Carolaa schreef:@ ba: Hoe oud is tessa nu?
Hier in belgie gaan we naar kind en gezin, het belgische consultatie buro. Daar zijn ze juist tegen het geven van gepureerd voedsel na de 6 maanden. Tot de 6 maanden gepureerd, en daarna enkel prakken en tegen de 8 maanden stukjes geven.
dat gaven ze hier idd ook aan. dat is dus gelijk aan NL.
tessa is nu 5 maanden en heeft nog geen bijvoeding gehad.
suus, ik twijfelde ook al erg hoor en hans nog veel meer. die vind verstikkingsgevaar toch een eng ding. heb er wel veel over gelezen en ook dat eigenlijk alle kindjes weer uit het verslikken komen. nu is het wel zo dat je je makkelijker verslikt in een vloeistof dan in een vast stukje, maar vloeistof hoest je weer makkelijker op....
nath, die flapjes heeft ze echt alleen aan de bovenzijde van haar oortjes en daardoor vouwen ze nog sneller dubbel als ze bijvoorbeeld naar haar zij draait. ach, het is niet anders!
meisjes gaan idd niet meer gelijk op. tessa is gewoon een kleintje en ze is nog wel een maand jonger dan yas!
tessa is ook erg toe aan wat meer dan alleen melk merk ik. ze kijkt het eten zowat uit onze mond en zit echt te smakken en op haar handjes te kluiven als wij zitten te eten. net als suus ga ik voor niet te fijn gepureerd voedsel, dat moet lukken!
morgen dus op jacht naar een goede staafmixer en op de markt wat fruit kopen. las net op internet dat je fruit makkelijk kan invriezen (banaan wordt bruin maar dat veranderd niets aan de smaak) en dan in ijsklontbakjes of diepvrieszakjes. ik ga denk voor de laatste optie, lekker plat te maken!