[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:20

Ik wil me graag melden hier mag dat? :) Dik ben ik niet, wauw dat is nieuw dat ik dat zeg. Maar heb wel een buikje, word daar wel is op aangesproken en daar ben ik niet bepaald blij mee..

Ik wil graag op een gezonde manier, paar kilotjes kwijt.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:21

Zertab schreef:
Ik mag niet alleen ;)

Oke :)
Wat voor een telefoon heb je? Met internet? Mijn vriend heeft een goede applicatie met oefeningen die je gewoon thuis kan doen ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:22

Dreamy schreef:
Zertab schreef:
Ik mag niet alleen ;)

Oke :)
Wat voor een telefoon heb je? Met internet? Mijn vriend heeft een goede applicatie met oefeningen die je gewoon thuis kan doen ;)

Ja met internet,blackberry.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:23

LynnDenise schreef:
Je mag hier wel lijstjes posten hoor Dreamy, maar dan moet je er wel wat vragen over hebben of er iemand naar willen laten kijken :)

Oke :j , maar ik heb niet echt vragen. Het was meer een stokje achter de deur van "Oeh, als ik dit eet dan komt het ook op het lijstje en dan ziet iedereen dat ik slecht heb gegeten }> " en dan at ik het minder snel :')
Maar daar heb ik nu dus eetmeter voor :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:24

Zertab schreef:
Ja met internet,blackberry.

Oh, dan werkt het volgensmij niet :P Maar ik zal de naam van de app hier neerzetten zodra ik hem weet. Ook goed voor andere mensen die iets willen doen thuis aan hun lichaam :j

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:25

Er zijn ook tientallen HK topics over afvallen geloof ik, misschien dat er eentje tussen zit voor jou. Daar worden wel vaak lijstjes gepost :)

PINK

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:28

Ik hoop dat het me lukt om wat kilotjes kwijt te raken, maar ik zie dat jullie het kunnen. Dan kan ik het vast ook! :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:39

Waar een wil is, is een weg :) Welkom hier trouwens!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:44

Dankjewel! :) Inderdaad ben ik helemaal met je eens.

Ik weeg echt niet teveel hoor, maar wil gewoon net dat buikje er weer af hebben. Is hoogstens 3 kilo.
Maar een extra duwtje in de rug is wel fijn, anders weet ik wel hoe het gaat. :+

Hoe gaat het bij jou?

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:49

Zou ik jullie mogen vragen om wat tips te geven op mijn eetlijstje?
Ik ben een meid van 15 jaar en ben niet te zwaar, maar vind voeding en een gezonde leefstijl erg interessant. Ik verdiep mij er al een tijdje in, er zijn alleen zoveel verschillende eetpatronen. Wat de een goed vindt, vindt de andere weer slecht en wat de ene slecht vindt, vindt de andere weer goed. Ik ben daarnaast een fanatieke sporter, dus ik houd daar al wel rekening mee met de hoeveelheden die ik eet.

Lijstje van vandaag:
o: 2 volkoren boterhammen met suikervrije jam
t: 1 volkoren boterham met 20+ smeerkaas
l: 3 volkoren boterhammen, 30+ kaas, ham, gekookt ei
t: banaan en een paar verse aardbeien
d: kipfilet met paprika, champignons, tomaat, perzikken en een klein beetje volkoren pasta
t: appel

Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:51

Valt mij op dat je veel brood eet, weet niet of dit persé slecht is maar keertje yoghurt met musulie of cruslie kan wel is goed zijn voor de afwisseling vandaag. :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:57

Probeer je brood inderdaad te minderen. Ook al is het volkoren brood, het kan alsnog ook de boel van binnen vertragen/verstoppen :) Ook zou ik gaan voor minder kaas.
Er staat ook suikervrije jam, maar zitten daar dan wel weer zoetstoffen in? Want dat is dan ook weer minder goed ;) Kun je beter jam met de natuurlijke suikers van het fruit nemen (zal er vast wel zijn, biologisch?) :j natuurlijke fruitsuikers zijn niet heel erg en ik zie ook dat je lekker veel fruit eet :j goed zo :)

Wat drink je?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:01

als je thuis wilt sporten, ik doe elke dag pop pilates via youtube, dan doe ik 20-30 minuten:)
boubou: ik ben 3 kilo in 1 week afgevallen:) Gewoon elke dag sporten, en gezond eten, geen snacks.

