Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:53

kimberley12 schreef:
Mer1980 schreef:
Tsja klussen, wij klusten en klussen nog iedere dag, alhoewel door de misselijkheid en de vermoeidheid is de frequentie en de duur wel wat terug gelopen, dus tsja, misschien gewoon lekker iedere dag van bil en eens moet het raak zijn. Ik zou dus ook niets weten van jongetje of meisje voor / na de eisprong....

Elke dag klussen is ook niet bevorderlijk voor het zaad heeft de gynaecoloog mij verteld...beter is het om het dan om de dag
te doen. ;)

Hmmm ik heb een andere ervaring. Gyn zegt nl ook dat als je stopt met anticonceptie dat je lichaam 3 tot 9 maanden nodig heeft om uberhaubt klaar te zijn om een kindje te maken, ook die fase heeft mijn lichaam overgeslagen..... Ik denk dat ik krap aan de 24 uur kwam.... Ondanks anticonceptie vanaf mijn 16e, en onze hoge klus frequentie ;-) :Y) :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:53

Nell_ schreef:
Wat grappig dat je bij ivf de voorkeur van het geslacht kan aangeven!

Uh, da mag nie hoor :') . Het is zelfs verboden bij wet. Alleen als er een zeer grote kans is op erfelijke afwijkingen mag er een PGD behandeling plaatsvinden, waarbij soms (als ziektes alleen bij een bepaald geslacht voorkomen) geselecteerd kan worden. Bij een normale IVF behandeling kan dat dus absoluut niet.

Nell_

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:58

Oh haha :') Ik dacht dat het serieus was!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:00

Nee, volgens mij bedoelde ze dat als grapje :D .
Het is ons ook nooit gevraagd bij de behandeling _O- .

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:06

Uit Belgisch onderzoek is gebleken dat de lucht in zwembaden niet goed is voor de longen van baby's. De longen zijn het eerste levensjaar nog in ontwikkeling en dan is de zwembadlucht schadelijk. Kinderen die aan babyzwemmen doen hebben meer kans op astma en andere longaandoeningen. Ook hoor je vaak dat kindjes die zwemmen veel last hebben van oorontstekingen. Voor mij waren dat redenen om niet te gaan zwemmen met ukkie totdat ze een jaar was. Wij doen aan babygym bij the little gym en gaan naar muziek op schoot. Beiden ook erg leuk om met je kindje te doen!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:08

Zo ik heb me een ochtentje vermaakt met Eventing, totdat het stroom weer uitviel.
Vriendlief stelde voor om morgenochtend te gaan testen mocht ik nog niet ongi zijn geworden.

Dank jullie wel met alle lieve berichtjes!!

Oh en over een jongetje of een meisje, met de paarden hielden we er wel rekeing mee wanneer in de hengstigheid te dekken.
Mocht het bij ons nu raak zijn dan zou ik niet weten wat het wordt, behalve een alcoholist want ik was heel erg dronken toen ik mijn eisprong had :D

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:17

Esplendido dank je wel voor je reactie, dan laat ik het babyzwemmen wel overgaan ,moet er niet aan denken dat het kindje wat zou krijgen.....Dan maar even een jaartje wachten.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:20

Succes met testen mogen Zahlina!

Kimberley, er zijn genoeg andere leuke dingen die je met je baby kunt doen!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:58

Zahlina, succes morgen dan!

Esplendido, dat babygym klinkt wel heel gaaf!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:00

ow god... krijg echt een super idioot beeld bij het babygym gedoe...

zie echt type huismus op van die lelijke elastieken gymschoenen met een baby in de armen door een gymzaal spurten haha en hoelahoepen met baby in de draagzak

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:01

Zahlina schreef:
Zo ik heb me een ochtentje vermaakt met Eventing, totdat het stroom weer uitviel.
Vriendlief stelde voor om morgenochtend te gaan testen mocht ik nog niet ongi zijn geworden.

