeling die kinesist is en tegelijkertijd ook nog een studie osteopathie aan het volgen is en ze past regelmatig al wat technieken bij mij toe en sinds ik deze kine heb is het de spanning heel erg verbeterd. En in tegenstelling tot de andere kinesisten is zij heel erg zacht. De eerste paar behandelingen vond ik dit raar aangezien de vorige kine's altijd vrij diep masseerde maar zij gaf eigenlijk een vrij aannemelijke reden waarom zij dit niet deed: Mijn lichaam is heel erg gevoelig en reageert snel "gestresseerd" als iemand te hard/diep masseert en daardoor schiet mijn lichaam eigenlijk terug vast. Als je rustig masseert en het heel langzaam los maakt dan heb je daar op langere termijn meer profijt van omdat je lichaam op die manier niet "gestresseerd" raakt. Ik ga nu 1x in de 2 weken naar de kine en er zit wel wat spanning maar in vergelijking met eerst is het verbeterd.

Mijn lesgeefster die gaf dan weer aan om yoga of thai-chi te gaan doen zodat je je bewust wordt van je lichaam en ook leert om je energiebanen te openen en je spieren te ontspannen. Misschien heb je daar ook baat bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:30

Dat laatste is mij veel te zweverig :o energiebanen openen etc. Begin ik niet aan. Yoga heb ik wel gedaan, kreeg ik alleen maar meer last van omdat je bij onwijs veel moet steunen op je handen.. kan ik niet gaat mis.

Net als osteopathie, geloof ik ook niet in. Ik ben zelf meer dan tevreden over mijn fysio (die ook dry needling doet), na een traject van 8 weken kan ikt och altijd wel anderhalve maand zonder dat ik echt heel vast zit.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:41

Ik probeer wel elke ochtend iets van ontspanning/yoga oefeningen te dien. Merk dat goed werkt, warming up voor mijn lijf voor de dag

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:05

ItsMe2 schreef:
Niemamd tips voor een goed hoofdkussen die de nek ondersteunt, of waar ik voor eerlijk en goed advies terecht kan?

....mijn ideale hoofdkussen was een opblaaskussen van Perry Sport.
|(
Niet meer in de handel (...of wie weet toch weer wel....)
Het kussen had het model van 'laag midden, hoge rand', zodat je nek lekker gesteund werd als je op je zij ligt.
Door het ding maar matig op te blazen was het ook plat onder mijn nek als ik op mijn rug lag.

(Ik slaap in op mijn zij en word wakker op mijn rug. En het liefste dus als het kan zonder pijn. := )

Zou een bokker iets weten wat hier op lijkt (ik heb al een kussen van foam met deze vorm) hou ik mij aanbevolen. (En koop ik er meteen 10.)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:04

Jans schreef:
Dat laatste is mij veel te zweverig :o energiebanen openen etc. Begin ik niet aan. Yoga heb ik wel gedaan, kreeg ik alleen maar meer last van omdat je bij onwijs veel moet steunen op je handen.. kan ik niet gaat mis.

Net als osteopathie, geloof ik ook niet in. Ik ben zelf meer dan tevreden over mijn fysio (die ook dry needling doet), na een traject van 8 weken kan ikt och altijd wel anderhalve maand zonder dat ik echt heel vast zit.

Ik geloofde ook niet in osteopathie, maar moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk 3 keer per week bij de fysio kon zitten en dan elke week bij de kraker om alles op de plek te zetten en houden. Toen toch maar een keer geprobeerd en osteo kon ik na een tijdje 1 keer in de maand doen. Jammer genoeg werd het vroeger volledig vergoed en heeft mijn verzekering ondertussen zoveel verandert dat ik bijna alles zelf moet betalen en dat werd te gek.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat fysio en kraker (zo heet dat niet, maar ik weet niet wat hij allemaal is haha) ook elke keer maar 1 deel aanpakte en na een paar weken zeiden dat het zo goed moest zijn. Terwijl mijn hele lijf elke keer nagekeken moet worden en dat deed de osteo wel. Dus als fysio verder zou kijken dat de plek die op dat moment zeer doet, dan was er geen probleem.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:07

Ik heb de laatste dagen een wervel in mijn onderrug die zijn eigen leven leid. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:36

Ik heb inderdaad een fysio die verder kijkt, ik kom voor mijn nek maar hij pakt ook gelijk rug, bekken, armen en hoofd mee.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:51

"Elke week kraken" - ik begin er niet eens aan (en kan het iedereen afraden :o ).

