Het "Laat je even opbeuren" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:25

Och dat zal wel :o , ja was een toestand maar ik werdt echt door waanzin gedreven een tiran zus vreselijk veel spanning. Was echt blij de eerste nacht daar , at op een gegeven moment alleen een boterham tussen de middag en wat warm eten , wat tussendoortjes zat er toen echt goed doorheen..

Dikke :(:)

CRos95

Re: Het "Laat je even opbeuren" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:46

denk niet dat ik ook daadwerkelijk gereageerd heb, was op een gegeven moment zo'n rare sfeer dat mensen je niet geloofden oid. Geen idee wat ik toen gedacht heb eerlijk gezegd. Ben wel heel blij om te horen dat het nu zoveel beter gaat! Alleen dat luchtmatrasje waar je op moet slapen bij je ouders, pf...

dankjewel :) Jij ook 1, just in case! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:55

Nou heb mijn zus zover gekregen dat ze een matras gebracht heeft :+: , en lig vrij prinsheerlijk gelukkig. Ja de sfeer was grimmig , en door mijn PDD-NOS praat ik niet bepaald over mijn gevoelens...

Ben je nu nog ziek of??

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:34

Mag ik me melden? Zondagmiddag is de middag dat ik altijd naar mijn opa en oma hier 25km vandaan toe ga. Vandaag ben ik blijven liggen op bed. Ik wil niet op de luie zondag erheen. Waarom? Ik denk dat alles wat alleen al in dat huis gebeurd me iets wat te veel wordt.

Vorig jaar november heeft mijn oma op haar 72ste verjaardag te horen gekregen dat ze uitgezaaide long en botkanker heeft. Direct is ze begonnen met de zwaarste chemo kuren die me jaar kan krijgen en wel 8 stuks. Januari was ze klaar.

Mijn oma is een super sterke vrouw, die vriendinnen was met een bijzondere vrouw die ze tot aan de dood heeft verzorgd. 46 jaar vriendinnen, iedere dag deed ze alles voor haar. Eerst Roelientje, zei ze dan. Ze had zelf wel wat klachten maar sprak hier nooit over. Eigenwijs als ze was stonden andere mensen bovenaan het lijstje waar ze eerst aan dacht. Haar beste vriendin kwam vorig jaar niet meer buiten, ze lag op bed. Ziek, doodziek. Vergat veel belangrijke dingen etc. Mijn oma heeft weken elke dag en nacht bij haar gewaakt, totdat ze het niet meer trok. In het weekend was ik samen met mijn vriend tv aan het kijken, het was half 1 snachts en ik werd gebeld door mijn moeder die bij mijn oma was.
Mijn oma haar vriendin, die ik natuurlijk ook oma noemde, werd door de huisarts overspoeld met medicijnen waardoor ze in coma raakte. Beter voor haar natuurlijk.

Maargoed mijn moeder belde, Laura, oma geeft het niet toe maar ze is dood op. Kan jij komen waken? Prima zei ik. Kom er aan want ze had al lang haast niet geslapen.

Helaas, 1 uur was ik er en mijn oma sliep net, moest ik haar bellen. Oma, Lientje is helaas overleden.

Ik voelde me zoo rot dat mijn oma er niet was, dat ik haar moest bellen toen ze net 1 uurtje weg was. Ik was zo bang dat ik haar beste vriendin verkeerd had verzorgd

Maar het verhaal wordt alweer te lang en ben net begonnen.

In iedergeval, ik was al heel erg hecht met mijn oma maar door het overlijden van haar vriendin nog hechter. Na dat ze te horen kreeg: mevrouw ik mag het niet zeggen maar 2014 gaat u niet mee maken, wilde ik alles uit handen nemen bij haar en dat deed ik naast mijn werk.

Mijn opa was al jaren licht dementerend en deed alles voor mijn oma.

Mijn oma net ontslagen uit het ziekenhuis, weekend erop werd ik snachts gebeld om 03:13; Laura kom met je moeder naar het ziekenhuis. oliebol! Oma! Dacht ik. Nee opa, kom snel.

Normaal rij ik er 25 minuten over , nu 9 minuten. Opa had een hartslag van 235, hartaanval. Ik schrok me werkelijk kapot toen ik hem zag. Een week lang heb ik hem iedere dag opgezocht net zoals ik met de chemokuren deed bij mijn oma. Door deze opname heeft hik een enorme klap gehad qua dementie. Hij vergeet dingen waardoor mijn oma moet schoonmaken en veel wassen, hij loopt zijn eigen huis voorbij etcetera.