Oh en over een jongetje of een meisje, met de paarden hielden we er wel rekeing mee wanneer in de hengstigheid te dekken.
Mocht het bij ons nu raak zijn dan zou ik niet weten wat het wordt, behalve een alcoholist want ik was heel erg dronken toen ik mijn eisprong had :D

_O- _O- _O-

Nell_ schreef:
Dat is een fabel hoor dat je benen de lucht in moeten :') Even blijven liggen is wel goed haha!

Je vent een beetje biefstuk geven en een ei, krijgt ie sterke zwemmers van, die schieten zo hard naar de noordezon "le ei" dat dat wel goed komt _O-

Mer1980 schreef:
@Friemel: bedankt voor de opbeurende tekst, het is wel vervelend, vooral de vermoeidheid en de hoofdpijn, maar zo erg als bij jou is het denk ik nog niet. Ik heb wel veel braakneigingen, maar de uiteindelijke daad heb ik vaak kunnen voorkomen. Alleen s'morgens of tijdens het douchen gaat het vaak nog mis.

De vermoeidheid verdween bij mij na de 13de week maar heb dus nog niet heel veel energie, maar kan iniedergeval langer wakker blijven, de eerste weken viel ik om 3 uur om _O-

Kel_91 schreef:
Zodra je je beeb aangeeft bij de gemeente krijg je formulieren mee voor het gezag mocht je dit willen. die vul je in en stuur je op en dan krijg je een bevestiging van thuis op de post en dan heeft je vriend ook het gezag.

Esplendido schreef:
Esplendido schreef:
Friemel, het aanvragen van gezamenlijk gezag is volgens mij kosteloos (ik kan me tenminste niet herinneren dat wij de vorige keer een factuur hebben gehad). Het moet immers voor iedereen mogelijk zijn om gezag over zijn kind te krijgen. Het is als jullie beiden willen dat jullie gezamenlijk gezag krijgen een schriftelijke procedure je hoeft er niet voor naar de rechtbank. Het enige wat je moet doen is het ingevulde formulier, met kopie van id en een geboorteakte van jullie kindje naar de rechtbank sturen.

Mocht jij niet willen dat de vader ook gezag krijgt en hij wil dat wel, dan wordt het een procedure waarbij wel een rechtszitting nodig is en dan zal je wel griffierecht moeten betalen.

Ik heb het nog even nagekeken voor de zekerheid en het aanvragen van gezamenlijk gezag bij de rehtbank is inderdaad kosteloos. Je hebt wel een origineel uittreksel van het geboorteregister nodig, van beide ouders een GBA uittreksel, deze uittreksel kun je halen bij de gemeente en deze kosten wel geld. Je kunt opzoeken ik de gemeente waar je woont wat de kosten van de uittreksels zijn.

Ik had na wild zoeken gevonden dat het heuwl niet moeilijk was, vriendlief wilde namelijk manlief worden maar ik weet niet of ik daar achter sta, nu nog niet denk ik.. heeft ie me gewoon bijna in de maling genomen :))

Ik zag trouwens toch dit tevoorschijn komen:
Tip 1: Iedere dag een vrijpartij
In tegenstelling tot wat eerder werd gedacht, is het voor mannen met een kinderwens beter om in de week voor de beoogde conceptie dagelijks seks te hebben. Dat werd onlangs duidelijk uit Australisch onderzoek onder 118 mannen. Hoewel de hoeveelheid sperma bij de dagelijkse zaadlozingen iets afnam, verbeterde de kwaliteit van de zaadcellen bij 80 procent van de mannen.
Onderzoeksleider David Greening vermoedt dat bij mannen die weinig seks hebben oxidatieve stress een belangrijke rol speelt. De zogeheten zuurstofradicalen zouden bij weinig ejaculaties langer kunnen inwerken op de zaadcellen in de testikels. Greening raadt stellen met een kinderwens aan om in de week voor de ovulatie van de vrouw dagelijks seks te hebben. Uit eerder onderzoek bleek al dat seks goed is voor de prostaat.

