ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:06

Sterkte Ladybird. Weet niet zo goed of ik hetzelfde heb. Denk het wel. Snap in ieder geval wat je bedoelt,

Maar in jouw geval vind ik het geenszins "anders dan anders" om met zo'n situatie bezig te zijn. Er staat geen tijd voor. Neem je eigen tijd.

Sommige mensen kunnen beter maar doorgaan, TinekeHorses... Het kan zijn dat je er dan weer bovenop komt. Ik denk dat je beter kunt doen waar jij je goed bij voelt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:15

Ladybird schreef:
Kinderen die hoef ik ook niet :n maar ja, ik ben nu 19.. wat er niet is kan nog komen :=

Ander vraagje, hoe gaan jullie met heftige emoties om ? Gaan jullie door of blijven jullie in zak en as, en 'depressief' thuis zitten??
reden van deze vraag: [LZP] Papa, waarom jij?

ligt heel erg aan het waarom en de situatie...de ene keer ren ik gewoon door, dan ga ik juist veel de hort op, veel praten etc, maar andere dingen , daar trek ik me juist om terug.
maar ik denk dat het wel heel belangrijk is dat je je realiseert dat het tijd nodig hebt, meer dan de maatschappij vind zeg maar
...heul vroeger was het normaal om gewoon het rouwen uit te zitten zeg maar, het duurt zolang het duurt .
Sinds de oorlog is dat niet meer het geval, er vielen zo veel mensen, er moest zoveel opgebouwd worden en het rouwen schoot er bij in en sindsdien lijkt het er in geslopen te zijn dat rouwen vooral niet te lang mag duren dat je als je in een rouwproces zit je soms het gevoel krijgt dat je er al klaar mee had moeten zijn

ik weet dat ik met mensen die wegvallen in eerste instantie wel bepaalde mensen op zoek , maar ik ook een hele periode krijg waarin ik mensen mijd, dan lijk ik wel mensenschuw te zijn ...
moet er ook heel erg op letten dat ik wel contact blijf houden met degenen die er toe doen, maar die mensen weten ook dat ik het daar dan ook lastig mee heb en nemen me ook gewoon zo ...(gelukkig)
denk dat het stukje terugtrekken gewoon ook wel een heel normaal deel van het hele proces is ?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:22

mmm, ik weet dat ik iets aan het vergeten ben, maar geen idee wat :?
heb wel de oude HA gebeld dat ik overstap naar HA in nieuwe woonplaats en kan dossier op komen halen komende week :j
dat stond ook al een week of twee ergens op een lijstje wat ik niet meer kan vinden :D

nu eerst de hond maar uitlaten, misschien dat ik helder momentje krijg en me opeens herinner wat ik dan aan het vergeten ben ... het staat vast op dat lijstje met "huisarts bellen over dossier"

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:17

ik ben dus iemand die gewoon hard doorgaat, en niet praat.. ik ben geen prater, zeker niet over mijn gevoelens. en god, wat heb ik vaak gehad dat ik wou huilen vandaag.. maar ik wil niet..

ik houd er absoluut niet van om aan de buitenwereld te tonen hoe ik me echt voel. ik doe altijd vrolijk. of chagrijnig..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:28

dat herken ik ook absoluut wel hoor Ladybird,dat heb ik altijd gedaan, heb zelfs van mijn 15de tot mijn 25ste geen traan gelaten, gewoon pertinent niet :n
maar ik liep daar zo in vast dat ik zwaar overspannen thuis ben komen zitten...toen heb ik het echt moeten leren :j
heb er nog steeds moeite mee hoor :j

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:57

Ik ben best een prater.. En kan ook wel goed praten over mijn gevoelens..
Maar bepaalde dingen, zoals dat ik toch best met mn zelf worstel al heel lang, en nog wat dingen, daar praat ik niet over...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:05

Heel eerlijk gezegd, ik heb niet gelezen waarom het gaat, maar alleen al de titel en de reacties hier, maken dat ik je een dikke knuffel wil geven!
Zal ook gelijk even vertellen waarom ik het niet lees ;) Wel zo eerlijk lijkt me. Dit is absoluut niet omdat ik niet geinteresseerd ben in andermans wel en wee ( in tegen deel juist ) maar ik ben zelf juist uit een depressie geklommen, ik kan niet goed met mijn eigen emoties omgaan (stukje BPS) en betrek andermans emoties te zeer op mezelf. De gevolgen daarvan zijn vaak dat als iemand een paard heeft moeten laten inslapen of een familie lid kwijt is geraakt, ik hier dagenlang van slag ben. Vooral omdat er oud zeer boven komt en ik hier niet mee om kan gaan.
Ik wil je wel heel heel veel sterkte wensen :(:)

