[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassieja

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:13

Okee, dan neem ik 'normaal' dus al wel aardig de goede dingen.

Ik ga morgen even een nieuw 'badpak' (wat klink dat truttig!) halen, dan moet ik wel volgende week!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:21

Ik doe ham, smeerkaas, appelstroop, pindakaas (af en toe), sandwichspread, magere vleeswaren als ossenworst en rosbief, 30+ kaas of cottage cheese/hüte käse op mijn cracker als ik het goed wil doen, en natuurlijk af en toe ook gewoon een lekker crackertje met hagelslag :o haha.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:56

Een badpak? Of een tankini.. vind ik persoonlijk mooier en je bedekt evenveel ( :D )

Jeej de weegschaal was erg gunstig vanmorgen! En weer op mijn oude gewicht (waar ik was met afvallen) én nog wat afgevallen. Het schommelt zo... maar toch weer gezakt.
-21 kg nu :D

Ik ben blij.. mijn 'balansdagen' met veeeel water helpen wel!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:03

Balansdagen? Ik herinner mij daar vaag iets van :') Staat een paar pagina's terug geloof ik?

(ga dat nog even overlezen)

Gisterenavond LAAT moeten gaan fitnessen dus had mijn avondeten al binnen en de weegschaal zei toen 96.6.
Deze ochtend 95kilo rond :D

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:15

Ik heb het idee als je 's avonds na het diner actiever bent je ook sneller afvalt (of meer verbrand? )
Heb gister dus ook nog gewerkt van 18:00 tot 20:30 (vroeg gegeten) en dan lijkt het wel beter te gaan?!

En ja mijn "balansdag" betekend gewoon gezond, gevarieerd eten en veeeel, heel veel water drinken! (2 liter per dag + gewoon drinken erbij)
Nu het weer wat warmer wordt gaat mij dat makkelijker af.. :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:25

Ketaki schreef:
Alles goed met de afvallers hier?

ik heb vandaag het gebak maar afgslagen.

heb de laatste tijd veel verjaardagen, maar werd zo misselijk van al dat gebak, dat ik het toch heb afgeslagen.

werk in de horeca en heb vandeweek ook nog 2 appeltaarten gemaakt ( maandag was dat)
en dinsdag nog koekjes gebakken, dus de eerste 10 jaar geen gebak/koekjes meer voor mij.

bahbah

Ik werk in een bakkerij waar ook taarten en koekjes/caken worden gebakken... maar ik lust het nog steeds hoor :o :D

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:27

Oef, koekjes, taartjes... taarten..cake.. ja hoor geef maar.
Ik blijf er express zo veel mogelijk bij uit de buurt..veel te lekker!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:59

Allejandro schreef:
Oef, koekjes, taartjes... taarten..cake.. ja hoor geef maar.
Ik blijf er express zo veel mogelijk bij uit de buurt..veel te lekker!

nou ik hoef dat dus echt niet meer te eten hoor.

ik word er echt gewoon misselijk van.

goede manier om af te vallen, ga in een snackbar werken, dan wordt je zelf wel geremd, doordat je de hele dag boven die frituurlucht hangt. :Y) :Y) :Y)

ik eet nu een salade.

heb vanochtend een appel gegeten.

heb vanavond een bbq ( verjaardag) :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:07

Ik help op zaterdag vaak ook tussendoor even op de brood & vleesafdeling en daar maken ze ook altijd proeverijtjes. Erg fijn! Not :+

Voor mij werkt het ook super om na het avondeten niks meer te eten en dan het liefst ook nog een uurtje te gaan wandelen! :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:24

CCCCC schreef:
Als je er psychisch niet helemaal achter staat, lukt het meestal niet :n

En daar zit bij mij nou net het probleem... wordt steeds duidelijker dat ik (nog) niet sterk genoeg ben om écht verschil te maken.
Steeds weer komt er zo'n halve stress-eetbui opzetten en geef ik opnieuw toe -en ga dus eten :( Grr, ik wil wel, maar het lukt niet!

