Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:29

Gefeliciteerd :D

Ik ga zo de sportschool in, ben benieuwd! Programma hebben we wat opgeschroefd :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:34

Oh mijn grootste tegenstander op het WK van September heeft trouwens ook zo'n ader.

Afbeelding

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:45

Oeww Matheno die heeft sterke armen en idd die ader!!
Zijn hier mensen die ook zo'n ader op de bicep hebben? Of zichtbaar tijdens krachttraining?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:52

Gefeliciteerd Matheno!
Hmmm, ik geloof dat ik dat bij mezelf niet zo mooi zou vinden, zo'n ader.

En, *ttatatatata* (tromgeroffel), mn eigen weegschaal zei 86,9 :D Dus idd 0.8 er af :D
En mn spierpijn van gisteren valt me alles mee :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:56

Matheno nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
Super Airborn!!! De weegschaal heeft niet gelogen!!
Die ader heb je of heb je niet, de meeste mensen vinden het niet mooi, maar meningen zullen daar over verschillen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:01

nouja, als ik die zou hebben is dr een vrij simpele oplossing toch? Niet dusdanig droog trainen dattie zichtbaar word :+ Ach, wie weet, misschien ben ik over een paar jaar wel zo fanatiek dat ik het ook mooi ga vinden :P

En idd, weegschaal heeft niet gelogen :D Wel fijn, want dan ben ik nu idd al meer dan 3 kg afgevallen! Eigenlijk in een maand tijd, want de eerste paar maand viel ik eigenlijk niet af. Hmz, dan moet het dus ook niet veel sneller gaan, anders val ik te snel af en word het ongezond...

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:07

Klopt minder droog voorkomt dat je die ader gaat zien, maar als je gespierder wordt komt die ader en accepteer je hem ook en zoals ik al eerder zei de meeste krachtsporters willen die ader dan ook zien!!
Maar misschien zit het ook niet in je genen en krijg je hem gewoon niet.

Hoeveel kg wil je uiteindelijk nog kwijt?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:13

Ik wil onder de 80 kg komen. Ideaal zou 75 kg zijn, maar met 79,5 ben ik al heel tevreden. Op mn zwaarst was ik 97 kg, dus dat is al bijna 20 kg verschil. En onder de 80 moet te doen zijn, want toen ik zo zwaar was ben ik in een half jaar 11 kg afgevallen, en was ik dus ook 86. Dus als ik nu weer totaal 11 kg afval, zit ik precies onder die 80 kg. Moet te doen zijn toch?

edit: 75-80 kg zit qua bmi voor mijn lengte nog vrij hoog, maar toen ik 19 was was ik 72 kg en had een schitterend figuur. Ben nu volwassener en dus qua figuur nog wat ronder, en sportte destijds niet dus weinig spieren, dus denk dat 75-80 voor mijn lijf wel mooi is.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:21

Moet idd te doen zijn Airborn!! Probeer eerst dit doel te bereiken en je kan daarna altijd weer zien en eventueel een nieuw doel stellen. Zo mooi dat je door sporten je lijf kan vormen! Gespierder, strakker, je moet er alleen veel voor over hebben.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 10:31

Noohhh wat een onweer vannacht zeg :oo Schoot twee meter de lucht in toen ik wakker schoot van die knallen!!

Metheno, gefeliciteerddd :D En dat meisje is ook gespierd :D

Inderdaad Airborn, stel je doelen niet meteen te hoog :) Als je de een hebt behaald kun je weer verder en dat voelt veel beter :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:40

Mja, maar als ik mn doelen te laag stel, dan word ik te makkelijk. Ik ben van natuure vrij lui namelijk, en niet echt ambitieus :P Ik wil me gewoon fijn voelen om mn eigen lijf, dat is vooral mn doel eigenlijk.

Moet eerlijk bekennen dat ik weinig heb meegekregen van het weer, alleen vannacht ff een raam dichtgedaan omdat het wat naar binnenregende in een stortbui. Verder dusdanig diep geslapen dat ik nog door een luchtaanval heen had geslapen :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:10

Hmm nee ik ben geen echte krachttrainer :+ Wil ook absoluut niet zo gespierd worden, vind dat echt niet mooi :o

Vandaag wel alles qua krachttraining een tandje hoger gezet, ik kom er ooit wel :P

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:35

Een aantal bokkers hebben mn arm al gezien, maar nu in het topic geplaatst. De foto is niet meer recent, maar wel de moeite waard.
Mn arm in rust, niet aangespannen en mn mooie aders zie je ook!! :)
Afbeelding
Weer veel gedoe gehad om de foto te uploaden, snap daar niks van en nu zit er zo'n witte rand omheen??

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:35

oh, wow, das idd een hele gespierde arm! Netjes hoor!