Ik ben dus iemand, die momenteel overloopt van emoties. Huilen, overal en nergens, om de kleinste dingen.
Verder ben ik wel iemand die graag in zich zelf kruipt bij tegenslag, maar dit niet kan verbergen waardoor mensen het gelijk merken aan me. Ben een open boek. En de mensen om mij heen, laten mij niet alleen kniezen en trekken het gewoon uit me.
Aan de andere kant ( nu gaat het niet meer, maar "vroeger" ) ben ik iemand die als het niet lekker gaat, het liefst gaat stappen, feesten, druk hebben, alles om maar te vergeten zeg maar. Gevolg is dus dat ik alles wegstop, ipv de dingen te verwerken.

Ik las ook iets over kinderen. Ik ben op mijn 24e onverwachts zwanger geraakt van mijn dochtertje. Dit van een jongen waar ik eigenlijk mee wilde breken :+ Ik als luchtig en zweverig type had zoiets van; "Dit moest zo zijn, ik moet niet bij hem weg gaan." Ondanks dat ik in een ongunstige woonomgeving zat, financieel aan de grond, depressief, wilde ik mijn kindje niet weg laten halen en ben er volledig voor gegaan! Het beste wat me ooit is over komen :+:
Toen Amber 4 maanden oud was heb ik mijn ex de deur uit gezet. Uiteraard is dit niet over 1 nacht ijs gegaan. Maar het ging gewoon echt niet meer. En dat is het op 1 na beste wat me ooit is overkomen :=

Ik merk dat Amber heel goed voor mij is. Ze is een spiegel van mij. Als zij druk en dwars is, weet ik dat ik zelf ook wat rustiger aan moet gaan doen. Daarbij zorgt ze voor heel veel regelmaat in mijn leven wat erg aangenaam is omdat ik niet kan werken. Ook denk ik echt, dat zij net het zetje is geweest wat ik nodig heb gehad om ook daadwerkelijk aan mijn leven te gaan werken. Om alles netjes weer op de rit te krijgen.
En sinds een jaar mag ik dan ook zeggen, dat ik depressie vrij ben!

Ik herken jullie argumenten allemaal. Ik dacht ook, ik ben niet geschikt, ik heb woede aanvallen, heb geen ritme of regelmaat enz enz. Maar juist omdat ik het voor haar wel goed wil doen, lukken me iig de grote dingen ( opstaan, op tijd komen, genoeg eten en drinken in huis hebben enz ) wel. Voor mezelf lukte dit nooit.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:08

Sammy, wat eerlijk van je dat je het verteld! geef tniet hoor! snap het prima.

ik heb na de begravenis van mijn vader nog 1x gehuild daarna niet meer. ik kan het gewoon niet.. het wil niet. Al wil ik nog zo graag, het wil gewoon niet..

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:25

@Sammy, herken er heel veel in... Hier is de kleine meid ook een stok achter de deur zeg maar!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:42

Ladybird, wat lijkt me dat vermoeiend :(:) Ik merk wel altijd, dat wanneer ik weer eens gehuild heb, dat het wel oplucht. Als het eens niet kan omdat ik me groot wil/moet houden dan doet het gewoon bijna zeer. Kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je nooit meer kunt huilen. Ook al word ik wel eens moe van mezelf als ik weeer heb moeten huilen, ik ben blij als het lukt.
Overigens, op een gegeven moment is het zo erg geweest, dat als ik Marko me een knuffel kwam geven, Amber naar de kast rende voor doekjes, want mama was weer aan het huilen :o :o :o Dat heeft wel gezorgd dat ik me een beetje meer in kan houden zeg maar.

Dees, jij zegt het in een veel kortere verwoording haha. Ik moet altijd overal hele boekwerken van maken :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:44

Ik huil wel, maar alleen van binnen, naar buiten wil het niet.. ik voel ook tranen, maar tot achter mn ogen. niet verder..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:53

:(:) Wilde dat ik je wat van mijn tranen kon sturen haha. Vanmiddag nog een hele wasbak kunnen vullen denk ik, tijdens het gesprek met mijn begeleidster op de dagbesteding.