Heb trouwens trouw meegelezen, fijn dat er zo veel positieve berichten tussen staan hier :)

Ik beweeg trouwens wel veel meer nu, op werkdagen 2x een half uur fietsen, verder 1 uur bokstraining op maandagen en minimaal 3 keer per week een half uur hardlopen. Ben daar wel blij mee, al mag het natuurlijk nog meer.

Hoeveel sporten jullie? En nog motivatietips waar jullie echt wat aan hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:41

Ik hockey zo'n 4 uur in de week en loop zo'n 2x per week hard en verder wandel ik elke dag met de hond. Zou eigenlijk vaker hard willen lopen maar ik ben lui.. haha. En ik heb nu vakantie dus geen hockey, dus ik dacht nou lekker veel hardlopen! Maar tot nu toe komt er weinig van terecht.. :') Oh en winkelen telt ook wel als sport toch, haha O:).

Motivatie tips.. tsja ik denk altijd maar zo, die zak chips is nu lekker maar als ik op vakantie ben over 4 weken dan baal ik er wel van. Een mooi lijf heb je langer plezier en voldoening van als die chips/friet/kroket/koekjes.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:46

Motivatie.. Tsja, je voelt je gewoon zoveel beter met wat kg minder! Je voelt je mooier, meer sexy.. haha. Je gaat beter in je vel zitten! En het is natuurlijk goed voor je gezondheid.

Ik hou ook enorm van het bourgondische leven, toastje hier, stokbroodje daar, etentje daar, terrasje hier.. Maar ik geef mezelf 1 avond in de week dat ik iets mag hebben daarvan. Zoals vandaag, ben geslaagd voor mijn BE rijbewijs, dus ik mag een klein zakje chips en een paar toastjes met salade. Dan houd je het echt langer vol!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:27

Gefeliciteerd met je BE rijbewijs! :D Leuk is dat, ik zelf heb vandaag weer les gehad (voor B). Bezig met kijken, kijken, nog meer kijken :wow: haha

Wel goed om te onthouden dat inderdaad dingen eten nu even wat oplevert, maar ook op de lange termijn niet is wat ik wil.
Dat ik me op de korte termijn slechter voel weet ik ook, maar dat helpt niet om het eten dan maar te laten staan.

Vandaag bijv.:
O: kommetje Special K met halfvolle melk (en water + koffie)
T: koffie met koffiemelk (op werk, korte pauze en geen tijd voor appel)
L: twee boterhammen (kaas + jam) appel en nectarine (en water + koffie)
T: cracker, water, half pak galette wafels
A: veel worteltjes en peultjes, wat gort en een vegaburger (en water)
T: hand drop, grote wafel, heel pak Tuc's

Wel duidelijk hè... := Slechte dag qua eten.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:42

Gefeliciteerd met je rijbewijs! :D

Ik zie het tegenwoordig als vergif en dat helpt! Krijg achteraf dan altijd zo'n spijt. Als ik iets zoets wil pak ik aardbeien of iig iets van fruit. Bij mij is de zaterdag mijn SAS-dag. :)
Voor sport doe ik elke dag 2/3 paarden rijden en 1 uur fietsen. Hardlopen wil ik erbij op gaan pakken, maar moet nog even wachten ivm mijn enke. Zat ook te denken om 1x per week te gaan zwemmen, dan gebruik je ook onwijs veel spieren!
Laatst bijgewerkt door Amytj op 20-07-12 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:43

Safira, ff stiekem in je profiel gespiekt, maar ik vind je helemaal niet dik of stevig? Gewoon normaal slank? Haha.

Op zich is je lijstje buiten je gesnoep helemaal niet slecht! Drink je ook genoeg water?

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:47

Heb net ook even gekeken, maar vind Safiera ook absoluut niet dik! Mag ik vragen wat je ''te dik'' vind aan jezelf? :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:57

Ja, water wel genoeg, denk zo'n 1,5-2,5 liter per dag. Daar nog koffie bij en ik kom makkelijk aan genoeg vocht.

