Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ladybird schreef:Kinderen die hoef ik ook nietmaar ja, ik ben nu 19.. wat er niet is kan nog komen
Ander vraagje, hoe gaan jullie met heftige emoties om ? Gaan jullie door of blijven jullie in zak en as, en 'depressief' thuis zitten??
reden van deze vraag: [LZP] Papa, waarom jij?
Sammyy schreef:Ladybird, wat lijkt me dat vermoeiendIk merk wel altijd, dat wanneer ik weer eens gehuild heb, dat het wel oplucht. Als het eens niet kan omdat ik me groot wil/moet houden dan doet het gewoon bijna zeer. Kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je nooit meer kunt huilen. Ook al word ik wel eens moe van mezelf als ik weeer heb moeten huilen, ik ben blij als het lukt.
Overigens, op een gegeven moment is het zo erg geweest, dat als ik Marko me een knuffel kwam geven, Amber naar de kast rende voor doekjes, want mama was weer aan het huilen![]()
![]()
Dat heeft wel gezorgd dat ik me een beetje meer in kan houden zeg maar.
Dees, jij zegt het in een veel kortere verwoording haha. Ik moet altijd overal hele boekwerken van maken
Citaat:Bij mij komt dat denk ik wel vooral doordat ik verbaal veel sterker ontwikkeld ben dan performaal qua IQ. Ik kan goed met woorden overweg, maar het overzicht en de essentie ontbreekt vaak een beetje. Hebben ze je IQ wel eens getest?
rensiepensie schreef:Stiekem medicijnen nemen is erg onverstandig. Ritalin werkt bloeddruk verhogend dus het is aan te raden om minimaal je bloeddruk en hart te laten controleren voordat je dat inneemt. Daarnaast heb jij een heel andere dosis nodig. Straks schrijf je het af omdat de effecten je niet bevallen, maar komt dat alleen omdat het niet goed afgesteld is.
Embe schreef:Citaat:Bij mij komt dat denk ik wel vooral doordat ik verbaal veel sterker ontwikkeld ben dan performaal qua IQ. Ik kan goed met woorden overweg, maar het overzicht en de essentie ontbreekt vaak een beetje. Hebben ze je IQ wel eens getest?
Herkenbaar, weet niet of dit een ADD ding is. Mijn dochter is aan alle kanten gestest en daar kwam hetzelfde uit. Alles zo'n beetje op Havo/VWO niveau maar performaal zeer moeilijk lerend. Dat herken ik ook bij mijzelf (niet getest). Kan alles beredeneren en analytisch sterk maar het komt er niet echt uit, zeker niet onder tijdsdruk. Verwerking lijkt langzamer te gaan. Daarom heb ik soms echt tijd nodig om dingen te verwerken en op een rijtje te zetten.
Mijn dochter krijgt nu sinds heel kort Ritalin, ben heel benieuwd of dit haar helpt. Ik moet toegeven dat ik stiekem ook genomen heb, ben nl heel benieuwd wat het doet en of ze inderdaad zo bang moet zijn voor de rebounds en bijwerkingen en zo kan ik meer invoelen wat het met haar doet als weet ik dat het voor iedereen anders werkt. Onze syptomen zijn echter identiek dus denk dat het ongeveer hetzelfde werkt voor ons.
Sammyy schreef:Menino, van je laatste alinea vind ik het moeilijk om te volgen haha. Vanaf V/p kloof ben je me al helemaal kwijt, de rest er voor makes some sense zeg maar
Mijn IQ is verder nooit getest, maar zou volgens de CITO wel op havo/vwo geplaatst kunnen worden, maar in overleg met mijn leraar toen besloten te beginnen met mavo/hav, juist door de werk/tijdsdruk. Het is uit eindelijk mavo geworden, maar dat heb ik ook met 2 vingers in mijn neus gehaald zeg maar. Ik heb alleen voor wiskunde een beetje geleerd met mijn examens. Overigens heb ik met exacte vakken ontzettend veel moeite. Telkens in discussie met de leraren. Ik "Ja maar waaróm dan?", leraar: "gewoon, omdat dat zo is".
Om gek van te worden
Sammyy schreef:Menino, van je laatste alinea vind ik het moeilijk om te volgen haha. Vanaf V/p kloof ben je me al helemaal kwijt, de rest er voor makes some sense zeg maar
Mijn IQ is verder nooit getest, maar zou volgens de CITO wel op havo/vwo geplaatst kunnen worden, maar in overleg met mijn leraar toen besloten te beginnen met mavo/hav, juist door de werk/tijdsdruk. Het is uit eindelijk mavo geworden, maar dat heb ik ook met 2 vingers in mijn neus gehaald zeg maar. Ik heb alleen voor wiskunde een beetje geleerd met mijn examens. Overigens heb ik met exacte vakken ontzettend veel moeite. Telkens in discussie met de leraren. Ik "Ja maar waaróm dan?", leraar: "gewoon, omdat dat zo is".
Om gek van te worden
Dees, er zijn zat mensen die me wel naar therapie willen brengen, maar die werken allemaal waardoor niet altijd iemand beschikbaar is. Daarbij, om iemand een uur te laten wachten ( want moet natuurlijk ook weer terug, en heen en weer rijden is niet te doen qua tijd en afstand ) vind ik dan ook weer zoiets.
Dus heb met mijn therapeuten overlegd, en besloten tijdelijk even te stoppen. In begin was dit heerlijk, nu merk ik toch wel dat ik het wel kon gebruiken. Gelukkig heb ik wel nog begeleiding aan huis
Embe, je schrijft dat je niet getest bent, ik heb er misschien overheen gelezen, maar ging jij zelf nu ook het traject in om te zien of je zelf ook AD(H)D hebt?
Om gek van te worden
Dees, er zijn zat mensen die me wel naar therapie willen brengen, maar die werken allemaal waardoor niet altijd iemand beschikbaar is. Daarbij, om iemand een uur te laten wachten ( want moet natuurlijk ook weer terug, en heen en weer rijden is niet te doen qua tijd en afstand ) vind ik dan ook weer zoiets.
Dus heb met mijn therapeuten overlegd, en besloten tijdelijk even te stoppen. In begin was dit heerlijk, nu merk ik toch wel dat ik het wel kon gebruiken. Gelukkig heb ik wel nog begeleiding aan huis
Embe, je schrijft dat je niet getest bent, ik heb er misschien overheen gelezen, maar ging jij zelf nu ook het traject in om te zien of je zelf ook AD(H)D hebt?