Overigens, ik heb bij haar aangegeven dat ik van mezelf denk ADD te herkennen. Nu geeft zij aan, in hoe ze me kent, eerder Borderline te herkennen ( ze heeft zelf ook psychologie gestudeerd ). Maar ze geeft wel aan, dat hoe dan ook, ik altijd mijn gevoelens, vermoedens en gedachten zou moeten delen met mijn psycholoog. En ik zou ook zeker aan mogen geven dat ik met dit vermoeden rondloop.
Beetje jammer dat mijn therapie zeker nog 2 en halve maand stop staat nu. Ik zie het namelijk niet zitten om het er via de mail over te hebben met mijn behandelaar.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:56

IK normaal ook hoor Sammy, maar via smartphone haha en dan heb ik daar geen zin in, zo lastig dan.... hihi

Lastig Sammy, waarom staat therapie stil dan?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:07

Haha, via gsm is dat idd een stuk lastiger, klopt.

Ik ben nu ruim 32 weken zwanger en ik heb al redelijk lang last van mijn bekken. Vanaf een week of 14 al. In het begin was het nog wel te doen, maar de laatste paar weken ben ik vrij slecht ter been. We hebben zelf geen auto en ben dus afhankelijk van het OV. Tot aan de bushalte van thuis uit en vanaf de bushalte tot aan de therapie is het zo'n 10-15 minuten lopen. En dat lukt echt niet meer. In begin heb ik me nog kunnen helpen door naar de halte te fietsen, maar ook dat lukt echt niet meer.

Dus helaas pindakaas, het gaat even niet -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 01:23

Sammyy schreef:
Ladybird, wat lijkt me dat vermoeiend :(:) Ik merk wel altijd, dat wanneer ik weer eens gehuild heb, dat het wel oplucht. Als het eens niet kan omdat ik me groot wil/moet houden dan doet het gewoon bijna zeer. Kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je nooit meer kunt huilen. Ook al word ik wel eens moe van mezelf als ik weeer heb moeten huilen, ik ben blij als het lukt.
Overigens, op een gegeven moment is het zo erg geweest, dat als ik Marko me een knuffel kwam geven, Amber naar de kast rende voor doekjes, want mama was weer aan het huilen :o :o :o Dat heeft wel gezorgd dat ik me een beetje meer in kan houden zeg maar.

Dees, jij zegt het in een veel kortere verwoording haha. Ik moet altijd overal hele boekwerken van maken :+

haha dat boekwerken schrijven heb ik ook, heel erg. Word ik helemaal gek van. Zelfs als ik alle overbodige zooi er uit haal blijft er meestal nog een mega-verhaal over (wat niemand leest, denk ik dan :') ). Ik dwaal ook altijd heel erg af en duik allerlei nutteloze zijsporen in.
Bij mij komt dat denk ik wel vooral doordat ik verbaal veel sterker ontwikkeld ben dan performaal qua IQ. Ik kan goed met woorden overweg, maar het overzicht en de essentie ontbreekt vaak een beetje. Hebben ze je IQ wel eens getest?

Ik huil altijd op hele rare momenten, en op sommige momenten dat je het zou verwachten dan weer niet. Toen mijn stiefvader (zeer plotseling) overleed in Februari, kon ik het verhaal na 1,5 week zonder te knipperen vertellen (of eerder misschien. Maar toen ik het hoorde heb ik dan wel weer urenlang gekrijst als een klein kind }:0 ). 5x op een dag ofzo ('t waren nogal bijzondere omstandigheden, had nogal wat om uit te leggen aan sommige mensen) Terwijl sommige mensen na 3 jaar nog huilen als ze over hun overleden oma praten. Maar op z'n verjaardag 3 weken geleden, toen z'n familie hier kwam, brak ik echt even. Nogal awkward want ik deel mijn tranen echt niet graag. 't werd ook niet zo gewaardeerd geloof ik.
Maar toen ze zeiden dat het nogal een traumatische dag/gebeurtenis was legden ze de vinger wel even op de gevoelige plek, want dat was het inderdaad zeer zeker.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:48

Sammy, oké dat is wel heel rot allemaal zeg.
Zou er niet even iemand met je kunnen rijden ofzo?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:50

Citaat:
Bij mij komt dat denk ik wel vooral doordat ik verbaal veel sterker ontwikkeld ben dan performaal qua IQ. Ik kan goed met woorden overweg, maar het overzicht en de essentie ontbreekt vaak een beetje. Hebben ze je IQ wel eens getest?