Ik wil niet op de luie zondag bij ze komen en dat hij dan op de bank ligt te slapen en me vraagt wie ik ben, dat ik nooit langs kom etc. Dan breekt mijn hart. Helemaal omdat mijn oma nu nog 30 bestralingen krijgt en ik weet niet hoe ik dat ga doen qua langskomen en huishouden . Bah, alles tegelijk en mijn oma heeft het echt zwaar. Ze heeft niet kunnen rouwen om haar vriendin want ze werd al snel opgenomen.. Bah ik voel me rot. Ik wil zoveel doe voor ze maar telkens breekt mijn hart als ik ze zo zie, druk met ziekenhuis in en uit en mijn omaatje met haar kale hoofd..

Mij ouders hebben het heel druk met de bedrijven en dat gaat ook door dus kunnen weinig langskomen. Ik ben nu niet geweest en hoe ga ik dat morgen dan uitleggen aan mijn opa...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 08:59

:(:) Wat een verhaal... Misschien dat je dit uit kunt printen en aan je opa kunt laten lezen?!? Dan heeft hij er toch vast begrip voor!!!

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:01

:')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:08

Pff xGoldenHero wat een verhaal :(:)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:05

xGoldenHero, van mij echt een dikke knuffel! Wat een heftig verhaal! Ik hoop dat alles weer een beetje in orde komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:36

Niu geen huisje voor mij , zorgboerderij vindt het financieel te krap. En moet van de woningstichting eerst begeleiding krijgen dus dat doen ze nu niet , heb de pest erin en ben compleet klaar met alles x.x

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:18

Ik heb je topic over je huisje gelezen, wat erg voor je! Terwijl je er zo naar uitkeek :(:)
Misschien is het moeilijk, maar ik zou zeggen: geef je dromen zeker niet op! Is het nu niet, dan misschien binnen een paar jaar.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:24

Wat sneu, Rebecca, je keek er juist zo naar uit -O-

Maar beter nu een kleine teleurstelling dan straks een hele grote ... want als het mis zou lopen zou je vast meer problemen hebben dan nu ...

Kop op, hoor meid, jouw tijd komt nog wel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:32

Ja probeer me kop op te houden , goed ik krijg van alles te horen etc en dat wil ik niet en dus zwijg ik tegen de begeleiding sinds gister en dat bevalt prima. Mijn zwager vindt dan weer dat de zorgboerderij niet deugt , omdat ik 4 dagen er ben en voor meer betaal omdat ze anders hun personeel niet betalen kunnen :') Wat ik daar mee moet tsja dat hebben ze per telefoon zo gezegd notabene , en nog meer zaakjes waar ik niks mee kan en moe van wordt.

Ben gewoon zat waar ik woon net een bejaardentehuis , 1 is verwend en vreet echt als een zwijn , hap slik en weg is haar eten en dan het uit mijn bord kijken (krijgt ze een vuile blik en dan kijkt ze het bij iemand anders weg) :7 . 1 is van alles moet zo staan en liggen , de ander draait het liefst zo vaak mogelijk en zo hard mogelijk muziek. En dan hebben ze het verstand en doen van een 6 jarige , de ander is meer hetzelfde als mij alleen ongelovelijk onzelfstandig wat er bij zeker meer inzit wat ze ook zeggen mogen. Voel me hier echt niet meer thuis en vermijd liever de rest , ik doe mijn taken en ik ben weg. Het brood is vaak goedkoopste van goedkoopste en al droog als het net gekocht is , soms hebben we via de zorgboerderij brood dat wel te kanen is (van de bakker , resten van de dag 1 euro per brood en vers). Warm eten mogen we niet opscheppen , en de jongen van mijn verstand mag 2x opscheppen en loopt vet achterlijk te schooien voor een 2de bord en hij kaant ook niet door nee hij eet de helft van de vork en dan de rest er weer uit :r En dat er weer in :') , de ene van alles moet zo en zo liggen eet zowat haar bord op. De muziekman (om hem maar te noemen) eet nog het normaalst , de verwende biatch heeft haar eten al op als ik nog aan mijn vlees moet beginnen *zucht* En dan zeuren dat ze moe is en dan eten we nog langzamer _O- , dan toetje en dat gaat er in snelvaart in bij haar elke 3 tellen een hap :'). Dan moet zij de vaat afdrogen en dat gebeurd nooit goed omdat ze naar bed wil , en ik heb al lichtelijk smetvrees maar hier nog erger. Vaak zit de pot verstopt omdat ze meters pleepapier gebruiken , of ligt de helft nog in de pot :r. S'ochtend is het altijd een herrie , ook in het weekend en dan wordt ik zo pissig en de begeleiding schijnheilig van oh nee viel wel mee toch , of ze lopen met kleine hakjes ook stront irritant en als je wat zegt doen ze er toch geen reet mee.

