[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:45

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:47

Mars schreef:
Het is 275mg naproxen, mij werd aangeraden er twee in te nemen :j
En de eerste tijd is naar ik me herinner een week of 8, maar zo lang heb ik dat dus niet volgehouden. Ikzelf ben trouwens nog nauwelijks ongesteld, kan het eigenlijk af met een halve tampon per maand, of zelfs minder. Dat is natuurlijk niet altijd zo, maar ik hoor ook veel uit mijn omgeving dat menstruatie stopt of heel sterk verminderd.

Week of 8??? -O- Hoezo zo lang? Ivm de nacontrole ofzo? Al is die eerder dan 8 weken...

Zit er wel een regelmaat in de ongesteldheid bij jou? Of kan je bij wijze van praktisch altijd met iig een inlegkruisje gaan lopen? :+

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:52

Omdat de touwtjes nog wat weker moeten worden, ik las dat het zelfs mogelijk is dat je de touwtjes in je tampon kunt prikken en met het verwijderen van je tampon dan de kans bestaat dat je je hele spiraal mee trekt *auw* Of dat je tegen die touwtjes aan gaat duwen met de tampon.

Dus de touwtjes moeten eerst even wat zachter worden. Overigens geven sommige HA's/gyns het advies mee om alleen de eerste dagen geen tampons te gebruiken, anderen weer 3 maanden dus daar zit ook nog verschil in.

Ik heb nog wel enige regelmaat gelukkig :j Nu had ik altijd een cyclus om de klok op gelijk te zitten en dat is wel redelijk zo gebleven. Nu zijn bij mij de voortekenen wel redelijk duidelijk dat het er weer aan zit te komen (krampjes etc).

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:52

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:54

Hmm... touwtjes die weker moeten worden... Hoe lang mag/wil je geen gemeenschap dan? Ook zo wat om je vriend te perforeren :+ En je bent gelijk safe toch dacht ik?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:00

In principe ben je safe al hij tijdens je menstruatie geplaatst wordt, MITS (en dat is dus de adder) de Mirena goed gezet is. En dat weet je dus pas tijdens de nacontrole, na een weekje of 5. In mijn geval was het zo dat ik na 5 weken doorgestuurd werd voor een echo om te zien of hij goed geplaatst was en dat was gelukkig zo. Mijn vriend heeft overigens die touwtjes wel gevoeld in het begin, maar al vrij snel niet meer. In het begin even voorzichtig zijn :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:05

Hoe zit het precies met de pil voor het eerst innemen?
Ik heb hem donderdag gekregen van de huisarts en ik werd zaterdagavond ongesteld (na dinsdagmiddag de morning after pil genomen te hebben).
Toen heb ik hem ook zaterdagavond gelijk voor het eerst ingenomen, want ik was toch van plan om hem altijd 's avonds in te nemen.
Maar is dat wel goed? Had ik hem niet zondag pas voor het eerst in moeten nemen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:07

Nee hoor Laux, prima gedaan :j
Als je hem slikt op de eerste dag van je menstruatie (dus zaterdagavond in jouw geval) ben je meteen veilig.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:19

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:05

Denk het wel, mijn huisarts zei ook dat bij het stoppen van anticonceptie je met een maand al echt veranderingen kan merken, dus daarvoor zijn de veranderingen er al in aan het sluipen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:58

Aaarghhh ik heb een doorbraakbloedinkje.... En dat terwijl ik donderdag wil stoppen (2 dagen eerder) ivm spiraaltje die maandag geplaatst zal worden..

Dit kan toch geen kwaad? Of hindert dit de menstruatie, zo'n bloeding?

Nog een vraagje betreft die touwtjes... Kan dit het condoom beschadigen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:39

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:43

Jollie, dat lijkt mij een hele terechte vraag voor de gyno :j Misschien kan ze de touwtjes zo kort mogelijk knippen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:54

Mootje schreef:
Jollie, dat lijkt mij een hele terechte vraag voor de gyno :j Misschien kan ze de touwtjes zo kort mogelijk knippen...