Hier heeft het zwembad waar de baby's in zwemmen veeeheeeuwl minder chloor dan het gemiddeld zwembad :j

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:10

Joanne1987 schreef:

zie echt type huismus op van die lelijke elastieken gymschoenen met een baby in de armen door een gymzaal spurten haha en hoelahoepen met baby in de draagzak

Als je het zo schetst is het inderdaad lang zo aantrekkelijk niet. _O-

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:12

Ik dacht dat mijn beeld verknipt was van babygym maar die van jou is wel heel erg joanne _O-

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:14

ja dat krijg je als je al een paar weken je creatieve brein niet zn gang kan laten gaan op het werk haha

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:24

Fleur1984 schreef:
Die hebben dan allemaal geklust voor de eisprong = MEISJE
Bij ons was het erna = JONGEN

Enfin, hoe men aan alles een uitleg kan geven he :-)

ik heb altijd gehoord dat jongens sneller zijn, maar meisjes langer leven
als zaadjes dan dus he :D

suze_ schreef:
wat een zwangeren allemaal hier opeens.. hopelijk sta ik ook snel aan die andere kant.

eerst eens een mooie bruiloft!! <3

kijk eens <3
:oo mijn liefje zijn minutes of fame :D
http://www.elle.nl/mode/streetstyle/Str ... Amsterdam6
(foto 13 hihi)

aaah gaaf :))
en ik hoop dat wij idd zometeen ook tot de zwangeren behoren :D

Kel_91 schreef:
Mag ik me hier ook melden =D ?

11 november uitgerekent van ook jawel een MEISJE, heb 15 weken lang ziek op bed gelegen en ook opgenomen geweest dus als iemand tips nodig heeft met de misselijkheid pb maar !!

Nu druk met de babykamer en alles eromheen. Volgende week maandag een 4d pretecho dus ben benieuwd hihi.

Liefs

welkom!!! en gefeliciteerd
wat naar zeg dat je zelfs opgenomen was!!!!

Esplendido schreef:
Wij krijgen ook een jongen!

Via belly Fashion, zalando of Wehkamp kun je ook positiekleding bestellen.

aaaaaaaah wat leuk nog een jochie in het topic :D

Mer1980 schreef:
Weet iemand hoe het zit met bevallen in het buitenland? Mijn partner en ik wonen 4 maanden per jaar in Oostenrijk. Van 1 dec t/m 1 april. Hij moet daarheen ivm zijn werk, anders heeft hij geen inkomsten. We hebben daar ook een prima appartement. De zorg is daar goed. Mijn zorgverzekeraar (Agis) geeft echter aan: een zwangerschap is geplande zorg dus je dient dat in Nl te plannen. We kunnen dit wel aanvragen, maar het komt erop neer dat we veel zelf moeten betalen. Mijn partner is wel in Oostenrijk apart verzekerd omdat hij daar werkt, maar dat is dus wel voor zijn kind, maar niet voor mij zegmaar. We zijn nog op zoek naar een verzekeraar die dit gewoon vergoed en de kosten voor zorg daar wijken niet af met de kosten van zorg in Nederland. Echter de aangifte van de kleine spruit kan dus ook niet binnen 3 dagen. Dus hoe zit het dan met de nationaliteit van de kleine. Allemaal dingen die we aan het uitzoeken zijn. Anders zal ik alleen in Nl achter moeten blijven om te bevallen, Mijn partner vliegt dan uiteraard heen en weer, maar om nu een heel huishouden te runnen in mijn eentje als ik op het einde van de zwangerschap loop zie ik ook niet zitten. Dus ik zou ook graag daar willen bevallen. Wij zijn ook niet getrouwd en hebben ook (nog) geen geregistreerd partnerschap.

kan je niet een afspraak bij je gemeente vragen dat ze uitleg kunnen geven oid?
volgens mij is het qua nationaliteit iig altijd waar het geboren wordt toch?
ben je dus uitgerekend in de tijd dat je normaal daar bent??
kan je dan anders niet hier in NL blijven dat je partner even over komt oid ik noem maar wat :+

Nell_ schreef:
Wat grappig dat je bij ivf de voorkeur van het geslacht kan aangeven!

