In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saintelette

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:26

Ja had eigenlijk gelijk nig eens moeten bellen, maar ik moest weg.. Ach morgen ochtend proberen we het gewoon opnieuw :) moet er toch doorheen..

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:35

Haha, ik deel de angst van het bellen naar vreemden... :')
Ik word er enorm zenuwachtig van terwijl je juist daarbij niets te verliezen hebt... heel erg stom :(

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:48

Net gesprek gehad met m'n psychiater en spv'er. Ik krijg misschien emdr voor mijn herinneringen aan nare (traumatische) gebeurtenissen toen ik in de kliniek zat. Ik zat daar zelf ook al aan te denken maar het is wel fijn om het van haar te horen :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:06

Stil hier, hoe gaat het met jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:17

Arethe schreef:
Goedenavond allemaal!

Ik heb inmiddels besloten inderdaad met groeps therapie te starten.
Hele fijne gesprekken gehad met een vriendin en mijn vriend hierover, en dat heeft me wat moed gegeven.

Vind het spannend maar denk dat ik er veel aan heb.
Verder gisteren een hele fijne dag gehad op werk, bij mn paardje en met mn vriend.
Echt even ouderwets genoten.

Vandaag weer wat slechter dagje maar komt wel weer goed. Ben even op van alle emoties en de emotionele achtbaan van de laatste maanden.

Succes, ik doe ook groepstherapie, in het begin is het doodeng maar als je eenmaal weet hoe het werkt is het heel fijn. Al is het soms nog heel zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:19

Oh en met mij gaat het in therapie de goede kant op, ik maak grote stappen maar zit de laatste weken wel weer in een dip. Gelukkig gaat het lichamlijk wel goed, maar doordat ik veel meer naar mijn gevoel luister en ik me eigenlijk al tijden niet lekker voel, slaat het niet meer zo op mijn lijf. Dat is wel fijn en ik kan lichamelijk weer meer hebben, al voel ik me dus de laatste tijd wel meer down.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:46

hallo,
@ Joolien, fijn dat je grote stappen vooruit maakt, maar wel balen van je dip...

hier gaat het wel redelijk...zie enorm op tegen het kerstdiner morgen bij mn ouders thuis (vooral mn moeder is het probleem), maar heb in ieder geval voor mezelf besloten dat ik geen rekening meer met haar ga houden...en moet zeggen dat dit mij wel rust geeft...
ik ben gisteren ook naar een andere kapper gegaan dan anders, gezien de vorige kapster teveel rekening hield met de wensen van mn moeder en ik wilde totaal iets anders dan mijn moeder wilde (kapster kwam bij mn ouders thuis), en heb nu de zijkanten opgeschoren en een soort van hanekam die ik straks nog knalroze ga kleuren... oftewel ik ben echt helemaal los gegaan, hahaha...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:27

Hoe is het gegaan bij je ouders thuis vanavond Lammie?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:54

_Jorine schreef:
Hoe is het gegaan bij je ouders thuis vanavond Lammie?

Lief dat je dat vraagt... op zich ging het wel goed en was het gezellig... ik heb mn moeder haar opmerking kunnen negeren en uit de weg kunnen gaan en dat zorgde er wel voor dat ik me minder gespannen voelde...wat dat betreft heeft de emdr wel geholpen merk ik nu...
tijdens het eten ook zover mogelijk bij haar uit de buurt gezeten, maar het hoogtepunt van de middag was voor mij dat ik mijn jongste nichtje (7 maanden oud) vast heb gehad en de fles mocht geven...echt zo'n leuk en lief meisje met continu een grote glimlach (ik smolt helemaal weg bij het zien van dat koppie)...

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:23

Ik ben vanaf vorige week vrijdag in behandeling bij de crisis dienst in Emergis

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:01

@ Lisa_H: Welkom..
@ Lammie: Fijn dat je het van je af kon zetten en dat het toch nog gezellig was.

Ik heb nu 3 weken geen therapieën, aan de ene kant vind ik het fijn, even niks, maar aan de andere kant ook wel spannend.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:37

ik vertelde laatst toch hier over mn hond die nu doodsbang is voor vuurwerk? nou kreeg van de dierenarts eerst telizen pillen mee en dat helpt wel iets (ze staat meer open voor afleiding), maar heb vandaag een thundershirt mee gekregen en wow wat een verbetering...het werkt super...
net bij baka aan gedaan en gaan wandelen en ze trok totaal niet aan de lijn (alleen even kort op 2 plekken die voor haar enorm spannend zijn, namelijk een bushokje en een johan cruyf court voetbalplein) en ze liep verder super relaxed mee terwijl ze normaal vrij gespannen meeloopt (laatste anderhalve week zelfs doodsbang ivm bang voor knallen)...
echt dat shirt kan ik iedereen aanraden voor zijn of haar bange hond...

@jorine: ik begrijp je gevoel helemaal...ik ervaar het zelf ook zo (nu de 2e week zonder therapie en volgende week pas weer therapie)...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:59

Fijn dat het zo goed werkt Lammie, super!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:09

Hoi allemaal

Het is inderdaad wel een beetje rustig in het topic, is dit een goed teken?
Hoe gaat het met iedereen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:15

Heb therapie gehad, waren maar 10 uur (?) omdat meer niet vergoed werd. :') Het hielp wel, maar ik ben een stijfkop, vond het onnodig, tja dan kom je niet ver. :o

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 03:32

Hallo iedereen...