Heb echt zin de hele bende hier af te fikken ofzo of kort en klein te slaan ben er gewoon klaar mee , op de zorgboerderij beloven ze van alles en nooit komt er wat van gadver heb echt een stront humeur van dit graf takken huis _-:(

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:39

mijn ouders zijn nu een lam uit een schaap aan het snijden ( is al dood maar toch is het niet
zo fijn om te zien hoe de poten af worden gesneden en een gat ik de buik van het lam word gemaakt om het vocht eruit te laten lopen )

heeft iemand hier wat afleiding voor mij ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:57

Gets wat naar :r , geen ander dier waar je naar kan om wat liefde te krijgen?

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:19

ah takkie_muis wat ontzettend 'pannekoek'...
Je ging toch voor een eigen stekkie kijken? Hoe is dat afgelopen?

Met mij gaat het denk ik best goed. Heb eindelijk de moed verzameld en ga vanavond/morgen de jongen mee uit vragen die ik al een jaar lang leuk vind... Dit is echt een enorme stap voor me. Maar ik ben het een beetje beu niet verder te kunnen/willen en steeds mezelf maar wijsmaken dat het niks word met hem maar hem wel leuk blijven vinden. Dus ik ga het gewoon doen.. Hoe weet ik nog helemaal niet. Hij is morgen jarig dus wil het gesprek beginnen met een felicitatie (: en dan zie ik wel verder hoe het loopt.. En als hij nee zegt, goed heel jammer, maar ik ga niet dood. Ik heb dan tenminste het gevoel dat ik het geprobeerd heb, en heb dan niet zo iets van goh, stel dat ik het geprobeerd heb..
Dus ik hoop hier morgen een heel vrolijk bericht te plaatsen.. We zien wel haha :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:25

Staat hierboven mijn ellelange klaagzang :o , ze vonden het financieel te krap en moet begeleiding eerst krijgen en dan geven ze niet en dus kan ik hier ook niet weg ><

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:32

oh sorry overheen gelezen denk.
Balen zeg!! Dan weet je waarvoor je kan sparen. Maar is het ook geen optie om begeleid te wonen maar wel gewoon een eigen kamer en alles er op en dr aan? Dat je wel voor jezelf kan koken als je wilt en dat soort dingen, maar wel in een opvang achtig iets (heb niet veel verstand van dit soort dingen dus roep maar iets dat in me opkomt hoor)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:37

hallo allemaal,

Mag ik me hier ook melden? met mij gaat het eigenlijk al heel lang niet zo heel erg goed heb nu sinds een half jaar ook proffesionele hulp erbij en het gaat langzaam aan beter, maar zit nog steeds niet lekker in mijn vel, en vraag me soms af wanneer het gaat gebeuren.

Het hielp bij mij heel erg om er met mensen over te praten maar dan daarna meteen ook de positieve dingen van je dag te benoemen en dat doe ik soms te weinig.
Maar ik wil graag iedereen een hart onder de riem steken die dat hier nodig heeft.
en mee delen met anderen...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:51

takkie muis, wat ontzettend balen van je huisje zeg!!! Ik weet hoe ontzettend je je er op verheugde! :(:)
Je hebt er nu natuurlijk weinig aan, maar als het echt financieel niet haalbaar is, kun je er beter nu niet aan mogen beginnen dan dat je begint, het heel erg bevalt en je na een paar maanden weer terug moet omdat het helaas toch niet ging.
Ik hoop echt van harte dat er gauw iets anders op je pad komt!!

fabske, tuurlijk! Wat goed dat je al proffesionele hulp hebt gezocht en dat het ook helpt!
Het is absoluut goed de positieve dingen van een dag te benoemen! Als je iedere dag afsluit met wat er allemaal wel niet mis is/ging, dan zie/voel je ook echt niets van het goeds dat ongetwijfeld op de dag ook echt wel gebeurd is!
Ik kan bijvoorbeeld al zo genieten als ons roodborstje voor de deur zit voor wat te eten of de jonge zwaan achter ons huis langs zwemt en naar binnen blijft kijken of we hem nu eindelijk wat te eten komen brengen :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:53

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:43

haha thnx mensen, ja er zijn gelukkig net zoveel dingen die me aan het lachen maken als die me verdrietig maken hoor :D
hoop snel weer in beter vaarwater te komen, ik zal soms een stille meelezer zijn omdat ik veel werk en nog wat diertjes heb die ik ntl moet verzorgen maar alvast bedankt

en ik ben in gedachten ook bij iedereen die dit nodig heeft.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:39

Leuke teksten Michelle, inderdaad helemaal waar!