Herkenbaar, weet niet of dit een ADD ding is. Mijn dochter is aan alle kanten gestest en daar kwam hetzelfde uit. Alles zo'n beetje op Havo/VWO niveau maar performaal zeer moeilijk lerend. Dat herken ik ook bij mijzelf (niet getest). Kan alles beredeneren en analytisch sterk maar het komt er niet echt uit, zeker niet onder tijdsdruk. Verwerking lijkt langzamer te gaan. Daarom heb ik soms echt tijd nodig om dingen te verwerken en op een rijtje te zetten.

Mijn dochter krijgt nu sinds heel kort Ritalin, ben heel benieuwd of dit haar helpt. Ik moet toegeven dat ik stiekem ook genomen heb :o, ben nl heel benieuwd wat het doet en of ze inderdaad zo bang moet zijn voor de rebounds en bijwerkingen en zo kan ik meer invoelen wat het met haar doet als weet ik dat het voor iedereen anders werkt. Onze syptomen zijn echter identiek dus denk dat het ongeveer hetzelfde werkt voor ons.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:08

Stiekem medicijnen nemen is erg onverstandig. Ritalin werkt bloeddruk verhogend dus het is aan te raden om minimaal je bloeddruk en hart te laten controleren voordat je dat inneemt. Daarnaast heb jij een heel andere dosis nodig. Straks schrijf je het af omdat de effecten je niet bevallen, maar komt dat alleen omdat het niet goed afgesteld is.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:20

rensiepensie schreef:
Stiekem medicijnen nemen is erg onverstandig. Ritalin werkt bloeddruk verhogend dus het is aan te raden om minimaal je bloeddruk en hart te laten controleren voordat je dat inneemt. Daarnaast heb jij een heel andere dosis nodig. Straks schrijf je het af omdat de effecten je niet bevallen, maar komt dat alleen omdat het niet goed afgesteld is.

Ik weet het rensiepensie :o ik ben zeer recent nog binnenstebuiten gekeerd, alles is okay. Ik heb de dosis aangepast aan mijn gewicht en lengte en dan de minimale dosis (die krijgt mijn dochter ook). Weet dat het niet goed is wat ik gedaan heb maar ervaar nu precies wat mijn dochter ervaart en dat praat een stuk makkelijker met mijn pubermeisje. De meds helpen een beetje momenteel voor ons allebei. Meer kunnen focussen op een gesprek (niet nog 6 andere dingen die door je hoofd schieten als je met iemand praat, wel zo fijn voor jezelf en je gesprekspartner) en verder een stukje rustiger omdat je minder chaos en dus minder afgeleid bent. Eetlust verminderd maar verder geen nare bijwerkingen zover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:59

Embe schreef:
Citaat:

Herkenbaar, weet niet of dit een ADD ding is. Mijn dochter is aan alle kanten gestest en daar kwam hetzelfde uit. Alles zo'n beetje op Havo/VWO niveau maar performaal zeer moeilijk lerend. Dat herken ik ook bij mijzelf (niet getest). Kan alles beredeneren en analytisch sterk maar het komt er niet echt uit, zeker niet onder tijdsdruk. Verwerking lijkt langzamer te gaan. Daarom heb ik soms echt tijd nodig om dingen te verwerken en op een rijtje te zetten.

Mijn dochter krijgt nu sinds heel kort Ritalin, ben heel benieuwd of dit haar helpt. Ik moet toegeven dat ik stiekem ook genomen heb :o, ben nl heel benieuwd wat het doet en of ze inderdaad zo bang moet zijn voor de rebounds en bijwerkingen en zo kan ik meer invoelen wat het met haar doet als weet ik dat het voor iedereen anders werkt. Onze syptomen zijn echter identiek dus denk dat het ongeveer hetzelfde werkt voor ons.

