Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:03

Mmm.. ik denk dat ik morgen maar eens een hartige taart ga maken met kip en groenten. Dan heb ik mooi iets wat aardig wat eiwitten bevat voor na het sporten. En het is nog eens super lekker ook :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:39

missfitness schreef:
Eiwit of shakes na een training zijn gewoon nodig voor herstel en groei van spieren! Neem je geen eiwit dan zal het herstel en groei langzamer gaan.

Ik vind dat alleen nodig als je zoveel traint dat je het met "gewone" voeding niet kunt herstellen. Je kunt ook heel goed wat kwark eten of een gekookt eitje na het sporten of iets wat eiwitrijk, is. Je hoeft met een beetje gemiddelde training niet meteen aan de eiwitshakes te gaan. Ik zou zoveel mogelijk op eigen kracht willen doen. Ik ben nog lang niet (en dat hoeft ook niet) op mijn max dat ik extra voedingsstoffen nodig heb naast mijn normale huis tuin en keuken eten.

En het is maar net wat voor doel iemand heeft, gewoon lekker fit worden met mooie bespiering of echt spieropbouwende oefeningen. Daarbij zie ik dat mensen die getraind hebben met veel eiwitten trainen hun spiermassa sneller kwijtraken als ze stoppen met trainen dan mensen die zonder eiwitten trainen. Mijn vriend en een andere vriend van hem sporten altijd samen, mijn vriend had een lijf om een puntje aan te zuigen maar door zijn nieuwe en drukke baan kon hij de afgelopen anderhalf jaar niet meer trainen. Hij gebruikte vrijwel nooit eiwitshakes of spullen als No Explode, hij is langzaam zijn spiermassa kwijtgeraakt maar zodra hij weer even wat traint of in de tuin bezig is het snel weer zichtbaar.

Zijn vriend is voornamelijk dik geworden en was het na een half jaar eigenlijk helemaal kwijt en er is niets meer van over. Dus ik zou oppassen met het gebruik van shakes, en laat je adviseren door bijvoorbeeld een dieetist of een goede fitness trainer of je het echt nodig hebt. En je kunt het gewoon ook met je eigen voeding aanvullen. Het is natuurlijk makkelijker om poeder in een bus te gooien met melk of water i.p.v. een paar eieren koken en wat kwark in een bakje doen! :')

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:08

Zo gisteren de kamer van mijn dochter onderhanden genomen
Kon gewoon niet slapen van de spierpijn in mijn been
Ben niet wezen sporten ga morgen weer
Even wat rust houden

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:22

Oh naar is dat als je zulke erge spierpijn hebt. Even rust is dan niet verkeerd. Ik had laatst een keer hele erge spierpijn, kon 3 dagen niet opstaan of gaan zitten..moest me echt met m'n handen omhoog hijsen en dan was het echt benen waar gaan jullie met dat meisje heen... had weinig controle om normaal te lopen.. was geloof ik niet echt goed :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:28

Oh dat herken ik Malu, vervelend he als je alleen nog maar 'dronken' kunt lopen :P

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:34

haha ja ik leek idd wel dronken... de auto in en uit was ook echt bijna niet te doen, gaan zitten is dan ineens moeilijk, terwijl je daar normaal nooit bij nadenkt... maar moest me echt half neer laten vallen, de buren keken me nogal raar aan. :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:43

Haha herkenbaar! Dat had ik zaterdag. Liet me ook steeds stukje vallen als ik naar de wc moest haha.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:57

:= willen sporten en nog zeuren ook
We zijn ook lastig haha

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:58

Creatine heb ik ook over gelezen. Dit kan ook helpen bij je spieropbouw. Volgens mij ligt het er wel aan welk lichaamstype je hebt. De drogere dunne mensen hebben die makkelijk vet verbranden maar moeilijk spiermassa opbouwen, er geloof ik het meeste baat bij. Ik heb er een stuk over gelezen in het boek van Guy van der Reyden, in 100 dagen op de cover van mens health, kan het wel eens opzoeken maar dan wordt dan vanavond of morgen.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:59

Jildau schreef:
Haha herkenbaar! Dat had ik zaterdag. Liet me ook steeds stukje vallen als ik naar de wc moest haha.

Ja dat heb ik ook een keer gehad! Mn vriend vroeg of ik door mn rug as gegaan (was 's nachts) ik kon gewoon bijna niet op de WC gaan zitten, toen had ik heel veel zware squats gedaan!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:06

Ik zeur er niet over hoor ik hou van spierpijn!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:08

missfitness schreef:
Eiwit of shakes na een training zijn gewoon nodig voor herstel en groei van spieren! Neem je geen eiwit dan zal het herstel en groei langzamer gaan.

Heb je daar een bron van? :)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:14

Jildau schreef:
Ik zeur er niet over hoor ik hou van spierpijn!

Pijn is fijn zeggen ze dan

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:50

Mindim schreef:
_Nancy schreef:
Ik doe er nu alles er voor aan, ben ik er af?? :+
Ik snap m niet?? :o

.

Ah sorry :D Ik bedoel, ik doe nu alle cardio aan het begin van de training, dan heb ik het maar gehad en ben ik er af. Maar het is idd ook een idee om het tussen de krachttraining door te doen.

