De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:16

Balen Tieneke. Lastig stadium om te behandelen! Op facebook zijn best veel groepen met lotgenoten mocht je daar behoefte aan hebben. :-)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:18

Thanks voor de tip, ik ga dat zeker doen. Nu ga ik het eerst even laten bezinken, want het is vrij **** om dit te horen als je al jaren uitspreekt dat het niet ok is...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:36

Ik herken het, ik ben vanaf de middelbare school zo de oliebol in gerold, gebeten met 15 jaar, dat nog uitgezongen tot mijn 17e en toen was het echt klaar met de pret.
Toen de diagnose kwam een jaar geleden was ik dus al 21..
Het heeft op mij ook een vette impact gehad toen ik de diagnose kreeg hoor, moegestreden.
Mocht je behoefte hebben om te praten of heb je vragen mag je altijd pb'en. :)

Ik ben van alle markten thuis wat dat betreft en weet eigenlijk van de meeste behandelingen en mogelijkheden wel wat af.
Dus mocht je meer willen weten vraag gerust. :)

Ben je verder nog aan het werk of lukt dat niet meer? :)
Zo ja geef de moed niet op hoor, hoe sterker je bent hoe beter het altijd is. :)
Er zijn ook best veel tips en tricks om het behandelen toch minder vervelend te maken mocht het je veel pijn en ongemak opleveren.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:55

Ik ben fulltime aan het werk als administratief bediende, uit het onderwijs gestapt omdat ik het fysiek niet trok (ja, nu weten we ook weer hoe dat komt...).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:12

Ik had het dus met het MBO, ik snapte dus niet dat mijn concentratievermogen zo erg weg was naast de andere waslijst.
Maar gelukkig ben je dus nog in staat om te werken, al valt het vast niet mee, dat geeft wel hoop hoor. :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:13

Het begon zo goed :')

Vierde dag migraine op rij met enorme misselijkheid, kan dit een herxheimerreactie zijn? Voel me zo ellendig. Vrijdagavond heeft mijn vriend de dokter van wacht gebeld en die geloofde niet dat ik lyme zou hebben, en het was vast een "gewone" migraine...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:31

Ja dat is een herxheimer als je antibiotica gekregen hebt of vergelijkbaar.
Ik ken wel meer mensen hoor die migraine krijgen van hun behandeling.
Probeer je eens te verdiepen in ontgiften/detoxen.
Dat kan zulke fratsen al behoorlijk verminderen als je een beetje mazzel hebt.
Voorbeelden van supplementen zijn Spirulina en Chlorella, Boldocynara van A vogel, en Nutramedix heeft ook druppels, onder andere Burbur, Pinella en parsley. Pinella is gericht op het hoofd. :)
Als je facebook hebt wil ik je wel in contact brengen met iemand die migraine krijgt van het herxen.
Wie weet heeft zij tips voor je, maar het is vooral ontgiften ontgiften ontgiften en duimen dat het dan weg blijft.

Als je de supplementen induikt: in nederland zijn veel supplementen veel duurder als in de USA.
Op http://www.iherb.com bestellen scheelt echt onwijs veel geld en verzenden is helemaal niet duur.
Ik heb het altijd binnen een week binnen. :)

Dit is de Pinella en de site van Nutramedix, Nutramedix verkopen ze ook op Iherb.
http://nutramedix.com/store/pc/viewPrd. ... product=35

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:36

Ik ben Belg, dus waarschijnlijk is het hier nog duurder :+ Ik zal morgen wat research doen naar de dingen die je noemt, bedankt! Weet niet of ik het werken zo ga volhouden, heb vandaag maar de helft gepresteerd van wat ik normaal doe...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:45

Ik heb een vriend in belgie dus ik weet dat het bij jullie duur is. :')
Succes met uitpluizen en als je vragen hebt mag je PB'en. :)
Denk wel aan jezelf he, een behandeling van chronische lyme is echt heel zwaar zoals je al merkt.
Gaat het niet gaat het niet, wat je ook nu al kunt overwegen is supplementen om je bijnieren te ondersteunen.
Een bijnieruitputting zoals ze het noemen is de hedendaagse burn-out.
Voorbeeld daar van is een hoge dosis vitamine C en bijnierconcentraat van Nutricology, Adrenal heet dat. Dat is een natuurlijke prednison, die niet die vervelende bijwerkingen geeft. :)
Mijn moeder heeft luchtwegklachten en is sinds de dat slikt, al twee jaar pas een keer ziek geweest van iets aan haar luchtwegen. Daarvoor was het altijd wel wat..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:08

