Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:13

Mijkee_ schreef:
hihi wat komt mij dat verdacht veel bekend voor :o

en bij mij is het probleem: moet eetdagboek bijhouden, nog steeds niet gedaan. Maar durf bij hun in het ziekenhuis gewoon niet eerlijk te zeggen, voel me niet begrepen bij hen.
En het klopt maar dan kpom ik laat uit bed en ontbijt om half 12 ben dan hele dag bezig en eet niets verder (behalve een koekje) tot het avondeten. Maar dan door de weeks naar school verveel ik me de hele dag en blijf ik maar eten en ook brood. Kan dan zo in paar uur 6-8 broodjes op. Alleen heb ik nooit zoveel. Blijf dan maar honger houden.. Ongeacht hoeveel ik eet.

Noukie welkom, al zouden we je liever niet hebben omdat je de ziekte niet had.
Ik heb het 6.5 jaar maar ben opnieuw aan het zoeken ;) heb het lang goed gehad...
En idd teveel lekkere en ongezonde dingen. Al ga ik nu op school en appie op station meer fruit kopen ipv brood of zoetigheid. Dan zo'n zakje met appel of wortel erin :)

valeria doe je rustig aan gelukkig gaat het goed met je vader, zorg goed voor jezelf en je kindje!

Ik ben dus lang niet de enige die lekkere trek krijgt als ze stil zit. Wordt tijd dat ik ga werken (duurt nog 2 jaar) want denk dat ik dan wel makkelijker krijg :j aangezien ik dan gewoon bezig ben en alles.

pipo

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:15

Willem is nu bijna 2 jaar diabeet. Hij is lang en mager maar heeft wel type 1. Hij schommelt idd van hot naar her. Wat hij eet.. nou ligt eraan waar hij is. Hij heeft een "buisje" met dextrose in zijn zak (echt altijd) en als hij dus zoiets aan voelt komen dan neemt ie als hij thuis is een koekje of plakje suikerbrood of wat er voor handen is. Hij vreet zich in iedergeval niet vol met suikertjes hihi.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:39

eetdagboek... moet maandag naar de dietiste en voel die ook al aankomen. Heb dr een hekel aan!
Als in, ik vergeet altijd te vullen :')

Ben daarom al trots op mezelf dat ik niet vergeet te meten en spuiten vooralsnog :')

Heb de laatste weken echt honger, niet normaal. No matter what ik eet, hongergevoel blijft. Eet maar niet steeds door, want was dan wel 6 kilo kwijt, wil er ook maar 6 weer terug..

Zo te horen blijft t altijd wel zoeken dus... Jammer :D hoopte dat t wel stabieler wordt. Al klaag k niet, donderdag hebben ze dosis omhoog gedaan en sindsdien zit ik echt niet verkeerd.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:11

hier 23 jaar diagnose en ook ngo steeds zoekende! Is er trowuens nog behoefte aan het delen van de bloedsuikers?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:44

Het is op zich wel een goede stimulans!!
Moet er alleen nog steeds wel mee beginnen... :o

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 09:17

Welkom noukie ! Ben gisteravond met 7.9 naar bed vertrokken en stond op met 7.1 *\o/* , zit nu wel aan de bastogne koek met koffie :D ..

Noukie ik heb vanaf mijn geboorte suiker maar ze kwamen er achter toen ik 2 was ben nu 40 dus reken maar uit.

Nou ik ga maar eens wat waardes opschrijven iedereen is hier weer opgeknapt dus heb geen excuses meer.. ;)

Ik spuit overigens ;

S'ochtens 22 lantus

ontbijt 6 novorapid
lunch 6 novorapid
diner 6 tot 8 novorapid.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:20

Wat een mooie waardes!!
Zo, jij spuit een stuk minder dan ik! Wat heerlijk dat je het daarmee redt!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:53

ik spuit 18 lantus en als basis 7,9,8 novorapid.
Vandaag gestart op 5,2!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:54

Zo dan, wat een perfecte waarde om te starten!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:14

Ja,heel lekker! Alleen net op werk kregen we appelkanjers. Ook erg lekker! Maar minder gezond,haha. Kan nu iets hoger zijn dus.. Maja,dan weet ik hoe t komt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:16

:o Ik heb net een tompouce op..............

Maar wat je zegt, het is zo veel beter wanneer je weet waarvan je hoge waarde komt!!! heb een tijd gehad dat ik ontzettend aan het schommelen was. Was van 2x naar 4x spuiten gegaan en hield me keurig aan het dieet. Dan is het zoveel extra frustrerend wanneer je hoge suikers hebt!!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 11:23

Ook merk ik dat ik toch beter te regelen ben met de spuit dan met de pomp ..vreemd maar waar, ik schommel nu veel minder nu ik weer spuit... :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:42

Zou dat heel misschien te maken kunnen hebben dat je insuline met de naald van de spuit beter onder je huid komt dan met het slangetje van de pomp??