Ah op die fiets! :D

Ik doe het juist niet allemaal achter elkaar, want dat hou ik niet vol qua zin :+
Ik vind 10 minuten al lang genoeg, te lang zelfs, maar dat terzijde. Want ik ga dat gewoon nu volhouden, heb er alle motivatie voor :D

Vanmiddag weerrrr :):)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:51

_Kiki_ schreef:
missfitness schreef:

Heb je daar een bron van? :)

Dit is toch algemeen nieuws?? :)
Ik wist het ook,, zal ook even kijken naar een bron dan.

Waar haal je die shakes?
Bij de drogist ofzo?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:18

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:22

Maar algemeen nieuws in voedingsland kan vaak een fabeltje zijn, en omdat ik voeding & gezondheid studeer vind ik het leuk om de 'echte' bron te weten :)

Edit; ik heb net in 1 van mijn studieboeken zitten kijken, en daar kan ik eigenlijk alleen vinden dat een koolhydraatrijke en vet/eiwit-arme maaltijd na het sporten aan te raden is om de glycogeen voorraad in de spieren aan te vullen. Dit is alleen een heel algemeen stuk over sporten in het algemeen en niet specifiek voor krachttraining. Er staat ook nog dat pillen en poeders eigenlijk nooit een beter effect hebben dan een gewone maaltijd.

Volgend jaar rond deze tijd heb ik een vak sportvoeding, kan niet wachten :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:34

Oh ik bedoelde het niet als bron hoor, maar dit kwam gister voorbij in het nieuws vandaar! :)
Dan kun jij ons mooi allemaal adviseren _Kiki rond die tijd haha! Ik vind shakes e.d. op mijn niveau niet echt nodig, ik probeer puur wat strakker en sterker te worden en ga maar 2x per week naar de sportschool

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:35

Mijn reactie was ook meer naar Nancy over 'echte' bron :D Maar jou stukje vond ik ook erg leuk om te lezen!

Ja, alleen is het zo moeilijk, er is in die periode nog een vak dat ik graag wil volgen (voedingsgedrag) maar ik moet kiezen :\

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:42

Ik ga straks ook weer gaan fitnessen... Hoop dat er niet teveel volk is.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:46

Oh zo, Kiki :)
Waarom zijn er veel fabeltjes?? :)
Ben er wel benieuwd naar, misschien geloof ik zelf ook wel onbewust in zo'n fabel, haha :+

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:49

Omdat iedereen denkt heel veel kennis over voeding te hebben. Aan het begin van mijn studie werd er meteen verteld dat we heel erg op moesten passen met informatie 'zomaar' van internet halen, want dat over voeding de grootste onzin door jan en alleman op internet gezet wordt waar nog nooit wetenschappelijk bewijs voor geleverd is. Dat is natuurlijk met veel dingen zo, maar met voeding heel erg.

http://www.gssiweb.com/Article_List.aspx?topicid=2
Staat best wat informatie op deze site.

Ik zal het binnenkort even uitzoeken, maar op dit moment is mijn hoofd nog te verkouden om fatsoenlijk mee te werken :+

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:55

Ah missfitness hebben we advies over trainen
En kiki straks voor voedsel waar bokt wel niet goed voor is +:)+

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:58

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:32

Ik heb gister ook lekker gesport. Het ging erg goed en heb nu ook spierpijn in mijn rug en mijn vleugels. Ik noem dat altijd vleugels maar hoe heten die spieren onder je armen nou echt :P ?

annepaardoes schreef:

Deze vrouw vind ik opzich nog best mooi. Mooi gespierde benen en haar schouder ook, ik hou echt van mooie gespierde schouders. Ik vind haar buik ook erg mooi.

_Kiki_ schreef:
mathilde_ schreef:
Zou dat voor iedereen die aan kracht training doet goed zijn zo'n shake?.

Ik heb vorige week een beetje zitten lezen over extra eiwit inname bij krachttraining, maar eigenlijk komt uit alle onderzoeken dat alle krachtsporters dezelfde aanbevolen hoeveelheid eiwit hebben als de normale aanbevolen hoeveelheid. De enige supplementen die effect bleken te hebben in meerdere onderzoeken waren creatine en HMB (β-hydroxy-β-methylbutyrate). De linkjes naar die onderzoeken heb ik een paar posts terug geplaatst als je meer zou willen lezen. Ik heb nog een paar onderzoeken gelezen, als je wil kan ik je die doorsturen.

Ik denk ook zoals ook verder word gezegd dat de natuurlijke eiwitten beter voor je zijn dat de poedertjes. Dat je lichaam zoals Fred_Kroket een voorbeeld gaf na een tijdje niet meer goed te hebben kunnen trainen. Dus moet ik maar eiwit rijke producten opzoeken om na de training te eten. Ik heb toen ook gehoord in de sportschool dat je dan ook nog het best de Wei eiwitten kunt nemen. Hier een paar links erover.
http://www.creanite.com/DaviWB/Pagina53.html
http://www.creanite.com/DaviWB/Pagina11.html
Ik zou die linkjes een opzoeken en bekijken