Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:21

Vervelend is dat he..
Ik woon gelukkig nog thuis. In periodes dat ik me goed voel, kan ik hier bergen werk verzetten.. nu krijg ik dat niet voor elkaar. Vervelend dat het ook zo wisselt hoe je je voelt..

Sammyy

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:23

Ja, ach, gelukkig zijn er tegenwoordig meer positieve momenten als de negatieve momenten. Maar voel wel, dat de negatieve langzaam aan weer meer zijn aant worden.

Aan alle kanten hoor ik dan gelijk weer, waarom ik niet weer aan mijn medicatie ga. De Anti-Depressiva. Maar dan ben ik helemaal een dweil, en komt er niks meer uit mijn handen. Ik voel me dan niet meer rot, maar gelijk ook niet meer vrolijk. Heb dan nergens geen zin meer in.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:25

Heb je ooit ad gehad? En is het afgebouwd?

Ik zit nu vrij hoog qua dosering, maar helpt niet.. Vandaar dat er nu een onderzoek gaat komen van de psychiater etc.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:31

Ik heb 2 keer AD gehad idd.

De eerste keer ben ik accuut gestopt met nemen, tijdens mijn zwangerschap. Op het moment dat ik besefte, dat als het spul in de borstvoeding kwam, het ook via mijn bloed bij Amber terecht zou komen. En dat wanneer ze dan geboren werd, zou moeten "afkicken".

De 2e keer heb ik zelf heel erg moeten zeuren voor de pillen, omdat ik boos werd tijdens mijn postnatale depressie. Zo boos, dat Amber alleen maar aant huilen was, en ik daar over begon te schelden :o ;( Uit eindelijk gekregen, maar toen ik een keer vergeten was nieuwe te halen, nooit meer begonnen, omdat het goed ging. Alleen begint het nu weer af te zakken, al weet ik niet of het nu weer even een kleine periode is, of dat het dieper gaat?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:43

Wat een verschrikkelijk nieuws over pw Ik kan het niet bevatten dat ze toch definitief voor deze "oplossing" gekozen heeft. De tranen blijven over mijn wangen rollen, geschokt ben ik van dit nieuws. Ook ik had de afgelopen dagen een vreemd gevoel, dat een belangrijk iemand weg gegaan was. Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden, maar dat iemand afscheid kwam nemen. De onrust en ongemak die ik voelde was verre van prettig. Ik voel me rot.

Ik vele mooie teksten gelezen en voeg de mijne er graag aan toe.

In vrijheid geboren
In vrijheid gestorven
Geen zorgen meer voor de dag van morgen
Geen spanning en stress
Je stond steeds voor andere op de bres
Geen verdriet en tranen
Die kunnen je niet meer manen
Geen angst en pijn
Jou leven is nu weer fijn
Je bent weer heel
Gezondheid en vrede zijn nu jou deel
Geniet van je nieuwe leven
We komen elkaar wel weer tegen

Wees gezegend
Wees gegroet

Blessed be

Ik wens Remco en hun beide familie veel sterkte en ook natuurlijk iedereen die pw op wat voor een manier ook kende.

pw Meis, je laat een gat achter bij ons. We zullen je missen. Geef droef een dikke knuffel. Ik wou dat we je meer hadden kunnen helpen zoals jij ons probeerde te helpen.
Vrijdag brand ik een kaars in herinnering aan jou.

Y;(

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:44

Oef, is dat dan wel goed gegaan? In 1x stoppen? Ik word al ziek als ik een uur te laat ben met innemen, dan kan ik niet meer op m'n benen staan. Ik vrees nu al voor het moment dat ik moet gaan afbouwen om weer met een andere ad te moeten gaan beginnen..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:44

Mooi Aikon, ik heb net nog in het andere topic een stuk geschreven..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:00

Ja, gek genoeg ging dat helemaal goed. Nergens geen last van gehad. Gelukkig, anders was ik denk ik ook wel weer begonnen, omdat ik in de gaten had gehad dat het nog te vroeg was.

Aikon, mooi stuk tekst!!!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:01

Mis je Daan ;(
Ik kon altijd met m'n verhaal bij jou terecht. Je stelde de juiste vragen en kon me aanzetten om weer nieuwe stappen te maken of hulp te zoeken. Je zocht altijd naar oplossingen en nieuwe ideeën en je was altijd bereid om te helpen.
Je kon soms kritisch zijn en de waarheid zeggen.. Weinig mensen kunnen en durven dat, maar jij deed het en daar ben ik je heel dankbaar voor.
We kwamen er in de loop van de gesprekken achter dat we best wat raakvlakken hadden. We konden hier over discussiëren en over praten.
We waren beide blij dat we zo goed en fijn met elkaar konden spreken..
Ik maakte me de laatste weken veel zorgen om je. Toen ik in juli/augustus 2 weken op vakantie was, heb ik vaak aan je gedacht en zorgen om je gemaakt. Ik was bang dat je er evt. niet meer zou zijn als ik terugkwam. Je was er gelukkig nog wel en jij had je in die 2 weken zorgen gemaakt om mij.. Als we nou gewoon allebei aan onszelf gedacht hadden! Je had heel duidelijk je wens uitgesproken. Ik wist dat het ging gebeuren, alleen de vraag was wanneer. Helaas kwam het toch sneller dan verwacht. Ik hoop dat je je rust hebt gevonden.
Ik vind het zo onwerkelijk om je niet meer te spreken, nooit meer je lieve woorden te horen, je geruststellende woordje..
Je was een geweldig uniek persoon.

