Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:46

YentlKG schreef:
_Vivi_ Thanks voor je (snelle) reactie!
Wilde het dus idd zelf proberen of mijn vriendin laten doen. Opzich hoef ik echt niet persé meteen mijn eigen haarkleur terug, iets donkerder/lichter dan dat is ook oké, dan kan ik dat via high- of lowlights wel verder doen..dat maakt dus niet uit.
Maar wat ik zei is dus wel mogelijk?
Zelf ontkleuren en dan een (donker)blond er door heen gooien?

dat ontkleuren en dan blond er doorheen gaat niet werken :n of je haar gaat er simpelweg gewoon aan, op natuurlijk haar werkt het vaak wel, geverfd haar niet, je word oranje van t ontkleuren, en daarna blond eroverheen schiet niet op, je blijft nog oranje.
mijn zusje is van zwart weer terug naar blond gegaan via highlights, was 2x nodig, ziet er super uit! wél bij de kapper..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:47

Trieske_ schreef:
YentlKG schreef:
Wilde het dus idd zelf proberen of mijn vriendin laten doen. Opzich hoef ik echt niet persé meteen mijn eigen haarkleur terug, iets donkerder/lichter dan dat is ook oké, dan kan ik dat via high- of lowlights wel verder doen..dat maakt dus niet uit.

ontkleuren en dan donkerblond is geen makkelijke combi....word denk ik snel grauw (groen gloed)

groene gloed krijg je met bruin verven :j als je van blond naar bruin gaat, been there done that, wat een horror!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:56

Elin_ schreef:
Fijn! Dit toppic!
Jullie hadden me al is een keer geholpen met : Wel of niet rechte pony en ik had een rechte pony gedaan en hij stond leuk ,maar heb nu weer een schuine en de kapper heeft mij tips gegeven om mijn natuurlijke krullen (van mezelf dus) echt de kans te geven.. (ik borstelde ze er ALTIJD uit..)
maaaaaar nu wil ik eigenlijk een andere kleur haar :')

Ik moet nog kiezen tussen een gloed over mijn haarkleur heen (Dus niet helemaal verfen ,maar toch wel dat het bijv. wat roder word) of dat ik 2 kleuren wil (mijn eigen kleur + andere) ., maar nu heb ik hele donkere ogen (bruin) en heel donker bruin tegen zwart aan haar.. dus donkerder word te gothic en voor kleur erdoor dacht ik aan iets lichter bruin ,maar weet niet of dat bij mijn ogen staat..

maar die gloed zou ik weer in het donker bruin/bordeaux rood (die mix tussen die rood en die bruin)

HELP! :p

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:07

Dit is het topic dat ik nodig heb! :D Heb steil haar, tot een stuk onder de schouders. Ik laat het altijd gewoon in laagjes knippen met een schuine pony. Nu hoor ik laatst van mijn vriendje dat ze mij aan het bespreken waren ofzo :P in de kroeg, en dat er 2 vonden dat mijn lijf goed was, maar dat mijn haar nogal saai is. Nu, laagjes zijn wat aan het uitgroeien intussen dus moet wel dringend naar de kapper, maar dat wil ik me toch niet zomaar laten zeggen. :P
Heb wel wat met kapsels geëxperimenteerd, maar vriendje vindt het eigenlijk sowieso niet mooi als mijn haar vast is, dus dan heb je niet meer veel keus.

Heb ook wel gedacht van eens iets met wat krulletjes te proberen, maar daarin ga ik toch maar eerst wat op mezelf experimenteren (met vlechten slapen enz).