Ga het ook zeker vragen.

Ik kan niet tegen condooms..Maarja voor het geval we ons eens niet kunnen inhouden he :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:16

Heel kort knippen schijnt ook niet altijd chill te zijn. Omdat ze dan niet goed kunnen omkrullen om je baarmoedermond en dus recht op blijven uitsteken uit je baarmoeder.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:18

Krullen die dingen dan om :o? Wat zijn dat dan voor touwtjes?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:46

De touwtjes van t spiraaltje.. Als die zacht worden dan vouwen ze een beetje om je baarmoedermond heen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:52

Dat het de touwtjes van de spiraal zijn snap ik :') Waarvan is het gemaakt dat die touwtjes 'weten' dat ze moeten krullen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:35

Die weten niet dat ze moeten krullen :p touwtje kunnen niet denken haha. Maar volgens mij is t een soort van stug touw (eigenlijk geen idee wat voor materiaal t is) maar dat word vanzelf soepeler.. Net als met bijv leer, dat wordt ook soepeler naar verloop van tijd (maar dat komt door gebruik, bij de touwtjes komt t denk ik door vocht ed :p ) en ja, je baarmoeder is t enige in de buurt waar t aan vast kan plakken :p

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:03

Hoiii,

Ik kom zomaar even brutaal binnenvallen met een vraag :o
Vorige week had ik ineens een bloeding terwijl ik helemaal niet ongesteld moest worden, zat in de 2e en 3e week, heeft een paar dagen geduurd en toen was het over.
Kan dit kwaad? Of is dit gewoon een tussenbloeding?
Slik de microgynon 20 nu zo'n 7 à 8 maanden denk ik, maar nog nooit last van gehad.
Alvast bedankt :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:30

Zwitsal schreef:
Heel kort knippen schijnt ook niet altijd chill te zijn. Omdat ze dan niet goed kunnen omkrullen om je baarmoedermond en dus recht op blijven uitsteken uit je baarmoeder.

Of zoals bij mij in het niets verdwijnen... Voor nu geen probleem maar ze hebben geen idee hoe ze dat ding moeten verwijderen over een paar jaar... 'We hebben er wel manieren voor' zeggen ze, maar ze willen niet zeggen wat die dan zijn.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:08

Ik ga vanmiddag even naar de huisarts om alles door te spreken, ben benieuwd.
Wilde eerst echt voor de nuva ring gaan, maar hoorde nu dat je hem tijdens de seks uit moet doen....Niet mijn ding.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:33

Dat klopt niet hoor, hij hoeft niet uit.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:53

Aulaantje_x schreef:
Hoiii,

Ik kom zomaar even brutaal binnenvallen met een vraag :o
Vorige week had ik ineens een bloeding terwijl ik helemaal niet ongesteld moest worden, zat in de 2e en 3e week, heeft een paar dagen geduurd en toen was het over.
Kan dit kwaad? Of is dit gewoon een tussenbloeding?
Slik de microgynon 20 nu zo'n 7 à 8 maanden denk ik, maar nog nooit last van gehad.
Alvast bedankt :)

Dit kan geen kwaad. Als het zo af en toe een keer voor komt hoef je je daar helemaal niet druk over te maken.
Het kan wel vervelend zijn als het iedere maand raak is.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:07

Sassieja schreef:
Ik ga vanmiddag even naar de huisarts om alles door te spreken, ben benieuwd.
Wilde eerst echt voor de nuva ring gaan, maar hoorde nu dat je hem tijdens de seks uit moet doen....Niet mijn ding.

Hij hoeft in principe niet uit maar sommige mensen hebben er 'last' van tijdens de seks.
De vriend van een. An mn vriendinnen voelt m bijv niet echt zitten maar toch al ze al even bezig zijn wordt hij een beetje gevoelig, en als ze m uit doen hebben ze daar geen last van.
(Maar t lijkt mij ook niets hoor, dat gefrut met dat ding)
Maar volgens mij hebben ook heel veel mensen nergens last van en kan ie gewoon blijven zitten