[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:26

Sommige antibiotica-kuurtjes beinvloeden de pil niet. Ik weet niet welke je hebt meegekregen? Al is de apotheek verplicht om jou te melden als dit een interactie (hierbij verminderde werking van de pil) geeft met de door jouw gebruikte pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:28

Het kan zijn dat ze er wel iets over gezegt heeft, maar ik door de pijn het niet meer weet. Ik kan het me in elk geval niet herrinneren.

Ik heb: Amoxicilline Disper Mylan 500 MG tablet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:29

Ik had ook amoxicilline en ik kreeg daarbij wel een waarschuwing..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:30

Oke. Dus dat word een condoom. (Arm vriendje haha).

Dan kan het dus ook zijn dat morgen ongesteld ben of?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:31

De kans op doorbraakbloedingen is groter ja, heb ik zelf nog nooit last van gehad. :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:31

Als ik hier kijk, is er inderdaad een wisselwerking met de pil en is deze dus niet veilig.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:32

Douce schreef:
Ja :j
Ik slik donderdags mijn laatste pil en word het maandags.

okee dankjewel :)
begon me toch een beetje zorgen te maken
voel wel aan me lichaam dat t eraan komt, beetje buikkrampjes, rugpijn enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:33

Oke. Grote voorraad in de tas stoppen, voor ik morgen voor een verrassing kom te staan, haha.

Bedankt voor jullie hulp! Had al even wat op internet rondgestruint, op zoek naar antibiotica-pil en het effect. Maar kon niet goed vinden wat ik zocht. (Kampt ook nog met ernstige hoofdpijn door dat gedoe gister, dus kan niet echt helder denken :+ ).

Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:33

No problem. :) Beterschap iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:35

Thanxs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:28

Mijn arts heeft verteld dat de wisselwerking voornamelijk kan komen door de bijwerkingen van de antibiotica: diarree en overgeven. :=

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:57

Nou mensen na een tijdje twijfelen is de kogel door de kerk. Vandaag de Nuvaring opgehaald. Van het weekend maar eens even kijken of het allemaal lukt! Toch stom, geef al een lange tijd voorlichting op mijn werk hier over hahaha en nu ik het zelf moet gaan doen moet ik alles eerst eens goed doorlezen! Maar goed ik hoop dat mijn migraine weer een lange tijd weg blijft nu! De 24+4 ging geweldig maar na dik 1,5 jaar ging het toch weer mis!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:00

nuvaring is heel simpel hoor! dubbelvouwen en naar binnen schuiven en 3 weken later er weer uit halen... kind kan de was doen ;)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:05

haha ik kan ook niet goed de was doen hahaha maar goed ik ga er van uit dat ik het wel voor elkaar krijg. Moet er maar wat voor over hebben. Anders werd het een spiraal..... en tja dat vond ik ook geen optie omdat ik verwacht met een jaartje of wat toch met de pil stop. Huis is bijna klaar en als we helemaal gesettelt zijn willen we toch ook een keer kijken of ons een kindje gegunt is.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 11:30

Weer een vraag! Ik heb vannacht heel de nacht wakker gelegen van de menstruatiepijn. Wat gek is aangezien ik geen stopweek heb. Ik ben wél bezig aan mijn 3e strip dus ik weet eigenlijk wel zeker dat er een doorbraakbloeding aan zit te komen. Nu is het echter zo dat ik op aanraden van Yessy (geloof ik) die 3e strip nog slik, vanwege onderstaande quote.
Nu is weer mijn vraag, ben ik veilig als ik nu een stopweek begin?

Ymke schreef:
Even voor de zekerheid: ik heb gisterochtend mijn pil genomen rond 09.00 (gewoon normale tijd), maar vannacht onverwachts bij mijn vriend wezen slapen waardoor ik mijn strip niet bij me had. Wel gemeenschap gehad. Nu heb ik mijn pil voor vandaag net om 16.30u genomen.
Ben ik nu nog 'veilig'? (Het is overigens mijn tweede strip achter elkaar dus die 3 weken voor de stopweek heb ik ruimschoots gehad.)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:07

Hoeveel dagen is het sinds je die pil bent vergeten? Als het meer dan 7 dagen geleden is kan je veilig je stopweek houden :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:32

inclusief vandaag 9 dagen dus dan kan het, super. Dankjewel weer voor je antwoord! :D

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:09

na even twijfelen toch besloten een mirena te nemen.
Donderdag wordt deze geplaatst.
Kijk er giga tegenop, ben als de dood dat het pijn doet.
Hebben jullie nog tips?

Moet de avond van te voren en 2 uur van te voren 500mg naproxen innemen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:10

Netjes de naproxen en proberen te ontspannen. Zit je daar nou en het ontspannen lukt even niet, vraag of ze een minuutje wachten, scheelt echt!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:12

en wat kan ik eigenlijk verder verwachten? In de zin van, hoe gaat het inbrengen en zo in zn werk? :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:59

Ze brengen een eendenbek in. Dan zetten ze een klemmetje op je baarmoedermond (auw) en daarna een staafje wat door de baarmoedermond heen gaat. Daarmee meten ze jouw baarmoeder en kijken hoe ie ligt. Het gevoel dat ie doro de baarmoedermond heen gaat kan pijnlijk zijn als je nog geen kinderen gehad hebt omdat ie dan nog heel strak is. Dan brengen ze het spiraaltje in wat in een lange smalle huls zit en dat klappen ze uit (dat voel je ook in meer of mindere mate). Dat was eigenlijk alles al.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:58

gaat dus, als ik het zo lees, vrij snel.
Gelukkig

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:05

Ik heb even een vraagje, ik ben vandaag vergeten om de pil op te halen bij mijn apotheek, maar moet deze eigenlijk morgen weer nemen na mijn stopweek. Kan ik deze bij een andere apotheek halen of heeft iemand anders een andere oplossing?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:13

Ik heb ook een mirena laten zetten een paar maanden geleden, ik vond het erg meevallen, had een vrouwelijke arts en die vertelde heel rustig precies wat ze ging doen, het doet wel even pijn, en heb even napijn gehad maar inmiddels een paar maanden verder en word niet meer ongesteld *\o/* en ook geen last meer van mijn humeur :D
Ik had van te voren een diclofenac genomen ( die had ik nog liggen foei! ) en 2 paracetamol ( ben echt een scheiterd)
Ik vind het echt een aanrader, eventjes pijn en dan 5 jaar geen omkijken meer naar ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:30

stoer schreef:
Ik heb ook een mirena laten zetten een paar maanden geleden, ik vond het erg meevallen, had een vrouwelijke arts en die vertelde heel rustig precies wat ze ging doen, het doet wel even pijn, en heb even napijn gehad maar inmiddels een paar maanden verder en word niet meer ongesteld *\o/* en ook geen last meer van mijn humeur :D
Ik had van te voren een diclofenac genomen ( die had ik nog liggen foei! ) en 2 paracetamol ( ben echt een scheiterd)
Ik vind het echt een aanrader, eventjes pijn en dan 5 jaar geen omkijken meer naar ;)

dan ben ik een nog grotere scheiterd...als ik kan kiezen tussen pijn of geen pijn, bij mijn doos, dan kies ik dus voor geen pijn en heb daarom ook gekozen voor de implanon...wordt onder verdoving gezet en werkt net zo effectief (niet meer ongesteld en geen last van humeur, aankomen in gewicht enz.) en zit 3 jaar lang...