Weet niet goed wat ik met mijn haar kan doen wat het echt leuker maakt, gewoon standaard laagjes leek me altijd wel ok (en ook een beetje het enige wat ik kan verzinnen :P ). Kort wil ik niet, heb ik ooit gehad maar vind lang veel mooier. :)
En ander kleurtje, tjah.... Wil ik ooit wel eens proberen, maar ik vind uitgroei echt het lelijkste wat er bestaat dus dat wil ik eigenlijk gewoon helemaal niet. :+

Wat denken jullie dat me wel zou staan? Ff vaag webcamfotootje erbij, zoek naar een betere maar vind nu ff geen:
Afbeelding

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:21

xDramaQueen schreef:
Trieske_ schreef:

ontkleuren en dan donkerblond is geen makkelijke combi....word denk ik snel grauw (groen gloed)

groene gloed krijg je met bruin verven :j als je van blond naar bruin gaat, been there done that, wat een horror!

met donkerblond ook hoor...geloof me hahaha heb intussen ook alle kleuren al in mijn haren gehad.....hou het nu bij highlights...scheelt een hoop uitgroei

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:32

MadameFanny schreef:
Ilsemarie schreef:
dat is geloof ik belgisch voor het hebben van een pony in je haar :P

:j
( wel geen "Belgisch" maar "Vlaams" O:) )

Bles wordt hier gebruikt voor een lange lok die over je gezicht loopt, beetje als een (schuine) pony die gegroeid is en nu over het gezicht loopt :D

Die bedoelde ik dus :D sorry, had er even niet bij nagedacht!

Leentje_

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:45

Lidewijke: Ik zou er gewoon lekker veel laagjes in knippen :)
verder zou ik ook idd een schuine pony doen en die pony ook 'onderhouden' gewoon niet zo lang laten worden, niet zo fel laten uitgroeien :)

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:08

xDramaQueen schreef:
YentlKG schreef:

dat ontkleuren en dan blond er doorheen gaat niet werken :n of je haar gaat er simpelweg gewoon aan, op natuurlijk haar werkt het vaak wel, geverfd haar niet, je word oranje van t ontkleuren, en daarna blond eroverheen schiet niet op, je blijft nog oranje.
mijn zusje is van zwart weer terug naar blond gegaan via highlights, was 2x nodig, ziet er super uit! wél bij de kapper..

Dat het oranje blijft na het blonderen heb ik inderdaad wel vaker gehoord. Maar ook juist dat het niet oranje wordt, als je je ontkleuringsspul er lang genoeg inhoud. Maarja, wil natuurlijk niet het risico lopen dat ik stekeltjes krijg :') .
Maar highlights op bruin haar met paars/aubergine gloed, dan ben ik juist weer bang dat ik violet/lila achtige highlights krijg, ook spannend :')

Nouja, heb iig alvast mijn vriendin (kapster) een berichtje gestuurd dus t komt (hopelijk) wel goed..... :Y) Thanks voor je reactie btw.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:14

Elin, ik denk dat als je bijna zwart haar hebt, je die gloed ook niet echt gaat zien. Lichter verven is altijd slechter voor je haar, dus hou er rekening mee dat als je dat doet, je haar beschadigd.
Ik heb ook bijna zwart haar gehad van mezelf, met de jaren ben ik wat lichter geworden en het is nu chocoladebruin. Heb het vaak lichter geverfd en dit kan best met donkere ogen, zou alleen niet je hele haar doen. Die twee kleuren is dus wel een leuk idee, en minder schadelijk dan helemaal lichter.

Yentl, je hebt inderdaad kans dat je het er zo lang in moet houden voor het blond word, dat je haar flink dood is daarna. Zou toch maar even op je vriendin wachten inderdaad, die kan het IRL zien en dan een advies geven.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:25

Mijn vraag is vast al gesteld, maar er zijn erg veel blz om door te lezen, dus ik hoop dat jullie het me vergeven :) Ik wil graag een stijltang kopen om krullen mee te maken. Heeft iemand een aanrader?