Ik ben dus een tweede week op rij thuis. Gisteren gaan werken, maar dat met heel veel moeite uitgehouden.
Ik heb geen bijkomende infecties, gisteren opnieuw bloed laten onderzoeken.
Maar... Zaterdag heb ik drie weken doxy genomen, de standaardbehandeling hier. Maar ik voel me enkel ellendiger. Volgens hetgeen ik lees, zit ik in stadium II of III, dus zou ik meer baat hebben bij het dubbele van de doxy nu (van 200 naar 400 mg) of bv. ceftriaxon intraveneus. Iemand ervaring met IV behandelen, hoe is dat een beetje haalbaar met werken en zo? Bijwerkingen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 00:27

Welke antibiotica je ook neemt, ziek word je er van. Dat is een reactie op het sterven van de bacterie. De beste ervaringen heb ik gelezen met ceftriaxon per infuus. Maar dan ben je er ook niet met een maand klaar mee. Als je je dan beter voelt moet je je absoluut niet laten foppen en door met behandelen. Ik ken zowel nederlanders als belgen die het gehad hebben. Ik wil wel vragen of zij je vragen willen beantwoorden?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 00:34

Ik denk overigens dat werken niet gaat, ik moest echt heel wat stappen terug gelijk. Het kost je lichaam gewoon heel veel energie! Ik ben van sleep mezelf de dag door met veel klachten, binnen 1 jaar wel weer in de sportschool beland. Ik kan nu eindelijk weer dingen waarin ik mezelf weer herken. Aqua powerfitness en yoga lukt nu echt super zonder daarna krom te liggen van de pijn! Dus eigenlijk al heel wat voor mijn lichaam. Dus houd je focus zoveel mogelijk op je doel, en kijk wat je met de ongemakken kunt doen! Magnesiumolie is heel fijn voor verkrampte spieren en er is nog zoveel meer. Een feest zal het niet worden maar elk beetje helpt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:32

Zeker drie maanden 400mg doxy en naar de reumatoloog om mijn gewrichten extra te laten nakijken.

En maar gewoon gaan werken...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:01

Pfff

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:25

En weer misselijk... Bah.

Werk op het ziekenfonds, misschien dat ik toch maar even de adviserend geneesheer bezoek...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:40

Goed ontgifters gebruiken hoor, misselijk is een teken van veel teveel toxines

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:03

Wil ik via iherb bestellen, heb ik natuurlijk geen credit card :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:05

Ff kieken of je familie hebt met visa? Mijn ouders hebben er een ik zelf ook niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:06

Nja, kan hoogstens mijn vriend eens vragen, maar die lijkt er niet happig op.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:22

Werkt echt prima hoor, duidelijke site met snelle levering! En qua kosten is een eigen kaart ook de moeite waard.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:43

Vriendje heeft geholpen, besteld:
-NutraMedix, Pinella
-Source Naturals, Acetyl L-Carnitine
-Source Naturals, Yaeyama Chlorella
-Healthy Origins, Organic Spirulina

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:00

Ik heb trouwens nog een pot Klamazol, blauw-groene algen. Zal die ook maar opmaken :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:08

Klamawattes?! *opent google*

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:19

Heb ik ooit een keer voorgeschreven gekregen door een holistische arts die mij twee keer een atlascorrectie heeft gegeven. Heeft een beetje dezelfde werking als spirulina.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:33

Ah ok echt een nieuwe naam en ik heb al genoeg rare dingen voorbij zien komen. :')

Spirulina bevalt mijn wel goed, ik krijg er ook echt wel energie van.
Ik heb het lang als opstartboost gebruikt. :+
Nu niet meer, maar ik nam rustig 4 gram tegelijk ofzo.
Als je er onrustig van word moet je wel ff terugschroeven, en het deels over laten nemen door iets anders wat je hebt zoals de pinella.. :Y)

Ik was trouwens 20 september een jaar onderweg met behandelen.
Sinds een tijdje ben ik aan het sporten en afgelopen weken ben ik goed op weg.
Ik doe nu twee keer per week aquafitness en een keertje yoga, naast de paarden wat goed lukt.
Normaal was het wel erg of of, dus dat is heel fijn.
Als ik nog puf heb tussendoor ga ik nog wel zwemmen ofzo trouwens, maar ik waak ervoor dat ik mezelf niet voorbij ren.
Ik moet ook gewoon behandelen, dus ik kan niet alle energie opmaken aan sporten. :+

Aquafitness bevalt me wel erg goed, dingen die ik op het land niet kan doordat ik de klappen op mijn benen niet kan hebben door scheenbeenvlies ontsteking kan ik in het water wel. :D
Dit is ook veel op conditie, en op kracht. Best aanpoten maar ik kan als ze niet te gek wil alles mee doen. Alleen dingen aan een stuk door heel erg op tempo trek ik nog niet.
Dus ongein als 6 banen zsm zwemmen, 100 buikspier, 4 banen zwemmen, opdrukken, 2 banen zwemmen en dan weer iets verzurends trek ik niet. :') Zeker niet als ze ons daarvoor al weet ik wat voor verzurende rotoefeningen laat doen. :')