Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:34

Hij weet mijn mening over het ziekenhuis. :') Dus zo snel het verantwoord is om me huiswaarts te laten gaan, laat ie me gewoon gaan. :j
Ik ben verder niet zo'n druktemaker. Maak me eerlijk gezegd niet zo heel snel zorgen meer. :) Als ik de afgelopen drie jaar iets geleerd heb, dan is het wel dat panikeren nooit een goed idé is. :+
Dat ze er winst op maken boeit me op zich niet zo veel, daarvoor is het niet... Die mensen werken keihard en ik heb al elke keer super fijne verpleging gehad (wat ook te maken heeft met het feit dat ze weten wie mijn chirurg is := Hij is een beetje streng zegma).

Hier een droog lesje gehad!! :) Sammie krijgt echt hele fijne momenten dat ik hem echt tot dragen voel komen.. Maar zoals het hem betaamd, gaat ie dan ook meteen weer klommelen vanvoor. :roll: Als Sam iets moet doen dat ie nog moeilijk vindt gaat ie weer zoeken in die hand... Maar goed, negeren, doorrijden en hand stil houden. :j

Volgens mijn lesgever heb ik een springkonijn.. :') (Sam gaat "huppelen" als ie van middengalop terug moet omdat ie heet is en eigenlijk liever niet terug wil.. :') )

Ik begin nu ook mijn beenspieren weer terug te krijgen hoewel links nu wel weer duidelijk minder ontwikkeld maar goed... Dat is nu eenmaal zo.. :)

Ayasha
Blogger

Re: Een bloemetje voor Ayasha... *update op p30*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:14

Nou, ik vreesde er al voor en het is ook zo, moet nog 8 weken op deze dosis blijven. Begin mei opnieuw een afspraak en dan kijken of er afgebouwd kan worden. Dan zou ik naar 8mg moeten kunnen gaan. En dan zal in juli de afspraak staan die bepaalt of ik volledig mag stoppen of nog niet. :)

Ik kan dus iig gewoon mijn examen gaan doen en tegen de volgende afspraak zou Pret's ukkie er moeten zijn! :+:
Weer bloed getrokken, hij belt me of er ijzer moet bij gegeven worden of niet...

Nu wel weer intens *moe* en pijn van het onderzoek... Dadelijk Sam even longeren (gezien ie errug fit is de laatste dagen maar voor rijden heb ik de fut niet) en voeren... En dan een avondje lekker bankhangen.. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:38

-O- Het is natuurlijk wel super fijn dat je je examen nu gewoon kunt doen en dat je nog thuis bent voor de kleine komt, maar het bljift er zo wel tegenaan hikken zeg.
Wat vervelend dat je steeds zo'n last hebt van die onderzoeken!! het is gelukkig (hier tenminste) heerlijk weer, dus dat doet je misschien ook wel even goed!?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:43

hier is het vrij mistig.. En wat bewolkt. :) Had gelukkig mijn "trainingsschema" aangepast aan niet kunnen rijden vandaag. :)
Hoe voorzichtig ze ook zijn, ze "prikkelen" de ontsteking natuurlijk. Dusja.. :)

Ik heb ook dubbele gevoelens... Ik hoopte eigenlijk voor de zomer "klaar" te kunnen zijn..
En in hoogzomer geopereerd worden zie ik dan ook weer niet zitten... *zucht*

Enfin, ik zie het wel weer... Het zal wel loslopen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:51

Kan me goed voorstellen dat je er 'hoog zomer' niet op zit te wachten en al helemaal niet als je van de kleine wilt genieten!
Maar mocht het wel zo uitpakken, zou ik het niet uit gaan stellen omdat het tijdstip je minder uit komt!! Het is dan maar weer afwachten wanneer je waardes weer helemaal goed zijn!
Het is volgend jaar weer zomer :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:05