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 12:02

Ik denk het wel , ik had na het inbrengen van de canule na een uur al irritatie en heb altijd geroepen dat is niet goed.

Blij dat de internist wel naar mij luisterde....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:17

Ik merk zelf al dat met een 8 mm. naaldje prikken voor mij beter werkt dan met een 6 mm! Het prikken zelf is natuurlijk met een 6 mm. fijner, maar ik voel dan echt dat m'n insuline niet diep genoeg komt en uiteindelijk is dat nog 'pijnlijker' ook!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:29

ik ben gestart om kwart over 11 met 4,7. Hij was vanmorgen te laag en heb toen watr gedronken (werd zwetend wakker).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:00

heb je toen wat of water gedronken?? Water zou ik dan niet doen, want dat werkt juist verlagend!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:01

als ik jullie zo hoor pompje niet onverdeeld positief?

Ik had voor lunch 7,2!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:02

Klopt!

Wat een mooie waarde weer!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:08

ik stond op met 3.2 en zweet op mijn rug, hypo dus daarna zat ik op 16.2 en heb ik 4 eh tegen gespoten, nu zit ik op 10.9 en heb ik al gegeten, nu nog effe spuiten, even denken, 3 volkorenbeschuitjes waarvan 1 met jam, dat worden 5 eh, gok ik........

internist heeft net gebeld en mijn hba1c is 77, kan beter maar ook veel slechter, alles onder de 10 is nog aanvaadbaar voor mijn doen.

ik voel me toch ook fijner nu dat ik zelf weer spuit ipv met de pomp, al vond ik het gemak van de pomp dat je alleen maar knopjes in hoefde te toetsen zaaaaalig.

vriendin (ook diabeet) had t over glucoemeter die zelf naar je mobieltje doorstuurt hoe je suikers zijn oid? ze wist het ook niet precies te vertellen, iemand van jullie een idee?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:15

Ik weet wel van iets dat je op je mobiel bij kunt houden wat je waardes zijn. (vind het troudens maar irritant die nieuwe getallen, gebruik eigenlijk zelf alleen maar de oude... :P )

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:18

Ik hoor inderdaad ook over mobiel apps. Maar voorlopig moet ik sowieso eerst beetje leren hoe en wat, voor ik over allemaal gadgets wil gaan nadenken. Eerst moet ik t zelf kunnen :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:27

Persoonlijk vind ik het helemaal prima voor mensen die zeg maar net beginnen!! Maar als je het al langer hebt vind ik niet dat je er op alle manieren (uiteraard wel opletten met hoe vaak en wat je eet) mee bezig moet zijn, want sommige (zoals een oom van mij) slaan daar zo in door dat juist die stress voor slechte waardes zorgt)
Bloedprikken wanneer je het idee hebt dat het niet helemaal lekker zit, prima. Iedere dag 1x een controle, prima. Maar om nu dag in, dag uit 4x daags te controleren (bij spuitgebruik bedoel ik!) beheerst wel ontzettend je leven. Of je waarde nu 5, 6 of 7 is, dan corrigeer je toch niet met spuiten?!
Nogmaals, dit geldt natuurlijk niet voor mensen die nog ingesteld moeten worden en dit is hoe ik het zelf zie!!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:40

Kentaro: ik meet nu wel zo'n 3 a 4 keer per dag, eigenlijk al sinds ik 4 maal daags spuit (bijna 2 jaar nu).
Anders gaat het helemaal de mist in bij mij!
Ik zat vanochtend op 6.2 en voor de lunch 5.7.
Ik heb gelukkig niet zoveel hypo's meer, de dextro en appelsap vlogen er doorheen de afgelopen weken :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:48

Als dat beter gaat, moet je dat uiteraard ook zeker doen!!
Maar ik heb zoiets van ik werk 3 dagen. Die dagen zien er eigenlijk hetzelfde uit. De bloedwaardes zo goed als ook. Ik hoef m'n spuiten dan dus niet aan te passen. Dan zou ik het zonde vinden om 12x bloed te prikken (je vingertoppen knappen er toch niet van op :P ). Maar dat geldt dan natuurlijk alleen voor personen die dat ook hebben! M'n oom was er zo gefixeerd mee bezig, eng gewoon. Zelfs als hij een dropje at, wilde hij prikken.... Die was echt precies het tegenovergestelde van mij ...