Door wervels opzij etc te zetten, worden de banden rond de wervelkolom opgerekt.
Gesteld dat je stevig last hebt van scheefstand: accoord.
Maar daarna hebben de banden toch al gauw een paar maanden nodig om 'bij te komen' van het oprekken.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:28

Janneke2 schreef:
"Elke week kraken" - ik begin er niet eens aan (en kan het iedereen afraden :o ).

Door wervels opzij etc te zetten, worden de banden rond de wervelkolom opgerekt.
Gesteld dat je stevig last hebt van scheefstand: accoord.
Maar daarna hebben de banden toch al gauw een paar maanden nodig om 'bij te komen' van het oprekken.

Ik wou het net zeggen! Staat mij inderdaad bij dat kraken voor ons niet zo goed is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:19

Ja, dat is heel leuk, het is inderdaad niet goed. Maar als het telkens weer zo scheef staat dat je er last van heb. ;) Bij mij zijn het ook niet telkens dezelfde gewrichten en is het wel noodzakelijk. Nu kan ik de meeste zelf goed zetten, dus ga ik al jaren niet meer elke week. Dat is dus ook 1 van de redenen waarom de revalidatie al een aantal keer mislukt is. Het is in zoveel gewrichten een probleem en qua spieren opbouwen is heel lastig als je zonder gewicht al problemen krijgt. Ik wacht nu nog op laatste revalidatie of ze me überhaupt aan willen nemen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:04

Accoord.

...ik hoor tot de boffers waarbij spieropbouw veel goeds bereikt.

Ik heb een wanboffer gekend bij wie op gegeven moment haar heupkop 3x per dag uit de kom ging |(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:11

Ik laat alleen kraken als dat wat scheef zit vast dreig te gaan zitten en echt goed last heb van zenuwbeknellingen gelukkig schiet het vaak genoeg zelf weer goed.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:31

ItsMe2 schreef:
Even een vraagje. Zijn hier mensen die onbewust heel erg de spieren aanspannen, terwijl je gewoon ontspannen zit?
Ik merk dit de laatste tijd bij mijzelf steeds vaker, en vroeg mij af of dit met het HMS te maken kan hebben?

Edit: typfout gecorrigeerd

Ja hoor, ik betrap mezelf daar vaak op.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:44

Ik heb ook een hoge spierspanning. Ik denk dat ik het onbewust doe om mijn gewrichten op hun plek te houden.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:37

Eilish schreef:
Ik heb ook een hoge spierspanning. Ik denk dat ik het onbewust doe om mijn gewrichten op hun plek te houden.

Dit is inderdaad precies de reden dat het veel voorkomt onder mensen met deze aandoening.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:54

Vandaag wil het helemaal niet hier.. ben echt moe, en vermoeide spieren. En heb toch geen gekke dingen gedaan.
Ik kan er ook nog geen patroon in ontdekken wanneer ik meer of juist minder last heb

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:58

Ben vandaag weer even flink gekraakt was vorig jaar december voor het laatst geweest. Maar merkte dat ik niet meer normaal voorover kon buigen zonder te eindige in een duikvlucht naar beneden. Alleen dove gevoel vingertoppen is nog steeds, maar zou kunnen dat dat morgen minder is na een goede nachtrust.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:22

ItsMe2 schreef:
Vandaag wil het helemaal niet hier.. ben echt moe, en vermoeide spieren. En heb toch geen gekke dingen gedaan.
Ik kan er ook nog geen patroon in ontdekken wanneer ik meer of juist minder last heb

Je zou de luchtvochtigheid eens in de gaten kunnen houden dmv weerbericht oid.
Als die op 70% of meer staat kan ik er donder op zeggen dat ik pijn heb.