Ja dat is precies waar ik tegen aan loop! Mijn werktempo ligt far beneden gemiddeld met als gevolg dat áls ik die tijd die ik nodig heb er daadwerkelijk insteek ik ook véél meer weet dan de gemiddelde persoon omdat ik in die tijd dus wel méér verwerk. Maar als ik die tijd er niet in stop weet ik niets, bij wijze van spreke -O- . Kan ook gewoon niet plannen omdat ik zo traag ben met alles.. Was op de basisschool al zo, al kon ik het toen soort van compenseren met intelligentie (al bleek mijn totale IQscore helemaal niet bijster hoog dus, en waren ze nog verrast dat ik het zo ver geschopt had. Erg pijnlijk.), maar ik had noooit iets af. Gewoon nooit, uitgesloten. Heel frustrerend. Ze wilde me zelfs laten blijven zitten. Op een gegeven momenten gaven mijn juffen en meesters het op (hoefde het gewoon niet meer te maken) en ben ik alsnog met een prima cito-score naar het gymnasium gegaan, waar the drama began :7 ......
Nooit je werk hoeven maken en toch goede cijfers halen is namelijk niet echt een goed uitgangspunt als je naar het gymnasium gaat. Binnen 4 jaar zat ik dan ook op het MBO, wat ik echt als dieptepunt van mijn leven beschouw :') . Gelukkig is het daarna weer bergopwaarts gedaan en heb ik nu een havo-diploma en doe ik een leuke HBO-studie :D Maar de enige reden dat ik mijn havo-diploma wel heb gehaald was omdat de stof gewoon zo makkelijk was ( voor mij :o En dan had ik wel alle lastige vakken die enig inzicht vergte laten vallen. Alleen wiskunde A nog) dat ik dus ook niet die tijd er in hoefde te stoppen :o ...

Of het met ADD te maken heeft weet ik niet. 't heeft wel een overlap. Zelf denk ik, dat met de huidige manier van diagnosticeren, je niet één gemeenschappelijk probleem bij ADD'ers aan kunt wijzen. Het dopamine-verhaal is een vermoeden, maar is (nog) niet heel gegrond (iig de laatste keer dat ik me er in verdiept heb, was er veel kritiek op te vinden). Daarnaast kun je met alleen maar vragenlijsten nooit een afwijking in de neurotransmitters bevestigen want je test alleen maar symptomen. Ik denk dus dat die symptomen verschillende oorzaken kunnen hebben, en dat een V/p-kloof bij veel mensen er zeker ook invloed op heeft. Al heb je ook mensen met een V/p-kloof die helemaal nergens last van hebben dus ik denk niet dat het de enige reden zal zijn... En daarnaast kun je je ook weer afvragen of een V/p-kloof weer niet een symptoom kan zijn van NLD/asperger/ die hoek (ipv. een oorzaak), wat ook weer een grote overlap heeft met ADD en wat volgens mij ook met enige regelmaat door elkaar gehaald wordt / misgediagnosticeerd (diagnose ADD ipv asperger bv.) omdat de symptomen voor een bepaald gedeelte heel erg overeen komen... Ingewikkelde materie is het :') .
Maar om een lang verhaal kort te maken (how ironic :') ) denk ik dat je het vnl moet zien als veel voorkomende co-morbiditeit :P

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:20

Menino, van je laatste alinea vind ik het moeilijk om te volgen haha. Vanaf V/p kloof ben je me al helemaal kwijt, de rest er voor makes some sense zeg maar :+
Mijn IQ is verder nooit getest, maar zou volgens de CITO wel op havo/vwo geplaatst kunnen worden, maar in overleg met mijn leraar toen besloten te beginnen met mavo/hav, juist door de werk/tijdsdruk. Het is uit eindelijk mavo geworden, maar dat heb ik ook met 2 vingers in mijn neus gehaald zeg maar. Ik heb alleen voor wiskunde een beetje geleerd met mijn examens. Overigens heb ik met exacte vakken ontzettend veel moeite. Telkens in discussie met de leraren. Ik "Ja maar waaróm dan?", leraar: "gewoon, omdat dat zo is".
Om gek van te worden :+

Dees, er zijn zat mensen die me wel naar therapie willen brengen, maar die werken allemaal waardoor niet altijd iemand beschikbaar is. Daarbij, om iemand een uur te laten wachten ( want moet natuurlijk ook weer terug, en heen en weer rijden is niet te doen qua tijd en afstand ) vind ik dan ook weer zoiets.
Dus heb met mijn therapeuten overlegd, en besloten tijdelijk even te stoppen. In begin was dit heerlijk, nu merk ik toch wel dat ik het wel kon gebruiken. Gelukkig heb ik wel nog begeleiding aan huis :)