Da's waar, maar in de zomer is het in dat ziekenhuis echt amper uit te houden. Dat worden drie errug lange dagen dan.. (als het tenminste een warme zomer wordt. Zo niet maakt het ook niet zoveel uit, maar met 30 graden word je er ziek van de warmte + mijn chirurg zijn vakantie zal ook wel ergens rond die periode vallen.. (hij neemt altijd de schoolvakanties ivm zijn kinderen) maar dat zijn zorgen voor dan! :) Eerst maar eens van die cortisonen rommel zien af te geraken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:09

Daar kan ik me al helemaal iets bij voorstellen.... M'n vriend heeft vorige week nog in het ziekenhuis gelegen. Vond het nu al bijzonder onaangenaam :P Dacht het raam even open te zetten, maar er zat een slotje op :+
(hoorde toevallig vanmorgen iemand op de radio en die voorspelde de warmste zomer ooit.... Nu hecht ik daar weinig waarde aan, want ze hadden ook een horrorwinter voorspeld }:0 )
Daar zit je inderdaad ook nog mee, met de vakantietijd. Maar wat je zegt, laat het eerst maar eens helemaal in orde zijn!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:10

Stap per stap!
Van welke bent is pret zwanger?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:16

In mei was het toen al erg 'mottig' zoals we dat hier zeggen en toen was het niet eens zo warm buiten. De ramen kunnen volgens mijn enkel 'op kip' (zo gekanteld) als ze al open kunnen. Vaak kan je enkel de roostertjes open zetten. Voor de veiligheid vermoed ik... Niet iedereen is even helder en ze moesten er maar es uit springen... ;)

Inderdaad, stap voor stap.... :j

Pret is drachtig van Ismir du Tilleul. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:48

Afbeelding
dressuurzadel springt wel niet zo fijn maar... Kijk 's hoe fijn ie dan zelf springt.. :D

Als ik de andere foto's heb kan ik laten zien dat ie best snel leert. :') Op een paar sprongen zie je hem vooruit gaan in zijn manieren. :j

En de eerste keer dat we een balkje neer legde brak ie zijn benen haast omdat ie er zo op af denderde (halvelinge uit paniek omdat ie iets nieuw moest doen) en zei S dat ie het nooit ging leren.. _O-
En nu ging ie vanaf de eerste sprong in een fijn tempo er heen, rustig, ontspannen, moet hem wel wat "helpen" in tempo (hij is nog iets onzeker en springt dan niet mooi door, dat zie je op de foto's van de lagere sprongen mooi terug. ) maar hij laat zich fijn rijden!

Hoe hoger ie gaat, hoe correcter ie springt, Sam is liever lui dan moe en op de lage sprongen doet hij dus 0.0 moeite... _O-
Ik heb nog een VZ zadel liggen met een medium boom, ik ga eens kijken of dat op Sam past... Daar ga ik wat fijner mee kunnen springen denk ik.. :)
Dit is trouwens om en bij de 75cm en toen ben ik gestopt... Hij sprong fijn correct (rustig, vloeiend en goede afzet) en het was best warm en hij is nog niet in zijn zomervacht, dus stoppen voor hij fouten maakt of onzeker wordt.. Nu heeft ie kunnen afsluiten met de oortjes naar voren geprikt. :+:

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:37

Ik vind dit pokkehoog alweer :o

Maar 't ziet er wel super uit!
Beetje jammer van je houding maar kan goed zijn dat dat aan het zadel ligt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:53

:D Valt niet mee met lange dressuurbeugels (en korter kan ik ze op dit zadel niet doen, dan zit ik over de wrongen heen en dat schiet ook niet op. :') ) maar binnekort eens met VZ zadel doen en dan zie ik vanzelf of het aan het zadel ligt of dat er roest op mijn springkunsten zit. _O- (waarschijnlijk een beetje van de twee :') )

Hier moet nog 20cm bij komen :=
Voelde niet hoog eigenlijk hoor... Hij springt het met vrij veel gemak. Hij is alleen lui. _O-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:55

Ik ook, juist daarom dat ik niet ga springen :P

Denk ook dat 't beetje van de twee is.
Vind persoonlijk ook dat je bovenlichaam boven de sprong iets meer opgerichter mag maarja, dat zadel e ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:56

Idd dat zag ik ook al. :j Iets rechter blijven zitten. :j
Gaan we gewoon lekker op door oefenen! :D

Ik heb het juist weer te pakken nu eigenlijk. :o Ik heb altijd wel graag gesprongen maar Pretty sprong altijd zo vierkant... En daar was op dat moment geen beterschap in te krijgen, die bleef dat doen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:24

Alweer even geleden sinds ik hier postte...