Hier idd meer zwangere dan klussers. Komt misschien omdat daar minder over gesproken wordt :+ ?

Wat ik me eigenlijk afvroeg, tot hoeveel dagen ná je eisprong kan je zwanger raken? En ervoor?
Want je hebt 2 vruchtbaarste dagen, maar een zaadcelletje kan bijv langer overleven. Hoe zit dat met erna? Na je eisprong?

was dat geen geintje over de IVF? zou wel grappig zijn als je dat idd kan aangeven :P

ja maar grappig dat bij het zien van de titel er dus steeds meer 'zwangeren' binnen komen vallen, dan mensen die 'er klaar voor zijn om zwanger te raken' whahaha

zaadjes kunnen 3 a 4 dagen leven en je ei leeft maar 6 uur heb ik altijd geleerd
dus 4 dagen voor je eisprong seks hebben kan al raak zijn

Nell_ schreef:
Ik ben héél onregelmatig. Nu in 2,5 jaar 3 keer ongesteld geweest. Alles na mijn zwangerschap, Fay is nu bijna 11 maanden :+

heb je geen PCOS dan?

Mer1980 schreef:
Tsja klussen, wij klusten en klussen nog iedere dag, alhoewel door de misselijkheid en de vermoeidheid is de frequentie en de duur wel wat terug gelopen, dus tsja, misschien gewoon lekker iedere dag van bil en eens moet het raak zijn. Ik zou dus ook niets weten van jongetje of meisje voor / na de eisprong....

jeetje iedere dag :') das niks voor mij whahaha
toen wij het van het ZH maar 'om de dag moesten doen' had ik op een gegeven moment al zoiets van.... pfffff..... whahahaha

kimberley12 schreef:
Iemand ook ervaringen met babyzwemmen? En hoe oud was jullie baby toen jullie hiermee begonnen?

ik ben pas een paar weken terug voor het eerst wezen zwemmen, eigenlijk vanwege mijn borsten, ben nu net pas geopereerd dus vanaf nu wil ik vaker gaan
ik heb ook gehoord dat de chloorlucht niet zo goed schijnt te zijn, maar ja toen zei iemand anders die ik ken 'wat moet dat half uurtje in de week nou aanrichten' toen dacht ik ja, een half uur is ook eigenlijk niks.... en in de meeste zwembaden hebben ze een apart bad voor babyzwemmen met minder chloor enzo

Zahlina schreef:

spannend!!!!!
en hoe zit het bij paarden dan??? werkte dat echt???

Joanne1987 schreef:

_O- _O- _O-

@ friemel, het was dus een geintje dat hij wilde trouwen?? of lees ik het nou verkeerd :+

het ZH gaf ons dus ook advies om om de dag seks te hebben
ik weet niet of ze met het onderzoek uit jouw stukje bedoelen elke dag of juist langere tijd/meerdere dagen niet
om de dag lijkt me voor de productie ook wel voldoende

bij ons werd de druk door dat verplichte zo groot bij mijn man, dat hij op een gegeven moment niet eens meer kon 'komen' hij snapte er zelf geen bal van en het werd alleen maar frusterend
dus dat verplichte laten varen en gewoon weer gaan doen als we zin hadden
gelukkig regelt moeder natuur het ook zo (iig bij mij) dat ik rondom mijn eisprong ook echt meer zin heb :))

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:27

Zahlina, ik duim voor je!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:31

Als het bij paarden ook zo werkt dat bij inseminatie na de eisprong een hengstje wordt dan krijgt Casa volgend jaar een hengst veulen (en dat is ook wat ik zelf denk).