Hmmmm, mn schema is nieteens veel veranderd :D De volgorde van de oefeningen is aangepast: ik smokkelde door tussen de lunges en squats in eerst schouders mee te pakken :+ Nu eerst squats (waarbij hij mn techniek nog wat heeft aangepast) , dan lunges (die zijn ook aangepast, niet meer uitstappen, terug en dan met andere been uitstappen, maar blijven staan en dan alleen zakken en weer omhoog zegmaar), dan legcurl, adductor been, abductor been, chest press, shoulder press, optrekken met hulp, lowerback strekken, arm curl en arm extention strekken. Dan nog wat buikspier oefeningen en hij vond de oefening die ik van de week had geleerd op de fitnessbal een hele goede dus die blijf ik ook doen.
Enige wat er uit is is de leg extension, hij vond binnen en buitenkant bovenbeen nuttiger.
Mocht ik verderop tijd gaan hebben om toch 3-4 keer in de week te trainen standaard dan komt er weer een gesplitst schema, maar eerst dit maar ff aanhouden.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:05

Dank je wel Airborn!! :)

Dit schema doe je elke keer als je sport? Je doet dus niet de ene keer die spiergroep en de andere keer een andere spiergroep? Hoeveel reps maak je nu?

Wat is het toch heerlijk weer! Zo net even lekker in de tuin gelegen na 1000 situps :D , de buurtjes die soms veel lawaai hebben waren weg, dus was zoooo relaxed!! :o
Mn blokjes liggen er weer mooi op! :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:09

Nouja, ik heb momenteel door mn studie gewoon te tijd niet om vaker dan 2, soms 3 keer in de week te sporten, dus spiergroepen opsplitsen in verschillende dagen heeft niet veel zin. Als ik tijd heb om standaard 3-4 keer per week te trainen ga ik dat wel doen. (en tja, mijn studie heeft gewoon echt mn prioriteit, en daarmee ook dat ik mezelf geen stress bezorg door echt teveel te doen in een week, hoe graag ik ook vaker wil sporten)
Aantal reps is 3 of 4 sets, en dan 12 reps, 10 reps, 8 reps en dan de laatste nog 8 (mits ik dat red)

Vind je dit echt lekker weer? Man ik vind het super benauwt... Net ff in de tuin bezig geweest, wat plantjes geplant en verplant, en wat gras gemaait (wat overigens met in deze tuin cardio is) maar het zweet stond me op het voorhoofd...

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:19

Studie gaat ook voor, is belangrijk. Je moet doen wat je kan doen en als er maar discipline in zit, maar dat heb je gelukkig wel!

Haha ja maar je moet ook niet te veel doen! Na de situps had ik het zweet ook overal zitten, maar ik vond het heerlijk gewoon!! Ik kan daar wel goed tegen en toen even in de zon liggen bakken. Straks weer even douchen!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:39

Hehe, nouja, ik krijg met dit soort weer heel snel migraine, dus moet idd niet teveel buiten doen nu, en snachts de ramen zo veel mogelijk open.
En jep, studie gaat voor. En ben steeds om na 5en thuis, dan nog eten en opdrachten maken, dan is de tijd vaak wel om :(
Moet eerlijk bekennen dat mijn discipline niet zo heel goed is hoor, daarom moet ik qua sporten ook echt iets vinden om het leuk te maken, anders ga ik niet -O- Dus ben heel blij dat ik dit krachttrainen leuker vind dan wat ik eerst deed :+
Zal zo nog een poging doen tot foto van mn arm maken trouwens...

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:49

Zo je hebt een flink gespierde arm !
Matheno : gefeliciteerd !

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:49

Krijg de fotos echt bijna niet scherp, maar deze kan ik qua scherpte mee leven:

Afbeelding

En mn figuur nu:
Afbeelding

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:53

missfitness schreef:
Wat is het toch heerlijk weer! Zo net even lekker in de tuin gelegen na 1000 situps :D , de buurtjes die soms veel lawaai hebben waren weg, dus was zoooo relaxed!! :o
Mn blokjes liggen er weer mooi op! :D

Duuuuuuizend situps? Hoe hou je die in hemelsnaam bij :D Vette respect!
Ik heb ook heerlijk in de zon gelegen vandaag, voet in een bak ijswater en boekje erbij.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:21

Even een snelle bijlees, door mn sportieve dagje heb ik het studeren helemaal weggestopt.. :7

Matheno schreef:
Happy Birthday to me! :D

Happy bdayyy!!

Missfitness, respect hoor! Ja het is een kwestie van smaak die ader, maar het zegt wel wat over je manier van trainen zegmaar :) stoer!

Airborn _O_ wat ben jij goed bezig zeg! Lekker doorgaan zo!!! :) super.

Nou ik ben ook een beetje trots op mezelf :D
De 5 km vandaag in 26.27 gerend. Ondanks de hitte vond ik het lekker gaan! Al was 1,5 km over een open veld echt too hot :=

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:33

Matheno gefeliciteerd!
En airborn mooie platte buik heb je!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 18:53

1000 sit uos :oo :wow: Wajooo := Ik doe er altijd 300 :o En das zat, haha!

Marije, met het warme weer van vanmiddag hard gelopen?? Knap hoor!! Pffoett, ik vond het niet te houden vandaag.
Nu regent het weer en onweert het :')

Airborn is al goed op weg :D Ziet er goed uittt

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:56

Pfoe, 5 km in dit weer... Knap hoor marije! Liever jij dan ik :j

Oeh, dank jullie wel voor de complimentjes :oo
Vinden jullie mn buik echt plat? :x Hmz... Misschien moet ik iets minder kritisch zijn op mezelf...
*gniffel* benieuwt wat de reacties zijn als ik een paar maand verder ben met trainen en nog een stuk ben afgevallen :):)