Heb dit in het andere topic geplaatst..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:15

Ik had het idd gelezen :j

:(:)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:17

maaaike Heel mooi en goed getroffen van hoe pw was.

Heb net bericht gehad van uwv, ontslag is er door. Geen werkgever meer.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:29

Aikon, ik heb je berichten van de laatste periode niet zo goed onthouden. Ben je daar juist blij mee, of juist niet??
Hoe gaat het verder met je? En met je hand?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:10

Vrijheid blijheid, nu. Ik ben blij dat daar nu een eind aan gekomen is. Nu kan ik zeker met een gerust hard met mijn pony's bezig. Mijn gordijnen weer open doen. (werd nogal gecontroleerd met gegluur)

Mijn hand .............. hhhmm ja wat zal ik zeggen, de regen (hoost hier) en het bericht over pw zorgen er voor dat de spanning erg hoog is. Hand staat erg in dwang stand. En verder, evenwicht is momenteel zoek in bijna alles. Het gaat hier met pieken en dalen.

Moet straks met de oudste hond goofy naar da, heeft waarschijnlijk baarmoeder ontsteking.

Neem je zelf niet te veel hooi op je vork? Een klas vol kids de hele dag voor je neus is niet niks, erg energie slurpend.

Ik vraag me af (algemeen) of voor een aantal hier hun werkplek niet de trigger is dat zorgt dat ze weer terug vallen. Het idee krijg ik namelijk als ik de verhalen lees. Misschien valt het te proberen om op therapie basis op een geheel andere werkplek bezig te zijn. ('tis maar een idee)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:29

Maaaike schreef:
Oef, is dat dan wel goed gegaan? In 1x stoppen? Ik word al ziek als ik een uur te laat ben met innemen, dan kan ik niet meer op m'n benen staan. Ik vrees nu al voor het moment dat ik moet gaan afbouwen om weer met een andere ad te moeten gaan beginnen..

ik neem ook zware antidepressivum. Heb ook niet de indruk dat het zo sterk werkt. ik ben ook kotsmisselijk als ik het niet inneem..

even nieuws van mij. vanmorgen ging men dokter bellen voor een opname. Nu het zit vol. En ik zou via een gewoon ziekenhuis dan een overplaatsing moeten doen, maar ik kan dit niet aan. ik heb al eens een nacht in ziekenhuis geweest omdat ik het heel erg moeilijk had en ik heb er echt een enorme schrik van gekregen.

Vandaag heb ik even mijn collega geholpen, zij geeft haar zoon verloren aan zelfmoord. Nu ik durfde het haar niet te zeggen, was bang dat ze ook de pedalen zou kwijt raken.

Ik weet niet goed wat ik moet doen. Ik vat het ook niet van PW. het is onwerkelijk dat ze er niet meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:44

Maar Charlot, het kan toch niet dat ze jou zo aan je lot overlaten?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:50

Dat dacht ik ook al angela. Maar na pw ............... ik weet niet meer wat ik van de gezondheidszorg moet denken. Je word tegenwoordig te vaak van het kastje naar de muur gestuurd.
Charlot ik vind het jammer dat wij zo ver uit elkaar wonen, ik zou je graag steunen. Letterlijk en figuurlijk.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:53

Soms denk ik, moet men dan met een mes ergens naar binnen rennen en schreeuwen dat er erge dingen gaan gebeuren voor men geholpen wordt? Is toch niet normaal zo, dat mensen vragen om hulp, en deze gewoon weg niet gegeven ( kan ) worden :n

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:55

Gats Charlot!
Maar red je je wel tot die tijd? bedoel, nu zo na PW.....geef het alsjeblieft aan als het niet gaat!

En over PW.....ja, raar he, je denkt er toch de hele dag aan!
Baal dat ik niet zulke mooie teksten kan schrijven als jullie!
Vind jullie teksten erg mooi!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:59

Angela_ schreef:
Maar Charlot, het kan toch niet dat ze jou zo aan je lot overlaten?

Ik moet maar nr een gewoon ziekenhuis gaan kreeg ik het zo te horen..

en gadver ik schreef net een hele afscheisbrief en boem ik doe versturen en het is weg.