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:37

Er zijn verschillende boerenwijsheden over het het krijgen van merrietjes en hengstjes.
Vroeg in de hengstigheid dekken en niet door dekken tot het einde van de hengstigheid zou meer merries opleveren. Ook het geven van appelazijn zou voor meer merries zorgen (beinvloed de zuurgraad van de baarmoeder en toekomstige hengstjes houden van minder zuur dan merrietjes).
Nu hebben wij een abon op hengstjes, in 12 jaar fokken maar 2 merrietjes gekregen en een boel hengstjes, wij gingen er vanuit dat het aan de grond lag waar wij op wonen :+
Nu geeft het geen garantie en zijn er altijd snelle dames en langlevende mannen die het tegendeel bewijzen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:39

Cindy, pcos denk ik niet? Want ben vanwege mijn menstruatie 2x bij de ha geweest, bloed geprikt etc :+ dan had hij dat wel aangegeven?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:47

De box staat er!
Ik ben wel blij dat ik er nu al een heb, had me toch iets verkeken op de grootte van zo'n ding.
Nu heeft vriendlief de oplossing.
Hij vind ons notenhouten dressoir spuuglelijk, die moet er dan maar uit en een hoge dichte kast met lades of deuren erin.
De spiegel die op het dressoir staat hangen we op.
Ben ik blij dat ik nu nog wat kan, ben dus nu weer MP aan het afstruinen naar een kast om op te knappen. Zo blijf je bezig of is dit nesteldrang?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:59

Nell_ schreef:
Cindy, pcos denk ik niet? Want ben vanwege mijn menstruatie 2x bij de ha geweest, bloed geprikt etc :+ dan had hij dat wel aangegeven?

Je kunt wel de hoeveelheid progesteron prikken, maar niet zien of je pcos hebt. Daarvoor moet de gyneacoloog een inwendige echo maken.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:01

Nell_ schreef:

pcos kan volgens mij niet uit je bloed komen, bij mij dachten ze eerst ook dat ik dat had, omdat ik na het stoppen 7 maanden niet ongi werd, toen cyclus van 8 weken, toen 6 weken en toen dus aan de clomid
maar sinds bevalling is alles weer normaal, ik heb altijd geroepen dat mijn lijf gewoon meer tijd nodig had :j
en vraag me af in hoeverre huisartsen op dit gebied alles weten :+

@ Zahlina, ik vraag me uberhaupt af wat er waar is/kan zijn van al dat soort fabeltjes...
mijn merrie is 3 x gedekt
alle 3 de keren vanaf het begin van de hengstigheid, om de dag, tot ze niet meer wilde
de ene keer 4 x gedekt de andere keer 2 x
allemaal was het gelijk de eerste ronde raak
eerste x hengst en andere 2 x merrie
(beide merries overigens van dezelfde hengst :)))

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:02

Cindy, nee hij wil wel trouwen want hij zei dus tegen mij dat dat zoveel makkelijker is, anders moest ie helemaal erkennen en gezag aanvragen bij de rechter en dat zou bakken met geld kosten, als we zouden trouwen op maandag (= gratis) gaat dat allemaal automatisch en zou t niets kosten :+

Voordat ik zwanger werd en ziek lagen wij ook wel een aantal keer per dag tussen de lakens :+ Nu om heel eerlijk te zijn al een tijdje niet meer omdat ik er gewoon geen fut voor heb.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:11

een aantal keren per dag :+ en dan neem ik aan dat er ook nog gewerkt wordt :')
whahaha nee dat is aan mij niet zo besteeds
althans rondom mijn eisprong gebeurt het nog wel eens 2 of 3 x per dag als dat in het weekend is
en ik denk dat het nu wel fijner is dat manlief van ma t/m vr weg is, ik merk dat ik er dan toch meer zin heb op de een of andere manier whaha

maar wat nam hij je dan in de zeik?? is toch fijn trouwen dan? of niet

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:15

Alles weer bijgelezen.

Iedereen die zwanger is gefeliciteerd!

Deze week moet ik weer een weekje werken en dan heb ik vanaf volgende week weer 2 weken vakantie. Na de vakantie schiet het al op naar de 20 weken echo. Maar volgende week eerst weer een apk.