Net terug uit het zwembad , als sardientjes in een blik.... heb wel redelijk voor de training van de slagen geoefend , kon echter niet op tempo komen...... aanstaande donderdag op het trainingsuur wel.... Moonfish lekker gezwommen?
Nick1963
Geplaatst: 17-09-11 14:55
......... heeft iedereen nog water in het zwembad
moonfish13
Geplaatst: 17-09-11 15:03
Ik wel hoor.
Zwem redelijk veel de laatste tijd gezien mijn rug totaal niet meewerkt.
Sinds een weekje wel homeopatische druppels die super werken dus ik hoop snel weer wat te kunnen. Vermoeidheid en de hoofdpijn die ik constant had zijn weg en eindelijk weer een ontspannen rug. Echt verbazend hoe snel het ging.
Dinsdag avond begonnen, woensdagmiddag pijnvrij,hoofdpijnvrij en een losse rug. Die losse rug had ik al maaaaanden niet meer, tevens schoot er vanalles weer goed in mijn rug. Ook iets wat ik nooit heb gehad.
Ja, ik liep nog steeds zo te tobben. Laatst in 2 dagen twee keer fysio gehad, binnen 3/4 dagen zat ik weer muurvast. Fysio wist het niet meer, ik ook niet meer.
Zeker gezien het sporten wat ik al maanden met begeleiding doe en op programma van de fysio. Druppels erin, en binnen een dag pijnvrij en soepel. Ik was zo ontzettend moe en had non stop hoofdpijn en rugpijn. Nu is dat allemaal grotendeels weg en de energie is weer terug en de pijn weg.
Kan er nog steeds wel om janken, nu ben ik sinds woensdag al goed. De middelen heb ik zelf uitgezocht via internet en de werking ervan. Ik wist het echt niet meer en heb het maar gewoon besteld, problem solved lijkt het!
Nu maandag fysio en de boel wat niet goed staat corrigeren, en dan hoop ik dat mijn lichaam het eens goed gaat oplossen en ik weer wat kan doen.
Ik ben ook weer fanatiek aan het zwemmen, echt fijn
moonfish13
Geplaatst: 17-09-11 17:54
Dankje.
Ik heb goede hoop, nu is het alleen afwachten of mijn rug zich goed gaat herstellen. Er blijven dingen verschieten, ook telkens dezelfde plekken. Nu hopen dat het na behandeling van de fysio eens echt blijft staan.
Maar er is nu wel mee te leven als dit zo blijft.
Fanatiek aan het zwemmen, dat is lekker! Ik zwem momenteel rustig, even de boel goed krijgen voor ik het gas erop zet. Zwem wel elke dag, minimaal een half uur echt zwemmen.
Logisch ook, dat je rug goed is is het allerbelangrijkste. Daarna komt de snelheid wel. Merk dat mijn zwemritme weer terug komt, zwem het liefst ook elke ochtend voor mijn studie begint. Of 's avonds. Zit vaak hele dagen achter de pc en dan is zwemmen echt lekker om te doen. Maar dan is het ook vaak 30-40 min, afhankelijk hoe druk het is in het zwembad. Laatst donderdagavond was het gewoon te druk, dus geen donderdagavond-zwemmen meer. En zo snel zwem ik nog niet... zit nu op iets meer dan een minuut in schoolslag voor 50 meter (Heen- en terug). Wil gewoon op goed tempo blijven zwemmen om mijn conditie voor voetbal op pijl te houden. En daarnaast is het ook een mooi bijkomend voordeel dat sommige broeken te groot gaan worden .
Na twee weken niet gezwommen te hebben , toch weer met een redelijke stijl in het water..... Hoe gaat het met Daisy? en de anderen waar we dit topic mee zijn begonnen?
Ik meld me ook weer. Ben dinsdag weer gaan zwemmen na 4 weken niet geweest te zijn. Voel het toch aardig aan de spieren, ondanks dat ik rustig aan gedaan heb.
moonfish13
Geplaatst: 22-09-11 10:22
Ik zwem nog steeds elke dag wel, ga nu weer. Vanmiddag nog even sporten en daarna weer zwemmen.
Rug gaat echt top, gisteren met sporten het voor het eerst weer redelijk belast. En dat ging goed, zonder pijn en moeite! Gistermiddag wel wat stijf, maar normaal was ik hondsberoerd na het sporten. Hoofdpijn, spierpijn, doodmoe en echt beroerd. Nu had ik nergens last van, ja wat stijf maar that's it. Ik hoop dat ik nu eindelijk op kan gaan bouwen voor mijn rug! Zo blij mee, vanmorgen kwam ik mijn bed uit, zonder pijn en een ontspannen rug, geen hoofdpijn, niet moe, niks! Lang leve mijn wonderdruppeltjes.