Ik heb geen foto van mijn dikste periode er op staan ;) En de foto waar ik naast mijn pony hurk was ik slanker dan nu.
Maar ik ben ook niet heel dik nu, heb nu gewoon te veel vet bij m'n buik en heupen (en gezicht), en te veel kilo's op de weegschaal.
Ook vind ik mijn borsten too much, maar dat gaat met afvallen niet weg.

Ben 1,70 en 76 kg. Heb op het ergst een BMI van 30 gehad, woog toen bijna 90 kg...

Bedankt trouwens voor het compliment dat jullie me niet dik vinden :o :D

edit: ik geloof dat jullie in mijn profiel bij de rijfoto's mijn zusje bedoelen en niet mij :') :') Ik zit er bijna nergens op, en bovendien ben ik jaren jonger op de foto waar ik wel rijd!
Laatst bijgewerkt door Safiera op 20-07-12 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:59

Borsten gaan er echt wel af! Helaas :+

Ik ben 1.80 en woog op mijn zwaarst ook 107 kg, dus ik weet hoe t voelt!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:03

CCCCC schreef:
Borsten gaan er echt wel af! Helaas :+

Ik ben 1.80 en woog op mijn zwaarst ook 107 kg, dus ik weet hoe t voelt!

Borsten wel?? Oh, ik zou zooo blij zijn als dat gebeurde! Ik haat mijn cup I...
Maar goed, een deel is door medische oorzaak zo gekomen (en door verkeerde medicijnen) dus ik ben bang dat ik pech heb wat borsten betreft.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:16

Hoeft niet.. toen ik op mm lichts was had ik nogsteeds een F en heb ik de boel laten verkleinen tot een C. Beste keuze ever!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:57

Hallo allemaal,

Super dat iedereen hier zo goed gaat met afvallen.

Wie wilt er mij een flinke trap onder de kont geven? Wegens prive problemen en iedereen die met mij meedeed met lijnen. Zijn eigenlijk allemaal gestopt. Maar dan nog ik wil doorgaan. Maar het lukt me even niet meer.

Ben nu in totaal 4 kilo afgevallen op 1,5 maand tijd. Maar dat is veel te weinig. Moet minstens nog 13 kilo kwijt. En hoop dat gewicht rond kerst eraf te hebben (lijkt me toch haalbaar of niet?)

Kan nog maar 1 ding zeggen. Help wie wilt me de motivatie teruggeven?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:02

Amaryllis schreef:
Hoeft niet.. toen ik op mm lichts was had ik nogsteeds een F en heb ik de boel laten verkleinen tot een C. Beste keuze ever!

En niet superveel last van gehad? Tja, het blijft het overwegen waard voor mij denk ik.

@ Zera: kop op! Je bent in ieder geval niet aangekomen de laatste tijd, bekijk het positief.
Zal ik met je mee proberen te doen? :Y) Hmmm, nee, die smiley is natuurlijk uit den boze :o We hebben niet echt een afvalsmiley!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:25

Nou laat ik het zo zeggen: de last die ik na de operatie had met 6 weken rust/herstellen viel in het niet bij alle klachten die ik daarvoor had. Als ik er nu op terugkijk had ik het veel eerder moeten laten doen, maar achteraf is natuurlijk altijd makkelijker praten ;-)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:28

@Zera, 4 kilo on 1.5e maand is niet zo erg hoor! Als het langzaam gaat is de kans veel groter dat het er ook echt af blijft. Ik richt zelf op 2 a 3 kilo per maand en heb er ook nog 15 te gaan :)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 17:08

Na ik ben weer 2 kilo bijgekomen. De afgelopen 2 weken. Dus ben nu in totaal 6 kilo kwijt. maar de afgelopen 2 wrken. Val ik weer terug in mijn oude ritme. Mijn gedachte wilt afvallen. Maar mijn de rest niet.

Bleeehh ben lastig