Embe, je schrijft dat je niet getest bent, ik heb er misschien overheen gelezen, maar ging jij zelf nu ook het traject in om te zien of je zelf ook AD(H)D hebt? :)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:28

Sammyy schreef:
Menino, van je laatste alinea vind ik het moeilijk om te volgen haha. Vanaf V/p kloof ben je me al helemaal kwijt, de rest er voor makes some sense zeg maar :+
Mijn IQ is verder nooit getest, maar zou volgens de CITO wel op havo/vwo geplaatst kunnen worden, maar in overleg met mijn leraar toen besloten te beginnen met mavo/hav, juist door de werk/tijdsdruk. Het is uit eindelijk mavo geworden, maar dat heb ik ook met 2 vingers in mijn neus gehaald zeg maar. Ik heb alleen voor wiskunde een beetje geleerd met mijn examens. Overigens heb ik met exacte vakken ontzettend veel moeite. Telkens in discussie met de leraren. Ik "Ja maar waaróm dan?", leraar: "gewoon, omdat dat zo is".

Hahaha ik had hetzelfde: "Maar WAAROM is pi 3,14?" Haha. Ik heb VWO gedaan en daarna HAVO en dat op m'n klompjes gehaald :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:00

Sammyy schreef:

Dees, er zijn zat mensen die me wel naar therapie willen brengen, maar die werken allemaal waardoor niet altijd iemand beschikbaar is. Daarbij, om iemand een uur te laten wachten ( want moet natuurlijk ook weer terug, en heen en weer rijden is niet te doen qua tijd en afstand ) vind ik dan ook weer zoiets.
Dus heb met mijn therapeuten overlegd, en besloten tijdelijk even te stoppen. In begin was dit heerlijk, nu merk ik toch wel dat ik het wel kon gebruiken. Gelukkig heb ik wel nog begeleiding aan huis :)

Embe, je schrijft dat je niet getest bent, ik heb er misschien overheen gelezen, maar ging jij zelf nu ook het traject in om te zien of je zelf ook AD(H)D hebt? :)

laatste alinea is ook niet te volgen :') Maar wat ik aan probeer te geven is dat er heel veel stoornissen door elkaar lopen, en verbaal/performale intelligentie kloof één van die 'stoornissen' is... En dat de huidige vragenlijsten die je in moet vullen ADD een goede manier zijn om een probleem aan te geven (je hebt ADD, je hebt concentratieproblemen. Zelfde imo), maar niet om te verklaren waar ze vandaan komen. En dat je die verklaringen dus ook kunt zoeken in allerlei (delen) van andere stoornissen/afwijkingen zoals bv. een V/P-kloof. Daarom denk ik wel dat er een verband is tussen de V/p-kloof en ADD.
En bij een V/P-kloof vraag ik me dan weer af of dat een oorzaak is of een symptoom. Maar het is superingewikkeld en ik denk dat de wetenschap hier nog lang niet over uit is.

Maar, laat je eens testen. Want aan de hand van wat ik van je lees op bokt, je manier van schrijven, etc. denk ik dat het best het geval zou kunnen zijn Je mag geen diagnoses stellen via bokt, maar ik zou er een klein weddenschapje op af durfen sluiten O:) . Al weet ik niet hoeveel het je op gaat leveren als je het weet :') .

Anders moet je maar even google'en op disharmonisch intelligentieprofiel of verbaal/performale kloof en kijken of je je er in herkent :j

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:04

Oke dat is ook waar ja.. Gelukkig heb je iig nog wel begeleiding aan huis! Nog even doorbikkelen dus...
Hier zit de psycholoog op 3 minuutjes fietsen. Dat is wel ideaal.

Jep ik heb binnenkort een afspraak bij de psych om te kijken of ik ADD heb, datum moet ik nog horen.....
Oh zie nu net dat het aan Embe gericht was die vraag :o ..

Enne mijn schoolperiode heb ik kort gezegd: gigantisch verpest.

Sammyy schreef:

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:10

Even een korte update:
LTO3 gaat nog steeds goed!
Ik zit lekker in mijn vel en ik ben opgeruimd in mijn hoofd!
Ik heb ook geen moeite met de dingen doen die ik moet doen, gaat praktisch vanzelf.