Moonfish goed water drinken bij je druppels, dan gaat je ontgifting makkelijker , zeker als je ook nog eens zo goed sport. Vanavond probeer ik weer te gaan , trainingvan mijn zwemjuf
moonfish13
Geplaatst: 22-09-11 14:33
Dat probeer ik inderdaad ceesje. Ik twijfel of ik straks nog even ga zwemmen ofzo. Ben jammer genoeg niet helemaal fit, wat snotterig en dat soort dingen.
DDDMakkink
Geplaatst: 23-09-11 08:36
ik leef nog haha ik ben gestopt met banen zwemmen omdat ik de sportschool ontdekt heb ik zwem nog wel op zaterdag ochtend met mijn zoontje wil van de winter wel kijken of ik op de zondag ochtend weer kan gaan zwemmen
moonfish13
Geplaatst: 23-09-11 11:45
En ik maar zwemmen, ik zwem nog steeds braaf elke dag doordeweeks.
DDDMakkink
Geplaatst: 23-09-11 13:59
sporten levert mij meer resultaat op en ik moet van de fysio mijn benen goed gaan trainen en dat doe ik met de legg press en ik doe aan body shape en gisteren eerste les pilates moet zeggen had gisterten van 19:00 tot 20:00 pilates en van 20:00 tot 21:00 body shape en ik was kapot vandaag ga ik niet(zou voor cardio gaan) maar heb echt even rust nodig ik sport zo een 5 keer in de week en dat vind mijn voet/knie/been niet leuk aangezie mijn dystrofie nu in mijn hele linker been zit
moonfish13
Geplaatst: 23-09-11 14:01
Ik sport ook vijf keer per week. Wel opbouwen nu nog, die rug is pas net een beetje goed. Maar ik kan het alweer heel aardig belasten vind ik, dus dat komt wel goed.
Bovendien, paar maanden geleden begonnen met sporten woog ik 53 kilo. Nu ben ik bijna 56 zelfs!
Waarom probeer je voor je Dystrofie niet eens iets van Puur? Ik heb last van mijn rug en heeeeel veel baat bij Puur Spier. Dezelfde dag was ik eigenlijk nog pijnvrij en mijn rug is nu heel easy te corrigeren als het scheef staat. Heel iets anders als Dystrofie, maar als je nog geen homeopathie geprobeerd hebt het testen waard imo.
DDDMakkink
Geplaatst: 24-09-11 09:01
ja spieren wegen zwaarder dan vet (niet dat je over vet kan spreken hoor met 53 kilo) ik heb me vandaag gewogen en ben weer een kilo afgevallen ben er nu 8,2 al kwijt ja dat is creme voor spieren neem ik aan?? bij mij ligt het probleem dus aan de zenuwen maar wellicht wel te proberen natuurlijk
zo naar het zwembad want me dochter heeft zwemles en mijn zoontje gaat dan een uurtje vrij zwemmen ben nog druk vandaag en veel fietsen heen en weer ook goed voor de vetjes
moonfish13
Geplaatst: 26-09-11 14:23
Dat is geen créme, het zijn homeopathische druppels die je met wat water inneemt.
53 kilo is er idd niet heel veel vet, maar het is wel fijn dat er 3 kilo aan is! Dan gebeurt er tenminste wat voor je gevoel, mijn kuiten zijn zo langzamerhand ook knetterhard aan het worden geloof ik. Armen zie je het ook goed aan, verder is het gewoon allemaal wat gestroomlijnder aan het worden te voelen aan mijn badpak.
Super dat er bij jou weer een kilo af is, dat scheelt ook weer. Hoe minder je mee hoeft te slepen hoe minder je gewrichten te lijden hebben. Van Puur heb je trouwens nog veel meer dingen voor spieren en gewrichten, er staat bij elk middel bij wat de klachten zijn waarvoor het te gebruiken is.
Zelf net gesport, op de fiets heen en terug, rugtraining en een half uur gezwommen. Zo langzamerhand begin je het wel te zien dat er spieren op zitten.
DDDMakkink
Geplaatst: 27-09-11 11:34
ik ga morgen pas weer sporten een uur bodyshape en een half uur cardio en donderdag een uur pilates en een uur bodyshape en vrijdag cardio en krachttraining en zaterdag een uur zwemmen en zondag weer cardio en bodyshape en ik fiets nu naar school want het is prima weer en dat tikt ook wel aan is toc iets van 2,5km heen en ook weer terug en dat 4 keer op een dag is toch lekker
Net terug uit het zwembad , ben niet in vorm Vanmiddag naar de tandarts geweest , het leek aanvankelijk wel te gaan , maar ik ben gewoon futloos....... ( word al moe als ik lees wat jij allemaal doet daisy....)
Vandaag eindelijk weer na maanden in het zwembad gelegen. Ik moet het toch voor elkaar kunnen krijgen om in ieder geval 1x per week te kunnen zwemmen toch!!