Ben aan het wachten tot Pret haar veulen geboren wordt... Voel me niet zo geweldig.. als dit zo door gaat tot mei ben ik gezegend... zit aan de kippensoep, kijken of dit mijn vriend wil zijn... :x

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:37

:(:)
Weet niet of je dat lust, maar dat is iets was meestal wel goed valt als iemand niet lekker is! Appel raspen. Beetje bruin laten worden en dan eten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:38

appel heb ik momenteel niet in huis... Wel appelsap.. :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:50

Appelsap valt meestal ook goed (dat moet je alleen niet bruin laten worden... :+ )! En dan krijg je tenminste ook wat suikers binnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:51

Geen appels eten en erna een hoop druiven, dan wordt de wc een tijdje je beste vriend en ik denk niet dat je daarop zit te wachten...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:54

Iemand spreekt uit ervaring denk ik O:) ~~}>

Beterschap meid!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:55

De WC is sowieso mijn beste vriend de afgelopen nachten... :x

Darmproblemen.... Koester ze als ze goed werken, echt...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:00

doen ze niet, maar de familie is van t koppige type :)
Zo mag m'n opa ABSOLUUT niet meer dan 1.5 slaappil pakken maar heeft hij er overlaatst toch 2 genomen.
Resultaat: van de trap gevallen, 6 weken plat in bed in de huiskamer en uitstel van chemo die net gestart was (net gehoord dat hij leukemie heeft)

Al is het feit dat ik soms eens drie dagen verstopt zit waarschijnlijk niets in vergelijking met jou.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:00

Gebruik je magnesium??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:11

Nee, voor het moment gebruik ik enkel wat dokter Darm me voorschrijft/aanraad.... Ik durf oprecht niets "extra's" bij te nemen... :o
het verontrust me een klein beetje, het is niet zo slecht als bij de vorige dokter toen ik ging afbouwen (toen was ik op een week tijd 10kg kwijt bij het afbouwen) maar mijn lichaam protesteert wel duidelijk op het verminderen van ontstekingsremmers (ik moet om de twee uur op staan van de krampen en, beetje genant, maar ik durf het risico niet te nemen van te blijven liggen en er doorheen te "ademen" en dan niet op tijd te zijn terwijl het vaak wel "vals alarm" is.)
het verontrust me niet in de zin dat het erger wordt (het vergergerd nl niet) maar dat het niet betert. Inmiddels al van oktober bezig om mijn darmen "braaf" te krijgen, cortisonen, immuran, pentasa en nog twee medicijnen waar ik de naam niet van kan onthouden (heb er onderhand zo veel dat als ik ze bij andere dokters moet opnoemen ze me serieus vragen hoe ik ze allemaal onthoud) en voor mijn gevoel gaat het inmens traag...

Nu zei dokter darm wel dat de ontsteking in oktober heel ernstig was... Maar ik ben zo bang dat ie in mei gaat zeggen dat ik toch opgenomen moet worden ofzo... En dat wil ik niet.
Ik wil thuis twee weken op de zetel of in bed blijven als dat moet maar ik wil niet het ziekenhuis in hier voor.
Ik blijf momenteel op gewicht, ik slaap niet goed maar dan leg ik me gewoon 's middags nog een uurtje extra neer als ik voel dat dat nodig is. Ik ben wel misselijk maar ik kan eten.... Maar die stomme ontsteking wil zich maar niet gedragen. De vorige afspraak had hij wel verbetering gezien overigens, niet genoeg om af te bouwen maar het was wel "beter".

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:14

:(:)
Het vervelende is dat als je zo met je darmen loopt te rommelen, je veel vitamines/mineralen kunt missen! Dit kan best een hoop problemen geven!
Heeft hij het ook niet over een probiotica gehad??