Ik zit ook eventjes heel diep in de put. Het hele verhaal kun je vast wel ergens teruglezen in mijn berichten, maar het komt erop neer dat het sinds 3 weken uit is met mijn ex, na een relatie van vier jaar met vele hoogte, maar misschien nog wel meer dieptepunten. Een kleine ruzie liep nogal uit de hand, en meneer vond het nodig om zijn ouders te bellen om mij maar eens uit huis te bonjouren. (hij woonde op zichzelf naast zijn ouders, hebben samen een varkensbedrijf). 's Nachts heeft hij al mijn spulletjes uit zijn huis geknikkert samen met z'n moeder? En toen was het over en uit. Speelde natuurlijk al wat meer dingen mee, zoals dat hij heel erg aan zijn ouders hing (jongen is 29 overigens).

Maar nu heb ik gister dus te horen gekregen dat hij op een feest is verschenen met een andere meid, heeft hij dus 1 week nadat het uit is opgedaan op de landbouwbeurs. En nu hebben ze dus sinds een week een relatie.. Stond er eigenlijk zo sterk in, maar voel me nu toch wel onwijs gekwetst! Dat hij blijkbaar in staat is om mij en 'ons' al na 1,5 week te vergeten na een relatie van 4 jaar! Dat die meid nu al 's nachts haar auto heeft staan op 'mijn' plekje. Dat ze naast hem in bed ligt op 'mijn' plekje, dat ze op de bank zit op 'mijn' plekje. En het ergste is nog wel, dat ze dus na 3 weken mijn plekje daar al helemaal heeft overgenomen! :(

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:53

Marlou91 schreef:
Leuke teksten Michelle, inderdaad helemaal waar!

Ik zit ook eventjes heel diep in de put. Het hele verhaal kun je vast wel ergens teruglezen in mijn berichten, maar het komt erop neer dat het sinds 3 weken uit is met mijn ex, na een relatie van vier jaar met vele hoogte, maar misschien nog wel meer dieptepunten. Een kleine ruzie liep nogal uit de hand, en meneer vond het nodig om zijn ouders te bellen om mij maar eens uit huis te bonjouren. (hij woonde op zichzelf naast zijn ouders, hebben samen een varkensbedrijf). 's Nachts heeft hij al mijn spulletjes uit zijn huis geknikkert samen met z'n moeder? En toen was het over en uit. Speelde natuurlijk al wat meer dingen mee, zoals dat hij heel erg aan zijn ouders hing (jongen is 29 overigens).

Maar nu heb ik gister dus te horen gekregen dat hij op een feest is verschenen met een andere meid, heeft hij dus 1 week nadat het uit is opgedaan op de landbouwbeurs. En nu hebben ze dus sinds een week een relatie.. Stond er eigenlijk zo sterk in, maar voel me nu toch wel onwijs gekwetst! Dat hij blijkbaar in staat is om mij en 'ons' al na 1,5 week te vergeten na een relatie van 4 jaar! Dat die meid nu al 's nachts haar auto heeft staan op 'mijn' plekje. Dat ze naast hem in bed ligt op 'mijn' plekje, dat ze op de bank zit op 'mijn' plekje. En het ergste is nog wel, dat ze dus na 3 weken mijn plekje daar al helemaal heeft overgenomen! :(

Jemig meis!

Misschien klinkt het nu afgezaagd.. Maar dan was hij je gewoon niet waard!

Ik heb een winterdipje, ik haat winter..
Mijn opleiding is niet mijn ding, waardoor ik geen motivatie heb, het slecht gaat.. Ik wil deze opleiding wel halen, maar hoe? t interesseert me echt niets :+ en daarna iets anders doen, maar wat? Ik heb geen idee...
Paardje gaat nu eindelijk (na 3kwartjaar) beter.. Blessureleed

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:55

:(:) Ik weet dat het vanaf hier heel makkelijk zeggen is...... Maar je kunt het ook zien dat het maar goed is dat je van hem en zijn familie af bent!!! Toch absurd de manier waarop het afgelopen is!?! Kan er niet zo goed over uit....
Tuurlijk kwetst het je dat hij doodleuk jouw plek alweer ingevuld heeft!! Maar probeer daar alstjeblieft niet te erg in te blijven hangen!! Je veranderd het niet en maakt het voor jezelf zoveel moeilijker!
Probeer te denken dat je beter af bent zonder hem (een leuke vent had jou nooit op zo'n manier het huis uit gezet!!!) en weer leuke dingen voor jou zelf op te pakken!