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:09

Dat jullie wel voor de tips! :)
Het klopt inderdaad dat ik veel brood eet. Maar op alleen yoghurt met muesli red ik het niet. Wat zou ik er dan nog bij kunnen eten? Ik sport elke dag vaak wel 3 uur en ik merk wel dat als ik minder brood eet, ik een beetje licht word in mijn hoofd.
De jam die ik eet is inderdaad al biologisch, met alleen natuurlijke suikers.
Drinken doe ik ook zeker genoeg. Ik drink thee, water en voeg daar soms wat slimpie limonade aan toe. Ik weet dat er helaas wat zoetstoffen in zitten. Ik probeer daarom steeds meer alleen water te drinken, maar daar heb ik veel moeite mee en drink dan al snel te weinig. Andere dranken en snoep/koek/chips etc heb ik helemaal afgeschaft.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:17

Maak dan een lekkere boeren ommelet 'sochtends (als je dat binnenkrijgt), dat vult ook :j
Verder kun je brood ook vervangen door crackers :j Maar als je veel sport moet je inderdaad wel wat zwaarder eten, daarom zou ik dan in jouw geval brood ook niet helemaal schrappen. Doe dan 'sochtends brood en je lunch wat lichter of je avond eten lichter (ontbijt niet lichter maken, dit is je start en basis van de dag!) :j

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:27

saartje ik denk dat je heel goed bezig bent, als je 3 uur per dag sport heb je gewoon wat nodig!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:08

Probeer eens speltbrood, dat ligt langer.
Crackers vind ik koolhydraatbommen, maar das mijn mening.
En in de joghurt natuurlijk niet die harde cruesli.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:09

Net even een sinaasappel gegeten en bedacht me dat dat het melden waard was;
als je een snufje kaneel op je sinaasappelpartjes strooit, heb je net even een spannendere sinaasappel.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:23

Hallo allemaal, ik kom hier even binnenvallen :) Ben 15 jaar, en sinds ik onderstaande dingen eet ben ik 4 kg afgevallen. Maar ik moet eigenlijk eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of ik wel 'normaal' eet op een dag, wat meer of minder kan. Iemand commentaar?

O: 2 crackers met appelstroop + een plakje ontbijtkoek + appel
T: Muesli
L: 2 boterhammen + een rijstwafel. Op de boterhammen een van de volgende dingen: komkommer, ham, kaas, kipfilet. Als ik thuis eet ook nog een appel.
T: Niks of een granenkoekje, zoute stokjes
A: Vaak sla/worteltjes (meestal 3x in de week, of 2x daarvan een andere groente die ik lust: spinazie, brocolli, bloemkool), 1x in de week pasta of zelfgemaakte pizza, 1x soep of brood, 1x rijst, 1x tosti/restje eten van de afgelopen week
T: Sinaasappel of appel

Ik eet ook nooit boter op m'n brood, is dat erg? Ik vind boter gewoon zo vies, krijg het echt niet weg, vind m'n hele beleg meteen ongenadig zuur smaken met boter op m'n brood :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:37

Ik vind boter ook vies, eet dat dus ook niet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:20

F_Orumster schreef:
Ik vind boter ook vies, eet dat dus ook niet.

Ik ook. Zo ben goed bezig. Net 7 stallen gemest,geveegd,en paardgereden :)

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:23

Boter heb ik helemaal geen problemen mee. Met vleeswaren, kaas en hagelslag, vlokken enzo moet het er van mij wel op anders vind ik het zo droog... Maar met pindakaas of pasta hoeft het er bij mij echt niet op! Dan krijg ik het niet naar binnen. Bah!

Tjongejonge zeg, wat heb ik nu ineens een vreet aanval.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:26

Houd je in! Niet gaan eten! Je kunt het

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:30

Wat heb ik op dik moment een hekel aan mezelf zeg. Mijn hersenen denken 'Nee, ik ga niet eten' maar mijn lichaam doet: 'Ga nu eten pakken, is heel lekker..'

Trouwens ik zit nog met een vraag.

'Smorgens heb ik gewoon een mooie platte buik en denk ik: 'Echt afvallen hoeft niet meer'
Maar savonds is mijn buik heel opgezet, dit heb ik altijd! Weet iemand wat dat is en hoe dat komt?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:35

Dat laatste is normaall en gewoon natuurlijk. Al het eten van die dag is naar beneden gezakt en moet verteerd worden. Gewoon de natuur dus.