Ik red het omdat mijn vriendin bij mij is, ik hoop dat ik het ook red als ze er niet meer is. vanacht blijft ze nog. Ik zou er even tussenuit moeten, mja dat gaat niet...

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:28

Gezondheidszorg is in NL een drama, in België helemaal. Vooral als t allemaal niet voor de hand ligt. Psychische problemen worden ingewikkelder en veel psychologen/psychiaters kunnen er weinig mee. Helaas.
Kaartjes worden veel te makkelijk geplakt en de therapie te algemeen. Lopende band werk.
Charlot, en natuurlijk ook anderen. Ik kan je wel wat tips en oefeningen geven die ik uit mijn therapie heb meegenomen om dichter bij je gevoel te komen en iets met dat gevoel te doen. Misschien dat je er iets aan hebt. PB staat open.

Hier gaat t half/half. Durf er niet teveel over te zeggen ivm meelezers. Niet het gevoel dat ik eraan onderdoor ga, wel dat het energie vreet. Relaties zijn gecompliceerd, verbroken relaties nog gecompliceerder. Voordeel voor nu, ik kan mijn eigen plan trekken en eens ECHT doen waar ik zelf zin in heb. Nadeel dat ik veel mensen achter me gaan laten waarvan ik dacht dat t vrienden waren en betrouwbaar zijn en die na jaren toch niet zo zijn. Helaas.
Van schade en schande wordt men wijs.

Het overlijden van PW grijpt me erg aan, het verhaal van Angela ook. Bevatten doe ik het nog niet echt. Ze was er gewoon altijd.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:34

het is hier idd een heel groot drama. oke ik begrijp wel dat ze geen ettiketten willken kleven. mja als ze er geen naam op geven komen ze toch ook niet op een behandeling?

ik heb er verdorie een week mogen voor zoeken om iets rond borderline te vinden in belgie. het is zottenwerk. en dan vind je het en is het al helemaal vol. 'leuk'..

ik heb ook de term persoonlijkheidsstoornis gekregen, in dezelfde week als pw..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:36

kan je niet naar familie of naar je ouders charlotte?
en is indd van de zotte hoe dat gaat!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:57

Vanwege bijlezen via mobiel lastig te reageren op iedereen.
Ik wil een ding echt zeggen en dat is dat wij PW niet tegen hadden kunnen houden.
En als ze nu geen tweede poging had gedaan was t over enkele weken geweest.
Dus alsjulieblieft voel jullie niet schuldig...

En wachtlijsten praat me er niet van soms word je daa wel hopeloos van idd...
Mijn PM box staat ook open...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:59

Dat probeerde ik ook al een paar keer te zeggen Kido, hoe vreselijk hetook is, ze was hier zo zeker van.
Niemand had het tegen kunnen houden, al hadden we met 100 man gestaan.

Charlot: Goed dat je vriendin nog bij je is. Kan je inderdaad neit naar iemand anders? Kan me wel herinneren dat we die vraag ooit eerder hebben gesteld, maar weet het antwoord niet meer.. Kan je vriendin, indien nodig, niet nog langer blijven? Desnoods tot men een plekje voor je heeft gevonden??

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:09

Ik heb zelf geen burnout en ben gelukkig niet overspannen maar las toevallig over het overlijden van pollewoppy..Wil iedereen heel veel sterkte wensen!

En met dat de gezondheidszorg erg slecht is ben ik het eens..
Mijn moeder kampt al jaren met zeer zware depressies,en heeft al diverse pogingen ondernomen om er een einde aan te maken.
3x heeft zo´n poging geresulteerd in een gedwongen opname.And Thank God dat ze nog steeds bij ons is...
Maar voor het ggz heb ik weinig goeds over,mijn moeder voelt een depressie altijd aankomen en dan is ze binnen een week echt heel slecht.
Al diverse keren net voor ze in het `gat`viel heeft ze een week vantevoren contact opgenomen met hen maar krijgt dan te horen, we kijken het nog een week aan mevrouw (wat ik bijzonder slecht vind voor iemand die al meerdere serieuze pogingen heeft gedaan)Zelf 4 dagen aan een stuk bellen helpt niet,krijgt te horen u word terug gebeld,wat dan niet gebeurd,of word gezegt we kijken even of de medicijnen aanslaan.
Dat werkt absoluut niet,vele pogingen hadden voorkomen kunnen worden door naar haar te luisteren als ze zegt dat het niet goed gaat.

Op het moment is ze ook weer slecht,enkele weken geleden belde ze me huilend op en zij tussen neus en lippen door dat het leven ze toch geen zin had..
Dan voel ik de bui al hangen en word ik echt bang!
Het erge is dat ik als ik werken ben en ik een gemiste oproep van mijn vader heb ik al bang ben van het zal toch niet...

Wilde door het verhaal wat ik over pollewoppy las toch even hier reageren omdat alles zo bekend voor kwam..
En wilde het toch even van me afschrijven.