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:20

Ik heb er een van babyliss Pro, die zijn alleen in kappersgroothandels te krijgen volgens mij. Maar de gewone babyliss lijn zal er ook wel een hebben.
Mij bevalt deze erg goed, hij is niet te breed waardoor je mooie krullen kan maken!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:02

Ja ik dacht gewoon om helemaal te verfen en dan diep rood (rood + mijn kleur haar word dieprood)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:14

even vlug vraagje
heeft iemand hier ervaring met mahoniebruin??

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:05

Ja Nina, wat wil je er over weten? :) Je krijgt er bruin haar met een rode gloed van

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:05

Ik heb een probleempje. Ik heb mijn haar een paar weken geleden geverfd met uitwas bare verf, maar nu lijk ik opeens roos te hebben. Het lijkt mij dat het door het verven komt en mijn hoofdhuid lijkt uitgedroogd.
Hoe kom ik hier weer vanaf?

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:38

Na lang twijfelen toch hier maar even proberen! :=

Ik wil gewoon eens kijken hoe een donkere kleur haar mij staat!
Dusse, als oplossing dacht ik, dan doe ik er kleurspoeling in! (na zo'n 20/30 keer wassen weer er uit)
Maar wat ik nu hoor van mensen is dat het groenig kan worden..
Ik heb redelijk lichtblond haar, hoewel het wel steeds donkerder wordt..
Het is ook niet heel dun meer, maar ook zeker niet dik..

Valt het te proberen om het met kleurspoeling te doen, of is dat echt geen aanrader? :=

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:42

RoseK, het lijkt me sterk dat dit door uitwasbare verf kan komen, hoe snel na het verven kreeg je de klachten? En hoe vaak was je je haar en met welke shampoo?

xJolien, ik zou een kleuring nemen met rood erin ter voorkoming van de groene gloed. Is je kleur nu je natuurlijk of al geverfd? Als het je natuurkleur is, dan kan een spoeling niet snel kwaad. Bij geblondeerd haar heb je wel sneller kans op groen, maar met een roodtint erin ga je dit tegen.
Zou een niet al te donkere kleur kiezen, aangezien het op blond haar vaak donkerder uitpakt.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:43

Ik heb het nog nooit eerder geverfd!
Dus eigenlijk is het maar gewoon proberen, haha! :D
Maar dan ga ik eens kijken ja, bedankt! :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:44

maar als ze dan terugwil naar blond word dat héél moeilijk met een roodtint...

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:29

Maar gelukkig is het geen permanent, dus alleen kleurspoeling! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:37

Ook kleurspoelingen blijven langer zitten dan je denkt hoor, helemaal op blond haar! ;)

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:49

*komt topic binnenvallen*
maar ik heb even een vraag..
weet iemand hier hoe duur het is om bij de kapper extensions te laten zetten? en hoe duur het is om higlights in mijn haar te laten zetten door de kapper?

bedankt!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:54

Shanna schreef:
Ook kleurspoelingen blijven langer zitten dan je denkt hoor, helemaal op blond haar! ;)

Oei, daar had ik niet over nagedacht :')
Krijg je uiteindelijk wel weer je eigen kleur terug?

Ooh, en nog een vraag.... Ik heb meerdere kleuren in m'n haar (bovenop blond, onder behoorlijk donker). Als je dat kleurt, krijg je dan een egale kleur, of alsnog veel kleurverschil?

Bedankt trouwens! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:58

Als je het thuis kleurt met 1 tint dan heb je grote kans dat je kleurverschil ziet ... bij de kapper maken ze dan 2 verschillende tinten om zo min mogelijk verschil erin te krijgen. Daarom heb ik het heel lang door de kapper laten verven, omdat mijn uitgroei teveel zou opvallen anders of omdat ik blond en zwart had en weer naar 1 kleur wilde. Altijd een heel gedoe :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:00

Met een kleurspoeling met rood erin op mijn bruine haar, heb ik nog maanden een rode gloed gehad.
Nu was ik mn haar niet met head en shoulders, dat schijnt wel goed te helpen om kleur uit je haar te krijgen, maar ook enorm slecht voor je haar te zijn!