Ik wil graag ook even mee lezen enz..
Ben van plan om me door te laten sturen naar een psyg..
Ik heb al een aantal maanden dat ik weet dat het niet goed met me gaat, mensen om me heen begonnen het ook tegen me te zeggen..
Toen ben ik zelf wat dingen gaan uitzoeken en regelen (zoals zorgverzekering enz)
Helaas is er toen wat gebeurd waardoor ik er even niet meer de moed voor had, maar datgene zorgt er ook voor dat ik me zeker niet beter voel.
Dus nu toch maar naar de dokter en even doorzetten.

Maar als ik erbij nadenk dat ik bij die persoon moet zitten, weet ik toch echt niet wat ik moet vertellen.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:25

Welkom Zerena, goed dat je de stap gaat zetten.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:48

welkom zerena!

hier gaat het op het moment echt met pieken en dalen...
het ene moment gaat het goed (voel ik me rustig, goed zoals ik ben en wat meet zelfverzekerd), maar er zijn ook nog heel veel momenten dat het niet goed gaat (enorm onrustig voelen, onzeker zijn, nutteloos voelen en het gevoel hebben dat ik net zo goed er niet meer kan zijn)...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:15

Hier gaat het ook een beetje op en af. Nog steeds veel stress door m'n opname. Ik lees van een groepsgenootje telkens dingen over haar opname en de kliniek en de cliënten en zo op Facebook en daar raak ik enorm onrustig door. Ik heb gister op het punt gestaan om haar te ont-vrienden voor m'n eigen rust, maar dat durf ik ook niet aan omdat ik dan niet meer weet wat er daar speelt, op de een of andere manier voelt het ook alsof ik er nog een soort controle over heb ofzo.. >;) rare hersenen.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:31

Welkom zerena .

Hier gaat het wel ok.
Zag erg tegen feestdagen op maar is gelukkig goed gegaan .

Verder lekker veel met mijn paard bezig en van hem genieten.

Hoe zijn jullie de dagen door gekomen?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:28

_Jorine schreef:
Hier gaat het ook een beetje op en af. Nog steeds veel stress door m'n opname. Ik lees van een groepsgenootje telkens dingen over haar opname en de kliniek en de cliënten en zo op Facebook en daar raak ik enorm onrustig door. Ik heb gister op het punt gestaan om haar te ont-vrienden voor m'n eigen rust, maar dat durf ik ook niet aan omdat ik dan niet meer weet wat er daar speelt, op de een of andere manier voelt het ook alsof ik er nog een soort controle over heb ofzo.. >;) rare hersenen.

Ik ken dat gevoel. Het voelt voor mij nog steeds als een veilige plek.

Hier geen fijne dagen doorgemaakt. Voel me weer afzakken. Ben sinds een paar weken met werken begonnen (post sorteren, 3 uurtjes per dag, 3 dagen per week) alleen de angst komt nu weer zo naar boven. Vindt het werk zo ontzettend leuk dat ik thuis weer in een gat val. Heb geen puf om dan dingen te ondernemen. Ik zie het dan weer als MOETEN!!! Dromen komen weer terug: opname, afdeling, veiligheid van het ziekenhuis. Kerstavond heel slecht gehad. Heb nog nooit zo erg ons 2e zoontje gemist (sept.2010 overleden). Het lijkt wel of dat het verdriet per dag erger woord, of dat het besef nu komt dat ik nooit meer zwanger zal worden. Je kunt er voor vechten wat je wilt maar het zal nooit meer gebeuren. Gelukkig had mijn psycholoog na kerst tijd voor mij en ben ik bij haar geweest. Heb alleen maar gehuild en alles eruit gegooid. Ze zou deze week gaan overleggen met mijn psychiater om te kijken of dat er een medicatie mogelijk is om de angst wat te laten afnemen. Er zal dan een afspraak met z'n drietjes gemaakt gaan worden.

Ben ook blij als oud en nieuw voorbij is. Donderdag is onze zoon Ruben jarig en kijk daar naar uit. 11 jaar alweer; jeetje wat gaat de tijd snel. Wordt dan ook weer een dag waar je dan 1 iemand mist en daar heeft Ruben ook altijd moeite mee. Ben verder deze week wel lekker vrij dus doe gewoon mijn eigen ding en slaap tussen de middag zodat ik 's avonds nog enigszins gezellig ben.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:41

Hoi! Hier gaat het ook wel okee :) twee weken vakantie, dus mn lichaam kan ff bijkomen, wat ook weer goed is voor 'de geest' zullen we maar zeggen ;) Heb 7 januari mijn eerste afspraak staan bij de psych, die ook rekening houdt met mn lichamelijke problemen.. Dus ben benieuwd..

Bij deze wil ik iedereen een goed 2013 wensen, dat we in 2013. Naast onszelf, ook wat meer geluk, liefde en begrip mogen vinden (:

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:22

Welkom *naam*! Hoe is je intake gegaan?
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ivm privacy naam verwijderd

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:36

Mag ik vragen waarom je niet meer in therapie wil? Het klinkt misschien raar maar ik denk dat je door deze stap juist de emoties eruit komen.

Ik ben blij dat ik woensdag mijn psychologe weer spreek. Vandaag werd ons zoontje 11 en gister was ik al zo angstig en op van alles. Het idee dat we vandaag een huis met visite hadden zitten. Ga zo ook lekker naar mijn bedje. Moet zeggen dat ik ook blij ben dat de feestdagen achter de rug zijn.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:08

Ik ben ook blij dat ik maandag mijn hulpverleners weer spreek.. gaat niet zo goed hier. Helaas is mijn spv'er deze week nog op vakantie, dus ik kan ook niet bellen..